PDA

View Full Version : fakey



fred dons
15 september 2007, 13:00
nergens wordt overigens gezegd dat het een echte gibson is maar het verhaal van "uit erfenis" voor een zeer recente chinese fake suggereert toch wel een "echte" zou kunnen zijn (zit een rosewood toets op terwijl het een custom moet voorstellen)

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/115911310-les-paul-uit-erfenis.html?return=eJxNzcEKgzAMgOF3EdxNa6ugq8hwb1 K6spa2sbQRhmPvvrjTLsn35xIluXw72c1F8quQVTEqaztbxCQZ 81sy0EaVPaagFJYWAov74YxvDDQOCuY9GkADrIBS%2Bf%2FSPB 2qTNsE4zG7oi3T4zC1FmO4vcLCL4%2By4Fb3K6%2F7e6CxjmI6 KU4OPyLxcImYTnaESLUCfclOU27FUYtLSvvSVfPnC08kRcs%3D&df=1&fta=eNpV01mO4jAQBuC7%2BKGfa%2FFaEVfoK6CoQT2RAkQk9K BB3H3sCkv1C0Gfyi7%2FTqWXLLe5%2FrjLedz%2B9OPsulkiir uOG%2FzYzZvlJNiNKIlyN5IkXx%2BL%2FBumbloEusMkx8thfx 6%2ButM8CH1M02UDbRMvbuq%2F964b6gazsLhhV3fvhVluQ12q bbOPHIj9s6xR5FIASyOqVMQhMhAHVuOnhYJUSM0bw5B0u%2FDL fGwWrTFCs2QMiLBZfvX1wJS1rhij6LUO4bU4IuAD8b0jpAx6Qi SLIWVFkwViWjOjCQMhQVAMFqGs%2BIpDJRHkpGjygE%2B4YrbI sHYvBilk0hsHi5i0EdlEBKh3STYRBmbFd6JccvZ6c%2FRO1Jqn FYOpDDGu%2BErkqz0r0xs9etbDUzbL6XFLVAxinSKdF%2FiFXs %2FJaDGv2ZkMQsZaeZ%2FrSxK3nKZ%2BN2%2FH%2FfF7%2BfMc QgRxX5fzeTscd%2Ftr00enQ3%2Fdttmv476r09COT%2BL6v677 fPz9aR8CyO1%2B%2Fw%2FoIdwm&fta_ind=7#photo

hubert
15 september 2007, 13:11
deze verkoper komt uit Wormer en de laatste tijd is er geloof vaker iemand uit Wormer die wel met fake gibsons adverteert. Ik vermoed dat dezelfde persoon er dus achter zit.

Maar zeker weten doe ik het niet.

BartL
15 september 2007, 13:20
Heb hem gemaild voor grotere foto's van o.a. serienummer.

dano
15 september 2007, 14:37
neppert, komt vaker langs die meneer met zn fake gibsons

DeiDRagonas
15 september 2007, 22:20
Ik heb hem ook gemailed...
Gevraagd welk merk het is en 250,- geboden met de mededeling dat dat dingetje simpelweg niet meer waard is. Kijken wat ie terug mailed... Ben vooral benieuwd wat ie gaat zeggen over t merk.

R.

manu
15 september 2007, 22:24
je zult te horen krijgen dat er veel navraag na is en
er blijken morgen al 4 mensen langs te komen om hem te bekijken..
ff afwachten of de advertentie er morgen nog op staat :p

DeiDRagonas
15 september 2007, 22:29
ALS dat waar is natuurlijk he...
Ik vraag zn adres ff om ook eens te gaan "kijken."
Vertel ik hem daarna direct dat ie dan wel een mooie handel heeft daar met zn neppie's maar dat ik hem dus wel op zn mn muil kom rossen als ik weer een advertentie tegen kom!

