PDA

View Full Version : Clean channel niet zo clean



BRiet
26 november 2001, 23:06
Hallo, ik ben nieuw hier. Ben blij eidelijk een beetje levend muziek/gitaar forum gevonden te hebben. Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Hughes & Ketnner Edition 1 gekocht. Da's een 40 watt combo met 2 kanalen. Maar als ik overschakel naar het cleane channel, klinkt 'ie nog steeds flink distorted, alhoewel er wel verschil is met de lead channel. In de gebruiksaanwijzing staat heel blij dat 'ie mooi clean is, maar ook op het cleane channel bij hardere aanslag een lekker crunch geluid kan geven. Dat zou geweldig zijn, maar hoe zacht ik ook speel, ik krijg 'm niet clean... Wie weet waar dit aan kan liggen?

JV
27 november 2001, 00:05
misschien staat je volume of te hard of te zacht, daar ligt het bij mij aan, maar bij mij wordt het geluid er alleen maar beter op

BRiet
27 november 2001, 00:11
Met volume heb ik al van alles geprobeert. Van innen ziet ie er ook niet stoffig uit ofzo, ik snap er niks van...

Al
27 november 2001, 03:11
Die amp is niet ok.
Check een tech of je leverancier.

Al

Frusciante
27 november 2001, 10:37
misschien is het een ideetje, maar je kan ook je volume knop op je guitaar terug draaien, dan verminderd de distortion zeer snel en krijg je toch nog je cleane sound.
hel;aas ken ik de versterker niet, maar alle verstrekers kan je op die manier clean krijgen. succes

ekkerman
27 november 2001, 16:41
men zal het wel niet met mij eens zijn maar hughes en kutner sucks big time !!!

Laurens
27 november 2001, 17:15
als je het volume van het clean kanaal een beetje dichtdraait, en niet het volum van de poweramp die erin zit...zou dat normaal een cleane klank moeten geven bij h&k...en ik zal maar niet antwoorden op de post van ekkerman...

BRiet
27 november 2001, 20:27
Tot zover bedankt. Heb nog geen tijd om het uit te proberen, maar ga er zeker nog even mee aan de slag. Tips zijn natuurlijk nog steeds welkom.

ekkerman
28 november 2001, 19:24
ik heb eens twee atax 80 en 50 geloof ik uitgeprobeert ,tjonge jonge zelden zukke schelle klootloze zeik buizen versterkers gehoord ,nee geef mij mijn boogie maar !

Ic3gl0vE
29 november 2001, 19:09
Op 2001-11-27 15:41, schreef ekkerman:
men zal het wel niet met mij eens zijn maar hughes en kutner sucks big time !!!


H&K rulez keihard ik ben het zeker niet met je eens!

mijn versterker geeft een soort crunch als je het volume van clean hoger dan 6 of 7 zet met m'n gitaar in de high input. maar ik heb een Attax 100...

GrTz Maarten




Op 2001-11-28 18:24, schreef ekkerman:
ik heb eens twee atax 80 en 50 geloof ik uitgeprobeert ,tjonge jonge zelden zukke schelle klootloze zeik buizen versterkers gehoord ,nee geef mij mijn boogie maar !


had je misschien de treble op +5 staan en de bass op -5 ofzo?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2001-11-29 18:10 ]</font>

ekkerman
29 november 2001, 20:15
daggutnie

rob
30 november 2001, 17:51
Van mij zelf durf ik te zeggen dat ik deskundig genoeg ben op het gebied van versterkers en gitaren, want electronica is mijn vak en speel ik jazzgitaar.
Als je ergens een clean geluid wil hebben is het met die muziek.
Als een "clean" kanaal op je versterker toch niet clean klinkt en het volume van je gitaar een stuk is terugedraaid en het blijft vervormen, dan moet je de versterker terugbrengen naar de handelaar.
10:1 is de eindversterkingstrap niet in balans, of is er een voedingsprobleem waarbij de + spanning niet gelijk is aan de - spanning.
Sommigen zullen denken dat het alleen voor buizen geldt, maar halfgeleider (transistor/Fet) versterkers hebben ook een afregeling.
Iets anders is het als je teveel vraagt van de versterker en het eindvolume en
de gitaaringang te ver openzet terwijl je maar een 40 watter heb met misschien een 10 inch speaker.

Laurens
30 november 2001, 17:59
ekkerman, attax-jes hebben één lampje (ecc83 geloofk ) in de preamp...dus we kunnen niet echt spreken van een buizenamp... triamps van h&amp;k, de duotone en puretone...zijn dan weer wél volledig lampen...en wél fat ( nuno bettencourt o.a. speelt bv. op de triamp )...ze zien er trouwens ook bangelijk uit...maar mesa is natuurlijk ook bangelijke sound,sowieso...

anoniem
30 november 2001, 18:09
Op 2001-11-28 18:24, schreef ekkerman:
ik heb eens twee atax 80 en 50 geloof ik uitgeprobeert ,tjonge jonge zelden zukke schelle klootloze zeik buizen versterkers gehoord ,nee geef mij mijn boogie maar !


