PDA

View Full Version : Jeckyll & Hyde of TS-808



mauricekoster
16 september 2007, 22:53
Ik las dat de Visual Sound Jekyll & Hyde 2 standen heeft, de overdrive en een distortion. De overdrive schijnt een regelrechte kopie te zijn van de TS-808.
Aangezien ik binnenkort 1 van deze pedalen wil aanschaffen voor m'n U2 sound, een vraag.
Is de Jekyll kant van dit pedaal inderdaad een regelrechte kopie?
Welke klinkt dan beter?
Ik ga hem natuurlijk nog eens testen in de winkel, maar wat vinden jullie ervan?

Mr.Bluesbreaker
16 september 2007, 22:58
Als ie het doet, dan klinkt ie best goed:D:D

Edit: TS808 heeft geen low end boost, en hij is naar mijn idee wat cleaner dan de J&H.

interessander
16 september 2007, 23:06
Visual sound heeft tegenwoordig ook een ts-808 variant als enkel pedaal, en je kunt hem ook in combinatie met een compressor krijgen in de route 66, mocht je dat leuker/bruikbaarder vinden dan de distortion van de J&H.
Verder zijn er natuurlijk enorm veel Ts clones, al dan niet van een 808.

RolandT
17 september 2007, 07:56
Ik hou van de combinatie van J&H voor mijn Marshall. De een stel ik in op lichte crunch de andere op heel veel crunch allemaal in 1 pedaal. makkelijk. Ik had niets anders meer nodig. (wat me niet wil zeggen dat ik niet meer pedalen heb:-)

Rinze
17 september 2007, 10:03
Ik heb een J&H, ik vind zelf de TS-kant daarvan veel "mellower" dan een TS. Ik heb ook een Jacques Tubeblower, d.i. een TS808 met laag en hoog regelaars. Die heeft veel meer presence en scheurt ook nog meer. Je moet eigenlijk een overdrive met je eigen gitaar en versterker proberen, het gaat m.i. toch om de combinatie van componenten.

up-guitarman
17 september 2007, 12:39
Hoe is de distortion mode van die J&H eigenlijk?

Rinze
17 september 2007, 12:49
Hoe is de distortion mode van die J&H eigenlijk?

Ik vind hem wel ok, kan er een aardige metalscheur a la Slayer uithalen, maar er zitten veel meer geluiden in.

mauricekoster
19 september 2007, 10:09
Ik ga maar eens een Route 66 uitproberen, zit ook een compressor in.

B~Rock
19 september 2007, 12:30
als je toch gaat uitproberen...zou ik zeggen geef de Fulltone fulldrive ook eenn kans. Wel een stukje duurder, maar geweldig geluid + een heerlijke boost.

q-elvis-p
19 september 2007, 12:57
Ik heb ook een jekyll en hyde en ben er zeer te spreken over. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met het apparaat. Hij is erg tubescreamer achtig maar ook veelzijdiger. De cominatie met de versterker maakt wel veel uit. Gewoon verschillende dingen proberen op je eigen kit.

Verder heb ik ook een marshall guv'nor (de original) en die is iets stoerder. Deze heeft gewoon meer ballen.

De combinatie van deze twee is helemaal gaaf. (de jekyll, tubescreamer kant met de guv'nor)

Wat ook veel uitmaakt zijn de buizen, mocht je een buizenbak hebben. Zo heb ik mijn voorbuizen vervangen door jj buizen (tip van Chris Winsemius en Jimwoud) en het resultaat is beter dan dat ik had durven dromen.
Niet alleen het clean is veel helderder en voller, mijn ac15 gaat nu ook beter om met distortion pedaaltjes.

mauricekoster
28 september 2007, 15:10
Thanks guys