PDA

View Full Version : Giga-groot pedalboard



Mitch
16 september 2007, 16:47
Voor de fun, ik kwam deze op een ander forum tegen:



http://yamaha.dgstomp.users.btopenworld.com/ebay/PB1.jpg

http://yamaha.dgstomp.users.btopenworld.com/ebay/PB2.jpg


Keten (waarvan het leeuwendeel dus onder het schakelsysteem zit):

2 GigRigs
Strobostomp
Orion C-Wah
Emma Discombobulator
70's Dyna Comp
70's Big Muff Pi
AnalogMan SunFace NKT275
Skreddy Top Fuel
70's MXR Phase 90
Klon
Tim
Landgraff LDO
Landgraff MoD
Lovepedal Balance
Eternity
Plosive Treble Booster
CJOD
Keeley Blues Driver
Menatone Howie
Menatone VOS
AnalogMan KOT V4
BJF SBEQ
Lovepedal Magic Boy
Swamp Thang Tremolo
Retro-Sonic Chorus
Maxon AD999
T-Rex Room Mate
Hiwatt Tape Echo
Boss Loop Station


Tot zover niets grappigs, tot je leest dat dit zuiver thuis wordt gebruikt ;)

Samder
16 september 2007, 16:57
best onhandig..

Word zo meer tapdancen

Valoosj
16 september 2007, 17:37
:nervous: jij komt op andere fora?





extreem pedalenbordje voor thuisgebruik. wat voor amp heeft ie? een 15wattertje wegens gebrek aan geld?

E-J
16 september 2007, 17:42
Typisch één van die stakkers die zoveel geld heeft en aan een paar pedaaltjes niet genoeg heeft.

Kijk als je in een band speelt okee, maar alleen voor thuis? Zielig hoor...

drap
16 september 2007, 17:50
Het ziet er wel waanzinnig uit, maar volgens mij geeft de gebruiker meer om de kwantiteit dan om de kwaliteit.

up-guitarman
16 september 2007, 18:02
Het ziet er wel waanzinnig uit, maar volgens mij geeft de gebruiker meer om de kwantiteit dan om de kwaliteit.

Mwa, aangezien de keuze van zijn pedalen durf ik die veronderstelling toch in vraag stellen... Het kan natuurlijk een stuk meelopen met de hypes zijn, maar als enkel de kwantiteit van belang zou zijn dan zou hij/zij evengoed 50 behringer pedalen achter mekaar kunnen schakelen. (Dan krijgt die wss wel het gevoel dat zijn amp kapot is omdat er niets meer doorkomt ;))

Mitch
16 september 2007, 18:22
extreem pedalenbordje voor thuisgebruik. wat voor amp heeft ie? een 15wattertje wegens gebrek aan geld?

*15W boutique amp owner slikt, verbijt zich en kijkt even de andere kant op*

:sneaky:


Ik zou de post er even bij moeten halen, maar hij had geloof ik nog een amp of drie en niet de lulligste...

EDIT: ik lees in de gauwigheid een Fargen, een Marshall, een AC15, een Deluxe Reverb... ach, als je het leuk vindt en geld hebt: go for it !

Nog een pic met de pedalen eronder vandaan. Ik zou alleen de Klon al leuk vinden :chicken:

http://yamaha.dgstomp.users.btopenworld.com/ebay/PB4.jpg

drap
16 september 2007, 18:30
Mwa, aangezien de keuze van zijn pedalen durf ik die veronderstelling toch in vraag stellen... Het kan natuurlijk een stuk meelopen met de hypes zijn, maar als enkel de kwantiteit van belang zou zijn dan zou hij/zij evengoed 50 behringer pedalen achter mekaar kunnen schakelen. (Dan krijgt die wss wel het gevoel dat zijn amp kapot is omdat er niets meer doorkomt ;))

Klopt, ik bedoel ook meer qua hoeveelheid pedalen. Dat wat ie ermee doet is ondergeschikt heb ik het idee, door de overkill aan pedalen. Maar dat is puur een aanname van mij hoor, wie weet is het een effectenmonster waar Summers en The Edge bang van worden.

RolandT
16 september 2007, 19:34
Zijn Tim pedaal zou ik nog wel eens willen testen. Dit pedaal heeft zo'n hype rover zich dat ik wel heel nieuwsgierig ben. Het is ook een prachtig helden verhaal, Paul Cochrane maakt in zijn vrije uren het "beste pedaal in de wereld", geen website, geen wnkel, je kan enkel bellen om te bestellen en de wachttijd is 1 jaar.

David1223
16 september 2007, 21:34
Voor de fun, ik kwam deze op een ander forum tegen:



http://yamaha.dgstomp.users.btopenworld.com/ebay/PB1.jpg

http://yamaha.dgstomp.users.btopenworld.com/ebay/PB2.jpg


Keten (waarvan het leeuwendeel dus onder het schakelsysteem zit):

2 GigRigs
Strobostomp
Orion C-Wah
Emma Discombobulator
70's Dyna Comp
70's Big Muff Pi
AnalogMan SunFace NKT275
Skreddy Top Fuel
70's MXR Phase 90
Klon
Tim
Landgraff LDO
Landgraff MoD
Lovepedal Balance
Eternity
Plosive Treble Booster
CJOD
Keeley Blues Driver
Menatone Howie
Menatone VOS
AnalogMan KOT V4
BJF SBEQ
Lovepedal Magic Boy
Swamp Thang Tremolo
Retro-Sonic Chorus
Maxon AD999
T-Rex Room Mate
Hiwatt Tape Echo
Boss Loop Station


Tot zover niets grappigs, tot je leest dat dit zuiver thuis wordt gebruikt ;)

Waarvoor zijn dan die twee grote borden met al die knopjes?

Rhythm Machine
16 september 2007, 22:03
Tot zover niets grappigs, tot je leest dat dit zuiver thuis wordt gebruikt ;)

Dat vind ik nou logisch. Geschift, maar logisch. Zo'n ding kan je toch nooit op een podium gebruiken?

Speeddemon
16 september 2007, 22:23
Waarvoor zijn dan die twee grote borden met al die knopjes?
Als ik me niet vergis zijn dat programmeerbare multi-lopers.

Je kan dan per footswitch instellen welk van de loops aan of uit moeten en dit is erg handig als je veel effecten gebruikt, en je wil in 1 klik van 'comp-phaser-reverb' naar 'distortion-EQ-delay' of naar 'comp-distortion-reverb' kunnen gaan.

interessander
16 september 2007, 22:29
Er was een review in de Gitarre und Bass van deze grote jongens, volgens mij zijn de effecten trouwens niet in volgordes te schakelen, je kunt wel per switch nog efecten aanzetten en een pre set volume dan wel boost instellen.

David1223
17 september 2007, 12:38
Heb je zoiets ook in een, "kleiner formaat"?

:chicken:

Rutger
17 september 2007, 12:44
Heb je zoiets ook in een, "kleiner formaat"?

:chicken:

Ja hoor:

http://www.laster.it/recensioni/boss-gt8/image

:p

charlie45
17 september 2007, 12:59
die gigrigs zijn programmeerbare loopers, je kan dan alleen de pedalen die je wilt gebruiken in het signaalpad schakelen. (www.loopersparadise.de)

bovendien kan je programmeren, dus geen sprake van tapdansen.

smaken verschillen, ik gebruik thuis een POD door mijn studio monitors en die POD staat bijna altijd op een simpel geluidje zonder effect.

lijkt me lastig om bij die bovenste knoppen te komen met je voet.

Mitch
17 september 2007, 13:06
Precies, alles is in elke gewenste volgorde te schakelen, anders zouden het een beetje onzinnige bakken zijn.

charlie45
17 september 2007, 13:17
Precies, alles is in elke gewenste volgorde te schakelen, anders zouden het een beetje onzinnige bakken zijn.

niet helemaal mee eens, ik doe bijna altijd

wah - overdrive/distortion - delay - modulatie - reverb


het is aardig als je ook een de phaser voor je distortion kan zetten maar niet essentieel.