Daemon
15 september 2007, 22:33
Duidelijk een fake one. Ik had 'm bij z'n vorige post al gereport bij marktplaats. Ik hoop echt dat die gast een keer heel erg in de problemen gaat komen met z'n belachelijke handel.

manu
15 september 2007, 22:36
hahahahaaaa...
idd ja...maar verders doet hij niets strafbaars..hij zet dr niet neer dat
het een gibby is of dat hij echt is...maar de vraag is dus echt of dat steeds weer de zelfde is..ik bedoel..wormer is niet echt groot hé :satisfie: ..
maar als het echt zo is dat hij altijd zo doet alsof hij niet weet wat hij verkoopt terwijl hij echt weet dat t fake is...mag je heb een x-tra kopstoot van mij verkopen hahahaa...en niet vergeten na teschoppen als hij op de grond nog beweegt hahahaaa

Roro92
15 september 2007, 22:40
Een of andere sukkel heeft €500,- geboden...

manu
15 september 2007, 22:52
Een of andere sukkel heeft €500,- geboden...
hijzelf onder een andere naam :hippie:

heavy-metal-thunder
15 september 2007, 23:21
Eigenlijk ben ik die advertenties van valse gitaren spuug zat. Het kan mss wel grappig lijken, maar het is gewoon puur bedrog en oplichting. Het wordt tijd dat dit bestraft wordt.

Daemon
15 september 2007, 23:30
Eigenlijk ben ik die advertenties van valse gitaren spuug zat. Het kan mss wel grappig lijken, maar het is gewoon puur bedrog en oplichting. Het wordt tijd dat dit bestraft wordt.

I fully agree with this.

Benjamin Blue
16 september 2007, 10:33
Eigenlijk ben ik die advertenties van valse gitaren spuug zat. Het kan mss wel grappig lijken, maar het is gewoon puur bedrog en oplichting. Het wordt tijd dat dit bestraft wordt.

idd.....straks denk je dat je een gibson heb gekocht....komt dr een geluid uit van n Adonis.....(waaeet??)

MarkS
16 september 2007, 10:35
Ook maar even gemaild:
Mensen worden langzamerhand ontzettend moe om jouw advertenties te lezen waarin je de vermoorde onschuld speelt over de afkomst van de gitaren, terwijl je donders goed weet waar ze vandaan komen.
Vervolgens vraag je het dubbele van de nieuwprijs, in de hoop dat er een stakker intrapt die denkt "the real deal" voor weinig
te hebben gevonden.
Er komt een dag dat iemand zo'n gitaar OP jou komt uitproberen ipv bij jou.

Hufters als jij verzieken de hele gitaarmarkt.

Daemon
16 september 2007, 10:43
Inderdaad ja, ik hoop ook dat er een keertje iemand langsgaat om de andere gebruiksmogelijkheden van zo'n ding uit te proberen :P

Danielovich
16 september 2007, 10:46
idd.....straks denk je dat je een gibson heb gekocht....komt dr een geluid uit van n Adonis.....(waaeet??)

Je kunt hem toch eerst testen?

drap
16 september 2007, 10:49
Als nou meerdere mensen dit ff melden bij Marktplaats, dan is de advertentie zo weer weg, nog voor ie 'm kan verkopen. Marktplaats is volgens mij namelijk even zo goed in overtreding met een dergelijke advertentie.

MarkS
16 september 2007, 10:52
ik heb dus ook maar even melding gemaakt.

blimb
16 september 2007, 10:54
nou nou zeg, de verkoper zegt niet eens dat het hier om een echte gibson gaat. Laat die man lekker zijn spullen verkopen.

renier
16 september 2007, 10:56
hahahahaaaa...
idd ja...maar verders doet hij niets strafbaars..hij zet dr niet neer dat
het een gibby is of dat hij echt is.


denk je nu werkelijk dat je wel nep-merk artikelen mag verkopen als je er niet bijvermeld dat ze echt zijn?

Luigi
16 september 2007, 10:57
nou nou zeg, de verkoper zegt niet eens dat het hier om een echte gibson gaat. Laat die man lekker zijn spullen verkopen.

Hij zegt het niet maar laat wel een foto van een Gibson zien. Dat wekt toch op z'n minst de indruk dat hier om een Gibson zou gaan. Zal het ook maar ff melden bij MP.

renier
16 september 2007, 11:00
nou nou zeg, de verkoper zegt niet eens dat het hier om een echte gibson gaat. Laat die man lekker zijn spullen verkopen.

grappig dat er helemaal niemand denkt aan het feit dat het echte merk hier zwaar genaaid wordt. maar ja, gibson is een groot bedrijf, en die hebben natuurlijk geen rechten...

het is punt 1 slecht voor het vertrouwen in de 2ehands markt, maar punt 2 ook gewoon broodroof en imagobeschadiging van het bedrijf dat die merknaam 100 jaar lang heeft opgebouwd. mischien zou de gemiddelde poster hier eens wat verder moeten kijken dan zijn eigen belang, het boeit niet of die vent zegt wat het wel en niet is, het gaat erom dat hij op de korte termijn gibson, en op de lange termijn ons ermee naait.

drap
16 september 2007, 11:04
nou nou zeg, de verkoper zegt niet eens dat het hier om een echte gibson gaat. Laat die man lekker zijn spullen verkopen.

