PDA

View Full Version : Boss ME-33



Reload
26 november 2001, 23:37
Heeft er iemand enige ervaring met de ME-33 ?

Ik overweeg aanschaf dus zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.

René

Outshine
27 november 2001, 14:03
Ik zou proberen ergens goedkoop een GT3 vandaan te halen.
Verder geen ervaringen met de ME-33, maar ik denk dat je voor 200 piek meer een GT3 in huis haalt.

Reload
27 november 2001, 21:34
bedank voor de tip, ik ben niet bekend met de mogelijkheden van de GT-3 maar ik zal ze bekijken.

Rene

ekkerman
28 november 2001, 19:31
mocht je voor het zelfde geld en gt5 kunnen scoren zou ik die zeker nemen !!

alhambra
29 november 2001, 14:00
Reken er wel op dat het veel werk is om uit de GT-3 een mooi geluid te krijgen, ergggggggg veel parameters. Heb zelf net mijn gt-3 ingeruild voor korg ax1500. Heeft wel niet zoveel mogelijkheden als de gt-3 maar doet precies wat ik (op dit moment) zoek.

Outshine
29 november 2001, 14:16
Check ff feedback.nl

Me-33 = 760
2e hands GT3 = 750

lijkt me een simpele keus

Reload
29 november 2001, 14:50
Ik zal die GT-3 eens gaan proberen bij Feedback.
Het voordeel van de ME-33 lijkt mij dat de parameters veel makkelijker "on stage" te wijzigen zijn als bij de GT-3.

Je ziet dat de opzet van de ME-33 veel meer lijkt op de nieuwe GT-6 dus met draaiknoppen ipv keuzemenus

Anavrin
29 november 2001, 15:37
ik heb gisteren een me 33 besteld bij de gitaarshop, dus je vraag kan ik waarschijnlijk volgende week beantwoorden. Ik kan m waarschijnlijk morgen ophalen!!!

Reload
30 november 2001, 23:14
Ik heb de ME33 inmiddels aangeschaft, ben nog wel even bezig met alle mogelijkhedne doorlopen maar vooralsnog klinkt tie erruug goed.

Ik vond de bedienbaarheid en stuk prettiger als van de GT3 vandaar dat deGT3 het toch verloren heeft.

Voor geinterreseerden, ik heb er NLG 690 voor betaald, Aanbieding bij Peter Verspuij.

ekkerman
1 december 2001, 18:41
gt3 is qua gebruikersgemak best te doen ,je moet er even induiken maar daar leer je ook weer veel van bij je volgende effect apparaat en als je maar genoeg ervaring met dit soort apparaten opbouwt is het na een tijdje gesneden koek en komt het allemaal op hetzelfde neer.....

Outshine
2 december 2001, 01:44
Op 2001-12-01 17:41, schreef ekkerman:
gt3 is qua gebruikersgemak best te doen ,je moet er even induiken maar daar leer je ook weer veel van bij je volgende effect apparaat en als je maar genoeg ervaring met dit soort apparaten opbouwt is het na een tijdje gesneden koek en komt het allemaal op hetzelfde neer.....


Dat leek mij ook. Maar die ik denk dat je aan die ME-33 ook veel plezier zult beleven. Boss maakt gewoon hele leuke multieffects.

Reload
2 december 2001, 17:57
Mijn vorige multieffect's waren een zoom505 en een pandora, eventjes een effectje veranderen was hier niet bij.

Misschien als ik wat maar ervaring opgebouwd heb dat een GT3 of GT5 logischer qua opbouw blijken.
Ik vindt trouwens die GT6 wel waanzinnig klinken, van het weekend bij Verspuij geweest, waren die gasten van Roland voor demo's, haalde er hele leuke geluiden uit en komt qua bedieningsgemak ook logisch over.

Was helaas ietsjes duurder als de ME33 dus misschien ooit als volgende indien ik de grenzen van de ME33 bereik (indien ik deze ooit bereik ;<) )

Ik denk trouwens dat bij de verdergaande digitalisering van de multieffecten er komende jaren steeds uitgebreidere bakken bij gaan komen wellicht dat ze de Jamstation combineren met een effectbak....

Outshine
2 december 2001, 23:29
Ja joh, ze bedenken steeds gekkere dingen,.

Laatst las ik van de line6 vetta amp. Das zijn dus 2 amps in 1. Je kunt bijv thuis of in de studio ff een partij inspelen, en die vervolgens tijdens een optreden laten afspelen twerijl je zelf ook een partij aan t spelen bent!!

ekkerman
3 december 2001, 12:56
zit er een soort sequencer in dan ofzo ??

Outshine
4 december 2001, 13:32
Pfff weet k veel, die amp stond in de nieuwe feedback folder, dus daar heb ik dat gelezen.

Anavrin
11 december 2001, 18:04
Ik heb m'n Me 33 vanaf vrijdag, en wat ik tot nu toe gehoord en gedaan heb was wel tof: simpele bediening, heel lekker geluid (moet je wel wat moeite voor doen om 'm precies goed te krijgen, maar dat gaat steeds sneller)

Reload
11 december 2001, 22:41
Ik ben er ook erg tevreden over.

Vooral Amp simulator en O/D vind ik erg goed.

Ik ben al op zoek geweest op het net of iemand al instellingen voor bepaalde songs had verzameld, heb nog niets gevonden.

Vindt wel de phrase trainer aan de korte kant.

Anavrin
12 december 2001, 11:55
inderdaad, en het zou fijner zijn, als je de phrase trainer met je eigen gitaar kon inspelen (basisriffje) waarover je dan later kunt soleren en zo, ipv opnemen vanaf een extern apparaat.

Reload
13 december 2001, 00:42
volgens gozer van Roland was dat bij de GT6 wel mogelijk, kon je ook zelf riffjes voor de autoriff opslaan, ook handig.

IK vondt mijzelf echter die GT6 nog niet waard.....nog een beetje oefenen

Anavrin
13 december 2001, 02:12
Ik had gewoon het geld er niet voor over: ik heb namelijk een metalzone pedaal, 2 goede disto kanalen op m'n versterker en een goede reverb op m'n versterker. Ik heb 'm dus gekocht voor de Phaser, Flanger, Delay, ...
Als ik zo'n GT6 wilde betalen, had ik van dat geld beter de losse bosspedalen kunnen kopen (ik gebruik namelijk niet zo veel effecten, maar met wat er op de me33 zit kan ik goed vooruit).