(ik doe trouwens gewoon aan tapdansen hoor, goed voor de benen)

Mitch
17 september 2007, 13:21
Juist, ik bedoelde ook meer dat je kon kiezen tussen
wah drive
drive modulatie
modulatie drive
drive fuzz
wah fuzz

etc.

Tuurlijk is het niet altijd nodig om de exacte volgorde waarin de keten staat te veranderen maar dit soort bakken kunnen dat wel :)

Veekeren
17 september 2007, 13:21
Damn, lijkt wel een telefooncentrale. Ik zou er zelf niet gelukkiger van worden, ik heb dan ook geen fotografisch geheugen om de combinaties te onthouden.

Joey Handsome
17 september 2007, 13:27
Typisch één van die stakkers die zoveel geld heeft en aan een paar pedaaltjes niet genoeg heeft.

Kijk als je in een band speelt okee, maar alleen voor thuis? Zielig hoor...

Wat een gelul. Als iemand dat nou leuk vindt snap ik niet wat er zielig aan is.

Er zijn ook mensen die een sportauto kopen die nooit op een circuit komen. Is dat dan ook zielig? Lijkt me niet.

Rutger
17 september 2007, 13:42
We zijn eigenlijk gewoon stikjaloers he :p

Tuurlijk kun je met veel minder af, maar als je t geld hebt en je vind t mooi, wie houdt je dan nog tegen om zo'n freaking pedalboard te maken?

Speeddemon
17 september 2007, 13:52
Juist, ik bedoelde ook meer dat je kon kiezen tussen
wah drive
drive modulatie
modulatie drive
drive fuzz
wah fuzz

etc.

Tuurlijk is het niet altijd nodig om de exacte volgorde waarin de keten staat te veranderen maar dit soort bakken kunnen dat wel :)
Hey Mitch, je drive-modulatie en modulatie-drive voorbeeld vraag ik me af.

Misschien dat maar 1 of 2 van de loops zo'n 'volgorde' functie hebben, maar bij mijn weten zijn dit soort bakken (en ook die bakken van WOBO) meer bedoeld als:
SW1: L1, L2, L5 en L8 aan. (SW=footswitchnr. L=Loop nr.)
SW2: L1, L3, L7 aan
SW3: L2, L4, L5 en L7 aan.
maar of SW4 dan dit kan: L4, L2, L6, L8, is nog maar de vraag.

Dat vergt nl. wat meer schakelingen in zo'n programmeerbare bak.

Nitefly7
17 september 2007, 18:06
Heb je zoiets ook in een, "kleiner formaat"?

:chicken:

Ja hoor; de Midi-8 (http://www.thegigrig.com/acatalog/The_GigRig_Products_UK.html)

en

Hier is een soort voorproefje wat je ermee zou kunnen; zeg maar een Carl Martin Combinator on Steroids... (http://www.thegigrig.com/acatalog/Flash_Demo.html)

de TGP'er in kwestie schakelt thuis tussen 6 (ZES..) Verschillende versterkers, waarmee hij via de 2 Gigrig-controllers ofwel de routing naar versterkers stuurt en Pre-OD en Post-OD effecten in/uit schakelt.. Naar verluid omdat hij genoeg had van het eeuwig durende wel/geen buffer voor/na OD's etc etc..

voor de mensen die zeggen dat 't onzinnig is om thuis te gebruiken of 'alleen' thuis te gebruiken...
ik gebruik dit liever thuis en heb 'n kleiner (de helft?) Gigrigje voor m'n optredens, dan heeft de drummer tenminste nog plek om z'n kit neer te zetten... en kan de barman zijn bar ook nog ergens kwijt... !
dit monster zou ik liever niet meenemen naar m'n weekend/week-avond optredens !...

q-elvis-p
17 september 2007, 18:16
:nervous: jij komt op andere fora?





extreem pedalenbordje voor thuisgebruik. wat voor amp heeft ie? een 15wattertje wegens gebrek aan geld?


GRRRRRRRR :mad: 15watt is gaaf!!!! Pff ik heb een vox ac15 en daarmee blaas ik je omver hehe :p

interessander
17 september 2007, 18:34
Maar volgens mij zet je per switch de loops aan met hardware dipswitches, dus hoe kun je dan de volgorde bepalen?

Speeddemon
17 september 2007, 18:45
Maar volgens mij zwet je per switch de loops aan met hardware dipswitches, dus hoe kun je dan de volgorde bepalen?
My point too.

Maar eh, "The Loopy 2", Dual Looper. £95. 140 euro voor een 2-TB Box?! Jeez Louise! Pass me the bong fool! I want what you've been smokin' too! :stop:

Anyway, zo'n MIDI-8 Looper lijkt me voor mijn toepassingen ook best relaxed, al ben ik nu aan 't leren back-to-basic aan 't gaan. Dus m'n 19kg pedalboard blijft thuis en live alleen 2 of 3 effecten, die achter de Invader 100 komen te liggen, en waarbij ik kanalen en fx-loop schakel met de footswitch, verder niks. Ik mis dan alleen wel soms compressor en wah.

en galm.

en flanger.

:seriousf: :satisfie:

The Lo Lands
17 september 2007, 20:15
Heb je zoiets ook in een, "kleiner formaat"?

:chicken:
Deze heb ik op mijn plank zodat ik toch meerdere effecten tegelijk kan schakelen! Klein en toch fijn :) Tevens voor een klein prijsje van 75 euries!

klik hier (http://www.tonebone.com/re-bigshot-efx.htm)

interessander
17 september 2007, 20:21
Ik heb dit apparaat: http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/ARION.jpg

4 loops te programmeren per switch, helaas kan ik er geen kanaal mee switchen, dat leek me nog wel fijn,

Of moet dat mogelijk zijn, om hem zo te veranderen dat een van de loops een kanaal switcht? dat lijkt me ideaal !!

Nitefly7
17 september 2007, 20:50
My point too.

Maar eh, "The Loopy 2", Dual Looper. £95. 140 euro voor een 2-TB Box?! Jeez Louise! Pass me the bong fool! I want what you've been smokin' too! :stop:

Anyway, zo'n MIDI-8 Looper lijkt me voor mijn toepassingen ook best relaxed, al ben ik nu aan 't leren back-to-basic aan 't gaan. Dus m'n 19kg pedalboard blijft thuis en live alleen 2 of 3 effecten, die achter de Invader 100 komen te liggen, en waarbij ik kanalen en fx-loop schakel met de footswitch, verder niks. Ik mis dan alleen wel soms compressor en wah.

en galm.

en flanger.

:seriousf: :satisfie:

Negentien?

ik moest die van mij met topzwaarheid ook nog eens wegen, maar ik meen ook dat 'ie toen ik de ex-7 + magicstomp nog erop had, ook richting 19 of 20 ging...
heb je 'n case of tas?
ik had 'n keyboardtas die comfortabel, maar alles behalve handzaam was...

Jorikjet
17 september 2007, 21:01
lijkt me wel erg vet om zoiets te hebben, gewoon om mee te spelen. maar op een podium zou ik er niet gezien mee willen worden. dan voldoet een drive en distortion pedaaltje wel zo ongeveer (+ wat leuke fxjes :chicken: )

Speeddemon
18 september 2007, 00:54
Negentien?

ik moest die van mij met topzwaarheid ook nog eens wegen, maar ik meen ook dat 'ie toen ik de ex-7 + magicstomp nog erop had, ook richting 19 of 20 ging...
heb je 'n case of tas?
ik had 'n keyboardtas die comfortabel, maar alles behalve handzaam was...
case, laten bouwen door een kennis. Ook niet echt handzaam. Maar goed, wel tone to the bone. :satisfie:

RedBuell
18 september 2007, 10:45
En dan heb ik mijn GT-8 verkocht omdat ik het allemaal veel te ingewikkeld vond.

Nitefly7
18 september 2007, 10:50
En dan heb ik mijn GT-8 verkocht omdat ik het allemaal veel te ingewikkeld vond.

nee, dat zeg je verkeerd,
- je 'vond de toon niet organisch genoeg' ;)
- losse pedalen klinken makkelijker..uh... Beter (zei ik 'makkelijker' ?)
- hij was 'overcompleet'
- je stopt met je hobby (van GT-8 handleiding doorspitten/tweaken/doorspitten...)