Ik heb er ook helemaal geen problemen mee dat ie z'n spul via Marktplaats wil verkopen, ik heb wel problemen met een misleidende advertentie en dat is in dit geval zeker zo. Als de betreffende persoon nou gewoon eerlijk is, dan heb ik er totaal geen problemen mee. Dan zou de persoon nog in overtreding zijn, maar dan zou het me niet boeien.

BartL
16 september 2007, 11:51
Er staat gibson op, weet er voor de rest niets van, zoals gezegd kwamen ze
als een duvel uit een doosje tijdens de opruiming.
Zitten ik een koffer met gibson usa er op
Stuur je de fotoos hierbij, staat een nummer op de achterkant:
01433972
10 tekens...

Speeddemon
16 september 2007, 12:21
En ondertussen heb ik allemaal van die droplullen die 100-150-200 euro bieden op m'n Burny. :sneaky:

En 'ik weet de herkomst niet' is bullshit. Hij heeft 'm ook ergens vandaan.

Rormo
16 september 2007, 12:22
Die advertentie mag ook als een duvel uit een doosje verwijderd worden....

drap
16 september 2007, 12:51
Apart ook, tegenover mij staat hij niet eens te ontkennen dat ie nep is. Dat serienummer zegt helemaal niets in dit geval. Het verhaal van die erfenis is trouwens ook in één keer weg uit de advertentie. Dit staat er nu ineens trouwens: "wil alle bijzonderheden door geven, weet echter niets over afkomst etc.." Het werd hem toch wat te heet onder de voetjes kennelijk. Er staat nu ook in de advertentie dat ie zelf ook speelt en dat de gitaar nieuw was en dat alleen hij er twee week op heeft gespeeld. Als je zelf ook speelt weet je donders goed dat een Gibson iets meer waard is dan die €500,- en al helemaal een Les Paul Custom. Lulverhaal dus en nog steeds misleidend door z'n gespeelde onschuld.

Speeddemon
16 september 2007, 13:13
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/115911310-les-paul-uit-erfenis.html?return=eJxNzcEKgzAMgOF3EdxNa6ugq8hwb1 K6spa2sbQRhmPvvrjTLsn35xIluXw72c1F8quQVTEqaztbxCQZ 81sy0EaVPaagFJYWAov74YxvDDQOCuY9GkADrIBS%2Bf%2FSPB 2qTNsE4zG7oi3T4zC1FmO4vcLCL4%2By4Fb3K6%2F7e6CxjmI6 KU4OPyLxcImYTnaESLUCfclOU27FUYtLSvvSVfPnC08kRcs%3D&df=1&fta=eNpV01mO4jAQBuC7%2BKGfa%2FFaEVfoK6CoQT2RAkQk9K BB3H3sCkv1C0Gfyi7%2FTqWXLLe5%2FrjLedz%2B9OPsulkiir uOG%2FzYzZvlJNiNKIlyN5IkXx%2BL%2FBumbloEusMkx8thfx 6%2ButM8CH1M02UDbRMvbuq%2F964b6gazsLhhV3fvhVluQ12q bbOPHIj9s6xR5FIASyOqVMQhMhAHVuOnhYJUSM0bw5B0u%2FDL fGwWrTFCs2QMiLBZfvX1wJS1rhij6LUO4bU4IuAD8b0jpAx6Qi SLIWVFkwViWjOjCQMhQVAMFqGs%2BIpDJRHkpGjygE%2B4YrbI sHYvBilk0hsHi5i0EdlEBKh3STYRBmbFd6JccvZ6c%2FRO1Jqn FYOpDDGu%2BErkqz0r0xs9etbDUzbL6XFLVAxinSKdF%2FiFXs %2FJaDGv2ZkMQsZaeZ%2FrSxK3nKZ%2BN2%2FH%2FfF7%2BfMc QgRxX5fzeTscd%2Ftr00enQ3%2Fdttmv476r09COT%2BL6v677 fPz9aR8CyO1%2B%2Fw%2FoIdwm&fta_ind=7#photo



"Kwam nieuw uit de kast..."




