PDA

View Full Version : Line 6 TonePort vragen..



Arts
15 september 2007, 16:07
Ik heb gisteren een Line 6 Toneport ux1 gekocht..
Nu wil ik eindelijk gaan beginnen met een paar nummers recorden.
Welke programma's kan ik dan het beste gebruiken om bv ook de drums erin te mixen. (niet opgenomen drums maar via de computer gemaakte drums)

Ik had ook nog een vraagje of je je geluid door je amp kan laten komen ipv headphones. Kan dat met die analog outs of..? (geen verstand van).
Of kan het geluid misschien door mijn computer boxen komen? Dat zou wel handig zijn.

dat was het ;)

GunMetalBlue
15 september 2007, 19:46
Hai, ikzelf record alles via toneport. Ideetjes snel vastleggen, erg makkelijk.

Op het via de speakers vd pc te doen (doe ik ook) neem ik gewoon de input vd speakers en stop die in de headphones-uitgang vd toneport. Jack-plugje erop (anders past het niet :P)

Of het via je amp kan weet ik niet, als je een aux-in hebt, gewoon daarin stoppen. Ik denk dat als je het in de input stopt waar je gitaar hoort, er raar of op z'n minst vervormd geluid uit gaat komen.


Om die Drums op te nemen gebruik ik EZ-drummer (http://www.youtube.com/watch?v=Cpw8rNZ2xVA). Makkelijker krijg je het niet... Heb je wel een opname programma nodig dat MIDI ondersteunt. Zoals de bij de toneport geleverde Ableton Live.

Als ik snel iets wil opnemen, maar Live even te geraffineerd vind, pak ik snel even Audacity. (http://www.youtube.com/watch?v=jXUJyV6hVHk&mode=related&search=) Echt een programma voor mijn niveau :D

chubbyfan
15 september 2007, 20:03
ik heb hem op mijn stereotoren aangesloten,ook via de hoofdtelefoonaansluiting,werkt perfect,gewoon proberen of het op je amp kan als je alles maar zo zacht mogelijk zet kan er weinig mis gaan denk ik

Arts
16 september 2007, 11:37
ok thx voor de reacties.. zal het ff proberen ;)

met welk programma mix je dan alles bij elkaar?

De Beer
16 september 2007, 21:13
Ik zit zelf een beetje met Nuendo te prutsen, midi drum tracks maken en gitaar tracks eroverheen opnemen.

Maar ik heb 1 probleem, Gearbox houd z'n preset niet vast als je een ander window (in mijn geval dus Nuendo) alleen maar aanklikt.
het opnemen gaat dus wel gewoon goed, maar ik moet record aangooien in Nuendo, dan naar het window van Gearbox snel de preset opnieuw recallen en dan kan ik gewoon in spelen.
de preset naam blijft gewoon goed, maar er veranderd het een en ander aan instellingen, telkens andere ook.

Is dat een instellings fout van mijn kant?
Of is dat de line 6 truuk om mij nog eens 200 euro uit m'n portomonaie te trekken voor de plugin versie van gearbox?

M Kactus
16 september 2007, 21:37
Is dat een instellings fout van mijn kant?
Of is dat de line 6 truuk om mij nog eens 200 euro uit m'n portomonaie te trekken voor de plugin versie van gearbox?

Ik zou niet weten hoe het probleem bij jou veroorzaakt wordt, maar ik weet wel dat het bij mij gewoon lukt in Nuendo... Gearbox houdt de preset gewoon vast, ook bij opnemen. De gearbox-plugin zou ik dus nog niet meteen kopen.

De Beer
17 september 2007, 13:11
Ik zou niet weten hoe het probleem bij jou veroorzaakt wordt, maar ik weet wel dat het bij mij gewoon lukt in Nuendo... Gearbox houdt de preset gewoon vast, ook bij opnemen. De gearbox-plugin zou ik dus nog niet meteen kopen.Dat was ik ook zeker niet van plan...maar dan moet ik even diep in mijn instellingen gaan graven denk ik, bedankt voor je reply Kactus.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

De Beer
18 september 2007, 23:52
Gevonden!

Nuendo stuurde MIDI messages

Devices>Device setup:
CM motormix>MIDI output:
to: NOT CONNECTED


had ik op "line 6 tone port ux2 bla blah..." staan