PDA

View Full Version : 9-10: Dream Theater + Symphony X @ Ahoy



Bloodline
16 september 2007, 23:16
Ik heb me kaartje :D !!

Wie gaan hier nog meer.

Rockmo(ther)
16 september 2007, 23:50
Ikke ga ook!!! Heb er zin in!!!!

Michael AE
16 september 2007, 23:52
Ben d'r ook. Heb er ook zin in! :D

Elixir
17 september 2007, 09:16
Ik ga op 4 oktober in antwerpen, dat is voor mij dichter bij :D

Jimwoud
17 september 2007, 09:16
present!!!!!

Bloodline
17 september 2007, 09:46
Zit er hier iemand dan ook in Rang 3 :D ?
Weet iemand btw wat Rang 3 is in Ahoy ?

Jimwoud
17 september 2007, 11:45
Zit er hier iemand dan ook in Rang 3 :D ?
Weet iemand btw wat Rang 3 is in Ahoy ?
Zou het niet weten ik sta lekker beneden op de vloer

Pedulla
17 september 2007, 12:39
Zit er hier iemand dan ook in Rang 3 :D ?
Weet iemand btw wat Rang 3 is in Ahoy ?


Heel hoog en ver weg :)

Rockmo(ther)
17 september 2007, 12:44
Heel hoog en ver weg :)

Hahaha. Dat zeg je ook alleen maar omdat je zelf niet gaat..;)

Pegasus
18 september 2007, 23:21
Er is hier al een onderwerp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93470&highlight=dream+theater) overgestart (toegegeven, deze was inmiddels ver gezakt ;) ).

Ik ga ook en heb er veel zin in. Vooral ook omdat ik Symphony X nog nooit live heb gezien.

ScptR
20 september 2007, 12:09
Ik zal er ook zijn, wordt fantastisch! 8-)

Raffel
20 september 2007, 12:40
iemand een idee wat de status is van de kaartverkoop? Zijn er nog staanplaatsen beschikbaar?

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 20:40
Die zijn er volgens mij niet meer nee.

Daemon
20 september 2007, 23:16
Volgens deze (http://www.ticketmaster.nl/html/evinfo.htmI?CNTX=977995&l=NL&C=) site zijn ze er nog hoor :)

}{Metalmaster}{
1 oktober 2007, 01:12
Ik wil wel.. mja, wat moet je nou als je 15 jaar bent, uber strenge ouders hebt, en geen mate kan vinden die mee kunnen of willen.. tis 1 van mn lievelingsbands.. hopelijk komen ze volgend jaar weer, dan ga ik er zeker heen! pak ik gelijk ff een biertje mee, aangezien het dan wel mag :hippie:

Later :rockon:

Dick Wolkendeck
1 oktober 2007, 09:25
Ik wil wel.. mja, wat moet je nou als je 15 jaar bent, uber strenge ouders hebt, en geen mate kan vinden die mee kunnen of willen.. tis 1 van mn lievelingsbands.. hopelijk komen ze volgend jaar weer, dan ga ik er zeker heen! pak ik gelijk ff een biertje mee, aangezien het dan wel mag :hippie:

Later :rockon:

Tja vraag je pa dan mee! Ik bedoel, bij een gemiddeld K3 concert staat de zaal ook vol met papa's. En jij hebt dan nog eens een keer het argument dat deze muziek wèl artistiek verantwoord is ;) Ik bedoel: Chopin is toch van enorme invloed op Petrucci geweest. En... je hebt meteen vervoer.

b.-art
1 oktober 2007, 22:54
ik ben er ook, in ahoy de 9e, op de vloer, en genieten maar.

dit wordt zo verschrikkelijk vet!

pikasso
2 oktober 2007, 14:37
ik ben er ook, op de vloer
Hoe herkennen we elkaar, aan de rode roos :)????

Riky
2 oktober 2007, 15:57
Zou het niet weten ik sta lekker beneden op de vloer

Ik d8 dat bij DT alleen zitplaatsen zijn... Zie op flimpjes van concerten altijd alleen maar mensen zitten...



BTW wou er ook wel heen.... maar ja... je kent het misschien wel... geen tijd :confused:


Veel plezier allemaal:)

JohnLord
4 oktober 2007, 13:03
Jaaaa Dream Theater, wij gaan met zo'n beetje de hele band en dan maar hopen dat ze Through her eyes spelen, die spelen we zelf namelijk ook (in live uitviering)!
Heb er echt ontzettend zin in!!

