PDA

View Full Version : waarom zoveel london city?



matto
16 september 2007, 22:05
Als ik het lijstje met onderwerpen bekijk in vintage versterkers dan valt het me op dat er ontzettend veel London city of Lc of dea ... onderwerpen zijn.
Is London city momenteel helemaal HOT!! of is er een andere reden dat ik dit merk hier de laatste tijd zo veel voorbij zie komen?

wietse
16 september 2007, 22:12
ze zijn goedkoop en er zijn er veel van, en ook nog eens vintage.
wat wil je nog meer :D.

Negative K3 fan
16 september 2007, 23:35
ja ze zijn superHOT op dit moment... maar het begint al wat af te zwakken en ik moet die van mij nog ff fixen :)

Freeqi
16 september 2007, 23:39
id, en vind ze eigenlijk best wel goed klinken als je er her en der wat crappy spul uithaalt en vervangt door degelijke componenten ...

voor een paar honderd koop je zo'n ouwe bak en met nog een paar honderd maak je er een meesterlijk ampje van ?

AutoStatic
17 september 2007, 20:49
Het is Hollandsch, het onderscheidend vermogen is groot en ze klinken bruut. En er worden er redelijk wat aangeboden de laatste tijd. Zeker weer wat zolders en bergingen opgeruimd van de zomer ;)

jacky
17 september 2007, 22:30
mischien zijn alle fender liefhebbers wel weggepest

AutoStatic
17 september 2007, 22:40
Ha ha, misschien wel, LC's zijn Marshall klonen....

Chris Winsemius
17 september 2007, 22:40
@TS

Ik vermoed dat het...
1) te maken heeft met de naam van dit forum (Vintage Versterkers (t/m 1983) (forumdisplay.php?f=31))
2) 'n betaalbaar alternatief is tov. van vele '69-'84 Marshalls

De laatste tijd zie je trouwens veel pre '84 Fender gerelateerde topics bij "moderne versterkers".

Hoog tijd weer voor blue molded, Schumacher en/of baffle-board topics!

jacky
17 september 2007, 22:45
Ha ha, misschien wel, LC's zijn Marshall klonen....


En van wie hadden die het ook alweer gepikt ...............

Frits van Mourik
17 september 2007, 23:30
Hihihi... +1, Jack!

Maar wat LC amps betreft; afgezien van de wat crappy Radiohm potmeters
heb ik nog nooit een LC gezien, waarin slechte onderdelen werden gebruikt.
If YMMV: wil ik 't graag weten...

Negative K3 fan
18 september 2007, 01:29
wat vind jij van die caps dan (bianchi?) en de (door de jaren heen verschillende) trafo's?

Einzeln
18 september 2007, 09:04
Krijg nou wat. Weer een london city draadje.

elerik
18 september 2007, 12:34
Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat de "oude" london city`s topjes nu een stuk betrouwbaarder zijn.
Een top die al 30 jaar gewoon zijn werk doet gaat niet meer één-twee-drie-hup-stuk.

Natuurlijk heeft london city veel troep geproduceerd maar dat zou nu wel stuk zijn en/of mogenlijk op de stort liggen.

Alleen het betere spul over leeft.

Het is een mogelijkheid

B_2_the_a
18 september 2007, 12:38
het zijn makkelijke goeie amps...
De echte hype is ondertussen wel weer een beetje voorbij..

Was tijdje geleden in gesprek met mijn oude baas, hij vertelde dat je er 10 jaar geleden uit werd "gelachen" als je zo'n amp gebruikte... Maar nu is het rock 'n roll

enige nadeel van die rakkers:
- geen mastervolume (maar dat is zelf te realiseren)
- niet zulke fatsoenlijke potmeters (zoals gezegd)
- je kan een paar onderdelen vervangen voor een betere sound (alhoewel ze stock al erg lekker klinken voro het geld)
- Het houtwerk is niet echt heel stevig, maar dit is met rehousing gefixed!

Damn, ik wil er nogsteeds eentje :(

TimmU
25 september 2007, 21:10
en ze kunnen hard , hard , hard!

