PDA

View Full Version : Gloeiende.........gggrrrrrrrrr!



glasbier
16 september 2007, 22:39
Na alle ellende met de elementen van mijn PRS die vervangen moesten worden en daarbij het moeten wachten van dik 4 maand,ontdek ik dat volgens mij die imbicielen de elementen er verkeerd hebben ingezet:
Hier zoals de originele erin zaten,
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1449-1.jpg

En hier de nieuwe Dimarzio's Airzones:
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/DSCN1676.jpg

Dit klopt toch niet???? Volgens mij zitten ze er verkeerd in!!!

Speeddemon
16 september 2007, 22:41
De schroefbare pole-pieces zitten nog steeds boven (neck) en onder (brug), dus het enige wat anders is, is welke helft van de HB zwart is en welke crème.

drap
16 september 2007, 22:41
Dat hoeft niet hoor. Die zebra's zijn in beide volgordes van kleuren te verkrijgen. Tenminste, bij bijvoorbeeld Seymour Duncan wel.

glasbier
16 september 2007, 22:49
Pffff,gelukkig! Loos alarm dus! Tja,die gasten bij die gitaarboer vertrouw ik voor geen meter meer. Schrok me zonet dood! :sneaky:

wietse
16 september 2007, 22:51
en anders draai je ze gewoon om in de element ring, als je dat mooier vindt en als de draad lang genoeg is .

no 1 hops
17 september 2007, 07:19
@glasbier
niet zo druk maken jonge, daar raak je alleenmaar gestrest van, en gitaar is toch ontstressen? ;-)

maar uiteindelijk kan het niet mis gaan want meestal komt de kabel er op een bepaalde plaats uit en automatisch is dat de onderkant.
maar ik snap je wel, wet van murphy.

wat ik alleen jammer vind van die PRS jes is de brug.
zou zelf liever een toploader fender achtige vaste brug hebben.
maar verder mooie gitaar

bert k
17 september 2007, 09:21
Ja, zeker mooi gitaartje. Ik zat eens naar die brug te kijken, wat een raar ding. Soort wrap-around zonder intonatiemogelijkheid, zie ik dat nou goed? Daar hebben ze toch veel betere oplossingen voor?

zeppo
17 september 2007, 09:28
Ja, zeker mooi gitaartje. Ik zat eens naar die brug te kijken, wat een raar ding. Soort wrap-around zonder intonatiemogelijkheid, zie ik dat nou goed? Daar hebben ze toch veel betere oplossingen voor?
Ja natuurlijk, maar als het zo goed is, waarom dan moeilijk doen?

Tin
17 september 2007, 09:51
Die prs stoptails zijn prima geintoneerd.
Niks mis mee hoor.

Gewoon zo houden.

Rinze
17 september 2007, 09:58
Als je echt zekerheid wilt hebben : haal de elementringen even los en kijk waar de draden het element verlaten. Dit moet in de hoek zijn die in de richting van de potmeters "wijst". Bij Westerhaven staat nu trouwens een SE Custom voor 450 tweedehands met trem. Misschien ga ik van de week even kijken (al heb ik eigenlijk geen geld en daarom net een gitaar verkocht).

jimihattricks
17 september 2007, 10:08
Als je echt zekerheid wilt hebben : haal de elementringen even los en kijk waar de draden het element verlaten.

bespaar je de moeite, ze hangen er gewoon goed in wat ik zo kan zien (de verstelbare polepieces zitten zoals gezegd aan de goede kant).. er zijn twee soorten zebra: gewoon zebra;
http://www.guitarpartsresource.com/TB5ZEBRA.jpg

en reversed zebra;
http://blogband.up.seesaa.net/image/kj047.JPG

wellicht plaats ik t hier precies verkeerdom, maar u get the picture..

--

die brug snap ik ook niet, naar mijn weten verandert je intonatie als je bv van .009 naar .011 snaren overgaat, om maar iets te zeggen.. daar kun je met zo'n wraparound dan toch niets meer aan veranderen..? voor de rest ben ik ook wel iemand van: 'if it ain't broke, don't try to fix it', dus als het goed werkt, lekker laten zitten.. er kan nog altijd een schaller of i.d. op..

Swan
17 september 2007, 10:27
Die prs stoptails zijn prima geintoneerd.
Niks mis mee hoor.

en als ik hem nou in B zou willen stemmen bijv?

Butger
17 september 2007, 10:31
Je kan de brug dus wél intoneren. De beide uiteinden van de brug kun je iets naar voren of achteren schuiven. Je kunt dus niet de intonatie van de snaren onderling veranderen, maar wel het geheel. Als je lomp dikke snaren gebruikt in erg lage stemmingen, zou het misschien wat problemen kunnen opleveren dat weeknie.

jorrit
17 september 2007, 12:45
en als ik hem nou in B zou willen stemmen bijv?

in b? dan koop je maar een bariton of een 7snaar :P klinkt toch voor geen meter man, die scale en dan in b.. :D

Mitch
17 september 2007, 13:03
Dat wordt dan de B van blubber...

Luke-wannabe
17 september 2007, 13:11
Valt wel mee denk ik hoor..

glasbier
17 september 2007, 13:49
Hé jongens en meisjes,bedankt voor alle moeite en uitleg;de elementen zitten er inderdaad goed in!
Wat betreft de intonatie;de brug kan je heel goed intoneren,hij is loepzuiver! Kijk eens naar de duurdere PRS'en,sommigen hebben ook zo'n brug.Het voordeel van deze brug is dat je een sustain van hier tot Tokyo hebt! Inderdaad kan je niet per snaar intoneren maar daar hebben de jongens bij PRS goed over nagedacht,kijk maar eens goed naar de brug. Jarenlang heb ik op strats gespeeld,maar die zwengelpook heb ik nog geen moment gemist! De PRS is een heerlijk gitaartje en enorm veelzijdig,je kan er alleen niet mee tremelo'en(kutwoord)!Maar ja,dat kan je op een Gibson ook niet...