Jimwoud
4 oktober 2007, 13:39
Jaaaa Dream Theater, wij gaan met zo'n beetje de hele band en dan maar hopen dat ze Through her eyes spelen, die spelen we zelf namelijk ook (in live uitviering)!
Heb er echt ontzettend zin in!!
Dat nummer hoorde ik laatst bij mij in de Appie H, is toch een rustig nummer?

FNaRK
4 oktober 2007, 14:10
heb ze ongeveer 5 keer gezien, voorlopig wel ff genoeg.

Vind Ahoy trouwens geen fijne zaal ... voor mij ook een reden om niet te gaan

Mr. Ibanez
4 oktober 2007, 14:35
...Vind Ahoy trouwens geen fijne zaal ... voor mij ook een reden om niet te gaan
:???: Je gaat toch niet voor Ahoy?
Dit wordt de 4e keer dat ik ze live ga zien. Heb ze een keer in de HMH gezien, de andere keren in Ahoy. En daar hadden ze alle keren het geluid goed voor elkaar. Ik stond beneden. Het schijnt echter wel zo te zijn dat als je op een van de ringen zit, het geluid snel gaat rondzingen. Maar beneden heb ik daar tot nu toe nog geen last van gehad.
Ik weet het nu al: Ik ga een TOP-avond beleven!

Raffel
4 oktober 2007, 15:07
:| Ahoy is een van de beste zalen van Nederland qua akoestiek... Dat gezegd, iedere zaal heeft zijn zwakke zones.

FNaRK
4 oktober 2007, 15:41
Vind Ahoy trouwens geen fijne zaal ... voor mij ook een reden om niet te gaan

lijkt me duidelijk dat ik bedoel dat Ahoy vaak een grote galmbak is ... beetje afhankelijk van de band / muziekstijl en kwaliteit van de geluidsmensen...

Ik heb DT 2 maal in Ahoy gezien, eerste keer was geluid dik in orde, tweede keer was het (te) hard en daarom ook een grote brij / galm.
Beide keren stond ik beneden op ongeveer dezelfde plek.

Elixir
4 oktober 2007, 15:42
Yesyes...

Ik mag ze vanavond al gaan aanschouwen :D.
Wordt mijn eerste keer DT.
Ik heb er echt teveel zin in :D:D

JohnLord
4 oktober 2007, 16:37
@Jimwoud: is een rustig nummer maar aan het eind gaan ze helemaal los met een super gitaarsolo, in de live uitvoering dan (cd scenes from new york)

Jimwoud
4 oktober 2007, 16:51
@Elixer: Heel veel plezier dan, heb er ook zin in volgende week.

@JonLord: Ja die live cd heb ik ook, was btw mn eerste DT, daarna alle ouwe shit gekocht. Ben ze eigenlijk gaan luisteren omdat ze Perfect Strangers hadden gecoverd, en die wilde ik wel van hun horen.

JohnLord
4 oktober 2007, 17:00
Ja, Perfect Strangers en JohnLord.........

Elixir
5 oktober 2007, 08:46
wow... wat een concert.
Dit is zeker het beste wat ik tot nu toe gezien heb :D.
Ik ben helemaal overdonderd :D (en ik heb de setlist :hippie: )

JohnLord
5 oktober 2007, 11:04
Laat maar zien die setlist!

Elixir
5 oktober 2007, 14:03
Setlist (http://img213.imageshack.us/my.php?image=dtsetlistqt7.jpg)

Dit was de setlist. (ik heb m maar niet als plaatje erop gezet omdat er misschien mensen zijn die verrast willen worden in rotterdam ofzo)

Het geluid was trouwens echt geweldig bij DT, maar bij symphony X beroerd.
Die gitarist van symphony X speelde over zo'n line6 vetta. Op zich niks mis mee, maar hij had alle mids gescooped waardoor hij dus bijna niet te horen was.

FNaRK
5 oktober 2007, 14:15
Setlist (http://img213.imageshack.us/my.php?image=dtsetlistqt7.jpg)

Dit was de setlist. (ik heb m maar niet als plaatje erop gezet omdat er misschien mensen zijn die verrast willen worden in rotterdam ofzo)


DT heeft wel vaak de gewoonte de setlist per dag / show aan te passen,
weet niet of ze deze tour ook zo creatief zijn...

