PDA

View Full Version : Gezocht versterker voor accoustisch gitaar



HenkFijn
16 september 2007, 14:28
Ik ben op zoek naar een versterker voor een accoustisch gitaar (Ovation 12 snarig). Ik speel nu op een sessionette 100, maar die is te schel.
Ik zit te denken aan een prijsklasse van rond de €500,--. Wie kan mij van advies dienen.

Henk.

Makor1966
16 september 2007, 14:33
Misschien op zoek naar een 2e hands Fishman Loudbox, dat lijkt mij wel wat in ieder geval, al zou ik dan waarschijnlijk doorsparen voor een Loudbox Performer ivm dat ik ook zing. Zie ook oude post's van Steph.
En als je nieuw wilt voor dat geld, de Roland AC60, hoor ik ook goede verhalen over.

charlie45
17 september 2007, 12:49
Misschien op zoek naar een 2e hands Fishman Loudbox, dat lijkt mij wel wat in ieder geval, al zou ik dan waarschijnlijk doorsparen voor een Loudbox Performer ivm dat ik ook zing. Zie ook oude post's van Steph.
En als je nieuw wilt voor dat geld, de Roland AC60, hoor ik ook goede verhalen over.

een ac60 is erg goed qua klank en features, maar hij kan niet erg hard, en hij heeft een licht brommetje op de outputs (niets serieus, maar wel merkbaar voor een geluidsman)

in een stevige band heb je er bijna niets aan, dan heb je echt meer vermogen nodig.

Nocki
17 september 2007, 23:00
Ik heb laatst en marshall as50r gekocht en er super blij mee! thuis was het niet alles maar binnen de band (drums en piano) hartstikke goed geluid!
goed door de mix prikkend, genoeg volume en headroom en een akoestisch geluid wat stond. ook de PA mensen waren tevreden en konden er iets mee!

Ben al lang op zoek geweest naar een betyaalbaare oplossing en heb deze 2ehands gevonden. nieuw zitten ze ook een beetje op jouw prijsniveau!

succes!