PDA

View Full Version : 110v pedaalo omzetten naar 220v?



Grandma_Placenta
24 januari 2003, 11:02
Ik ben nu aan het bieden op een oude Mu-tron Wah/Vol uit de jaren 70. Deze werkt echter wel op 110v (zit ook zo'n amerikaanse stijl stekker op met 2 van die platte pinnen). Mijn vraag is nu, kan ik dit pedaal om laten zetten zodat hij werkt op 220v of brengt dit teveel problemen met zich mee?
Alvast bedankt

lars
24 januari 2003, 11:10
Ik heb nog een zooi van die trafo's liggen om amerikaanse apparaten in nederland te gebruiken (ik heb er ooit gewoont) maar als ik bijvoorbeeld een stereo en een lichtslang over zo'n trafo liet lopen terwijl mijn gitaarversterker aanstond ging dat ontzetten brommen, dus ik denk dat je snel last krijgt van bijgeluiden.

Grandma_Placenta
24 januari 2003, 11:59
Is er geen andere manier dan?

Dirk_Hendrik
24 januari 2003, 15:49
Andere voedingstrafo inbouwen?

aadplagiaat
24 januari 2003, 16:44
Op 2003-01-24 11:10, schreef lars:
Ik heb nog een zooi van die trafo's liggen om amerikaanse apparaten in nederland te gebruiken (ik heb er ooit gewoont) maar als ik bijvoorbeeld een stereo en een lichtslang over zo'n trafo liet lopen terwijl mijn gitaarversterker aanstond ging dat ontzetten brommen, dus ik denk dat je snel last krijgt van bijgeluiden.


Waarschijnlijk is dat dan een aanpassing door middel van "choppen" een triac o.i.d. Dit geeft idd een helse brom. Eigenlijk gewoon een soort dimmer dus.

Kjiratsiekoedel
24 januari 2003, 16:49
Zoek uit naar op welke spanning hij werkt, sloop/vervang de huidige trafo door een die 230V naar de zojuist uitgezochte spanning transformeert.