(heb zelf 2 of 3 jaar geleden GT-6 verkocht, geen spijt, maar qua financiën soms wel 'jammer'; nu zit ik tussen Guitar Rig 2/Garageband, een M-audio Black Box en een arsenaal boutiquepedalen..en nog steeds geen Whammy...meer.. ook ex-7 verkocht..)

Riky
18 september 2007, 14:22
Kwam laatst deze (http://www.youtube.com/watch?v=e2uklZ7_C5s) tegen... Hij heeft gewoon elke song in het aparaat staan...
kiest een nummer... en dan kan hij kiezen voor clean lead crunch enz...
Ziet er wel aardig handig en duur uit:)

Jorisch
18 september 2007, 14:41
wat een irritante eikel

*beetje ongenuanceerd van me, hij is goed in wat ie doet denk ik

Nitefly7
18 september 2007, 15:43
Kwam laatst deze (http://www.youtube.com/watch?v=e2uklZ7_C5s) tegen... Hij heeft gewoon elke song in het aparaat staan...
kiest een nummer... en dan kan hij kiezen voor clean lead crunch enz...
Ziet er wel aardig handig en duur uit:)

hij heeft iedere 'instelling' of 'preset' voor ieder nummer uit de setlijst erin staan en soms ook meer (Mike Portnoy, de drummer, heeft er vaak 'n handje van om iedere avond (!) de setlijst te veranderen..)..

het ding zelf schakelt alleen
dit dingetje (http://www.johnpetrucci.com/images/equipment/tot_rig_front_closeup.jpg)
dus het 'pedalboard' doet vrijwel niks, behalve misschien de tuner en het wahpedaal (wat 'n control-pedal is voor 'n zgn. 'rack-wah', dus het ding verstuurd alleen bewegings-info..)

het is handig, niet zo handzaam misschien, maar het 'pedalboard' is al 1,5x duurder dan mijn pedaaltjes (waarvan ik laatst schrok, toen ik optelde dat m'n effecten duurder zijn dan m'n gitaartje...althans qua aanschaf..)

je moet je bovendien voorstellen dat Dream Theater (zijn bandje), al bijna 20jaar optreedt, dus 20jaar aan nummers zouden er in kunnen/mogen.

in zoverre is hij ook geen 'standaard' gitarist, omdat hij tegen drum-, keyboard-(smerige keyboard-leads) en basgeweld op moet boksen..
hij kan even goed in het keyboard/bas gedeelte gaan hangen, als wat volume-swells doen als atmosfeer, maar ook 'right in there'.. mensen en gitaristen die ervan houden (...) helemaal wegblazen..

Om 'n idee te geven, en zelf te beslissen in hoeverre je 'boys and their toys' of 'size does matter' bij pro's geldt, mag je dit ook zeker niet missen:

iets meer dan 'n casiootje (http://www.youtube.com/watch?v=LzxtLWv9le8)


wat een irritante eikel

Beetje ongenuanceerd idd :) Wat vind je irritant? Z'n stemgeluid, z'n gitaarspel (voor zover je dat hoort in de filmpje?) of z'n baardje?
Smaken blijven verschillen, maar voor mij persoonlijk zit Petrucci op gelijk niveau met Paul Gilbert, Pat Metheny, Ulco Bed en Tommy Emmanuel, qua 'hij doet z'n ding'....Hoewel de laatste 2 albums 'n beetje too much zijn voor me, is hij iemand die me op 'n gezonde heterosexuele manier in 'vervoering' brengt.. Kritiek als 'steriele toon' of 'patser' tja, ben ik 't niet mee eens..
De g3 dvd, als hij tussen father of 'pats' Satriani en Vai instaat, daar zie je dat hij gewoon heel smaakvol improviseert..

(IMHO)bluesy, toch wel een beetje.. (http://www.youtube.com/watch?v=uLbNZkX9oto)

in G en niet in E.. ! (http://www.youtube.com/watch?v=jWffQv9zyks)


Daar heb ik altijd Yngwie voor... dat vinik dus echt werkelijk niks..nee, ik vind het wel 'iets': .. niet mooi ..!

misschien zijn deze 2 filmpjes goed om je mening te bestendigen, dan wel te herzien..

UItleg, andere versterker, met meer gitaarspel en wat luchtiger qua uitleg (http://www.youtube.com/watch?v=4yUUCRJGdko)

Nog luchtiger uitleg... hij zal wel snel gepost worden, maar hij blijft wel vermakelijk vind ik... (http://www.youtube.com/watch?v=MefjovJJr-0)

p.s. wat wel richting 'irritant' gaat, is z'n gebruik van phaser bij erg veel clean passages, misschien in tribute van Lifeson, Howe, Gilmour of Van Halen...
p.p.s. je gaat dus volgende week niet mee naar Dream Theater in Stockholm?

Tristan
18 september 2007, 16:49
Ik heb laatst die G3 DVD gezien en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik Petrucci niet in de buurt vind komen van Satriani en al helemaal niet bij Vai, ik vind 'm zo knullig en amuzikaal spelen...
Technisch fantastisch, zeer economisch ook maar de noten die hij speelt, zijn toon (afschuwelijke delay, fizzy gain en totaal geen ballen) en dan die afschuwelijk lelijke snelle dingen er ineens doorgejakkerd gecombineerd met het feit dat hij er compleet zouteloos en zielloos bijstaat (ik heb nog nooit iemand er zo dood bij zien staan) maken dat ik het echt helemaal niks vind, volgens mij houdt hij helemaal niet van zijn gitaar...
Vai ademt gewoon liefde voor zijn instrument, dat zie je aan elke beweging die hij doet, het is een showman maar dat hoeft hij niet te zijn, als hij speelt is het gewoon raak en eigen...
Satriani zit er een beetje tussenin, tsja, het is geen Vai, maar hij heeft wel liefde voor zijn instrument en hij doet het best leuk, jammer dat hij af en toe gewoon totaal niet te horen is op de DVD, die nieuwe Peavey signature amp van hem is toch niet echt best heb ik het idee...
Ik moet wel zeggen dat ik Satriani in het bluesy clipje wel verreweg het beste vind spelen...
In het Smoking on the water clipje merk je duidelijk dat Vai de beste improvisator is, kijk maar hoe hij het summiere kwintenideetje van Petrucci uitbouwt tot een volledige passage, fantastisch, daarom heeft hij gewoon een meer persoonlijke stijl, hij gaat soms ook gewoon net een beetje fout omdat hij echt dingen uitprobeert heb ik het idee...
Satriani improviseert minder, gooit makkelijker een van zijn signature lickjes erin, ik kan een heel aantal echt zo herkennen, die heeft hij al eerder precies hetzelfde op zijn platen gespeeld...
Petrucci heeft die pentatonische shit goed in zijn vingers zitten maar komt voor mijn gevoel toch niet in de buurt van de feel van Satriani, hij slaat ook elke noot aan en dat klinkt mijns inziens met name werkelijk vreselijk in de snelle passages...
Petrucci komt op mij overigens niet echt irritant over, hij is gewoon een enorme droogkloot denk ik en zo saai dat het gewoon eng is...
Satriani speelt het lekkerst bluesy en een beetje de wat simpelere Rock muziek, Vai heeft het meest een eigen stijl en Petrucci heeft in mijn ogen helemaal niks behalve dan dat het een brave jongen is die ontzettend goed gitaar kan spelen...

schizo910
18 september 2007, 17:41
haha Vai, check die move op 1:19

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

Van die 3 (Petrucci, Satriani en Vai), is Satriani mijn favoriet. Technisch en qua orginaliteit en eigen sound staat Vai wellicht boven hem, maar mijn smaak gaat meer uit naar Satriani... Surfing with the Alien!!!

interessander
18 september 2007, 17:43
Ik vind het jammer dat geen van de heren vai, satriani en petrucci de zelfspot van iemand als paul gilbert heeft.