Jimwoud
5 oktober 2007, 14:22
... maar bij symphony X beroerd.
Die gitarist van symphony X speelde over zo'n line6 vetta. Op zich niks mis mee, maar hij had alle mids gescooped waardoor hij dus bijna niet te horen was.
hij heeft sowieso een kut sound vind ik, veel te dun en totaal geen ballen. Ook op plaat.

Vind de setlist niet zo, maar het wordt toch wel gaaf.

Dick Wolkendeck
5 oktober 2007, 14:40
Laatste plaat van sympX vind ik ook niet zo goed gemixt. Zang verschuilt zich achter een soort gordijn. Te weinig presence. de gitaar drukt alles weg, ook het hoog uit de drums. En dan klinkt die gitaar inderdaad niet echt super. Benepen, plat. Wel geschikt om superduidelijk mee te shredden, maar een mens wil toch meer dan dat?

Elixir
5 oktober 2007, 14:52
hij heeft sowieso een kut sound vind ik, veel te dun en totaal geen ballen. Ook op plaat.

Vind de setlist niet zo, maar het wordt toch wel gaaf.

Was precies wat ik ook dacht... totaal geen ballen en superdun.

Ik had ook liever had dat ze Take the Time en Lines in the Sand etc. hadden gespeeld. Maar vooral de nummers die ik op cd gewoon ok vind knalden nu echt eruit.
Dark Eternal Night is een beest live, en Surrounded was ook echt geweldig live (Ze speelden sugar mice van marillion net voor t einde van t nummer, en gingen daarna weer verder met surrounded)

Jimwoud
5 oktober 2007, 15:22
Was precies wat ik ook dacht... totaal geen ballen en superdun.

Ik had ook liever had dat ze Take the Time en Lines in the Sand etc. hadden gespeeld. Maar vooral de nummers die ik op cd gewoon ok vind knalden nu echt eruit.
Dark Eternal Night is een beest live, en Surrounded was ook echt geweldig live (Ze speelden sugar mice van marillion net voor t einde van t nummer, en gingen daarna weer verder met surrounded)
Take the time is inderdaad erg gaaf, maar spelen ze al heel lang niet meer, denk dat James het refreintje niet leuk meer vindt. Beetje hetzelfde als Child in Time bij DP.

Hopelijk is de set wat aangepast. Waarschijnlijk zullen ze wel dezelfde nieuwe nummers spelen.

JohnLord
5 oktober 2007, 16:37
Child in Time refreintje? is toch alleen een solo (wel een goeie) met begin en eind? :) :) :)

Jimwoud
5 oktober 2007, 16:56
Child in Time refreintje? is toch alleen een solo (wel een goeie) met begin en eind? :) :) :)
Klopt, maar ik bedoel het qua zang, dat de beide heren de hoogte niet goed meer in gaan. En take the time is nogal hoor. En Ian Gillan(DP) die kan niet eens meer schreeuwen, helaas want hij was wel de meester daarin, luister heel made in japan maar eens.

R.W.
5 oktober 2007, 18:22
Ben er ook,
8e maal op de vloer!!!

ik verwachte een iets andere setlist dan die van antwerpen,
die bevat nl veel nummers, die ze van de zomer of Fields of Rock
al gespeeld hebben, word in ieder geval een knalavond!!!

p.s. james is beter bij stem dan ooit, vooral ook in de hoogte(al benaderd hij die hoogte wel anders dan vroeger) en ook zuiverder. take the time is al een aantal maal gespeeld in andere landen dus.... wie weet

JohnLord
5 oktober 2007, 19:33
@Jimwoud: ja, de jaren gaan tellen he. Maar goed, het is een Dream Theater gig topic, dus ......

Bloodline
6 oktober 2007, 13:13
Laatste plaat van sympX vind ik ook niet zo goed gemixt. Zang verschuilt zich achter een soort gordijn. Te weinig presence. de gitaar drukt alles weg, ook het hoog uit de drums. En dan klinkt die gitaar inderdaad niet echt super. Benepen, plat. Wel geschikt om superduidelijk mee te shredden, maar een mens wil toch meer dan dat?

