PDA

View Full Version : tweede top.. fame?



mrweird
16 september 2007, 13:38
Ik heb een "sjouw me rot" en "te kleine auto" probleempje.. Ik speel in twee bandjes met twee oefenruimtes en ik woon ook nog 's twee hoog en ik sjouw me helemaal te barsten aan die loodzware Mesa buizentop tussen huis en twee oefenruimtes voor den oefensessies en met de gitaar erbij en kist vol snoeren etc.. past het ook nog amper in m'n auto. In de de ene heb ik een mesa 2x12 staan en in de andere een naamloze 4x12.

Ik dacht als ik nu zo'n goedkope fame top erbij bestel bij musicstore dan heb ik iets minder voortijds een hernia! Maar ik zoek eigenlijk een objective test van de fame buizen en transistor tops.. Een mening van iemand zonder de vooroordelen van het is goedkoop dus het zal wel niets zijn.
Ik heb al ijverig zitten zoek op google maar nog niet echt iets gevonden anders dan vooroordelen in de trant van "het is goedkoop dus niks dus koop alsjeblieft een mesa/bogner/engl/etc... want die klinkt beter heb ik gehoord"..

Iemand?

Tx!!

LCH
16 september 2007, 13:46
Over het geluid van Fame kan ik je helaas niks vertellen, maar hoe zwaar is zo'n Fame eigenlijk? Buizentops staan er natuurlijk niet echt om bekend dat ze licht zijn. Al zal die Mesa wel de overtreffende trap zijn van 'zwaar' natuurlijk :D

Wellicht is zo'n Orange Tiny Terror ook een alternatief: klein en niet al te zwaar. Tenzij je natuurlijk deathmetal speelt.

Maar deathmetal is alleen maar voor echte kerels die niet zeuren over zware Mesa buizentops. ;)

mrweird
16 september 2007, 13:55
Geen flauw idee.. Maar het idee was de Mesa (geen rectifier maar een nomad 55, ongeschikt voor deathmetal maar voor een mooi geluid met een randje is het een hele goeie vindt ik..) in de ene oefenruimte te zetten en een goedkopertje (fame of behringer of zo, ik zie nu een harley benton voor 130 euro bij www.thomann.de, is niet duur!!) in de andere en bij optredens altijd de mesa te gebruiken..

Orange Tiny Terror goeie tip maar net iets te duur voor dit doel vind ik..

Jimwoud
16 september 2007, 14:03
Bedoel je die buizen tops of transistors?

mrweird
16 september 2007, 14:33
Uh.. Allebei? :-) Ik heb inmiddels op http://reviews.harmony-central.com redelijk wat gevonden.

Rutger
17 september 2007, 11:02
Als je jezelf echt het sjouw- en ruimtegebrek wil besparen, waarom koop je dan niet een combootje?

[edit]laat maar, k had die extra 4x12 over t hoofd gezien :satisfie:

Anyway, ik heb goeie verhalen gehoord over hun buizenversterkers. Veel voor weinig, zeg maar :)