PDA

View Full Version : Eminence Wizard



coony
17 september 2007, 18:35
Hey!

Iemand ervaring met deze speakers? Ik zoek eigenlijk een celestion H30 equivalent... Zijn er betere alternatieven??

Groeten,
Koen

BLOK182
17 september 2007, 18:39
Die Eminences schijnen prima te zijn, en bij www.thomann.de ook nog eens goedkoop!

SimonS
17 september 2007, 22:32
ik heb ze, in een zelfbouw 2x12 kast. Zwaar (gewicht) en klinkt lekker heavy! Bruut hoge efficiency trouwens. Mooie speakers, niet overdreven bright of bassig.

Johannes
17 september 2007, 22:46
Ik heb een tijdje terug 2 lege oude H&K 1×12 kastjes gekocht voor zo goed als niks. Er zitten nu een Wizzard en een Governer in en beide speakers bevallen me prima! Ze klinken erg direct en zoals hierboven ook al gezegd niet extreem hoog of laag, redelijk neutraal naar mijn idee. Ik heb ze bij Thomann besteld en dat is ook nog eens heel erg voordelig. Veel speaker voor weinig centen, als je het mij vraagt.
Op de Eminence site (http://www.eminence.com/soundclips.asp) staan trouwens clips om een indruk te krijgen van klank.

LordRiffenstein
18 september 2007, 07:53
Ik heb een hele tijd gespeeld met 2 Wizards in een 2x12 van Paul Lenders en die klonken prima, hebben een topje in het hoogmid waardoor ze lekker door de mix komen. Uiteindelijk niet helemaal wat ik zocht en ze zijn recent vervangen door 2 Eminence Red, White & Blues. Wizards zijn dan ook te koop :)

coony
9 oktober 2007, 21:40
Ok, bedankt voor de reacties, ik denk dat ik de Wizards ga bestellen - 16ohm versie om compatibel te zijn met m'n andere speakers.

Koen