Dude, zeg asjeblieft dat je een grap maakt. Die Paradise Lost heeft een van de beste mixes van alle symph x platen, alles sluit goed op elkaar aan en is in balans. Zelfs beethoven kon nog horen dat het goed was,

Bloodline
6 oktober 2007, 13:14
Setlist (http://img213.imageshack.us/my.php?image=dtsetlistqt7.jpg)

Dit was de setlist. (ik heb m maar niet als plaatje erop gezet omdat er misschien mensen zijn die verrast willen worden in rotterdam ofzo)

Het geluid was trouwens echt geweldig bij DT, maar bij symphony X beroerd.
Die gitarist van symphony X speelde over zo'n line6 vetta. Op zich niks mis mee, maar hij had alle mids gescooped waardoor hij dus bijna niet te horen was.

Ik hoopte zo dat ze ff een echt instrumental ding gingen spelen. ZOALS Dance of Eternity of Stream of Con.

Daemon
6 oktober 2007, 16:12
Dude, zeg asjeblieft dat je een grap maakt. Die Paradise Lost heeft een van de beste mixes van alle symph x platen, alles sluit goed op elkaar aan en is in balans. Zelfs beethoven kon nog horen dat het goed was,

Op het feit na dat hier en daar de keys net een heel klein beetje harder mochten ben ik het hier mee eens :)

Dick Wolkendeck
7 oktober 2007, 18:41
Op het feit na dat hier en daar de keys net een heel klein beetje harder mochten ben ik het hier mee eens :)

Nou... Ik maakte eigenlijk geen grapje. Maar ik ga echt nog wel een paar keer luisteen om te zien of ik soms doof begin te worden. Ik ben echter wel van mening dat de DT cd veel transparanter klinkt. Vergelijk ze zelf ook eens.

Daemon
7 oktober 2007, 18:48
I know, ik was ook geen vergelijking aan 't trekken tussen de nieuwe cd van DT & Symphony X wat betreft de sound ;) Ik heb ze ook beiden meerdere malen gehoord, ik hou meer van de muziek van Symphony X, maar de sound van DT is wel beter i.m.o.

Rockmo(ther)
7 oktober 2007, 21:32
BIJNA!!!!!!!!!!!!! :cooler: 8-)

Izegrim
7 oktober 2007, 23:41
Ben d'r ook bij! Have fun allemaal!

urezna
9 oktober 2007, 09:58
tonight is the night! :-)

jw009
9 oktober 2007, 10:36
nog 9,5 uur AAAAAAHHHHH!!!!!!

Pegasus
9 oktober 2007, 13:45
Nog 6,5 uur.....................
'k Heb ur zin an!!!!!!!!!!!!!!

TimoSomers
10 oktober 2007, 07:46
WAS ZO FUCKING FUCKING FUCKING NIET NORMAAL VET !!!!!!!
Ik stond echt met mij bakkes open van de strakheid, snelheid en samenspel.
Echt niet meer normaaal.

urezna
10 oktober 2007, 08:05
beide bands waren helemaal top!!!!!!! :-) :rockon:

Elixir
10 oktober 2007, 08:34
wat speelden ze allemaal?

jw009
10 oktober 2007, 09:19
Symphony X:
Intro (Occulus et Infirni)
Set The World On Fire
Domination
Serpents Kiss
The Odessey !!!

Dream Theater:
Intro Tape
Constant Motion
Strange Deja Vu
Blind Faith
Surrounded ( with excerpt of Marillions' Sugarmice )
Dark Eternal Night
Keyboard Solo
Lines In The Sand
The Ministry Of Lost SoulsIn
The Presence Of The Enemies pt. 1 & 2

Encore:Schmedley Wilcox : Trail of Tears/Finally Free/Learning to Live/ In The Name Of God/ Octavarium

The ministry OLS en In the presence of the enemies waren voor mij echt de hoogte punten, WAT EEN NUMMERS !!!

