PDA

View Full Version : zangversterker



devilschild
16 september 2007, 16:32
mijn band is van plan een zangversterker te kopen met 3 kanalen om de viool en keyboard ook op aan te sluiten maar hoeveel wat kan die dan best zijn om mooi boven de drum uit te komen?

Sarco
16 september 2007, 17:36
Zoveel mogelijk eigenlijk, het is ook relatief in de zin dat het ene merk zijn 350 watt versterker misschien luider zal zijn dan het andere merk zijn 1000 watterke. Maar ik zou toch rekenen op minstens 250 watt ofzo..

jerome
17 september 2007, 22:59
Wat lekker werkt is een redelijk goedkoop, simpel en compact mengpaneeltje met 6 tot 12 kanalen van een redelijke tot goede kwaliteit (bijvoorbeeld van Spirit, Lem of Behringer) met 2 actieve (dus met ingebouwde versterker) fullrange luidsprekerboxen van 250 tot 300 Watt (bijvoorbeeld Lem of Behringer).
Op Markplaats komt nogal eens wat voorbij!

DeiDRagonas
17 september 2007, 23:33
Inderdaad, ga eens naar LEM of Behringer spul kijken. LEM is een tikje beter kwalitatief en klinkt iets beter, maar Behringer is goedkoper. Ik zou geen Behringer 2ehands kope btw, want die dingen gaan snel stuk en staan vaak te koop omdat er wat aan kraakt, ruist, bromt, stuk is... Maar ga je er echt voorzichtig mee om en laat je niet elke halve zool achter de knoppen (Vooral diegene die het moet aansluiten en opruimen moet een beetje kalm aan doen) dan is Behringer spul geen slechte koop. Ik zou voor een iets hogere kwaliteit gaan toch. Of inderdaad evt ergens een Soundcraft setje scoren.

En idd actieve speakers is helemaal de hit van tegenwoordig! Werkt super makkelijk, echt waar!!

R.