PDA

View Full Version : Wat is het waard?



Johnny Ramone
16 september 2007, 23:55
Beste medemuzikanten,

Ik heb besloten mijn hobby op een zeer laag pitje te zetten en wil afscheid nemen van een paar pedalen en een gitaar. Omdat ik wil voorkomen dat het vel over mijn oren wordt getrokken en/of ik later spijt krijg van een overeengekomen prijs, wil ik via deze weg te weten komen wat ik minimaal moet, en maximaal kan vragen voor onderstaande artikelen. Voor alles geldt Z.G.A.N.

2 x Lehle D.Loop
1 x Budda Bud Wah
1 x Diamond Memory Lane (Analoge Tap Delay)
1 x Fulltone ChoralFlange (Analoge Chorus en Flanger)
1 x Cusack Tap-A-Whirl (Analoge Tap Tremelo)
1 x Menatone Red Snapper (2e generatie 3 knoppen)
1 x Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus (Power Supply)
1 x Fender Baja Telecaster Blonde

Binnenkort zal ik de advertenties plaatsen op Gitaarnet.

Voor alle duidelijkheid: de pedalen zijn nog niet voor de verkoop, de gitaar trouwens wel (zie Gitaarnet), als ik de indruk krijg dat ik er niets of te weinig voor krijg, dan zal ik 1 en ander niet te koop aanbieden.

Als ik alles gewoon klakkeloos voor de verkoop zou aanbieden, dan ben ik wekenlang dagelijks tientallen keren aan het mailen, en daar heb ik geen zin aan. Deze manier (als topic) lijkt me eenvoudiger. Biedingen worden dus niet beantwoord.

BartL
17 september 2007, 07:39
Je hebt PM.

rocker_71
17 september 2007, 10:22
Check die spullen even op marktplaats en je weet de 'straatwaarde'.
Leuk spul trouwens.

Johnny Ramone
17 september 2007, 10:57
Check die spullen even op marktplaats en je weet de 'straatwaarde'.
Leuk spul trouwens.

Ik heb al eens vaker pedalen verkocht en me laten overbluffen en uiteindelijk met te weinig genoegen genomen. Ik ging akkoord met een bod, dus verkocht, en nog geen half uur later kreeg van iemand anders een hoger bod, en kon daar helaas niet meer op ingaan, immers een deal is een deal. Ik wil daarom nu eerst weten wat de onder- en de bovengrens is van deze spullen, en dan pas beslissen of het de moeite waard is om ze te gaan verkopen.

Mitch
17 september 2007, 11:15
Hou rekening met bedragen tussen de 60 en 80% van de nieuwwaarde, afhankelijk van de populariteit van de spullen. Een PP2+ en een Lehle switcher is plenty vraag naar, maar bijvoorbeeld een Budda Wah, hoe goed ook, is iets minder bekend en een tap tremolo is ook wat minder vraag naar.
De kwaliteit van dit soort spullen zegt vaak weinig, de vraag en het merk zijn allesbepalend.

Johnny Ramone
17 september 2007, 20:16
Hou rekening met bedragen tussen de 60 en 80% van de nieuwwaarde, afhankelijk van de populariteit van de spullen. Een PP2+ en een Lehle switcher is plenty vraag naar, maar bijvoorbeeld een Budda Wah, hoe goed ook, is iets minder bekend en een tap tremolo is ook wat minder vraag naar.
De kwaliteit van dit soort spullen zegt vaak weinig, de vraag en het merk zijn allesbepalend.

Oké, dat geeft al een beetje inzicht moet ik zeggen. Ik had ooit al eens die Memory Lane in de verkoop, maar het het bod kwam niet verder dan 225 Euro, en dat is nog 60%. Dus dat pedaal is dus zeker niet gewild.

Dirk_Hendrik
17 september 2007, 20:20
Oké, dat geeft al een beetje inzicht moet ik zeggen. Ik had ooit al eens die Memory Lane in de verkoop, maar het het bod kwam niet verder dan 225 Euro, en dat is nog 60%. Dus dat pedaal is dus zeker niet gewild.

Ik denk dat een Memory Lane best gewild is maar dat de nieuwprijs van zo'n apparaat te ver boven het gemiddeld budget van de meeste mensen ligt. Dan krijg je dus de situatie dat er teveel goede alternatieven zijn en biedingen niet hoger zullen gaan.

Mitch
18 september 2007, 09:40
Juist. Hier zijn gitaristen minder geneigd uit te geven; markt is wat kleiner qua portemonnee en de markt is ook wat kleiner dan de AMerikaanse bijvoorbeeld.

Dirk_Hendrik
18 september 2007, 11:01
OK dan,

Even n.a.v. je MP adds zoals ze er nu staan.

Heb je een minimumprijs in je hoofd, zet die dan neer. Is er iemand "in de markt" voor zo'n ding, dan kan hij dus ter plekke beslissen dat hij je item wil hebben. Werkt een stuk sneller dan het MP-klassieke "bieden" . Veel mensen hebben helemaal geen zin in bieden maar willen iets kopen zonder hassle.
Voordeel is dat je dan ook gewoon kunt zeggen dat je vraagprijs vast en en dat op lagere biedingen niet gereageerd wordt.

"Kenners weten wat het waard is"
Schei daarmee uit. Degenen die niet weten wat het waard is krijgen hiermee het gevoel te hebben gebrek aan kennis te hebben terwijl ze voor hetzelfde geld al uitgebreid met zo'n apparaat gespeeld hebben. Degenen die het wel weten zijn geinteresseerd in een goede prijs en hebben dus geen zin in bieden. Samengevat bereik je er geen doel mee.

Johnny Ramone
18 september 2007, 13:46
OK dan,

Even n.a.v. je MP adds zoals ze er nu staan.

Heb je een minimumprijs in je hoofd, zet die dan neer. Is er iemand "in de markt" voor zo'n ding, dan kan hij dus ter plekke beslissen dat hij je item wil hebben. Werkt een stuk sneller dan het MP-klassieke "bieden" . Veel mensen hebben helemaal geen zin in bieden maar willen iets kopen zonder hassle.
Voordeel is dat je dan ook gewoon kunt zeggen dat je vraagprijs vast en en dat op lagere biedingen niet gereageerd wordt.

"Kenners weten wat het waard is"
Schei daarmee uit. Degenen die niet weten wat het waard is krijgen hiermee het gevoel te hebben gebrek aan kennis te hebben terwijl ze voor hetzelfde geld al uitgebreid met zo'n apparaat gespeeld hebben. Degenen die het wel weten zijn geinteresseerd in een goede prijs en hebben dus geen zin in bieden. Samengevat bereik je er geen doel mee.

Duidelijk, goede kritiek en goed advies, daar heb ik iets aan! Bedankt.