PDA

View Full Version : Telecaster graveren



Remceu
17 september 2007, 15:15
Hey,

Hoe kan je het beste een naam in een Fender Lite Ash Telecaster laten graveren? Er een plaatje op schroeven, in de kop laten snijden, op de kop laten schilderen?

Wat denken jullie?

fred dons
17 september 2007, 15:19
op de slagplaat, neem een dubbellaags slagplaat (wit/zwart of zwart/wit/zwart en vraag een bedrijf wat naamplaatjes maakt je naam door de zwarte laag te graveren zodanig dat de witte laag door de letters zichtbaar wordt

Nielsje
17 september 2007, 15:23
Tja, je zou ook bijvoorbeeld het in het hout kunnen snijden en dan met een soldeerbout het hout plaatselijk verbranden. Of het mooi wordt weet ik niet. Ik heb ooit de naam van een ex laten graveren in zo'n gouden trussrod cover van m'n gibson. Mooi dom. Chick weg, plaatje nutteloos..

Tenzij er hier iemand iemand heeft met de naam 'aleid'...

Remceu
17 september 2007, 15:26
op de slagplaat, neem een dubbellaags slagplaat (wit/zwart of zwart/wit/zwart en vraag een bedrijf wat naamplaatjes maakt je naam door de zwarte laag te graveren zodanig dat de witte laag door de letters zichtbaar wordt

Nadeel van slagplaat lijkt me wel dat die eerder beschadigt?

Harry
17 september 2007, 15:28
een beetje graveur kan dat wel hoor!

Nielsje
17 september 2007, 15:29
hoe bedoel je?

het zit erin gegraveerd, mocht het eruit slijten, dan heb je wel heel erg hard gespeeld...

Remceu
17 september 2007, 15:29
een beetje graveur kan dat wel hoor!
Ik bedoel, wanneer je erop speelt.

fred dons
17 september 2007, 15:33
op de G&L commemorative zit Leo fender gegraveerd in de slagplaat en dat blijft heus wel zitten (ik denk dat die naam een mm diep is gegraveerd)

Remceu
17 september 2007, 15:34
hoe bedoel je?

het zit erin gegraveerd, mocht het eruit slijten, dan heb je wel heel erg hard gespeeld...

Dat is waar :)