Mr. Ibanez
10 oktober 2007, 09:26
Gisteravond Dream Theater en Symphony X in Ahoy gezien.
Ik vond Symphony X op zich heel goed. Russel Allen z'n stem is geweldig, ook live, hij maakt het echt helemaal waar.
Michael Romeo daarentegen vond ik af en toe 'rommelig' spelen. Ik heb het idee dat z'n gitaarspel op de CD gewoon veel strakker klinkt.
Daarnaast vond ik dat het geluid niet geheel tot z'n recht kwam, ik weet niet waar het aan lag, maar het klonk af toe wat hol en blikkerig.
Dan Dream Theater. En ja, wat moet je daar nog aan toe voegen? Ik heb dingen zien gebeuren die ik onnavolgbaar vindt. En dan het gemak waarmee het leek te gaan. Ik heb er geweldig van genoten. Alhoewel ze wel moeten oppassen dat het geen "kijk-eens-wat-we allemaal-kunnen-show" wordt, want af en toe neigde het daar wel naar.
Geluid was in het begin niet helemaal top, maar dat was heel snel over. Labrie was ook bijzonder goed bij stem. Jammer dat het ineens kwart over elf was! Ik heb een TOP-avond gehad!

Jimwoud
10 oktober 2007, 09:46
Ja was een prima avondje. Vond het behoorlijk kut dat SymX vroeger begonnen was, dacht dat ze om 20.00 zouden beginnen. Ik kwam tevens te laat binnen daar niet van, was er rond 20.10 ofzo. Nog net even 3/4 van the odyssey meegepakt, echt geniaal, en inderdaad Russell Allen wat is ie goed live. Alleen weat heeft die Romeo een bagger geluid zeg, je hoort gewoon dat het digitaal is. Doet Arjan Lucassen(Ayreon) toch beter.(stond btw ook nog in het publiek met Peter Vink dacht ik.)

Dream Theater was gaaf, goede setlist. Goed geluid ook, zeker van petrucci(er komt wel iets van mesa mijn kant op binnenkort) stond af en toe echt te hard ook. Prima showtje, vond wel een paar van die rustige nummers een beetje te dramatisch klinken. Maar het waws gewoon goed deze 5de keer dat ik ze zag.

pikasso
10 oktober 2007, 09:49
pfff wat een avond

Symphony X was goed, alleen dat geluid.... waarom speelt Romeo in godsnaam op een Vetta als je toch maar 2 of 3 sounds gebruikt.... zet er dan een MESA neer (of andere bak), het was ongedefineerd. Maar technisch wel waanzinnig.

Dan DT. Wederom een waanzinnige gig, voor de twin-solo met Jordan Rudess op Keytar (zo'n draagbaar keyboard).
Ik was weer helemaal blij na afloop.

MesaMaY
10 oktober 2007, 10:11
Gisteren ook gaan kijken naar DT eerste keer dat ik ze live zie. Zat vanboven in de ring in de Dubbel D 8-)

Vond het gitaargeluid bij symX int begin echt niet om aan te horen, met name de gitaarsolo's vond ik echt minder leek een een gigantische brei. Gelukkig werd wel beter, na een tijdje. Zang vond ik ook gewoon erg goed.

Dan DT daar kwam ik toch voor,(stoplicht op groen) Mén wat een gitaar geluid, zo moet het klinken :p Die solo's hè, wat een helderheid, ook dat samenspel met keyboard vond ik waanzinnig.
Ook drums waren goed en gedefineerd. Bas vond ik redelijk zacht. Maar de hele show was gewoon zeer goed.

Volgende keer ben ik er weer bij :)

JohnLord
10 oktober 2007, 11:58
Tjonge jonge wat een concert!! Wat kunne die lui spelen zeg, geweldig. (om moedeloos van te worden haha)

pikasso
10 oktober 2007, 12:30
(om moedeloos van te worden haha)

Ik krijg juist altijd een enorme kick als ik hen gezien heb....

JohnLord
10 oktober 2007, 12:36
Die kick krijg ik absoluut ook hoor!

Rockmo(ther)
10 oktober 2007, 12:55
DT:Het was gaaaaaaaaaf!!!
http://img513.imageshack.us/img513/236/img1506ou2.jpg (http://imageshack.us)
http://img513.imageshack.us/img513/8176/img1510bg3.jpg (http://imageshack.us)
http://img402.imageshack.us/img402/7810/img1511kb1.jpg (http://imageshack.us)
http://img513.imageshack.us/img513/8808/img1512tu1.jpg (http://imageshack.us)

Symphony X viel me qua gitaargeluid erg tegen. Idd erg rommelig en schel.

pikasso
10 oktober 2007, 13:26
Er stond trouwens een forummer achter me volgens mij...
Dus als er iemand last had van een grote vent van 2 meter met zwart shirt en kale kop... dan was ik dat ;)

