PDA

View Full Version : squier telecaster uit korea



keessie
15 september 2007, 16:20
hallo wie kan mij helpen
ik heb nu een epi lespaul costum enbony of zo iets
wil voor niet al teveel een gitaar voor wat meer rock and roll geluid dus dacht aan een telecaster ik heb er een op het oog een squier uit korea mij vraag is zijn er mensen die ervaring met deze gitaar hebben en is ie een beetje vergelijk baar als de fender qua geluid en bespeel baarheid
en de geen die ik op het oog heb moet 150 eutjes kosten doen of niet doen hoor het graag van jullie gr kees :B

Roro92
15 september 2007, 16:30
Ga iets over je budget heen *proest* dubbel zoveel, en koop een leuke mexico :)

keessie
15 september 2007, 18:17
maar ja das toch het dubbellen en is dat veel beter?

GunMetalBlue
15 september 2007, 18:22
Ja.

10 tekens

Roro92
15 september 2007, 18:31
JA.

Ik speel zelf bas, but who gives a fuck. Ja, dat is veel beter.

"You get what you pay for". Do I need to say more?

Eko
15 september 2007, 20:22
Als je de Epi inruild heb je voor weinig geld erbij een goede Tele uit Mexico. Mocht je de Epi willen houden ( doen!) dan is een Koreaan geen slechte keus voor 150 euries. De eerste series hadden mooie gelakte koppen en zijn niet slecht gebouwd. De standaard pick-ups zijn niet om over naar huis te schrijven , maar hij kost ook niet veel. Upgraden kan altijd nog.

keessie
15 september 2007, 20:49
en als ik die pickups wil vervangen welke zou ik dan moeten nemen?

keessie
15 september 2007, 20:55
wel om het rock and roll geluid te krijgen? 8-)

Gearjunkie
15 september 2007, 22:03
en als ik die pickups wil vervangen welke zou ik dan moeten nemen?

Gewoon niet doen op een goedkope gitaar. Een setje elementen kost je al snel 200 euro, met wat klein materiaal erbij.
Goedkoper kan wel, maar of je er dan op vooruit gaat is de vraag...

keessie
15 september 2007, 22:24
oke goed maar heb dus een epi is natuurlijk geen gibson maar zeker niet verkeert vind ik zelf kan je die squier ook zo vergelijken met fender?

Pepe
16 september 2007, 13:01
oke goed maar heb dus een epi is natuurlijk geen gibson maar zeker niet verkeert vind ik zelf kan je die squier ook zo vergelijken met fender?

Het is lastig daarover iets te zeggen want de ene Squire Koreaan is de andere niet. Daar kunnen best leuke gitaartjes tussen zitten trouwens dus zelf uitproberen, zowiezo het beste advies.

Wat betreft het opwaarderen met pickupjes.. koop een setje Fender Nocaster, rond de 100 euro en neem ze mee naar een volgende tele, de oude squire pickups dan weer terugzetten natuurlijk. Echt veel beter dan Nocasters zal je uberhaupt niet snel vinden.

keessie
16 september 2007, 21:17
oke thx heb hen inmiddels gekocht heb er nog 25 eutjes vanaf kunnen krijgen 125 in totaal hij speelt veel lichter dan die epi en geluid is niet onaardig ga hem morgen op me fender hot rot deville uit proderen ff kijken en dan maar evt op zoek naar de pick-ups

keessie
16 september 2007, 23:31
owh ja kan een brug pick-up van fender tele kopen is toch ook al beter dan die squier ????? of zit daar ook niet zo verschil in

Harry
17 september 2007, 10:47
wat bedoel je met 'het rock 'n roll-geluid'? Volgens mij bestaat dat niet, en als het er is kun je het prima doen met een Les Paul.....

almarvk
17 september 2007, 11:00
owh ja kan een brug pick-up van fender tele kopen is toch ook al beter dan die squier ????? of zit daar ook niet zo verschil in

Wil je de volgende post wel in netjes ABN doen? Alvast bedankt.

keessie
17 september 2007, 15:24
dat lekkere schelle dat vette geluid je weet wel beetje gretch achtig

keessie
17 september 2007, 15:26
Wil je de volgende post wel in netjes ABN doen? Alvast bedankt.
wat is hier nou mis mee??? begrijp het niet zo??