PDA

View Full Version : Control Boss GT Pro met Roland GR-30, is dat mogelijk?



JesseEdmond
16 september 2007, 16:34
Om diverse redenen overweeg ik een Boss GT Pro aan te schaffen ( ipv. een GT8 ) maar vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die adequaat te 'midi-foot-controllen' met de Roland GR-30 gitaarsynth ( incl. externe volume/ctrl-pedaal ) die ik reeds in mijn bezit heb? Ik ben sowieso elders op 't net tegengekomen dat de GT Pro footcontrollers anders dan de FC-200 niet altijd wil begrijpen. In hoeverre is dat zo? Want voor 't geld ( zeker als de GR-30 geen optie is ) ga ik dan net zo goed voor de Behringer FCB 1010.

gegroet & alvast bedankt voor hij of zij die wil reageren.
Jesse Edmond

dml
16 september 2007, 20:43
Zolang je gewoon alles met midi doet, reageert de GT-Pro niet anders dan andere midifloorboards. En ja, je kan de GT-Pro zeker wel bedienen middels de GR-30 maar of het handig is, vraag ik me af. Ik weet ook niet of je de footswitches van de GR-30 alleen gebruikt voor het kiezen van patches. Is dit wel het geval, dan kun je daarmee ook patches op de GT-Pro kiezen. Alleen lijkt het mij een omslachtige manier als je naar een andere bank wil, je hebt immers direct toegang tot maar vier patches.
Gebruik je die footswitches voor de synth-functies, dan wordt het een stuk lastiger.
Sowieso zou ik OF een losse midicontroller (FCB1010 voldoet prima) voor de GT-Pro kopen OF toch een GT-8.

Dat de GT-Pro alleen zou werken met de FC-200 is 100% onzin. Elke willekeurige midicontroller werkt.