Pegasus
10 oktober 2007, 13:33
DT was top gisteren. Symphony X daarentegen viel me tegen. De bas stond zo hard dat ik de andere bandleden niet (toetsenist) of nauwelijks kon horen. Daardoor hoorde ik dan ook niet dat het erg rommelig moet zijn geweest. Symphony X moet dan maar gauw terugkomen voor een herkansing. ;)

JohnLord
10 oktober 2007, 13:39
Symphony X hebben we gemist. We waren verkeerd gereden en halverwege het eerste biertje begon Dream Theater al. Maar goed, daar kwamen we voor. Mooie foto's Rockmo(ther)! Je moet zo'n beetje voor m'n neus hebben gestaan. Jammer dat je vanuit die hoek de toetsenist niet kon zien vanwege dat onnodige gordijntje, maar het beeldscherm vergoedde veel. Maar de gig was werelds.

Rockmo(ther)
10 oktober 2007, 13:44
Er stond trouwens een forummer achter me volgens mij...
Dus als er iemand last had van een grote vent van 2 meter met zwart shirt en kale kop... dan was ik dat ;)
Ik had eerst (voor het begin) wel last van 2 grote kerels, maar die waren niet kaal..;)
Heb zelf me er naast kunnen krijgen en gevraagd of mijn vriendin voor hen mocht staan, omdat ze anders niets zag. En dat werd idd gedaan..;)

JohnLord
10 oktober 2007, 13:54
Ja, de sfeer bij dit soort concerten is altijd erg vriendschappelijk.

pikasso
10 oktober 2007, 14:07
Ik had eerst (voor het begin) wel last van 2 grote kerels, maar die waren niet kaal..;)
Heb zelf me er naast kunnen krijgen en gevraagd of mijn vriendin voor hen mocht staan, omdat ze anders niets zag. En dat werd idd gedaan..;)

jij stond aan de andere kant. Ik stond bij Petrucci.

Rockmo(ther)
10 oktober 2007, 14:22
jij stond aan de andere kant. Ik stond bij Petrucci.
Da's het betere werk;)
Maar ja, was al lang blij dat ik alles (behalve toetsenist af en toe) goed kon zien. :)

minoin
10 oktober 2007, 14:56
Alles is zo'n btje al gezegd!
Die Romeo doet alles met het speels gemak, fantastisch! Maar waarom moet ie nou zo'n zenuwachtige vibrato spelen, de hele tijdddddd...
Waarom tijdens de Odyssey een oorspronkelijk vioolstuk gespeeld moest worden, ging hij er door heen zitten jengelen, jammer hoor...

En Dream Theater, wat een ongelooflijk geluid! Vond de nieuwe keystand van Rudess trouwens wel bruut man! Zo'n ijzeren hand!
Voor mij zijn zij de ware meesters met een onovertroffen geluid en trouwens ook een mooie lichtshow!

ScptR
10 oktober 2007, 15:00
Was fantastisch!

Stond bijna helemaal vooraan, voor het midden van het podium..
Bij Symphony X was de bas idd gewoon te hard..
Voor de rest was het fantastisch!

urezna
10 oktober 2007, 15:49
ik geloof dat het geluid nogal afhankelijk was van waar je stond. ik stond aan de kant van Rudess, en vond de toetsen af en toe erg hard in de mix, gitaar had misschien een heeeeel klein beetje harder mogen zijn. kan zijn dat als je aan de kant van Petrucci stond, je de ervaring andersom had?
een maat van me stond meer acheraan aan de zelfde zijkant als ik, zeg maar bij de ingang van de zaal, en daar kwamen de toetsen niet zo hard door als ik ervaren heb.

maar het was in een woord geweldig!
En jemig wat heeft die Russel Allen een strot!!!!!

Daemon
10 oktober 2007, 16:14
Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, maar wat ik van m'n broer en anderen die ik ken die erheen waren hoorde:
Symphony X vonden ze gitaargeluid ook niet denderend (tja, line 6...), fantastische zang van Russel, veel beter & plezieriger om naar te luisteren als de zang bij dream theatre (btw, dit uit monden van mensen die meer fan zijn van DT). Geluid van Dream Theatre was wel way beter+ze speelden zeerrr strak. Maar ondanks dit alles vonden ze allemaal kwa life band symphony x beter (alleen moeten ze een betere life sound krijgen).