Tristan
18 september 2007, 17:51
haha Vai, check die move op 1:19

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

Van die 3 (Petrucci, Satriani en Vai), is Satriani mijn favoriet. Technisch en qua orginaliteit en eigen sound staat Vai wellicht boven hem, maar mijn smaak gaat meer uit naar Satriani... Surfing with the Alien!!!

Ik snap wel dat Satriani je favoriet is, eigenlijk vind ik het ook leuker om naar een cd van hem te luisteren omdat zijn muziek gewoon beter in het oor ligt...
Die platen van Vai klinken ook allemaal zo ruk geproduceerd met die stomme sounds erin en van die afschuwelijke ritmeboxen, maar ik vind Vai wel veel origineler als gitarist en dat komt bij de G3 mooi naar voren naar mijn idee...
Wel mega-gay zeg dat clipje van Vai, oef, je moet maar durven... :o
Compleet over the top en dat heeft hij helemaal niet nodig, bij de G3 vind ik hem ook helemaal niet gay, je ziet gewoon zijn liefde voor de gitaar, dat vind ik echt cool...

Tristan
18 september 2007, 17:53
Ik vind het jammer dat geen van de heren vai, satriani en petrucci de zelfspot van iemand als paul gilbert heeft.

Paul Gilbert is echt cool, heeft heel veel en ook gekke humor...
Evenals Malmsteen heeft hij veel meer ballen in zijn sound dan Satriani, Vai en Petrucci bij elkaar...

schizo910
18 september 2007, 17:55
True, Paul Gilbert vind ik echt te gek. Ik hou helemaal niet van shred eigenlijk. Geef mij maar mooie liedjes, maar bij Paul Gilbert... daar kan ik echt naar luisteren zonder alleen maar te denken, "goh wat knap".

Eric Johnson ook weer zoiets, die heeft een erg mooie sound. Speelt ook met veel gevoel, maar ik vind het persoonlijk te smooth...

Tristan
18 september 2007, 18:15
Eric Johnson is voor mij de gitaristische personificatie van gayheid, hoe een man zo'n slappe sound uit een oude Strat en Plexi weet te halen is mij een compleet raadsel... :D
Wel muzikaal hoor en harstikke leuk en knap allemaal maar wat een shitsongs en een shitsound...

schizo910
18 september 2007, 18:20
Hmmm, zijn cleane sound vind ik toch nog vrij oké hoor. Maar het is té netjes en daardoor word het uiteindelijk wel erg slap...

Mitch
18 september 2007, 18:43
Eeeeh... hier is een ander subforum voor ;)

E-J
18 september 2007, 18:46
Hmmm, zijn cleane sound vind ik toch nog vrij oké hoor. Maar het is té netjes en daardoor word het uiteindelijk wel erg slap...

Elke gitarist is weer anders...

Ik vind Eric Johnson een hele mooie en aparte smoothe sound hebben en daar moet je van houden...

Gitaarlesjes door Eric (http://www.youtube.com/watch?v=htobScsOB70&mode=related&search=)

Beetje zoals Gary Moore... (bijna) geheel foutloos qua spel. Ik vind het wel wat hebben maargoed...

Rhythm Machine
18 september 2007, 18:51
Ik heb Eric Johnson live bezig gezien, en ik kan jullie verzekeren dat zijn live sound alles behalve slap is. Of hij zelf gay is of niet weet ik niet 8-)

Nitefly7
18 september 2007, 19:44
Ik vind het jammer dat geen van de heren vai, satriani en petrucci de zelfspot van iemand als paul gilbert heeft.

de mini-colossal clip op Satch's myspace doet daar ook wel iets aan hoor ;)

maar Paul Gilbert is inderdaad een toffe gast om naar te kijken, met gevoel voor ja.. Muziek af en toe..

Paul Gilbert is van de 4 wel 't 'prettigst' in het gehoor liggen, Petrucci klinkt voor mij gewoon geweldig indrukwekkend, Satriani was 'mijn' 1e gitaarheld en Vai is..ja.. Vai :P

Live vond ik Paul Gilbert's concert, contact met publiek en vooral de lol in 't spelen, boven de anderen uit steken.
Petrucci staat er altijd in bandopstelling, tot nu toe, dus daar is het gewoon een gezonde dosis bluf en staan voor wat je doet..
Satriani was gewoon echt gaaf en mooi om mee te maken (maar sloeg niet achterover zoals bij Paul G), hij is ook heel aardig om mee te praten.
En Vai doet mij vaak te 'raar' en ik merk dat ik 't niet zo lekker in m'n gehoor vind liggen als de andere 3 G's... (van Real Illusions vind ik bijv. maar 4 nummers echt lang luisterbaar)

een beetje het gevoel dat ik liever Metheny dan Scofield luister en ook niet altijd naar Mike Landau kan luisteren...

We drijven erg off-topic, maar als we recent werk gaan vergelijken dan zijn ze alle 4, op het eind van de dag, gewoon steengoed in wat ze doen:

- Lost without you/Acid Rain/Finally Free van Petrucci
- Technical difficulties/Scarified/Boku no atama/Nothing but love van Paul G
- Building the church/FTLOG/Boy from Seattle van Vai
- Mountain Song/If I could Fly/Ten Words/Time van Satriani

ik hoor ze alle 4 wel graag, de een op een andere dag wat 'grager' dan de ander.. maar goed :)

Nitefly7
18 september 2007, 20:03
Eeeeh... hier is een ander subforum voor ;)

je m'excuses, ik denk dat ik Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97851) verder ga..

-Heineken-
21 september 2007, 01:23
Tjah allemaal leuk en aardig hoor, totdat je ineens een kraakje in je signaal hebt, OEPS... ander kabeltje maar? ga m maar s zoeken... Zit dan ook regelmatig op het harmony-central effect forum en dan zie je ook weer van die gasten met 4 delays, 5 overdrives, 3 phasers etc. allemaal leuk en aardig maar staat daar zo'n peperdure buizenbak achter te glimmen. Met zoveel bekabeling en circuitjes waar je signaal zich doorheen moet vechten klinkt de duurste versterker en gitaar echt nog maar als zo'n Wehkamp beginnerspakketje zo plat hoor.

Mitch
21 september 2007, 09:10
Daarom staan er dan ook meestal weer drie A/B of TB boxjes en twee buffers tussen ;) Las laatst nog een verslag van iemand met iets van vijf TB pedalen die een buffer ervoor én erna had staan....zucht... overdri(j)ven is ook een vak.

Nitefly7
21 september 2007, 10:42
Daarom staan er dan ook meestal weer drie A/B of TB boxjes en twee buffers tussen ;) Las laatst nog een verslag van iemand met iets van vijf TB pedalen die een buffer ervoor én erna had staan....zucht... overdri(j)ven is ook een vak.

tenzij het Behringer TB is (true hardware EuroUltraBypass)..
maar als je verschil hoort/denkt te horen, dan is er toch niks op tegen ?
misschien is hij wel van de school dat hij geen wireless wil, maar wel 20m van z'n versterkers afstaat... dan is 'n buffer aan het eind wel goed misschien..
of hij houdt niet van de manier waarop 'n TU-2 buffer de rest van z'n pedalen beïnvloedt en dus TU-2 op 't eind.. zonder TB-looper...
ik heb i.i.g. 1,5 buffer (custom built en een TC SCF, die geen TB is, maar wel 'n buffer-functie heeft..) en ik heb weer wat 'hoog' terug in m'n geluid..

.... hoewel dat op dit moment gewoon nog meer l*llen in de rondte is, omdat ik hier in Zweden 'alleen maar' Garageband en Guitar Rig 2 gebruik.. die allebei niet echt TB zijn.. maar ach, it gets a lot of jobs done.. :rockon:

..... wat me overigens wel heeft aangezet tot 't spelen van James Bond soundtrack-nummers (zo'n Deluxe reverb-simulatie met Tremolo is echt heerlijk :) )...

