PDA

View Full Version : My little baby!! Sovtek Midget!!



Jimwoud
15 september 2007, 18:45
Hey,

Heb weer een nieuwe amp binnen, de 3de de afgelopen 2 maanden. Het is een Sovtek Tube Midget Mig 50H, en hij rockt echt als een mofo. Een echt wolf in schaapskleren dus. Vanaf het eerste moment dat ik heb inprikte en aansloeg wist ik dat dit hem was. Het is een lekkere dikke marshall achtige(hard)rock sound. Lekker smeuig en iets donkerder, wat ik wel iets vind hebben. Hij heeft iets te weinig gain voor moderne metal. Bij te hoge settings wordt hij wel een beetje fizzy, maar ik moet nog maar eens wat voorbuizjes gaan test. Hij klinkt ook op zacht volume erg ok, maar as usual hoe harder hoe beter.

Er zitten trouwens redelijk nieuwe 6L6 (6 maanden volgens de verkoper) eindbuizen van Groove Tubes, lijken mij wel lekker buizen. Voorbuizen heb ik nog niet gecheckt.

Heb ooit eens op en Sovtek Mig 100 gespeeld die ik ook helemaal geweldig vond, en deze lijkt daar gewoon heel veel op. Heb ook even een Mig 60 gehad die veel minder beviel vanwege de geinge gain en grove korrel.

Heb nu ook nog een Laney GH50L erbij die even een beetje stuk is. Maar vind de Sovtek toch denk ik iets beter klinken, maar in die Laney komen ook nog nieuwe eindbuizen dus moet nog even afwachten. Ik ga ze denk ik niet allbei houd, we zien wel.

Genoeg gelul de foto's, de familie op mijn Epi SG na, waarvan de headstock voor de 2de keer gescheurd is(kleinigheidje).

http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/gear/DSC00058.jpg
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/gear/DSC00057.jpg

q-elvis-p
15 september 2007, 19:01
hahaha vette shit!!!! wat een schattig scheurbeest!!!


nieuwe buizen (thnx chris) zijn ook helemaal perfect clean is voller en kan nu meer en meer en nog meer distortion aan!!!!

Jim Haagmans
15 september 2007, 19:17
Hey zijn die nog nieuw te krijgen? en wat was je ervoor kwijt?
ruig dingetje hoor

Speeddemon
15 september 2007, 19:19
Jammer Jim, ik zat me net te bedenken dat jij een goeie zou zijn voor m'n Savage 60. :sneaky:


:satisfie: gefeli! Heb heel lang ook een MIG 100 gewild, maar ja, Invader 100 is 'ook' goed. :cooler:

Jimwoud
15 september 2007, 20:29
Jammer Jim, ik zat me net te bedenken dat jij een goeie zou zijn voor m'n Savage 60. :sneaky:


:satisfie: gefeli! Heb heel lang ook een MIG 100 gewild, maar ja, Invader 100 is 'ook' goed. :cooler:
Ja ik wilde je nog mailen over je savage 60, maar wist ook niet dat jij zo snel die Invader ging kopen. Maar ik ga misschien die Laney GH50 verkopen(of ruilen misschien??? hehe). Ik heb nog wel behoefte aan een 2/3-kanaler. Ben wel benieuwd wat je er voor wilt hebben, je mag me PM als je wilt.

@Jim: Hij is tweedehands maar ziet er nog erg goed uit. Alleen de presence knop is verot en de treble staat ook op de nominatie. Heb hem voor 350, wel een aardige prijs, niet spotgoedkoop maar ook niet duur.

Speeddemon
15 september 2007, 21:12
Hey Jim, je PM box is vol. :chicken:

Jimwoud
15 september 2007, 21:21
Hey Jim, je PM box is vol. :chicken:
hij is weer opgeschoond, tenx

Jimwoud
16 september 2007, 22:49
Net even met q-elvis-p naar de Jam oefenruimte in Amsterdam geweest, even onze verstekers op hoog volume geprobeerd. Tering die Sovtek is echt een beest!!! Ik ben er echt ontzettend blij mee, echt de sound die ik zoek. Kan ook zeker metallen met gain vol open. Als hij harder gaat wordt hij ook minder fizzig, echt een top sound. Heel dik en sompig. Als je deze Mig 50H of een Mig 100 eens tegenkomt voor een leuke prijs...KOPEN!!!!!

De Vox ac15 met AB speakers van Q klonk ook zeker lekker. Vooral met een guv'nor mk1 ervoor

Ben benieuwd als mn Laney GH50 straks weer goed is of hij tegen de Sovtek op kan.

interessander
16 september 2007, 23:02
Wat een schattig ding! Wist niet dat hij zo klein was.
Ik heb eens een MIG 100 gehad (kostte me 800 gulden nieuw destijds) en dat was ook echt een beest, ik mis hem af en toe nog wel.

rocker_71
17 september 2007, 15:02
Gaaf ding joh, gefeliciteerd!

Yamhammer_71
17 september 2007, 15:58
Erg gave amp! Gefeliciteerd :)

Die zal wel scheuren als de tyfus :D

Jimwoud
17 september 2007, 16:10
Bedankt allemaal, zal binnenkort even een filmpje proberen opteloaden die ik tijdens het testen gemaakt heb.

Nog meer mensen met Sovtek ervaringen?

q-elvis-p
17 september 2007, 16:40
Haha die sovtek is inderdaad een echte bad ass mofo... die piep in mij n oren wil maar niet weg gaan!!!!haha

Ja kwa sound zit het allemaal gelukkig weer helemaal snor... er zullen verschillende mensen omver worden geblazen!!!! yes en die vox met guv'nor is nu beestachtig vet!!!! hahah the little bad ass mofo.

ben zeker benieuwd naar die laney... mag wel alvast zn best gaan doen om die sovtek te verslaan... rock on!!!!:)