Ps. Ik snap Michael Romeo ook echt niet. Why the hell speelt die gast op een line 6 amp life als hij thuis ook nog een goede mesa dual r heeft staan?? Beetje dom i.m.o.

pikasso
10 oktober 2007, 16:16
En jemig wat heeft die Russel Allen een strot!!!!!

Indeed, daar was ik wel aardig van onder de indruk

pikasso
10 oktober 2007, 16:25
Maar ondanks dit alles vonden ze allemaal kwa life band symphony x beter (alleen moeten ze een betere life sound krijgen).


Dit herken ik dan weer niet, maar ieder zijn interpretatie ;)

jw009
10 oktober 2007, 16:41
Ps. Ik snap Michael Romeo ook echt niet. Why the hell speelt die gast op een line 6 amp life als hij thuis ook nog een goede mesa dual r heeft staan?? Beetje dom i.m.o.

Hij speelt al een hele tijd op Line 6, zowel live als in de studio. Volgens mij omdat hij de mogelijkheden van zo'n ding ontzettend makkelijk vind.

Zijn geluid was echt ruk gister. Heel schel en geen mids, ook tikje te veel gain zodat het niet echt gedefinieerd klonk.

Jimwoud
10 oktober 2007, 16:54
Het gitaargeluid van Petrucci was echt vet, alleen ietsje teveel mids. Het klinkt vooral vet als hij zo'n open D akkoord speeld. Zo goed gearticuleerd en helder, echt heel vet.

Wilde ik gewoon even melden.

Daemon
10 oktober 2007, 17:36
Zijn geluid was echt ruk gister. Heel schel en geen mids, ook tikje te veel gain zodat het niet echt gedefinieerd klonk.

De reden dus dat ik zo van m'n amp&cab hou (triamp+bogner 4x12 v30), veel mid, niet schel, niet teveel gain & goed gedefineerd :)

Ik wil wel symphony x nog een keer bij een eigen headline show een keer zien. DT had ik zoiezo al 3x gezien :)

Arch_Evil
10 oktober 2007, 20:14
Het was echt een GEWELDIGE show!!! Kan er niks anders van maken. Ik had beide bands nog niet eerder live gezien, en het zijn toch mijn 2 favoriete prog metal bands. En dat op 1 avond!!! Wel jammer dat Symphony X maar ongeveer 3 kwartier mocht spelen, maar dat ze The Odyssey gespeeld hebben, maakt het ruimschoots goed! Geluid mocht idd ietsje beter, maar verder was het gewoon een geweldig optreden :)

En Dream Theater... Ik had al het idee dat ze buitenaards goed waren, maar... DAMN! :o Dit valt bijna niet in woorden uit te drukken! En idd, ze spelen het weg alsof het niks is! Van mij mogen ze elk jaar wel komen optreden :)

Ik ken overigens ook genoeg zangers die het live lang niet zo goed doen als op albums. Ik was dan ook zeer benieuwd hoe het Russel Allen en James LaBrie zou vergaan. Maar ik was echt van beide zangers (met name Russel Allen) zwaar onder de indruk!

Al met al dus een geweldige avond 8-)

Pegasus
10 oktober 2007, 23:52
En jemig wat heeft die Russel Allen een strot!!!!!

En dan te bedenken dat hij ooit met opa en oma country liedjes aan het zingen was.




Ja was een prima avondje. Vond het behoorlijk kut dat SymX vroeger begonnen was, dacht dat ze om 20.00 zouden beginnen. Ik kwam tevens te laat binnen daar niet van, was er rond 20.10 ofzo. Nog net even 3/4 van the odyssey meegepakt, echt geniaal, en inderdaad Russell Allen wat is ie goed live. Alleen weat heeft die Romeo een bagger geluid zeg, je hoort gewoon dat het digitaal is. Doet Arjan Lucassen(Ayreon) toch beter.(stond btw ook nog in het publiek met Peter Vink dacht ik.)

Ik zou me goed kunnen voorstellen dat Lucassen aanwezig was want hij heeft geweldige nummers opgenomen met Romeo/Allen en met LaBrie.

Jimwoud
11 oktober 2007, 08:50
Ik zou me goed kunnen voorstellen dat Lucassen aanwezig was want hij heeft geweldige nummers opgenomen met Romeo/Allen en met LaBrie.
Klopt heb zowel de Space One DVD als the Human Equation CD/DVD. Hij haalt echt bij elke zanger(es) het beste naar boven. Ik vind ze vaak beter zingen dan bij hun eigen band/ groep.