Speeddemon
21 september 2007, 11:49
haha Vai, check die move op 1:19

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg
Gâst! Check z'n 'move' op 1m56s! Ook te fout voor woorden. :o :stop:

Mitch
21 september 2007, 12:07
tenzij het Behringer TB is (true hardware EuroUltraBypass)..
maar als je verschil hoort/denkt te horen, dan is er toch niks op tegen ?
misschien is hij wel ... lang verhaal.......
Nou, de grap was dat -ie dat al bij voorbaat had gedaan, nog voordat -ie ook maar geluisterd had. Toen had -e een kutgeluid en bleek achteraf dat -ie gewoon een buffer teveel had (was ook het verkeerde buffer, één die juist voorkwam dat je teveel hoog overhield aan het eind van je keten....ja, dat bestaat). Typisch geval van uitgaan van de theorie in plaats van uitgaan van de praktijk en da's gewoon 'too much'.

Einzeln
21 september 2007, 12:09
Gâst! Check z'n 'move' op 1m56s! Ook te fout voor woorden. :o :stop:

Dat mag prince alleen.
OP 1,35 is hij op zoek naar een g-spot trouwens

Nitefly7
21 september 2007, 12:37
Dat mag prince alleen.
OP 1,35 is hij op zoek naar een g-spot trouwens

hoe vaak ik die videoband ook bekijk (ja ik heb 'm zowaar op VHS, video2000 versie is om een rare marketingreden nooit gemaakt), ik ben toch altijd op zoek naar z'n kabel..
vind 't een heel erg mooi en geweldig knap staaltje playbacken (of in dit geval; backplayen...) !

die g-spot zit natuurlijk ook op z'n B-snaar, tja, das Vai heh...
Vai on a B-string..

maar vind 't eigenlijk wel een van de gaafste Vai nummers, luisterbaar, knap en geweldige frasering en zo..
Hele Alien Love Secrets cd eigenlijk wel, gewoon vrijwel geen dubbele gitaarsporen (misschien om te dubbelen, maar het is bijna een powertrio-plaat)...
Boy From Seattle is ook geweldig (en nee, niet zoals in 'n interview, als tribute aan K. Cobain....maar die 'andere gitarist'..)

Einzeln
21 september 2007, 12:55
hoe vaak ik die videoband ook bekijk (ja ik heb 'm zowaar op VHS, video2000 versie is om een rare marketingreden nooit gemaakt), ik ben toch altijd op zoek naar z'n kabel..
vind 't een heel erg mooi en geweldig knap staaltje playbacken (of in dit geval; backplayen...) !

die g-spot zit natuurlijk ook op z'n B-snaar, tja, das Vai heh...
Vai on a B-string..

maar vind 't eigenlijk wel een van de gaafste Vai nummers, luisterbaar, knap en geweldige frasering en zo..
Hele Alien Love Secrets cd eigenlijk wel, gewoon vrijwel geen dubbele gitaarsporen (misschien om te dubbelen, maar het is bijna een powertrio-plaat)...
Boy From Seattle is ook geweldig (en nee, niet zoals in 'n interview, als tribute aan K. Cobain....maar die 'andere gitarist'..)

ik zie het kabeltje gewoon hangen hoor.

Nitefly7
21 september 2007, 13:57
ik zie het kabeltje gewoon hangen hoor.
my bad, maar de rest van de video/dvd is toch anders... (http://www.youtube.com/watch?v=8GIIpsbD6gs)

nou ja, deze dan ook weer met kabeltje...en FACEPAINT (step aside Limpy Wes Borland..) (http://www.youtube.com/watch?v=JJNSktrIWdQ)

maar nu je 't zegt
Tender Surrender heeft idd 'n kabeltje..
en Ya Yo Gakk... (heerlijk nummer, na al die tijd :) ) (http://www.youtube.com/watch?v=0EvSNM2Z16M) ook..
...en Die To Live ook... (http://www.youtube.com/watch?v=zOdPyzYVcFk) ..
....

....maar !

1e shot van dit nummer, is dan wel weer 'n ongelukkige foto... (http://www.youtube.com/watch?v=lA9eIslX4v0)

bovendien klinkt de gitaar niet als 'n ibanez... wat bevestigt wordt door dit interview (http://www.djnoble.demon.co.uk/ints/STEVEVA.IO0.html) "UV: Which guitar did you use for 'The Boy From Seattle'?
SV: On 'The Boy From Seattle' I used a Strat. It's the only non-Ibanez guitar on the record. 'Cause the song is sort of a tribute to Hendrix as it is. So, I wanted to get an authentic Hendrix-y type sound and the best way to do that is to use a Strat. And I went through all different Strats and finally I just found this cheap Japanese one that sounded the best [laughs]."


....hoe dan ook, leuke cd, toffe video's .. en bij een paar nummers ook een kabel in de gitaar (wat natuurlijk playbacken niet uitsluit... maar Vai heeft nooit bij TOTP hoeven spelen denk ik...)

Tristan
21 september 2007, 14:28
Oh, dan snap ik het, want die video's waar hij zo gay in doet dat zijn dan gewoon playback video's, vandaar dat je dan die liefde voor zijn instrument minder ziet maar meer een soort mislukte showman ofzo denk ik (hij probeert het leuk maar het lukt hem niet echt, hij is het niet echt heb ik het idee)...
Aan de andere kant is dat Boy from Seattle zo rommelig/ruw gespeeld dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het niet live is, vrij gehaast qua timing...
Dat vind ik eigenlijk wel leuk, geeft iets menselijks aan Vai, daarom vind ik 'm live of op DVD/video ook eigenlijk leuker dan op de plaat...
Die eerste twee video's rocken trouwens wel zeg, lekker, vooral die riff met de slide van dat ene nummer vind ik echt te gek...
Grappig, hij heeft in de clips die je nu gepost hebt ook wel wat meer weg van Satriani en Eric Johnson heb ik het idee, leuk om te zien hoe iemand zich ontwikkelt... :)
Ik denk trouwens niet dat hij een echte Strat voor Boy from Seattle heeft gebruikt, die sound klinkt zo kut, meer als een geproduceerde superstrat ofzo, heel plat en plastic in ieder geval, zo'n sound krijg je niet uit een echte Strat (niet uit een goede in ieder geval)...

EDIT:
Huh, nou snap ik er geen reet meer van...
Dat Tender Surrender is ook al zo raar wat betreft frasering, ook heel erg gehaast en er zitten ook van die stukken in waar hij de noten echt lijkt te missen of in ieder geval bijna lijkt te missen...
Ach ja, misschien is het dan toch live en hoort dat soort onzin dan toch een beetje bij Vai, ik weet het niet... :D
Ik weet wel dat ik het 'm liever niet zie doen... :seriousf:
Ik vind de Stratachtige sound van Tender Surrender wel duidelijk lekkerder dan die van Boy from Seattle en ik vind het ook een veel sterkere song...

Mr.Bluesbreaker
21 september 2007, 14:56
Eric Johnson is voor mij de gitaristische personificatie van gayheid, hoe een man zo'n slappe sound uit een oude Strat en Plexi weet te halen is mij een compleet raadsel... :D
Wel muzikaal hoor en harstikke leuk en knap allemaal maar wat een shitsongs en een shitsound...

whahaha, nieuwe sig !:D

Imho heeft hij inderdaad ergens iets nogal gay achtigs. Maargoed, is het aan ons om te bepalen wat gay is? Ik bedoel, wie buiten Lemmy en Zakk zagen er in de jaren 80 niet gay uit met die matjes en spandex, tis ook nogal de tijdsgeest.
Maar die sounds van hem klinken inderdaad veel te lief en glad, alsof hij glijmiddel over zijn speakers heeft gesmeerd ofzo.
Qua spel : ik heb hier de dvd van G3 in Denver liggen, daar is "Manhattan" van hem wel echt een gaaf stuk op vind ik.

Edit: wacht even, hij heeft nog steeds die modern talking look.

Wel een geniaal board om even terug te komen op Petrucci.
Alleen dat werkt toch voor geen meter als je on the fly songs gaat wisselen op het podium?
("wacht ff jongens, ik moet eerst even 23 presets verder zappen!?")

