PDA

View Full Version : Midi.



Ssnake
15 september 2007, 20:50
Hallo, ik zit met een vraagje, ik heb onlangs een spider III 120 gekocht. Nu zou ik graag willen weten of alleen de midi floorboards van line6 hierop werken of je ook met andere boards je presets kan kiezen in je versterker?

Robin.ke
15 september 2007, 22:12
Als hier een een gewone MIDI in/out (2x DIN 5-polig) op zit, dan kun je hem met elke MIDI controller bedienen. MIDI is een standaard taal tussen de verschillende apparaten. Line6 gebruikt voor zijn controllers ook een eigen interface (RJ45 aansluiting ?). Voor zover ik weet is deze niet MIDI compatable.

Ssnake
15 september 2007, 22:17
ik weet niet zeker of het midi is dat ik bedoel, maar et komt erop neer of ik met een niet line6 pedaal tussen mijn presets van mijn spider kan wisselen? :) mvg

Daemon
15 september 2007, 22:39
Yup, je zult inderdaad een line 6 pedaal moeten gebruiken om de boel te schakelen. De amp werkt niet met midi.
Zie rechts in beeld welke 3 pedalen je kunt gebruiken: spider 3 - 120 (http://bx.line6.com/spideriii/120.html)

dePerik
15 september 2007, 22:39
Nope, gaat je niet lukken. Spiders gebruiken midi om met floarboards te communiceren, ook de Wah en het volumepedaal zijn midigestuurd.

Ssnake
15 september 2007, 22:56
damn , ik hoopte dat het met zon boss pedaal ook ging amdat daar ook zo bank en 1 2 3 4 op is:) + ik dan nog extra effecten had, maarja helaas, ik zal er dus niet goedkoop vanaf kopen want ik vind niet meteen een 2dehands floorboard voor een redelijke prijs :)

dePerik
15 september 2007, 23:08
damn , ik hoopte dat het met zon boss pedaal ook ging amdat daar ook zo bank en 1 2 3 4 op is:) + ik dan nog extra effecten had, maarja helaas, ik zal er dus niet goedkoop vanaf kopen want ik vind niet meteen een 2dehands floorboard voor een redelijke prijs :)

Welk boss pedaal bedoel je dan?, want als ie banken heeft dan zal het wel een GT serie zijn? Of een ME serie? De GT serie heeft in ieder geval midi functies en dan zou je met een hoop gedoe en gepruts het wel voor elkaar moeten kunen krijgen. Ik zou er dan toch maar voor kiezen een FB aan te schaffen, tweedehands zijn de que prijs nog wel te doen.

Ssnake
16 september 2007, 09:58
ok, ik zal het internet dan maar eens afzoeken :)

dePerik
16 september 2007, 22:40
ok, ik zal het internet dan maar eens afzoeken :)
Succes, maar hoe zit t nou, welke Boss heb je dan?

Ssnake
19 september 2007, 15:59
ik heb geen boss, maar ik ga me denk ik toch wel een GT-8 aanschaffen denk ik, hier ben ik meer mee dan zon shortboard, dan bedien ik de amp zelf wel met mijn handen ;)