PDA

View Full Version : Hoe is Gitaarnet "ooit" ontstaan?



Liefhebber
16 september 2007, 00:48
Wie namen het initiatief?
Waarom deden ze dat?
Wat vinden de initiatief nemers van het resultaat?

GunMetalBlue
16 september 2007, 02:41
Gitaarnetters,

wie zijn ze?
wat doen ze?

en...


WAAROM? :D

Wickerman
16 september 2007, 12:55
Ze zeggen dat er 7 dagen zijn... maar eigenlijk is Gitaarnet gewoon op de achtste dag gemaakt.







...en Hij zag dat het goed was

mikeyaxeman
16 september 2007, 20:19
Amen......

Azrael
16 september 2007, 20:45
En god sprak: "Ontsta....en toen was er Gitaarnet"

Wickerman
16 september 2007, 22:29
hehe, deze komt in me sig :cooler:

hendrix_appendix
17 september 2007, 00:04
Net als met zoveel dingen hebben de Chinezen ook dit forum gemaakt.

bass blom
17 september 2007, 01:54
Net als met zoveel dingen hebben de Chinezen ook dit forum gemaakt.

sterker nog, het is een kopie!

Azrael
17 september 2007, 02:30
hehe, deze komt in me sig :cooler:

*Is vereert dat hij vereeuwigt is in de sig van de grote Wickerman....:satisfie:*

Wickerman
17 september 2007, 22:32
Deze kan zo naar off-topic :p

DeiDRagonas
17 september 2007, 22:35
Hoe gitaarnet ooit ook ontstaan is... De bedenkers lezen niet meer mee heb ik zo t idee...

bass blom
17 september 2007, 22:38
Hoe gitaarnet ooit ook ontstaan is... De bedenkers lezen niet meer mee heb ik zo t idee...

wie betaalt de rekening dan?
zal een forse hoeveelheid data op een vette aansluiting moeten zijn..

DeiDRagonas
17 september 2007, 22:43
Tja, you tell me.
Ben opzich wel benieuwd eigenlijk.
Vind t best een interessante vraag van TS.

Fijne avond iedereen btw.. Ben nog ff snel solo-tje schrijven voor n opdrachtje. Laters.

Roy

Pais
17 september 2007, 22:49
wie betaalt de rekening dan?
zal een forse hoeveelheid data op een vette aansluiting moeten zijn..
Het zou me niets verbazen als de eigenaar van dit er een leuk bedragje aan overhoudt. De commerciele banners op de site leveren alleen maar meer op wanneer er zoveel bezoekers komen

bass blom
17 september 2007, 23:23
Het zou me niets verbazen als de eigenaar van dit er een leuk bedragje aan overhoudt. De commerciele banners op de site leveren alleen maar meer op wanneer er zoveel bezoekers komen

ik kom bijna nooit op gitaarnet, de site, de voorpagina.
het forum wel, gitaarmarkt kijk ik ook regelmatig.
ik zie hier geen banners, behalve die voor gitaarnet zelf.

ja, de winkeliers die bij gitaarnet aangesloten zitten betalen de rekening dus.
het forum zal een enorme hoop verkeer kosten.
vele malen meer dan de site zelf.

het is normaal op fora dat google en andere bots ongeveer de helft van het verkeer veroorzaken.

Jeroen_TRC
18 september 2007, 10:16
Ach er was eerst dit:
http://www.gitaar-forum.nl.tt/

En toen dachten een stel neppers om het maar na te gaan maken en zo is gitaarnet ontstaan!






Nee hoor! ^_^

almarvk
18 september 2007, 15:17
Het zou me niets verbazen als de eigenaar van dit er een leuk bedragje aan overhoudt. De commerciele banners op de site leveren alleen maar meer op wanneer er zoveel bezoekers komen

Het rare is dat we hem nooit hierover spreken. Hij is altijd op vakantie...

Mithrandir
18 september 2007, 15:25
:seriousf:

Ik weet niet of dit topic echt nog wat zinnigs gaat opleveren, maar ik laat hem maar even open.

Makor1966
18 september 2007, 15:32
Of hij ligt te krikken... :cheerup: :sssh: :seriousf:

DeiDRagonas
18 september 2007, 15:36
Tuurlijk laat je hem open, zou geen reden zien om er n slotje op te gooien (iets wat naar mijn mening sowieso vaak veel te snel gebeurt).

Ik vind t een interessante vraag en er moet toch iemand zijn die dit ooit begonnen is lijkt me?

Grt Roy.