AutoStatic
25 september 2007, 23:19
Ha ha ha, ja die van mij is dus net bijna afgefikt. Waarschijnlijk verkeerd gebiast of slechte buizen. Iemand nog een LC te leen voor komende vrijdag ;)

Saf
25 september 2007, 23:25
als je hem in noord-limburg wilt komen halen mag mijn dea130 zo'n groene wel komen lenen. onder het mom van kwijt kapot een nieuwe (andere) vind ik eht goed.

AutoStatic
25 september 2007, 23:27
Dank je Saf! Maar ik woon in Beverwijk en moet in Den Helder spelen. Dat wordt een beetje teveel van het goeie. Ik kom er wel uit, in ieder geval de amptech verwittigen dat ie het niet helemaal goed heeft gedaan.

TimmU
25 september 2007, 23:52
Zonde, Zonde , Zonde ...!

Frits van Mourik
26 september 2007, 00:08
Dank je Saf! Maar ik woon in Beverwijk en moet in Den Helder spelen. Dat wordt een beetje teveel van het goeie. Ik kom er wel uit, in ieder geval de amptech verwittigen dat ie het niet helemaal goed heeft gedaan.

Vervang in ieder geval (zo dat al niet gebeurd is) de hoogspanningszekering van 2 A door eentje van 800 mA; heb je die zogauw niet, dan 1 A.
Die 2 A zekering is veel te zwaar, daardoor brandt'ie bij calamiteiten niet door en fikt je amp uit...

Azrael
26 september 2007, 00:28
Ze zijn goedkoop en als ze even goed zijn als hun gitaren dan wil ik bij wijze van spreken er wel een dozijn.

AutoStatic
26 september 2007, 11:47
Vervang in ieder geval (zo dat al niet gebeurd is) de hoogspanningszekering van 2 A door eentje van 800 mA; heb je die zogauw niet, dan 1 A.
Die 2 A zekering is veel te zwaar, daardoor brandt'ie bij calamiteiten niet door en fikt je amp uit...Is nog niet gebeurd. Zekering is nu dus wel door (amp doet nagenoeg niets meer) maar wel nadat ik bijna kon glasblazen met die buizen. Vanavond hopelijk nog langs de amptech. Kan die zekering ook gelijk vervangen worden.

AART
26 september 2007, 13:41
Als ik het lijstje met onderwerpen bekijk in vintage versterkers dan valt het me op dat er ontzettend veel London city of Lc of dea ... onderwerpen zijn.
Is London city momenteel helemaal HOT!! of is er een andere reden dat ik dit merk hier de laatste tijd zo veel voorbij zie komen?


Je kan er goed winst mee maken :soul:

Sorry B2_the_a ;)

Realeigo
2 november 2007, 20:04
Op school lag toevallig een London city open in het techniek lokaal.
Heb er ff ingekeken. Maar het is best wel een raar ding. Maar één 50+50 voedings elco. Kon geen andere vinden ook niet op het turretboard...
1k5w weerstanden waren net zo goed spoorloos. Ik snap ook niet waarom alle caps onder de turretboard hangen en de weerstanden erboven.
Voor de rest leek hij ongemod, zat geen MV in oid.
Raar geval dus..

Als hij er maandag nog staat zal ik wel ff kijken of ik een paar snapshots kan maken.

Chris Winsemius
3 november 2007, 17:43
Op school lag toevallig een London city open in het techniek lokaal.
Heb er ff ingekeken. Maar het is best wel een raar ding. Maar één 50+50 voedings elco. Kon geen andere vinden ook niet op het turretboard...
1k5w weerstanden waren net zo goed spoorloos. Ik snap ook niet waarom alle caps onder de turretboard hangen en de weerstanden erboven.
Voor de rest leek hij ongemod, zat geen MV in oid.
Raar geval dus..

Als hij er maandag nog staat zal ik wel ff kijken of ik een paar snapshots kan maken.

Als het 'n model met 6 knoppen en 4 ingangen is zitten er (als het goed is) 2 beker-elko's op het chassis (1tje onder het board), de overgebleven voedingselko zit onder het board en je hebt natuurlijk ook nog de elko's voor het bias-circuit en de eerste cathode.

