PDA

View Full Version : Squier super-sonic



Anti
17 september 2007, 19:41
Hoi

ik ben sinds kort in eht bezit van een squier supersonic. Nu wat me dadelijk 'tegenviel' is ,doordat de gitaar eigenlijk gebouwd is vanuit het standpunt van een ondersteboven gedraaide jaguar, dat de LP stijl switch bovenaan zit.(foto 1)
Dit is erg vervelend daar ik tijdens het spelen regelmatig de switch aanraak waardoor ik van element switch (wat nt echt de bedoeling is).
Nu had ik gedacht om een jaguar/mustang achtige slide switch in de plaats te zetten(foto 2 en 3) maar vraag ik mij af of iemand van jullie kan inschatten of die slide in de voorziene ruimte past.
Ook wil ik de originele slagplaat niet beschadigen en deze vervangen. Ze zijn erg moeilijk te vinden op het wereld wijde web en ik ben geen fan van aankopen te doen in de VS tegen nogal hoge prijzen. Is er iemand die slagplaten op maat zaagt of eventueel weet waar dat in de BeNeLux gedaan wordt tegen niet al uit de pan swingende prijzen. Ik hoop dat de post in het juiste forum staat.

1)http://squiersupersonic.co.uk/wp-content/uploads/2006/05/ss7.JPG
2)http://www.warmoth.com/guitar/images/hardware/mustang_SS1.jpg
3)http://squiersupersonic.co.uk/wp-content/uploads/2006/05/DSC06416.JPG

Mvg en bij voorbaat dank,
Anti

marter544
17 september 2007, 20:08
Ik heb geen flauw idee, maar jij slaat dan aardig lomp aan? :satisfie: Je kunt trouwens wel blanko slagplaat materiaal halen, dan zou je deze eventueel kunnen kopieeren, en een beetje aanpassen..

hassent
17 september 2007, 20:19
Slideswitch zal niet passen, die zijn veel kleiner. Een 2e slagplaat maken is inderdaad een goede optie!

Anti
17 september 2007, 20:29
Ik heb geen flauw idee, maar jij slaat dan aardig lomp aan? :satisfie: Je kunt trouwens wel blanko slagplaat materiaal halen, dan zou je deze eventueel kunnen kopieeren, en een beetje aanpassen..
dank u maar niet lomp, gitaar hangt laag en hangt schuin

Samder
17 september 2007, 21:22
DAaar heb ik ook last van op mn strat.. vet irritant..

pasqual
17 september 2007, 22:40
en als je de elementenswitch nu eens 90 graden draait zodat je horizontaal moet switchen en niet verticaal?

groeten Pasqual.

G.G.
18 september 2007, 00:00
en als je de elementenswitch nu eens 90 graden draait zodat je horizontaal moet switchen en niet verticaal?

groeten Pasqual.

Dat lijkt me de meest zinnige optie.

Squier4ever
18 september 2007, 01:13
of gewoon het dopje eraf schroeven, scheelt waanzinnig veel.

Squier4ever
18 september 2007, 01:14
gaaf gitaartje btw!

DeiDRagonas
18 september 2007, 01:19
en als je de elementenswitch nu eens 90 graden draait zodat je horizontaal moet switchen en niet verticaal?

groeten Pasqual.

+1 voor dat. Geen extra dingen die je hoeft te kopen en zo ff te doen lijkt me. Geen nwe slagplaat nodig ook. Ideaal.

Nielsje
18 september 2007, 11:02
Ik zou gewoon alles laten zitten, eventueel schakelaar draaien, dat werkt wel, maar dan moet je hem er niet af tikken.

Gewoon een beetje 'oefenen' met spelen. Ik heb ook een les paul en een strat, en dan is het ook altijd ff wennen, maar dat komt wel.

Gave gitaar trouwens, niet zo allerdaags, al vind ik de finish niet zo super. Zit wel een typische hals op of niet? (bevestiging)

succes!

Anti
18 september 2007, 11:22
Ik zou gewoon alles laten zitten, eventueel schakelaar draaien, dat werkt wel, maar dan moet je hem er niet af tikken.

Gewoon een beetje 'oefenen' met spelen. Ik heb ook een les paul en een strat, en dan is het ook altijd ff wennen, maar dat komt wel.

Gave gitaar trouwens, niet zo allerdaags, al vind ik de finish niet zo super. Zit wel een typische hals op of niet? (bevestiging)

succes!
ja de finish op de fotos zijn minder maar ik heb de zwarte finish (die fotos komen van een website daar mij digitale k*tcamera het begeven heeft).
Waar doel je op met typische hals?
De hals is inderdaad een linkshandige 24" short scale stratocaster neck waarbij de buitenste tuner de dikke E snaar draagt en zo verder naar binnen.
Pic (http://images.kapaza.com/photoslarge/6500000/6526124_4.jpg)
Speelt voor een squire (al moet hierbij vermeld worden dat het over de betere vista reeks gaat) zeer zeer goed en ben er ook al lang naar op zoek.
De gitaar heeft geen toonregeling enkel 2 volumes (voor elke pickup 1) en op de middenste stand kan het geluid gekleurd worden door de toonregelingen van de pickups.

Ik had toch graag 2 slide switches gehad (per pickup) maar ik ga toch eerste zoals jullie voorstellen de switch draaien en misschien dat ik eraan gewend raak. Per slot van rekening is het toch het mooist als je gitaar origineel blijft...

Rutger
18 september 2007, 11:25
Wat een gaaf gitaartje zeg :)
Nooit eerder gezien

Inderdaad, gewoon wennen aan die switch. Had ik ook met mn Tele in t begin, maar je past vanzelf je slag aan.

Nielsje
18 september 2007, 11:29
De bevestiging van de hals aan de body vond ik ietwat typisch :)

Hm.. ik ben zelf niet zo kapot van die switches. Ooit wel eens een mustang bespeeld met diezelfde ondingen, niet praktisch vind ik ze.

Anti
18 september 2007, 11:38
De bevestiging van de hals aan de body vond ik ietwat typisch :)

Hm.. ik ben zelf niet zo kapot van die switches. Ooit wel eens een mustang bespeeld met diezelfde ondingen, niet praktisch vind ik ze.
ja de bevestiging is inderdaad op zijn minst origineel te noemen.pic (http://squiersupersonic.co.uk/wp-content/uploads/2006/05/DSCF0006.JPG)
en de straplock zit mee vastgeschroefd aan de hals wat er voor zorgt dat je gitaar wanneer je hem loslaat neigt tot overhellen. Maar ook dit is wennen.

Trouwens ik heb ook veel last van feedback(zelfs bij clean en luid spele) en ik las op het wereld wijde web dat de supersonic pickups niet veel waard zijn en 'microfonisch' zouden zijn. vervangen of...?

madman
18 september 2007, 11:43
kijken of ze gewax-pot zijn, zo niet; doen! scheelt dag en nacht...

Harry
18 september 2007, 15:52
leuk ding, wil ik ook!!! Paar P90's erin en rocken!!!!



(maar ze zijn er niet.....?)