Wickerman
18 september 2007, 22:02
Mithrandir, jij bent al sinds 2002 een no-life( :hippie: ); weet jij niet wie hier mee begonnen is ?

bass blom
18 september 2007, 23:52
Het rare is dat we hem nooit hierover spreken. Hij is altijd op vakantie...

is het nico servaas? :o

Mithrandir
19 september 2007, 10:26
Mithrandir, jij bent al sinds 2002 een no-life( :hippie: ); weet jij niet wie hier mee begonnen is ?

Ik weet wel omgeveer wie de initiatiefnemers van gitaarnet zijn ja, maar hoe en wat precies weet ik ook niet. Volgens mij is het forum in ieder geval begin 2001 gestart, er lopen er hier wel een aantal rond die er nog eerder bij waren.

Ik zal mister Gitaarnet wel een e-mail sturen met de vraag of hij eens een verhaaltje over het ontstaan van gitaarnet.

hendrix2
19 september 2007, 13:19
Ik zal mister Gitaarnet wel een e-mail sturen met de vraag of hij eens een verhaaltje over het ontstaan van gitaarnet.

Leuk! Als je dat verhaaltje dan binnen hebt in 2011 kunnen we meteen het 10jarig bestaan vieren :D :roll:

pannekoek
20 september 2007, 18:12
sterker nog, het is een kopie!
alls wat chinezen maken zijn kopieen

Vonk
20 september 2007, 23:05
Haha wel komisch dat niemand het eigelijk weet. IEMAND MOET TOCH DE CENTEN NEERTELLEN?

Doet me een beetje denken aan de Matrix. Als een gitarist doodgaat wordt ie weer wakker met een stekker in zijn nek: "Wauw de echte wereld is een gitaarforum! Wie heeft dat allemaal gebouwd? En what a waste of time!"

Blend
20 september 2007, 23:35
alls wat chinezen maken zijn kopieen

Ja, ze maken zelfs kopieen van elkaar!

sugarfish
21 september 2007, 13:34
Ja man, volgens mij was het inderdaad 2001. Ik geloof dat er in het verleden ook iets op de site heeft gestaan van een startdatum..... Deze site heeft in de afgelopen jaren een stevige groei doorgemaakt.
Ik kan me nog herinneren dat we een tijdje naar een tijdelijk forum (opgezet door forumlid Bassie?) moesten ivm server-upgrade...

Waar blijft de tijd......

Nocki
21 september 2007, 20:08
Wil je je post nog eens herhalen???

AART
21 september 2007, 20:33
De post van nocki doet me denken aan een bepaald tijdperk van technologische tegenspoed op het forum :D

AART
21 september 2007, 20:34
De post van nocki doet me denken aan een bepaald tijdperk van technologische tegenspoed op het forum :D :D

AART
21 september 2007, 20:34
De post van nocki doet me denken aan een bepaald tijdperk van technologische tegenspoed op het forum :D :D :D

Nocki
21 september 2007, 20:41
En dan nu gaan zeuren dat je eerst op refresh had moeten klikken :)

Azrael
21 september 2007, 21:07
Inderdaad............mooie tijd was dat toch 8-)
Je wist tenminste zeker dat men je bericht niet over het hoofd zag want het stond er toch standaard 3 keer.

Azrael
21 september 2007, 21:08
Inderdaad............mooie tijd was dat toch 8-)
Je wist tenminste zeker dat men je bericht niet over het hoofd zag want het stond er toch standaard 3 keer..

Azrael
21 september 2007, 21:09
Inderdaad............mooie tijd was dat toch 8-)
Je wist tenminste zeker dat men je bericht niet over het hoofd zag want het stond er toch standaard 3 keer...

FNaRK
22 september 2007, 00:24
STERF HOER STERF

FNaRK
22 september 2007, 00:25
en ik mis Dila :sssh:

Nocki
22 september 2007, 00:27
Ach... toe... log eens in p je oude account!... ach toe... voor 1 keer!!! ahhhhh

Blend
22 september 2007, 01:08
Inderdaad............mooie tijd was dat toch 8-)
Je wist tenminste zeker dat men je bericht niet over het hoofd zag want het stond er toch standaard 3 keer...

1 keer is genoeg, okee?

Blend
22 september 2007, 12:32
WTF?
http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?userid=4
Mei 1978? Wat zijn dit voor flauwe grappen? Toen bestond internet nog niet eens!

