PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



MartijnZeij
15 september 2007, 17:57
Ik ben opzoek naar een elektrische gitaar. Ik speel 4 jaar akoestisch en ik ben van plan om elektrisch te spelen. Ik wil geen starterspack, omdat ik zeker weet dat ik er mee door wil gaan(ik huur nu een gitaar). Ik ben nu al een paar keer naar feedback geweest om te kijken wat ik wil. Deze gitaren wil ik wel kopen:

- Squier Affinity stratocaster
- Squier Standaard stratocaster
- Farida stratocaster

Zoals je aan deze gitaren kunt zien speel ik een beetje van alles. Een humbacker is overbodig, omdat ik geen metal ga spelen. Vox Humana zij dat een Farida beter is als een Squier en goedkoper. Maar zelf vind ik de squier het beste spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar de affinity, omdat deze niet al te duur is en ik hem toch het beste vind spelen(ja, ook al is de standaard 100 euro duurder). Welke raden jullie aan? Of moet ik een andere gitaar kopen?

Oke, Nu de versterker.

Ik heb geen giga versterker nodig, omdat ik toch alleen maar in huis speel. Deze Versterkers heb ik op het oog:

- Roland 15w Cube
- Line 6 Spider 3 15 Watt

Mijn Voorkeur gaat uit naar de spider. Hebben jullie nog tips voor de versterker of gitaar?

Alvast bedankt

Spitfire
15 september 2007, 18:03
Als je zeker weet dat je ermee doorgaat, waarom spaar je dan niet door voor een duurdere gitaar + versterker? Omdat je zelf al aangeeft dat je 4 jaar speelt denk ik dat de beperkingen van een goedkoop instrument al vrij snel de kop opsteekt.

Als je toch gaat kopen wat je nu aangeeft dan zou ik zeker gaan voor datgene wat je het meest aanspreekt: een Affinity met een Spider dus. Wat je gevoel zegt is altijd beter dan wat de verkoper zegt ;)

MartijnZeij
15 september 2007, 18:06
Een duurdere gitaar dacht ik ook aan, maar dan een 2e hands. Hellaas dalen gitaren niet erg van waarde dus is een dure nieuwe geen optie. Ik ben 14, dus ik heb een niet al te groot budget. Ik lees ook veel over je squier updaten. Dit lijkt mij ook wel een goed idee.

Spitfire
15 september 2007, 18:28
Weet je wat ik zou doen als ik jou was: een London City Spitfire kopen (iets duurder dan een Affinity, maar hogere kwaliteit en onbekender merk, waardoor je minder voor de naam betaalt) en eventueel doorsparen voor een iets duurdere versterker (bijvoorbeeld een Spider 30 watt of een Vox AD30VT, ik zie ze op MP voor zo'n 150-200 euro), omdat ik denk dat die 15 watter heel ielig gaat klinken met zijn 8 inch speakertje.
En dan kun je altijd nog andere elementen in je Spitfire gooien voor een mooier geluid.

En als je budget niet zo groot is zou ik toch gewoon wel voor tweedehands gaan, op je 'totaalpakket' kan je jezelf zo 100 euro besparen.

q-elvis-p
15 september 2007, 19:12
voor versterking zou ik voor een vox ad30vt gaan, vergelijk en hoor het verschil.

ik zou toch nog even op marktplaats zoeken naar een tweedehands gitaar of juist een versterker. Een vriend van mij heeft zo laatst een 15 watt buizen combo gekocht voor weinig, onder de 200€. En ik kan je wel vertellen dat wanneer je buizen hebt gehoord, niks anders wil. (Dat had ik iig:P).

Ik heb ook weleens op een farida gespeelt en die zijn zeker goed voor de prijs.
Zelf heb ik ook een squier strat en uhm ja ik gebruik m eigenlijk weinig, maar speelt goed. Wel weet ik dat de kwaliteit erg vaak verschilt per gitaar.
Als je een goede vind heb je dus mazzel en anders pech. En een humbucker is trouwens wel leuk en niet alleen te gebruiken voor metal. mooier is nog een humbucker die je ook kan schakelen naar single coil. Dat is wat ik nu heb en bevalt erg goed!