Daemon
21 september 2007, 15:10
Hier (http://youtube.com/watch?v=MefjovJJr-0&mode=related&search=) is de echte video met uitleg van z'n pedalboard. Maar ik denk dat als er dingen in hun setlist veranderen, dat ze dat echt wel voor de gig bespreken ;) Scrollen duurt inderdaad wel heel even door zijn pedalboard denk ik :p

Nitefly7
21 september 2007, 16:35
whahaha, nieuwe sig !:D

Imho heeft hij inderdaad ergens iets nogal gay achtigs. Maargoed, is het aan ons om te bepalen wat gay is? Ik bedoel, wie buiten Lemmy en Zakk zagen er in de jaren 80 niet gay uit met die matjes en spandex, tis ook nogal de tijdsgeest.
Maar die sounds van hem klinken inderdaad veel te lief en glad, alsof hij glijmiddel over zijn speakers heeft gesmeerd ofzo.
Qua spel : ik heb hier de dvd van G3 in Denver liggen, daar is "Manhattan" van hem wel echt een gaaf stuk op vind ik.

Edit: wacht even, hij heeft nog steeds die modern talking look.

Wel een geniaal board om even terug te komen op Petrucci.
Alleen dat werkt toch voor geen meter als je on the fly songs gaat wisselen op het podium?
("wacht ff jongens, ik moet eerst even 23 presets verder zappen!?")

Heej ! Modern Talking is toevallig wel... nee ik heb er eigenlijk ook geen echt goed woord voor over zonder Duran 'Wild Boys' Duran erbij te moeten sleuren...

(losjes gerelateerd; ik heb laatst in de straat van Manneken Pis in Brussel, een cd-winkel gevonden met allerlei geweldige cd's voor 1euro of minder, incl. een cd waar ene "Dick Dijkman" opstaat, weet niet of het dezelfde is... maar in die winkel heb ik ook Mr Mister's Greatest Hits gekocht... en "Broken Wings" en "Kyrie" zijn echt heerlijke 80s gitaarnummers !)

eventueel is de Skrydstrup ook via 'n Laptop te editten, dus gewoon ff presets heen-en-weer schuiven denk ik..
en DT kennende spelen ze 'maar' 20 nummers van 'n kwartier, dus die 23 presets verder hoeft ook weer niet :)
bovendien zijn 23 presets maar 4 banken van 6...dus dat is ook te doen..
....en JP's pedalboard heeft 'n (hair)extension, dus hij heeft misschien meer dan 6 presets per bank...

wat sneu is, maar wel leuk voor petrucci-adepten en -haters: hier een video uit de tijd dat hij waarschijnlijk nog geen midi had, maar gewoon 23 non-TB-bosspedaaltjes, 4 Mesa versterkerfootswitches, 5 mesa versterkers, 12 cabinnetten + 2 gitaarkabels voor z'n 'pie-zo' Ibanez moest gebruiken...
tja, dan wil je nog wel eens "mistrappen" (http://www.youtube.com/watch?v=akblY-NuCkA)

Nitefly7
21 september 2007, 16:40
Oh, dan snap ik het, want die video's waar hij zo gay in doet dat zijn dan gewoon playback video's, vandaar dat je dan die liefde voor zijn instrument minder ziet maar meer een soort mislukte showman ofzo denk ik (hij probeert het leuk maar het lukt hem niet echt, hij is het niet echt heb ik het idee)...
Aan de andere kant is dat Boy from Seattle zo rommelig/ruw gespeeld dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het niet live is, vrij gehaast qua timing...
Dat vind ik eigenlijk wel leuk, geeft iets menselijks aan Vai, daarom vind ik 'm live of op DVD/video ook eigenlijk leuker dan op de plaat...
Die eerste twee video's rocken trouwens wel zeg, lekker, vooral die riff met de slide van dat ene nummer vind ik echt te gek...
Grappig, hij heeft in de clips die je nu gepost hebt ook wel wat meer weg van Satriani en Eric Johnson heb ik het idee, leuk om te zien hoe iemand zich ontwikkelt... :)
Ik denk trouwens niet dat hij een echte Strat voor Boy from Seattle heeft gebruikt, die sound klinkt zo kut, meer als een geproduceerde superstrat ofzo, heel plat en plastic in ieder geval, zo'n sound krijg je niet uit een echte Strat (niet uit een goede in ieder geval)...

EDIT:
Huh, nou snap ik er geen reet meer van...
Dat Tender Surrender is ook al zo raar wat betreft frasering, ook heel erg gehaast en er zitten ook van die stukken in waar hij de noten echt lijkt te missen of in ieder geval bijna lijkt te missen...
Ach ja, misschien is het dan toch live en hoort dat soort onzin dan toch een beetje bij Vai, ik weet het niet... :D
Ik weet wel dat ik het 'm liever niet zie doen... :seriousf:
Ik vind de Stratachtige sound van Tender Surrender wel duidelijk lekkerder dan die van Boy from Seattle en ik vind het ook een veel sterkere song...

hmm, ik vind die "Boy" sound eigenlijk wel prettiger, Tender Surrender klinkt voor mij meer als 'Vai'...
Misschien heeft 'ie de strat gewoon platgeprocess'd... want er zit een soort 'body' aan die ik met 'n Fender vergelijk...

Speeddemon
21 september 2007, 16:54
Wat zijn die twee traanplaat-verhogingen naast z'n pedalboard (van Petrucci) eigenlijk?
Ze zijn te hoog om op te stappen.

Nitefly7
21 september 2007, 17:08
Wat zijn die twee traanplaat-verhogingen naast z'n pedalboard (van Petrucci) eigenlijk?
Ze zijn te hoog om op te stappen.

het Progrock antwoord op 'ons' klassieke voetenbankje, bij technische passages vindt JP het fijner om zeg maar als 'n klassieke gitarist, de gitaar op z'n linkerknie te houden om iets ergonomisch-technisher z'n gitaar van jetje te geven..dus het zijn voetenbankjes..
als ik het goed heb, zelfs gemaakt door een Nederlander, die ook Jordan Rudess' (DT's toetsenman) draaiende 'truss'-keyboardstandaard gemaakt heeft..

zelfde idee zat achter de 'hap' uit z'n 1e serie gitaren, zodat je hand vlak 'langs' de gitaar kan buigen en niet zoals bij 'n Tele en in mindere mate 'n strat, naar 'voren' wordt geduwd..

Tristan
21 september 2007, 19:10
whahaha, nieuwe sig !:D

Imho heeft hij inderdaad ergens iets nogal gay achtigs. Maargoed, is het aan ons om te bepalen wat gay is? Ik bedoel, wie buiten Lemmy en Zakk zagen er in de jaren 80 niet gay uit met die matjes en spandex, tis ook nogal de tijdsgeest.
Maar die sounds van hem klinken inderdaad veel te lief en glad, alsof hij glijmiddel over zijn speakers heeft gesmeerd ofzo.
Qua spel : ik heb hier de dvd van G3 in Denver liggen, daar is "Manhattan" van hem wel echt een gaaf stuk op vind ik.

Edit: wacht even, hij heeft nog steeds die modern talking look.

Wel een geniaal board om even terug te komen op Petrucci.
Alleen dat werkt toch voor geen meter als je on the fly songs gaat wisselen op het podium?
("wacht ff jongens, ik moet eerst even 23 presets verder zappen!?")

Haha, okee dan, tsja, ik kan er ook niks aan doen man maar dat is hoe ik erover denk... :D

Tristan
21 september 2007, 19:18
hmm, ik vind die "Boy" sound eigenlijk wel prettiger, Tender Surrender klinkt voor mij meer als 'Vai'...
Misschien heeft 'ie de strat gewoon platgeprocess'd... want er zit een soort 'body' aan die ik met 'n Fender vergelijk...

Nee, ik vind er weinig Fenderachtigs aan, dat is dat exciter achtige hoog dat erin gedraaid is, een beetje Strat tussenstandje maar dan heel extreem en plat zeg maar...

Trouwens, dat 'voetenbankje' ven Petrucci, dat is ook wel behoorlijk gay, geeft wel duidelijk aan wat voor type gitarist het is; een braaf en saai mannetje dat goed gitaar kan spelen...

EDIT:
Ik zie het nu pas, maar hoort dit allemaal niet in dat andere topic thuis?

