PDA

View Full Version : lefty gitaar



maxiator7
23 januari 2003, 23:02
hallo, ik speel nu al even akoestische gitaar en ben van plan om elektrische te gaan spele. Ik ben links en in de winkels hangen er niet veel lefties. Weet er iemand een goeie linkse gitaar? of is het beter om gewoon de snaren te verwisselen op een rechtse? mijn budget is zo'n €700

skabouter
23 januari 2003, 23:46
je treft het niet, dat je links bent !
er zijn daarvoor gewoon minder gitaren op de markt.............

WEETJE WAT IK TROUWENS ECHT STOM VIND, EN DISCRIMINEREND ??

DAT LEFTY`S DUURDER ZIJN DAN NORMALE GITAREN, DAT SLAAT NERGENS OP !!

michielv
24 januari 2003, 08:50
Sorry skabouter, maar dat linkshandige gitaren duurder zijn komt omdat er meer kosten aan verbonden zijn. Gitaren worden nl in series gemaakt, want je gaat niet voor 1 gitaar je productie lijn effe omprogrammeren. Dus maken de fabrieken een paar keer per jaar een grote partij lefties. Die worden dan opgeslagen en in de loop van het jaar verzonden. Dit opslaan kost klauwen met geld en daarom zijn die gitaren een stuk duurder.

Maxiator: de eerste gitar die ik ooit gebouwd heb (zag er niet uit maar voldeed perfect, heeft die gozer nog jaaaaaren op gespeeld :wink: was een ombouwertje van een rechtshandige gitaar naar een linkshandige. Ik heb er een nieuwe body voor gemaakt en de hardware + hals overgezet. Ik weet niet waar je woont maar zoiets kan een hoop geld schelen. Dan kun je op marktplaats of gitaarmarkt een leuke 2e hands rechtshandige gitaar zoeken en heb je voor een paar tientjes een linkshandige body erbij.

Andere optie: koop een model wat om te draaien valt en laat hem ombouwen (bv ES-335, SG, symmetrische modellen in ieder geval). Maar dat beperkt je keuze wel.

Anyway, mocht je meer willen weten over ombouwen enzo: geef maar een gil.

maxiator7
27 januari 2003, 18:24
ik heb ergens een linkse fender strat gevonden voor €560, nieuw dan wel. Is dit een goeie prijs of zetten ze mij af?

BLOK182
27 januari 2003, 18:28
waarschijnlijk is het dan een mexicaan, dan is 560 euro redelijk. Wat natuurlijk ook heel wreed is is een rechtshandige strat linksom te gebruiken, a la jimi hendrix

maxiator7
27 januari 2003, 18:32
mijn ouders gan af en toe naar indonesië ik heb ook gehoord van fender indonesia, weet er iemand mss of het goeie kwaliteit is en ofdat hij dan veel goedkoper is?