Bij bovenstaande LCs heb je geen 1k/5W op de sockets, wel vier 120 ohm weerstanden op het board. Zelf verander ik de weerstanden "rond de eindbuizen" altijd naar Marshall specs, incl. montage op de sockets zelf. Vooral voor veel moderne EL34s is dit absoluut aan te raden imho.

Realeigo
3 november 2007, 17:59
Dan zal die 2de elko zich vast hebben verstop achter een trafo. Want ik kon alleen die ene vinden die naast het rijtje buizen vastzat.
Wel grappig ik dacht op heet eerste gezicht dat het een gelijkrichterbuis was omdat het op een gekke buisvoet zat. (en dat ze dus een jtm45 hadden gekloond) Maar het bleek een elko te zijn.

B_2_the_a
3 november 2007, 19:51
Je kan er goed winst mee maken :soul:

Sorry B2_the_a ;)

hoe ga je het goedmaken?

Eko
4 november 2007, 00:50
Ik ben zo`n oude lul dat ik het nog weet dat ik vroeger ( ja, net na de dino`s) er nog op speelde. De Marshalls waren te duur en dus kocht je ....London City. Vox Humana was er blij mee. Je repareerde je een ongeluk. Ik heb er zelfs een met steekvlammen gehad op een podium. Maar , veel , heel veel mee opgetreden. Zelfs een keer opengezet in een kroeg.....tyfus wat een kolere herrie. Uiteraard de kanalen gelust en een goede gitaar met humbuckers er voor.En nu op een 30watt boutique ampje , het kan verkeren.

Frits van Mourik
4 november 2007, 01:28
Ja joh, zo zie je maar weer...

Als je destijds weinig poen had, kocht je London/Power/Clean/whatever City;
erger nog: zo'n "Saris"-amp voor HFL 595,-@100W.
(die dingen moeten toch ook nog ergens bestaan???)

The poor man's London City amps , die de tijd hebben weerstaan,
blijken na een opknapbeurtje hele felle amps te zijn,
waar met een paar simpele modificaties een prima geluid uit te halen is!

bass blom
4 november 2007, 11:07
:o ik zie dat glasbier die van hem alweer te koop heeft staan.

glasbier
4 november 2007, 11:39
:o ik zie dat glasbier die van hem alweer te koop heeft staan.

Ja, klopt! Het is mij teveel gesjouw met die gammele rug van me. Spelen betekend 2 trappen naar beneden sjouwen(4x) en als ik thuis kom weer 2 trappen,ook 4x, weer omhoog. Met mijn hernia lukt dat niet meer. Het gaat me wel aan het hart dat ik hem verkoop want het is een fantastische amp. Ik heb heel wat amps gehad,maar deze is echt super! Zoek iets wat handzamer is, iets richting VOX AC-15. Is ook geen lichte versterker maar wel handzamer. Dussss............ ;)

bass blom
4 november 2007, 11:45
ik ken het sinds ik net weer in een bandje zit..

de 412 hier de auto in
daar eruit
er weer in
en hier er weer uit
rug ook al alle drie kerewn scheef gehad.

ga waarschijnlijk tweede 412 of een 212 erbij kopen binnenkort

glasbier
4 november 2007, 11:48
ik ken het sinds ik net weer in een bandje zit..

de 412 hier de auto in
daar eruit
er weer in
en hier er weer uit
rug ook al alle drie kerewn scheef gehad.

ga waarschijnlijk tweede 412 of een 212 erbij kopen binnenkort

Neem er dan gelijk een LC bij......ik heb nog een complete set voor je,incl. 2x12....... :jam:

bass blom
4 november 2007, 11:51
neuh, de TSL bevalt voorlopig en die meeslepen is geen punt.

joskedentweede
16 november 2007, 22:11
hehe, die london city's toch

goed spul eigenlijk, en toch van nederland? :p
neenee, das maar om te plagen he ;) london city is echt wel goed

ik gebruik 2 cabs 4 x 15 in met mn marshall JMP, erg goede combinatie, al zeg ik het zelf

groeten