JohnLord
11 oktober 2007, 10:05
Wij dachten ook dan SX om 20.00 uur zou beginnen gemist dus.

Jimwoud
11 oktober 2007, 10:34
Wij dachten ook dan SX om 20.00 uur zou beginnen gemist dus.
Ja ik vind het echt slecht van de organisatie. Ik heb ze ook al 2 keer gezien, maar had ze graag toch nog even gezien.

JohnLord
11 oktober 2007, 11:03
Ach, laat zijn heeft ook zo zijn voordelen. Je loopt zo naar binnen en kunt vervolgens geheel nuchter naar DT luisteren en kijken!

Pegasus
11 oktober 2007, 22:41
Klopt heb zowel de Space One DVD als the Human Equation CD/DVD. Hij haalt echt bij elke zanger(es) het beste naar boven. Ik vind ze vaak beter zingen dan bij hun eigen band/ groep.

Nog zo'n goed voorbeeld: Barry Hay in het nummer Sail Away To Avalon (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/the_final_experiment_barry_hay_01.mp3) van de cd The Final Experiment.

Waar ik overigens vooral op doelde is het nummer Dawn Of A Million Souls met zang (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/flight_of_the_migrator_russell_allen_01.mp3) van Rusell Allen en een bizarre solo (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/flight_of_the_migrator_michael_romeo_01.mp3) van Michael Romeo.

Mottee-stone
12 oktober 2007, 00:19
waz zkr heel gaaf concert. ben en echt uit me dak gegaan. vond symphony x wat minder. vooral toen ze een 20min lang nummer begonnen wat ik niet bepaald interassand vond. geluid bij symphony x was ook niet heel erg goed afgesteld. Bij Dream Theater was dat al stuk beter, alleen de zang was beetje schel.

Arch_Evil
13 oktober 2007, 19:47
vooral toen ze een 20min lang nummer begonnen wat ik niet bepaald interassand vond.

Je bedoelt THE ODYSSEY!!! *kwijl*
Je moet er inderdaad maar van houden ;) maar ik vind het verreweg het beste nummer van Symphony X. Luister het origineel gewoon eens een keer :)

Jimwoud
13 oktober 2007, 20:13
Nog zo'n goed voorbeeld: Barry Hay in het nummer Sail Away To Avalon (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/the_final_experiment_barry_hay_01.mp3) van de cd The Final Experiment.

Waar ik overigens vooral op doelde is het nummer Dawn Of A Million Souls met zang (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/flight_of_the_migrator_russell_allen_01.mp3) van Rusell Allen en een bizarre solo (http://www.ayreon.com/ayreon/ay_media/ay_audio/flight_of_the_migrator_michael_romeo_01.mp3) van Michael Romeo.
Die met Barry Hay ken ik niet, zal hem even checken. Dawn of a million souls is geweldig ja.

Wat het nummer the odyssey betreft. Aan het eind dat het hele nummer inzakt met alleen piano. en dan boem-boem-tsjak(ja ik ben ook drummer), triumphant champion of itica!!! kippevel toen. Heb alleen het intro gemist, en dat is ook zo verschrikkelijk goed, met dat gitaar stuk en dan de inval van Russell allen. Ik kwam op de helft van het nummer binnen ofzo, kut zooi.

Pegasus
13 oktober 2007, 20:15
Het grootste minpunt van het optreden van Symphony X vond ik die gasten die schuin achter me stonden en niet in staat waren om ook maar 10 seconden de smoel te houden. Mateloos irritant zoiets. Gelukkig waren ze dat tijden het concert van DT afgeleerd.

Jimwoud
13 oktober 2007, 20:40
Het grootste minpunt van het optreden van Symphony X vond ik die gasten die schuin achter me stonden en niet in staat waren om ook maar 10 seconden de smoel te houden. Mateloos irritant zoiets. Gelukkig waren ze dat tijden het concert van DT afgeleerd.
Ga je toch ergens anders staan.

Michael AE
14 oktober 2007, 17:12
Ja, had ik ook last van, maar ik had vaste zitplaatsen. Van die gasten die bij een zacht stukje er doorheen gaan praten. "Dit is een gaaf nummer...komt van hun 3de CD...bla bla bla..." Hou dan je smoel zodat je het kan horen!