Wickerman
22 september 2007, 12:40
WTF?
http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?userid=4
Mei 1978? Wat zijn dit voor flauwe grappen? Toen bestond internet nog niet eens!
Heb k in het ESPMETALLICAZUIGTtopic ook gevraagd; kan ie gewoon heel goed met de pc werken of had ie iets te maken met gitaarnet ?

bass blom
22 september 2007, 12:43
wellicht vlak na een server reboot met rot batterijtje geregd..

Wickerman
22 september 2007, 12:48
Ik ken er niks van, 'k vind het wel een geslaagd mopje :p

mikeyaxeman
22 september 2007, 16:14
STERF HOER STERF

Ha ha :seriousf: Daar is FNaRK weer, ons forum knuffelbeertje met Gilles de la Tourette

jasper159
22 september 2007, 16:39
Ha ha :seriousf: Daar is FNaRK weer, ons forum knuffelbeertje met Gilles de la Tourette

Volgens mij ben je even in de war.

Ricktekent is de knuffelbeer!

Anders Destium
22 september 2007, 17:05
1 keer is genoeg, okee?

Er was een tijd dat iedereen elke post een paar keer stuurde, om er zeker van te zijn dat hij tenminste 1 keer op het forum zou komen. En dan nog moest je bidden dat hij erop bleef staan :o Als je je afvraagt hoe ik aan zo'n hoge postcount kom.... ;)

mikeyaxeman
22 september 2007, 19:19
Volgens mij ben je even in de war.

Ricktekent is de knuffelbeer!

Ok wat jij wil.

Blend
22 september 2007, 19:20
Er was een tijd dat iedereen elke post een paar keer stuurde, om er zeker van te zijn dat hij tenminste 1 keer op het forum zou komen. En dan nog moest je bidden dat hij erop bleef staan :o Als je je afvraagt hoe ik aan zo'n hoge postcount kom.... ;)

Die goede oude tijd!
Hoewel ik het met 1100 post in 8 maanden toch ook niet slecht doe? ;)

Azrael
22 september 2007, 19:23
1 keer is genoeg, okee?

Haha, jij snapt het gewoon niet. Is een insiders-joke :satisfie:

Blend
22 september 2007, 19:26
Haha, jij snapt het gewoon niet. Is een insiders-joke :satisfie:

Hahaa, het begint langzaam te dagen nu ik werkelijk de post lees :)

bass blom
22 september 2007, 19:35
Hahaa, het begint langzaam te dagen nu ik werkelijk de post lees :)

dat wil nog wel eens helpen ja :D

AutoStatic
22 september 2007, 20:17
Ik zou zeggen, bel of mail de heer of mevrouw Aslan. Dat is de eigenaar van de domeinnaam, te checken via de whois van SIDN. En 26 september, dus komende week, verloopt de domeinnaam. In het ergste geval is dit de laatste week van Gitaarnet!

Wickerman
22 september 2007, 20:18
Reactie;


"Hallo, Gitaarnet zegt u ?
...
Aah, daardoor krijg ik al 6 jaar die internetrekeningen aan, heb je de 15 leden al bereikt ?"

jasper159
22 september 2007, 20:22
Krijgt die een zenuwinzinking, dat ie niet meer reclamebanners heeft geplaatst :D:D

Wickerman
22 september 2007, 20:28
Bwaha :p Fantasie vertrekt weer, eigenlijk zijn wij gewoon een deel van een psychologisch project.

Liefhebber
22 september 2007, 22:57
Wie namen het initiatief?
Waarom deden ze dat?
Wat vinden de initiatief nemers van het resultaat?

Tot nu toe een hoop onduidelijkheid en geen antwoorden op drie simpele vragen.

Laat ik de vragen dan anders stellen:


-Is Gitaarnet.nl een bedrijf met financieel winst oogmerk?
-Zo ja, is dit bedrijf geregistreerd bij de Kamer van Koophandel?
-Zo nee, is er sprake van een andere rechtsvorm, bijvoorbeeld een stichting?
-Zo nee, is dit gewoon een particulier initiatief op internet?
-Zo ja, wie zijn de initiatiefnemers en wie zijn degenen die deze organisatie
leiden
-Is er sprake van een vereniging?
-Zo ja, wat zijn de doelstellingen van deze vereniging?
-Zo ja is er een bestuur?
-Zo ja, door wie is dit bestuur gekozen of benoemd?
-Indien er sprake is van een vereniging zijn er dan bezoldigde leden?

