PDA

View Full Version : Session Rockette 30



rocker_71
17 september 2007, 10:14
Gitaarguru's,

Iemans ervaringen met de Session Rockette 30? Dat is een transistor versterker uit eind jaren 80. Wordt geleverd met een Celestion speaker (G12 L40).

Zie ook:
http://www.award-session.com/pdfs/Award-Session%20History0026.pdf

guitarguru
17 september 2007, 10:19
Gitaarguru's,

Iemans ervaringen met de Session Rockette 30? Dat is een transistor versterker uit eind jaren 80. Wordt geleverd met een Celestion speaker (G12 L40).



Ik ken wel de Sessionettes en vond het schelle rot bakken. Maar anderen, jazz en bluesgitaristen zweerden erbij, tja wie ben ik dan. Maar ik hou dus sowieso niet van transistorbakken, vind ze niet zo warm en vervormen niet zo fraai.

Rinze
17 september 2007, 10:45
Ik heb er twee jaar geleden nog eens eentje geprobeerd omdat ik vroegâh een Sessiontte 75 had. Ik vond het bakkie inderdaad ontzettend schel en kil klinken, dan klinken de tegenwoordige kleine (modelling-) bakjes veel beter.

Little Jay
11 september 2010, 15:37
Bump van een oud topic om dit versterkertje eens in het zonnetje te zetten!

Ik heb er gisteren één aangeschaft en ik ben er helemaal weg van! Deze gaat mijn Roland Cube 30x vervangen voor de kleine jazzgigs. Hieruit valt meteen op te maken dat het mij voornamelijk om een mooi clean geluid gaat. Ik was de digitale toon van de Cube behoorlijk zat, vooral de reverb erger ik me steeds meer aan. De Rockette geeft een lekkere cleane toon, met lekker wat punch en op meer dan genoeg volume voor jazz.

Schelle bak? Ik merk er niets van en ik heb tegenwoordig de gewoonte op versterkers de toonregeling gewoon helemaal open te zetten (alles op tien), volume omhoog en de rest gewoon vanaf de gitaar te regelen. En zelfs met m'n tone-knop helemaal open is 'ie echt niet schel, maar dan lekker helder en sprankelend. Ik speelt trouwens op een Gibson ES-333 met classic '57 humbuckers, misschien dat 't met budget-strat-clone wel schel is?

Het grappige van de Rockette is dat je het cleane en overdrive-kanaal allebei aan kunt zetten. Met de gain bijna dicht kan je dan met het overdrive kanaal een aangename "dikte" aan je toon toevoegen, die richting buizenversterker gaat die lekker staat te werken maar nog net niet de eindbuizenoversturing ingaat.

Er zit een Celestion G12L-40 speaker in. Ik las dat Session later overging op de G12C-30 speaker die volgens de Award-Session site "a lot sweeter sounding" was. Dus wie weet voor de toekomst kan ik nog eens experimenteren. Voor nu: if it ain't broke don't fix it....

Oh, ik heb 'm wel eerst opengeschroefd en alle schroeven binnenin van printplaat en speaker aangedraait, deze zaten na meer dan 25 jaar allemaal behoorlijk los!! Een ander euveltje is dat de versterker zonder gitaar bromt alsof er een snoer zonder gitaar is aangesloten. Van forumlid Cluseau heb ik al begrepen dat dat misschien de schakelaar in de jackplug ontbreekt of kapot is. Met gitaar ingeplugt is er geen probleem.

Al met al een aanrader voor cleane sounds op niet al te hoog volume (jazz?)!!

Maar goed, ik heb 'm net, dus ik lijd vast nog aan het net-aangeschaft-te-positief-waarderen-om-aanschaf-te-rechtvaardigen-syndroom, maar tot nog toe ben ik erg enthousiast!

Toaster
12 september 2010, 12:33
Yes! weer een liefhebber erbij!

Ik heb dan wel geen rockette maar een sessionette 75 2x10. Ik heb mijn broer een sessionette 75 1x12 aangesmeerd ;)

Zijn echt erg lekkere bakken en ik vind het clean ook zo goed dat als je het gaat AB-en met een buizenbak ik zeker weet dat mensen geblindoekt er niet uit gaan komen.

Ik speel ska en reggae. Cleane klappen moet die bak kunnen uitdelen net zo dik als de ganja van Bob Marley. En jawel dat doet deze bak.

Ik heb er mee opgetreden voor een zaal zonder uitversterking en ook dat kan deze kleine geweldenaar! Kortom een vergeten bakkie met hitpotentie.

groovieguitarguus
19 september 2010, 00:42
Vroeger... in 1985 ooit een Nieuwe Sessionette 75 MkII aangeschaft.
Hele gave versterker voor clean werk. Lekker direct met veel ballen en een eigen karakter. Niks 'Schelle bak'. Is ook totaal niet mijn sound.
Na een jaar of 5 verkocht voor 750,- gulden met een Boss chorus CE2 (Chorus is nu al 80 euro waar... ;-( ).
De Rockette serie vond in wel een stuk minder 'ballen' hebben....

Little Jay
19 september 2010, 10:42
Heb de Rockette laatst meegenomen naar de oefenruimte en met het volume half open komt 'ie gemakkelijk mee met drums, hammond en bas. Voelt als veel meer dan 30 Watt! En dat voor een transistor-bakkie. Maar goed wij spelen niet zo hard.
En dat gecombineerd met de draagbaarheid... ideaal!