Succes, tweedehands dingen kopen is niet eng. Er worden regelmatig pareltjes tegen bodemprijzen verkocht!!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

q-elvis-p
15 september 2007, 19:13
Weet je wat ik zou doen als ik jou was: een London City Spitfire kopen (iets duurder dan een Affinity, maar hogere kwaliteit en onbekender merk, waardoor je minder voor de naam betaalt) en eventueel doorsparen voor een iets duurdere versterker (bijvoorbeeld een Spider 30 watt of een Vox AD30VT, ik zie ze op MP voor zo'n 150-200 euro), omdat ik denk dat die 15 watter heel ielig gaat klinken met zijn 8 inch speakertje.
En dan kun je altijd nog andere elementen in je Spitfire gooien voor een mooier geluid.

En als je budget niet zo groot is zou ik toch gewoon wel voor tweedehands gaan, op je 'totaalpakket' kan je jezelf zo 100 euro besparen.

de ad30vt heeft ook een 8" speaker!!! maar klinkt niet echt ielig.

MartijnZeij
15 september 2007, 21:40
Sorry, maar ik denk dat de vox versterker iets te duur wordt. Ik heb een niet al te groot budget. Ik wil voor ongeveer 300 euro een gitaar en versterker.

arjenlubb
16 september 2007, 10:49
hoi

ik heb zelf ook 4 jaar acoustisch gespeeld en ben toen over gegaan.
k ben begonnen met een goedkoop starters setje. maar ben toen ik er een beetje het geld voor had overgegaan naar een iets betere gitaar (epiphone wildkat). en dan ga je het verschil wel merken. mijn tip is als je een goedkope gitaar wilt kopen met een redelijk geluid ga voor een ibanez ofzo. die zijn meestal niet zo duur.

oww ja en een versterker er word hier wel gezegd dat een buizencombo-tje goed is, nou heb ik hier geen ervaring mee maar dit zou ik toch niet doen simpelweg omdat het stroom Vreet volgens mij en dat die dingen eigenlijk de hele dag aan moeten staan als je ze echt proper wilt gebruiken. i.v.m slijtage.
maar zoals ik al gezegd had heb ik hier iets minder verstand vn omdat ik zelf geen heb.
ik heb trouwens een spider II 30 (was niet echt tevreden over, maar als je hem eenmaal doorhebt krijg je een stuk beter geluid:P)

groet'n

Spitfire
16 september 2007, 11:19
de ad30vt heeft ook een 8" speaker!!! maar klinkt niet echt ielig.

AD30VT heeft een 10'' speaker ;)

Waar ik overigens best wel van schrik want ik heb altijd gedacht dat mijn Vox een 12'' speaker had...

Edit: en begin maar niet over buizen, ik denk niet dat topicstarter op zoek is naar een buizencombo, aangezien goedkope buizencombo's heel wat minder kwaliteit bieden dan een transistorcombo van dezelfde prijs.

MartijnZeij
17 september 2007, 17:14
ik ben er nog niet uit welke gitaar ik koop. Het liefst koop ik inderdaad een goede 2e hands gitaar, maar ik kan er geen 1 vinden. Weten jullie nog iemand die een goede gitaar wegdoet voor ongeveer 200 euro?

LP_CL
17 september 2007, 19:31
ik ben er nog niet uit welke gitaar ik koop. Het liefst koop ik inderdaad een goede 2e hands gitaar, maar ik kan er geen 1 vinden. Weten jullie nog iemand die een goede gitaar wegdoet voor ongeveer 200 euro?
Ik zou eerder 200€ spenderen aan mijn versterker en maar 100 aan mijn gitaar. Eigenlijk moet je zo weinig mogelijk besparen op je versterker, want die maakt het grootste deel van je 'tone'.

MartijnZeij
17 september 2007, 20:54
ok, maar er zit niet echt veel verschil tussen de versterker en de gitaar kwa prijs. Ik probeer het dus een beetje gelijk te houden. Maar is het een goed idee om mijn gitaar later te verbeteren met nieuwe elektronica?