Blijf ondanks alles in ieder geval altijd gitaar spelen vrienden,

Liefhebber

Anders Destium
22 september 2007, 23:07
Mag ik jou een (simpele) vraag stellen? Eigenlijk twee, omdat de vraag natuurlijk nog moet komen...Of is de eerste vraag geen echte vraag, aangezien het een retorische vraag betreft? Waarop Harry Mulisch zou antwoorden: wat is er mis met retorische vragen? O wacht, zo blijf ik bezig. Je zou net zo goed kunnen vragen naar de bekende weg, weet jij die? Waarom wij allemaal hier zijn is een best ingewikkelde maar ook heel belangrijke vraag, of niet soms?

Om te komen tot mijn simpele vraag: wat denk je zelf?

Liefhebber
22 september 2007, 23:13
Mag ik jou een (simpele) vraag stellen? Eigenlijk twee, omdat de vraag natuurlijk nog moet komen...Of is de eerste vraag geen echte vraag, aangezien het een retorische vraag betreft. Waarop Harry Mulisch zou antwoorden: wat is er mis met retorische vragen? O wacht, zo blijf ik bezig. Je zou net zo goed kunnen vragen naar de bekende weg, weet jij die? Waarom wij allemaal hier zijn is een best ingewikkelde maar ook heel belangrijke vraag, of niet soms?

Om te komen tot mijn simpele vraag: wat denk je zelf?
Ik denk dat jij de bekende weg weet en ik niet!

Anders Destium
22 september 2007, 23:15
Mijn bovenstaande post lokte zonder dat ik het zelf wist nog een paar vragen uit: wat doe jij eigenlijk hier, en waarom? Wat is het dat jou naar gitaarnet heeft doen drijven, in plaats van naar andere fora waar mensen wel (simpele) vragen kunnen beantwoorden? Met pijn in het hart moet ik bekennen dat ik je het antwoord schuldig moet blijven deze keer, maar ik blijf graag op de hoogte van jouw queeste om de laatste (eerste?) steen boven te krijgen. Het is een kleine moeite om ons een inzicht te geven in het waarom van jouw vragen lijkt mij, of heb jij een andere mening? Ik wil je daarom vrijblijvend uitnodigen om deel te nemen in een potje metafilosofie, je gaat me toch niet vertellen dat jij daar niet van houdt?

Volgens mij ben jij prima in staat om antwoord te geven op een paar simpele vragen. Of is hier niemand toe in staat? De bekende weg is al zo vaak bewandeld, laten we toch vooral nieuwe paden inslaan in plaats van naar het verleden te kijken!

DeiDRagonas
22 september 2007, 23:15
Anders is alweer flink aan de bier of andere geestverruimende middelen lees ik... lol

Anders Destium
22 september 2007, 23:23
Ik ben nog zo goed als nuchter, helaas :(

bass blom
22 september 2007, 23:31
Ik ben nog zo goed als nuchter, helaas :(

+1
helder verhaal

liefhebber is vaag
woon je toevallig in portugal?

Liefhebber
22 september 2007, 23:33
Ik ben nog zo goed als nuchter, helaas :(
Ik ken dat als geheel onthouder! Je moet je altijd verontschuldigen voor je gedrag! ....smiley of hoe heten die dings ook al weer??

Mithrandir
22 september 2007, 23:35
Ik wil dit topic graag openhouden, maar beperkt het ouwehoeren een beetje alsjeblieft. Anders verplaats ik hem naar off-topic als jullie gewoon willen ouwehoeren.

Ik zou graag nog willen helpen om liefhebbers vragen te beantwoorden, maar er is maar 1 persoon die het weet.

Anders Destium
22 september 2007, 23:44
Het spijt me, ik wilde (misschien wat omslachtig) aangeven dat ogenschijnlijk simpele vragen vaak niet zo heel makkelijk te beantwoorden zijn :)

Zelf ben ik ook wel benieuwd!

superfly
23 september 2007, 13:00
Denk dat ik m gevonden heb, 't is een wonder dat google, Click
http://www.smm.nl/index.php?id=252

http://www.smm.nl/uploads/RTEmagicC_HurkmansHor2.jpg.jpg

Wie zoekt de bijbehorende nickname ??

bass blom
23 september 2007, 13:09
ha, leuk, mister gitaarnet gevonden :D

Nocki
23 september 2007, 14:11
Zoals met lle grote vragen van het lezen denk je: "is dit het nou? waarom wou ik dit eigenlijk weten???"

chubbyfan
23 september 2007, 14:13
ik had hem wat groter ingeschat :o

Wickerman
23 september 2007, 14:48
ik had hem wat groter ingeschat :o

Jah, een goudbruine adonis met een kleerkast van wel 2m hoog en lange blonde haren. Zijn ogen, zo rood als bloed spuwen vuur en zijn zwaard doorklieft de met bliksemstralen bezaaide hemel. Het is... Gitaarnetyus...

hendrix_appendix
23 september 2007, 15:01
http://www.smm.nl/uploads/RTEmagicC_HurkmansHor2.jpg.jpg



Hmmmz, hij maakte de realiteit zoals wij die kennen maar laat al jaren niets van zich horen....klinkt bekend.

