PDA

View Full Version : Deposed (verbeterde mix)



The Lo Lands
16 september 2007, 13:48
Het nummer 'Deposed' met zanger Rich uit Engeland heb ik opnieuw afgemixed en gemasterd nav enkele opmerkingen/tips afkomstig van een buitenlands muziekforum. Minder laag in de master en meer 'sparkle' in het hoog doet wonderen.

Dit nummer is ingespeeld met gitaar en bas plugins (Amplitube 2 / Jimi Hendrix en Ampeg SVX) en drumloops.

Hier het nieuwe resultaat.

Rich and The Lo Lands - Deposed (http://www.misterjinx.nl/music.html)

Commentaar of tips van jullie kant is ook altijd welkom :)

:B

benwave
16 september 2007, 17:44
Ik vind het wel mooi
Apart nummer

The Lo Lands
19 september 2007, 18:20
Ik vind het wel mooi
Apart nummer
Dankjewel Ben voor het luisteren en je compliment :)

Verders: Ik zat even door de bandbreedte van mijn website heen waardoor mijn muziek afgelopen dagen niet te beluisteren was maar dat is nu weer opgelost!

Reel Big Fish
19 september 2007, 18:26
Klinkt goed!

Aparte zanger ook en dat past goed bij de muziek want die is ook apart. :)

JvD.
19 september 2007, 18:49
De overgang van die drums zonder laag op het begin naar 't nummer is heel gek.. er is ook een bak ruis die dan opeens stopt.

Ik ben iemand die de zang zachter zou zetten. Verder behoorlijk goed in elkaar gezet. Niet mijn muziek maar het professionalisme druipt er van af!

The Lo Lands
19 september 2007, 19:23
De overgang van die drums zonder laag op het begin naar 't nummer is heel gek.. er is ook een bak ruis die dan opeens stopt.
Reel Big Fish en JvD bedankt!

JvD: Deze overgang heb ik (creatief) bewust gemaakt. Het nummer start namelijk als een jaren 50 langspeelplaat met ruis en knispers (effect) waarna deze als het waren overgaat in het heden. De zang gaat namelijk over een muzikant die vroeger heel succesvol was maar nu in het heden vergeten en verlaten is van aandacht en heil zoekt in drugs en alcohol. Het nummer eindigt trouwens ook met ditzelfde effect :)

Wel goed opgemerkt trouwens!

JvD.
19 september 2007, 19:27
Reel Big Fish en JvD bedankt!

JvD: Deze overgang heb ik (creatief) bewust gemaakt. Het nummer start namelijk als een jaren 50 langspeelplaat met ruis en knispers (effect) waarna deze als het waren overgaat in het heden. De zang gaat namelijk over een muzikant die vroeger heel succesvol was maar nu in het heden vergeten en verlaten is van aandacht en heil zoekt in drugs en alcohol. Het nummer eindigt trouwens ook met ditzelfde effect :)

Wel goed opgemerkt trouwens!

Op het eind heb ik het minder opgemerkt omdat die beter in de maat voelt. ik heb het gevoel dat die overgang op het begin niet helemaal klopt?
misschien door het geluit van de ruis die weg valt, dat geeft natuurlijk ook "maat" aan en is vlak voor de gitaar die er in komt. Niet op een tel of een halve tel?
ik probeer een beetje te omschrijven wat ik hoor.

[de zang van je nummer "king" is echt geweldig]

The Lo Lands
19 september 2007, 19:43
misschien door het geluit van de ruis die weg valt, dat geeft natuurlijk ook "maat" aan en is vlak voor de gitaar die er in komt. Niet op een tel of een halve tel?
ik probeer een beetje te omschrijven wat ik hoor.

[de zang van je nummer "king" is echt geweldig]

Ik zal er nog even naar kijken! Misschien moet ik het effect iets eerder uitschakelen (is handmatig ingesteld)...

Cool dat je King ook even beluisterd heb! Ik zal de complimenten doorgeven aan Rich de zanger :)

The Lo Lands
19 september 2007, 20:23
Nogmaals dank JvD voor je tip betreffende het intro-effect! Ik heb deze zojuist aangepast en stopt nu op de 4e tel van laatste maat v/h intro voordat de solo invalt. Het klinkt nu denk ik meer natuurlijk :satisfie:

Tevens de compressie op de leadzang iets verminderd waardoor deze iets rustiger in de mix zit. Persoonlijk hou ik van een upfront zang, vandaar :)

M Kactus
20 september 2007, 09:46
Prachtig, zonder overdrijven. Allebei de liedjes van Rich en jou!
Deposed ligt meer in mijn straatje, niet echt in een genre onder te brengen. Ik heb je site aan mijn bookmarks toegevoegd.
Door het sprankelender hoog klinken en meer afwezige laag klinken de liedjes opgewekt, zelfs met die tekst. Ik zou er misschien nog ietsjes meer laag in durven zetten, maar dat is een persoonlijke keuze.

En heb ik het goed gehoord dat je wel iets hebt met Black Rainbows ;) ? Ik hoorde het in de beide liedjes. Een originele metafoor.

The Lo Lands
20 september 2007, 11:19
Prachtig, zonder overdrijven. Allebei de liedjes van Rich en jou!

Door het sprankelender hoog klinken en meer afwezige laag klinken de liedjes opgewekt, zelfs met die tekst. Ik zou er misschien nog ietsjes meer laag in durven zetten, maar dat is een persoonlijke keuze.

En heb ik het goed gehoord dat je wel iets hebt met Black Rainbows ;) ? Ik hoorde het in de beide liedjes. Een originele metafoor.
Dankjewel M Kactus voor je complimenten en aardige woorden, altijd goed te lezen!

Met het masteren blijft het wikken en wegen betreffende de hoeveelheid laag en hoog? Er zat in eerste instantie veel meer laag in het nummer Deposed wat resulteerde in een zwaarder klinkend nummer. Met een betere EQ balans is de mix meer open gebroken en klinkt zoals je zegt 'opgewekter'.

Rich heeft eerst King geschreven en daarna Deposed, ze zijn aan elkaar gelinkt qua verhaallijn. King is in de muzikant zijn gloriejaren en Deposed in zijn nadagen :)