Nitefly7
21 september 2007, 19:29
Nee, ik vind er weinig Fenderachtigs aan, dat is dat exciter achtige hoog dat erin gedraaid is, een beetje Strat tussenstandje maar dan heel extreem en plat zeg maar...

Trouwens, dat 'voetenbankje' ven Petrucci, dat is ook wel behoorlijk gay, geeft wel duidelijk aan wat voor type gitarist het is; een braaf en saai mannetje dat goed gitaar kan spelen...

EDIT:
Ik zie het nu pas, maar hoort dit allemaal niet in dat andere topic thuis?

ja dat denk ik ook ja ...
..... maar for what it's worth in dit topic; ik ben het niet met je eens :)

Mitch
21 september 2007, 21:53
Van deze zijde inderdaad het vriendelijke doch dringende verzoek op te pleuren naar het subforum waar professionele gitaristen mogen worden afgezeken :D

MarkS
21 september 2007, 22:26
Wat zijn die twee traanplaat-verhogingen naast z'n pedalboard (van Petrucci) eigenlijk?
Ze zijn te hoog om op te stappen.
Twee ATX kasten vol MP3's van zijn sounds. ;)

JorikDekkers
22 september 2007, 00:12
tender surrender is echt geweldig... sowieso het enige nummer van Vai waar ik echt graag naar luister om te luisteren. Die lick op 0:50 is bril-jant!
http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

En wat die voetenbankjes betreft... het is dat mn ego t niet aankan anders had k dat ook alláng gedaan. Als je het eenmaal zo geleerd hebt gaat het echt een stuk makkelijker zo (klassiek gitaarles).

Hell's Engl
22 september 2007, 20:33
Joe's pedalboard demo

http://www.youtube.com/watch?v=5QyRHpq4x-M

Joost

artnaz
23 september 2007, 00:38
Ik heb laatst die G3 DVD gezien en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik Petrucci niet in de buurt vind komen van Satriani en al helemaal niet bij Vai, ik vind 'm zo knullig en amuzikaal spelen...
Technisch fantastisch, zeer economisch ook maar de noten die hij speelt, zijn toon (afschuwelijke delay, fizzy gain en totaal geen ballen) en dan die afschuwelijk lelijke snelle dingen er ineens doorgejakkerd gecombineerd met het feit dat hij er compleet zouteloos en zielloos bijstaat (ik heb nog nooit iemand er zo dood bij zien staan) maken dat ik het echt helemaal niks vind, volgens mij houdt hij helemaal niet van zijn gitaar...
Vai ademt gewoon liefde voor zijn instrument, dat zie je aan elke beweging die hij doet, het is een showman maar dat hoeft hij niet te zijn, als hij speelt is het gewoon raak en eigen...
Satriani zit er een beetje tussenin, tsja, het is geen Vai, maar hij heeft wel liefde voor zijn instrument en hij doet het best leuk, jammer dat hij af en toe gewoon totaal niet te horen is op de DVD, die nieuwe Peavey signature amp van hem is toch niet echt best heb ik het idee...
Ik moet wel zeggen dat ik Satriani in het bluesy clipje wel verreweg het beste vind spelen...
In het Smoking on the water clipje merk je duidelijk dat Vai de beste improvisator is, kijk maar hoe hij het summiere kwintenideetje van Petrucci uitbouwt tot een volledige passage, fantastisch, daarom heeft hij gewoon een meer persoonlijke stijl, hij gaat soms ook gewoon net een beetje fout omdat hij echt dingen uitprobeert heb ik het idee...
Satriani improviseert minder, gooit makkelijker een van zijn signature lickjes erin, ik kan een heel aantal echt zo herkennen, die heeft hij al eerder precies hetzelfde op zijn platen gespeeld...
Petrucci heeft die pentatonische shit goed in zijn vingers zitten maar komt voor mijn gevoel toch niet in de buurt van de feel van Satriani, hij slaat ook elke noot aan en dat klinkt mijns inziens met name werkelijk vreselijk in de snelle passages...
Petrucci komt op mij overigens niet echt irritant over, hij is gewoon een enorme droogkloot denk ik en zo saai dat het gewoon eng is...
Satriani speelt het lekkerst bluesy en een beetje de wat simpelere Rock muziek, Vai heeft het meest een eigen stijl en Petrucci heeft in mijn ogen helemaal niks behalve dan dat het een brave jongen is die ontzettend goed gitaar kan spelen...Sorry dat ik alles weer de verkeerde kant op stuur, maar dit is een perfecte beschrijving, imho. En dat vind ik niet vaak... ;)

Petrucci lijkt iemand te zijn die gewoon "gestudeerd" heeft om zijn die techniek te krijgen. Alsof hij robotisch dat doel bereikt heeft, en dus ook speelt op zo'n kunstmatige manier alsof hij gewoon random zijn shit speelt zonder enig gevoel. En als je ziet zoals hij erbij staat en kijkt lijkt het alsof hij er staat en speelt omdat hij moet, en meer niet.

Vai speelt daarentegen met superveel gevoel. Enorm expressief, gebruikt zijn ongelooflijke techniek elke keer weer op een originele manier en ook nog zo dat het niet zomaar willekeurig wat ouwehoeren is maar ook werkelijk meerwaarde heeft. Alleen vind ik hem persoonlijk te excentriek, en zijn muziek is te surrealistisch. Doet me vrij weinig. Maar wat gevoel en originaliteit in solo's betreft is hij geweldig.

Satriani is een meer conventioneel type. Gewoon prettig. Persoonlijk vind ik zijn spel ook wat mooier. Jammer alleen dat het inderdaad gewoon standaard licks zijn. (Kan iemand overigens zegge hoe Satriani dat hoge geluid maakt als hij met zijn linkerhand de tremelo-arm vastheeft (bijv. in dat La Grange)?)

Vai is "te raar" waardoor je er vrij weinig van kan genieten. Maargoed, geen van de drie bezorgd me kippevel... Hoewel "Tender Surrender" wel geniaal is, en "Ceremony" idem dito (op een andere manier).

Wat sound betreft vind ik Petrucci een nietszeggende tone hebben. Stel je hebt een multi-effect pedaal, gaat naar de eerste de beste "heavy rock" patch, en voilâ, je hebt de sound van Petrucci. Overdreven natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand ooit zal zeggen "Nee, Petrucci blijft toch de mooiste sound hebben. Zo'n unieke ronde, romige, melodische, en tegelijkertijd zo'n brute en to-the-face tone heeft niemand".

Vai's sound past perfect bij zijn manier van spelen, maar ikzelf wordt er niet warm van. Satriani heeft misschien ook niet een al te unieke en geweldige sound, maar in ieder geval beter dan die van Petrucci en lekkerder dan Vai's.

En nu ik toch een boek aan het schrijven ben... :P Malmsteen heeft wel een prachtige sound. Zijn solospel is (meestal) om je dood aan te ergeren, al dat noten poepen. Elke keer weer gaat hij zijn harmonische mineur-toonladder op en neer zonder een noot te missen, met af een toe een lange haal. En ook al varieert hij technisch wat, de indruk als luisteraar is zeer eentonig. Maar wat hij wel heeft ten opzichte van de bovengenoemde drie gitaristen, is goede muziek. Bij lange na niet alles, maar rond 1990 heeft hij toch zeker 5 juweeltjes gemaakt, en 20 nummers die gewoon goed zijn. Dat, en zijn tone maken hem toch wel bijzonder. Alleen jammer dus dat hij zo'n irritante gast is... :p

Gilbert ken ik dan niet zo goed wat muziek betreft. Wel leuke en grappige gast, maar wat ik tot nu toe gezien heb was ook een beetje "check this out, I bet I can play 10 notes in the time the light has reached your eyes".

Maargoed, back on topic... :satisfie:

Nitefly7
25 september 2007, 17:21
Sorry dat ik alles weer de verkeerde kant op stuur, maar dit is een perfecte beschrijving, imho. En dat vind ik niet vaak... ;)

Petrucci lijkt iemand te zijn die gewoon "gestudeerd" heeft om zijn die techniek te krijgen. Alsof hij robotisch dat doel bereikt heeft, en dus ook speelt op zo'n kunstmatige manier alsof hij gewoon random zijn shit speelt zonder enig gevoel. En als je ziet zoals hij erbij staat en kijkt lijkt het alsof hij er staat en speelt omdat hij moet, en meer niet.