Wickerman
23 september 2007, 15:05
Hmmmz, hij maakte de realiteit zoals wij die kennen maar laat al jaren niets van zich horen....klinkt bekend.
Je bedoeld God ?

chubbyfan
23 september 2007, 15:08
Jah, een goudbruine adonis met een kleerkast van wel 2m hoog en lange blonde haren. Zijn ogen, zo rood als bloed spuwen vuur en zijn zwaard doorklieft de met bliksemstralen bezaaide hemel. Het is... Gitaarnetyus...
ja precies

Cheetoria
23 september 2007, 21:56
het voelt alsof we met z'n allen de zoektocht naar onze schepper aan t ondervinden zijn hahaha....heeft wel wat komisch.

superfly
23 september 2007, 23:25
Ho ho, het ipnummer van god deze schepper is 217.148.172.190
server1.hurkmans-id.nl. Slotje erop!!
Dit begint op extremisme te lijken :noob:

Mr.Bluesbreaker
24 september 2007, 10:21
haha wat leuk, de foto van de schepper:)

Zo was ik eens met een man aan de praat op vakantie in Turkije. Had een gitaar bij me. Zegt de man: tjsa, mijn zoon speelt ook gitaar, en hij heeft zelfs zo'n forum opgestart voor gitaristen. Hij heet Ido. :D Was het de vader der onze schepper!:D

sugarfish
24 september 2007, 17:21
en om even van schepping naar het nieuwe testament te gaan.....

Omdat er een nieuwe server moest komen ivm posting-problemen waren er t-shirts van gitaarnet tekoop (om de nieuwe server te sponsoren). Ik heb de mijne zooooooooo versleten dat ik eigenlijk wel een nieuwe wil.......
Is het niet weer tijd voor een nieuwe server :cooler:

Nocki
24 september 2007, 17:30
Leuk! ik heb m ook nog steeds! mn vrouw draagt m vaak om ook een beetje aandacht van me te krijgen :)

AART
24 september 2007, 18:23
Met een beetje googlen vind je ook een recent e-mail adres van em, mocht je ook al weer een jaar of 5 wachten op een reactie op je pm.

jbjoost
25 september 2007, 16:28
GitaarNet
Sandvikweg 2
1013 BA Amsterdam

staat bij de disclaimer ..

Pepe
25 september 2007, 17:49
http://www.hurkmans-id.nl/

Ido H zit voornamelijk op zee, zeilen.
Gitaarnet is een projectje van hem dat, gelijk onkruid, maar niet uit zichzelf wil verdwijnen.
Gitaarnet is gewoon een standaard PHPBB forum met wat tweaks. Je brengt de servers ergens onder, stelt een paar moderators aan je kan lekker het water op.

Als zijn boot lek raakt en Gitaarnet serieus geld gaat binnenbrengen zal ie zich er wel weer mee gaan bemoeien.

Piekhaar
25 september 2007, 19:53
http://www.hurkmans-id.nl/

Ido H zit voornamelijk op zee, zeilen.
Gitaarnet is een projectje van hem dat, gelijk onkruid, maar niet uit zichzelf wil verdwijnen.
Gitaarnet is gewoon een standaard PHPBB forum met wat tweaks. Je brengt de servers ergens onder, stelt een paar moderators aan je kan lekker het water op.

Als zijn boot lek raakt en Gitaarnet serieus geld gaat binnenbrengen zal ie zich er wel weer mee gaan bemoeien.

*kuch* Powered by: vBulletin Version 3.0.6 *kuch*

Bijna hetzelfde :)

AutoStatic
26 september 2007, 00:25
Het was wel een standaard PHPBB geval totdat de boel in de soep liep. Wanneer was dat ook alweer?

Javaca
26 september 2007, 23:41
Leuk! ik heb m ook nog steeds! mn vrouw draagt m vaak om ook een beetje aandacht van me te krijgen :)

Die shirts zijn gaaf hè?

Mijn aanstaande vrouw krijgt hem niet hoor...