PDA

View Full Version : Yamaha G-65 + aantal beginnersvragen.



Questionmark
16 september 2007, 12:44
Hallo daar.

Ik ben dus van plan om gitaar te gaan spelen, wil ook lessen gaan volgen. Omdat ik nog thuis woon en die ouders van mijn eerst willen kijken of ik het 'echt' wil (zucht) heb ik tijdelijk een gitaar ter leen. Dit is van een goede kennis, en die wil m ook weer terug. In ieder geval, het is een Yamaha G-65. Nu heb ik de gitaar, de plectrum, een oud boek voor beginners en een stemkastje. Nu heb ik een vraag over dit laatste. Het kastje heeft aan de zijkant een 'gat', waar instrument op staat. Is het de bedoeling dat ik de gitaar met een kabel ga stemmen, die heb ik er namelijk niet bijgekregen.

Verder nog een vraag.
Omdat ik dus lessen wil nemen, is het dan verstandig te wachten met het kopen van een lesboek aangezien het mij niet slim lijkt om te teren op het boek uit 1976.

Alvast bedankt.

Pais
16 september 2007, 12:52
Als het een goed boek is, maakt het toch niet uit uit welk jaartal het komt?
Ik heb op dit moment een boek van mn leraar te leen uit 1978 :seriousf: Fijn boek hoor :) En het wordt nog steeds nieuw verkocht!

Makor1966
16 september 2007, 13:05
Is toch een akoestische gitaar?
Heb je het stemkastje nog niet geprobeerd dan? Batterijtje erin, aanzetten en snaar aanslaan. Als er een microfoontje inzit om akoestisch te kunnen stemmen zie je het wijzertje of lichtjes uitslaan, daarna draai je aan de stemknoppen tot de gewenste stemming is bereikt.
Je stemt de gitaar van dik naar dun, in E-A-D-G-B-e, de kleine 'e' is de dunste snaar.

Questionmark
16 september 2007, 13:09
Dankuwel.
Tja, als gitaarkneus 1e klas weet ik zulke dingen niet.
Gelukkig is alles te leren, dus zal ik even kijken of het gaat lukken.

Mr. Ibanez
16 september 2007, 19:08
E-A-D-G-B-e =
Een Aap Die Geen Bananen eet.

Ezelsbruggetje, of kende je die al?