Vai speelt daarentegen met superveel gevoel. Enorm expressief, gebruikt zijn ongelooflijke techniek elke keer weer op een originele manier en ook nog zo dat het niet zomaar willekeurig wat ouwehoeren is maar ook werkelijk meerwaarde heeft. Alleen vind ik hem persoonlijk te excentriek, en zijn muziek is te surrealistisch. Doet me vrij weinig. Maar wat gevoel en originaliteit in solo's betreft is hij geweldig.

Satriani is een meer conventioneel type. Gewoon prettig. Persoonlijk vind ik zijn spel ook wat mooier. Jammer alleen dat het inderdaad gewoon standaard licks zijn. (Kan iemand overigens zegge hoe Satriani dat hoge geluid maakt als hij met zijn linkerhand de tremelo-arm vastheeft (bijv. in dat La Grange)?)

Vai is "te raar" waardoor je er vrij weinig van kan genieten. Maargoed, geen van de drie bezorgd me kippevel... Hoewel "Tender Surrender" wel geniaal is, en "Ceremony" idem dito (op een andere manier).

Wat sound betreft vind ik Petrucci een nietszeggende tone hebben. Stel je hebt een multi-effect pedaal, gaat naar de eerste de beste "heavy rock" patch, en voilâ, je hebt de sound van Petrucci. Overdreven natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand ooit zal zeggen "Nee, Petrucci blijft toch de mooiste sound hebben. Zo'n unieke ronde, romige, melodische, en tegelijkertijd zo'n brute en to-the-face tone heeft niemand".

Vai's sound past perfect bij zijn manier van spelen, maar ikzelf wordt er niet warm van. Satriani heeft misschien ook niet een al te unieke en geweldige sound, maar in ieder geval beter dan die van Petrucci en lekkerder dan Vai's.

En nu ik toch een boek aan het schrijven ben... :P Malmsteen heeft wel een prachtige sound. Zijn solospel is (meestal) om je dood aan te ergeren, al dat noten poepen. Elke keer weer gaat hij zijn harmonische mineur-toonladder op en neer zonder een noot te missen, met af een toe een lange haal. En ook al varieert hij technisch wat, de indruk als luisteraar is zeer eentonig. Maar wat hij wel heeft ten opzichte van de bovengenoemde drie gitaristen, is goede muziek. Bij lange na niet alles, maar rond 1990 heeft hij toch zeker 5 juweeltjes gemaakt, en 20 nummers die gewoon goed zijn. Dat, en zijn tone maken hem toch wel bijzonder. Alleen jammer dus dat hij zo'n irritante gast is... :p

Gilbert ken ik dan niet zo goed wat muziek betreft. Wel leuke en grappige gast, maar wat ik tot nu toe gezien heb was ook een beetje "check this out, I bet I can play 10 notes in the time the light has reached your eyes".

Maargoed, back on topic... :satisfie:


*kuch* zou je dit kunnen copypasten in Hiero, er staat in dit topic erg veel 'vuur voor discussie', maar in het andere topic is er misschien ook meer om overhoop te schieten.. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97851)

Mitch
26 september 2007, 13:47
Een uitermate goed idee Nitefly, een uitstekende post om dit topic te besluiten ;)

vulvasonic
25 juli 2009, 08:43
EINDELIJK HEB IK MIJN PEDALENBAKKIE AF!!!!!

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/effects_WLPB2-3.jpg

v.l.n.r.: pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje...... :chicken:


Nou vooruit, ik zal eerlijk zijn. Het is niet van mij.... :soinnocent:

Het zou, volgens het verhaal, wel de GROOTSTE pedalenbak ter wereld zijn.
Meer weten?
KLIK OP MIJ!!! (http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/new-record-established-717/)

deefke666
25 juli 2009, 08:47
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

budje
25 juli 2009, 08:57
en zit er nu in elke een 9v batterijtje of heb je er toch maar een kerncentrale bijgekocht :blast:

toneblo
25 juli 2009, 09:45
.....even snel de achterste intrappen, hink stap.... spring!!.......:seriousf::seriousf::seriousf:

RobertoL
25 juli 2009, 10:37
.....even snel de achterste intrappen, hink stap.... spring!!.......:seriousf::seriousf::seriousf:
ja ik wou net zeggen. Hoe ga je de middelste pedalen intrappen? Een hele ballet-act er gratis bij.

FruscianteFan
25 juli 2009, 12:42
EINDELIJK HEB IK MIJN PEDALENBAKKIE AF!!!!!

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/effects_WLPB2-3.jpg

v.l.n.r.: pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje...... :chicken:


Nou vooruit, ik zal eerlijk zijn. Het is niet van mij.... :soinnocent:

Het zou, volgens het verhaal, wel de GROOTSTE pedalenbak ter wereld zijn.
Meer weten?
KLIK OP MIJ!!! (http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/new-record-established-717/)
Het is niet één bak...

toneblo
25 juli 2009, 12:59
...Ik denk even aan de roady van deze beste gitarenpatser.....# zucht #..
:ok:

zoon van Piet
25 juli 2009, 13:26
ja, 147 stuks... (http://www.flickr.com/photos/7297852@N05/sets/72157621596146152/)

Het moet toch mogelijk zijn daar overheen te gaan? ;) op ene pedalenmeeting of zo?


maar niet met mijn vintagepedalen! want eh.. dat wordt onmogelijk omdat die dingen geen ledjes hebben!

budje
25 juli 2009, 13:28
ja, 147 stuks... (http://www.flickr.com/photos/7297852@N05/sets/72157621596146152/)

Het moet toch mogelijk zijn daar overheen te gaan? ;) op ene pedalenmeeting of zo?


maar niet met mijn vintagepedalen! want eh.. dat wordt onmogelijk omdat die dingen geen ledjes hebben!

alles tegelijk aan! dan moet je alleen ruis overhouden volgens mij :seriousf:

Dirk_Hendrik
25 juli 2009, 13:40
Het is niet één bak...

Dat was het eerste dat ik ook dacht,
gecombineerd met de bs dat ik deze foto's de afgelopen weken op werkelijk elk muzikantenforum moet aanschouwen.:soinnocent:

farstreetblues
25 juli 2009, 13:47
die gast speelt zeker met fender bluesjunior versterkertje ......:rockon:

zoon van Piet
25 juli 2009, 14:08
Dat was het eerste dat ik ook dacht,
gecombineerd met de bs dat ik deze foto's de afgelopen weken op werkelijk elk muzikantenforum moet aanschouwen.:soinnocent:

dan moet je toch eens een life getten en wat minder op (andere) fora rondhangen! ;)

Nitefly7
25 juli 2009, 21:19
ik vind het dan wel weer interessant dat die RP-1000 en M13 ineens krimpen tot het formaat van een EHX Deluxe Memory Man o.i.d...

ik ben het plaatje ook bijna beu..

weet iemand wat die 2he flightcase op de achtergrond doet, bij andere foto's? stroomvoorziening ofzo?
de foto's laten nl. niks van de aansluitingen en/of power supply zien..


EINDELIJK HEB IK MIJN PEDALENBAKKIE AF!!!!!

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/effects_WLPB2-3.jpg

v.l.n.r.: pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje, pedaaltje...... :chicken:


Nou vooruit, ik zal eerlijk zijn. Het is niet van mij.... :soinnocent:

Het zou, volgens het verhaal, wel de GROOTSTE pedalenbak ter wereld zijn.
Meer weten?
KLIK OP MIJ!!! (http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/News/new-record-established-717/)

Nellyrocks
27 juli 2009, 17:31
Het zijn er dus meer maar wel allemaal aangesloten. lachen maar best wel zinloos.

Ik vraag me alleen af wat iemand met een hele rij van die spindoctors moet. Ik vindt het al geen briljant pedaal, laat staan een hele rij.