PDA

View Full Version : Nieuwe Fender Gitaar



StatusOne
15 september 2007, 18:47
Hallo !

Ik had vroeger een gitaar van Ibanez ... Maar nu wil ik er eentje van Fender ... Kunnen jullie me helpen, en me de BESTE gitaren van Fender aanraden ? Budget : € 1500 ! Thnx ... :)

Mark1990
15 september 2007, 18:52
hier schieten we niet bijzonder veel mee op. wat is je muziekstijl? dan pas kunnen we je de beste Fender aanraden.

StatusOne
15 september 2007, 19:02
Ah, ow sorry ... Ik speel VOORAL The Shadows en gwn slaggitaar. Als ik slaggitaar speel zijn het ROCK liedjes ... Maar, solo's van THE SHADOWS vooral ! :)

orreltak
15 september 2007, 19:23
ik had het wel geweten.
naar een fenderdealer en een middagje alles aan de wand afpingelen.als je niet weet wat je wilt is dat toch echt de manier om wijzer te worden.

Spitfire
15 september 2007, 19:29
naar een fenderdealer en een middagje alles aan de wand afpingelen.als je niet weet wat je wilt is dat toch echt de manier om wijzer te worden.

+1

En waarom eigenlijk persé een Fender?

Roro92
15 september 2007, 19:32
Merkgeilheid :L

Micro-e
15 september 2007, 19:39
Ik zou kijken naar een 57av Strat of een Eric Johnson Strat.
Of geen Fender maar toch: een Haar Strat

Ibanez RuleZ
15 september 2007, 19:39
die hank marvin van de shadows speelde op een stratocaster... voor dat geld kan je ook een haar strat krijgen volgens mij. lijkt me een betere optie dan een fender strat.

harrald

Mr.Fingers
15 september 2007, 20:15
Tgooh, the shadows = Stratocaster

Maar surf in het algemeen, dan durf ik u toch de Jazzmaster/Jaguar aanraden...

Een Jaguar klinkt enorm fel & helder, terwijl een Jazzmaster iets meer ronder/neuziger klinkt.

orreltak
15 september 2007, 20:30
of een strat met zo`n setje kinman hank marvinpups erin.

Eko
15 september 2007, 21:18
Mooie rode US strat van ome Fender doet het al 50 jaar goed in de Shadows, dus ook voor jouw.
Bij Guitarcenter Wierden hebben ze nog een ( vintage) Japanse Fender Hank B Marvin. In de echte Hank B Marvin rode lak. Dit is een collectors item, maar te koop. Vraag naar Harald.

StatusOne
15 september 2007, 21:40
Wrm een Fender ? Mijn gitaarleraar heeft er een en hij zegt dat het geweldige kwaliteit is ... Drm, snapje ? BTW: Ik ken wel een winkel waar ze van die Stratocasters dealen, zal wel eens gaan kijken ! Bedankt ! :)

StatusOne
15 september 2007, 21:40
Mooie rode US strat van ome Fender doet het al 50 jaar goed in de Shadows, dus ook voor jouw.
Bij Guitarcenter Wierden hebben ze nog een ( vintage) Japanse Fender Hank B Marvin. In de echte Hank B Marvin rode lak. Dit is een collectors item, maar te koop. Vraag naar Harald.

THNX ! :hippie:

Helter Skelter
15 september 2007, 21:58
Er staan ook een paar Hank Marvin Strats op marktplaats

crelis
16 september 2007, 12:31
Een '57 of '62 stratocaster reissue klinkt erg goed voor wat jij wilt spelen.

Spitfire
16 september 2007, 12:32
Wrm een Fender ? Mijn gitaarleraar heeft er een en hij zegt dat het geweldige kwaliteit is ... Drm, snapje ? BTW: Ik ken wel een winkel waar ze van die Stratocasters dealen, zal wel eens gaan kijken ! Bedankt ! :)

Kijk zeker nog eens (als je ze tegenkomt) naar de stratocaster modellen van G&L en Blade ;)

Betaal je iets meer voor de kwaliteit en minder voor het merkje heb ik het idee

pannekoek
16 september 2007, 13:45
Wrm een Fender ? Mijn gitaarleraar heeft er een en hij zegt dat het geweldige kwaliteit is ... Drm, snapje ? BTW: Ik ken wel een winkel waar ze van die Stratocasters dealen, zal wel eens gaan kijken ! Bedankt ! :)


ook wel eens gekeken naar gibson? ook geweldige kwaliteit :)

paulusdeBKB
16 september 2007, 13:50
ook wel eens gekeken naar gibson? ook geweldige kwaliteit :)
grapjas...

up-guitarman
16 september 2007, 14:00
Pff, al die belachelijke opmerkingen over Fender. De laatste jaren zijn ze goed hun best aan het doen, denk aan de highway reeks en de Baja Tele die kwalitatief toch wel zeer behoorlijk zijn voor hun geld. En 2dehands heb je voor 700 à 800€ een standaard strat/tele, zeker waar voor hun geld !!!

Met jou budget kan je eventueel een Fender reissue stratje kopen oid. Of eventueel, als je veel surf e.d. speelt een USA jazzmaster. Allemaal zeer degelijke optie's imo !!!

StatusOne
16 september 2007, 22:11
Thnx ! :)

Rormo
17 september 2007, 02:17
Gibson, PRS, Ibanez, Haar... er zijn wel meer merken die topkwaliteit gitaren maken. Een Fender nemen omdat je leraar dat zegt is nogal een matige reden. Ga kijken in een winkel wat je zelf mooi vindt en ga lekker testen en koop wat JIJ lekker vindt spelen.

tabmaniac
17 september 2007, 10:43
Haha.. je bent 15..?
hoe kom je dan in vredesnaam aan een budget van 1500 euro?

Wou dat ik dat had :satisfie:

jimihattricks
17 september 2007, 11:18
heeft al iemand een Burns geadviseerd..? daar heeft HankiePankie ook een signature-model bij namelijk.. maargoed, als je the Shadows zegt, denkt iedereen meteen: rode (fiesta..?) strat natuurlijk.. en het mooie van een strat is dat je er naderhand heel veel kanten mee op kunt, er zijn heel veel replacement parts available, en je raakt m altijd kwijt als je uitgepingeld bent..