Ja duh!! Als je eenmaal op zo'n boogie hebt gespeeld dan lijkt die attax nergens meer op natuurlijk. Laten we niet vergeten dat die boogie wel minimaal 2500 piek duurder is.
\
ennuh..die attax is best een behoorlijke amp hoor voor dat geld!!

Outshine
30 november 2001, 18:10
Oh f*ck vergeet k me username in te vullen nah ja boeiuh

BRiet
1 december 2001, 01:21
Na van alles geprobeerd te hebben, ga ik morgen maar eens langs de winkel. Hoe zacht alles ook staat; hij blijft vreemd doen. Maar toch bedankt allemaal! Ik laat wel even horen hoe het afloopt.

Rob: Ik heb 'm nog niet echt voluit gehad, maar loop je het risico dat als je teveel van het ding vraagt, dat 'ie dan blijvend blijft storen, of is dat alleen op het moment zelf dat je 'm voluit gedraaid hebt?

ekkerman
1 december 2001, 18:38
was van die attaxjes ook al weer een beste tijd geleden maar het is me dus nu duidelijk het lag aan het aantal buizen blijkbaar ; I STAND CORRECTED !
maar ik blijf bij mijn statement ; boogie rulezzz

sickpunk
1 december 2001, 19:45
hey misschien moet je je stopcontacten aarden wil ook wel helpen

BRiet
2 december 2001, 00:23
Op 2001-12-01 18:45, schreef sickpunk:
hey misschien moet je je stopcontacten aarden wil ook wel helpen


Da's natuurlijk het eerste wat ik geprobeerd heb, maar dit is ook echt anders. Ben vandaag bij feedback geweest. Daar gaan ze 'm eens onder handen nemen. In eerste instantie dacht 'ie dat er iets meetrilde. Ben er zelf niet zo zeker van, maar hij bekijkt het maar...

sickpunk
2 december 2001, 12:52
ok k dacht la k ook eens wat zeggen.
bij bromt ie ook als de tering

Gman
3 december 2001, 17:54
Op 2001-12-01 17:38, schreef ekkerman:
maar ik blijf bij mijn statement ; boogie rulezzz


Nou Ekkerman, ik wil niet zeiken, en later we er dan voor de zekerheid maar vanuitgaan dat het aan mij ligt.:smile: En geef ik jou dus het voordeel van de twijfel, :razz: maar ik heb een paar boogie's uitgeprobeert, maar ik kwam er niet zo goed op weg.
Nu heb ik al een paar jaar een Dean Markley, en die vind ik een beetje te steriel. Dus heb ik, toen ik een paar stuivers overhad een H&amp;K le blond gekocht. Ik heb er inmiddels een andere speaker in gestopt. Maar ik vind dat ding toch heerlijk vet klinken hoor. Tja, het distortion kanaal kan je beter niet gebruiken. Maar het cleane kanaal is ook echt heel mooi clean. En het klinkt allemaal heel zuiver. Dus met mijn digitech RP6 als distortion gaat dat ding als een banaan. De boys van de band zeggen steeds dat ik een waanzinnig moi geluid heb. Dus ik vind dat dus niet alleen. :smile:

Maargoed, JIJ vind dat boogie ruluzzz?
Oke vind ik goed. hahahahaha.
Groetsels...

BRiet
18 maart 2002, 18:28
Nou, eindelijk is m'n versterker klaar, en heb 'm van 't weekend opgehaald. Kostte maarliefst 70 euro! Er was iets met de speaker zeiden ze. Waarschijnlijk omdat 'ie een keer ergens te hard tegen aan gestoten is. Nou ja, 't zal wel...

JV
18 maart 2002, 19:01
Op 2002-03-18 17:28, schreef BRiet:
Nou, eindelijk is m'n versterker klaar, en heb 'm van 't weekend opgehaald. Kostte maarliefst 70 euro! Er was iets met de speaker zeiden ze. Waarschijnlijk omdat 'ie een keer ergens te hard tegen aan gestoten is. Nou ja, 't zal wel...


is dat geen garantie?

BRiet
19 maart 2002, 18:01
helaas niet meer nee...

Casey
19 maart 2002, 22:55
Boogie ruled niet altijd.
Bij feedback Rotterdam hebben ze de Nomad Combo serie in de aanbieding .
Importeur heeft er volgens hun te veel besteld en ze gaan voor heel wat minder weg , scheelt bij sommige Nomads meer als 1000 € .
De andere Mesa versterkers zijn veel betrouwbaarder als de nieuwste serie Nomads.
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Mesa_Boogie/Nomad_55_112-01.html

Na deze berichten ben ik toch maar voor een Koch gegaan.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2002-03-19 22:02 ]</font>