"Weet echter niets over de afkomst..."

:???: :seriousf: (of hij wil niet denigrerend zijn, maar wel vermelden dat het een homo-gitaar is...)

DeiDRagonas
16 september 2007, 13:30
Aaah meneer heeft zn ad net verwijderd na een ruzietje met moi...

lol!!! Ik zal es ff copy-pasten...

Riky
16 september 2007, 13:30
Ik kan er ook niet echt een probleem van maken...
Volgens mij weten mensen die "les paul" in het zoek vakje van de snaarinstrumenten afdeling op de markplaats site invullen best wel dat je voor 500 euro geen echte gibson hebt... :cooler:

drap
16 september 2007, 13:43
Ik kan er ook niet echt een probleem van maken...
Volgens mij weten mensen die "les paul" in het zoek vakje van de snaarinstrumenten afdeling op de markplaats site invullen best wel dat je voor 500 euro geen echte gibson hebt... :cooler:

Het probleem is, dat weet een beginner dus niet. Er is hier zelfs al eens een topic geweest van zo'n gevalletje, die was dus mooi verneukt.

DeiDRagonas
16 september 2007, 13:49
Dit kreeg ik te horen toen ik een bod deed van 250,-:
"Zoek lekker verder, deze krijg je niet"

Een citaat uit mijn reactie:

"Sorry?? Volgens mij schrijf ik een gewone mail, met een gewoon bod hoor.
Op zn minst is een fatsoelijke reactie op zn plaats."

En weer een antwoord:

"...u bent niet van plan om in de buurt van mijn prijs te komen en geeft dit duidelijk aan. dan denk ik dat een gepaste reactie in de vorm van jammer maar helaas, deze krijg je voor dat bod dus niet, op zijn plaats.
als u vindt dat u een normaal bos deed, kan ik he helaas hier niet mee eens zijn, of u moet gewend zijn geraakt an het bieden op vakantie bestemmingen zoals Turkije, Egypte o.i.d.

indien u begint met informeren o.i.d. dan is het andere koek.
Ik merk aan uw mail dat u begint te twijfelen wat is het dan voor gitaat vraagt u zich af..

wel, voor mij een weet en na dit mailtje waarmee ik u op vriendelijke wijze heb laten weten dat op deze manier zaken doen wellicht niet zo handig is buiten turkije of zo."

Tjaaa... DAN wordt ik pissig:

"IS DAT ZO GAST?
LAAT IK JE DIT ZEGGEN:
ALS IK NOG EENMAAL EEN AD MET EEN NEP GIBSON VAN JE TEGEN KOM GAAN ALLE RUITEN ER BIJ JE UIT... IK HEB JE ADRES INMIDDELS, DROPLUL!"

lol lol... en weg advertentie!!!

Riky
16 september 2007, 13:59
"IS DAT ZO GAST?
LAAT IK JE DIT ZEGGEN:
ALS IK NOG EENMAAL EEN AD MET EEN NEP GIBSON VAN JE TEGEN KOM GAAN ALLE RUITEN ER BIJ JE UIT... IK HEB JE ADRES INMIDDELS, DROPLUL!"

lol lol... en weg advertentie!!!




Whahahahahaha +1000000000000
Wat kan verbaal geweld toch leuk zijn:P:P:P hahaha
Zit me echt te bescheuren van het lachen achter mn pc:D:D:D

Jimwoud
16 september 2007, 14:00
Hehe, steengoed.

Speeddemon
16 september 2007, 15:17
Ik kan er ook niet echt een probleem van maken...
Volgens mij weten mensen die "les paul" in het zoek vakje van de snaarinstrumenten afdeling op de markplaats site invullen best wel dat je voor 500 euro geen echte gibson hebt... :cooler:
wel bijna een echte Burny. :satisfie:

Beetje jammer alleen dat de naamsonbekendheid zorgt voor de noobs, die denken hem voor een Keiper/Stagg prijs te krijgen. Had laatst zo'n loser, Tim Wachter (o.i.d.) die fokkin' 40 euro bood! 40 EURO! :mad: :stop:
Daar heb je misschien de brug, tailpiece en 3-way switch voor ja.

dano
16 september 2007, 15:54
wel bijna een echte Burny. :satisfie:

Beetje jammer alleen dat de naamsonbekendheid zorgt voor de noobs, die denken hem voor een Keiper/Stagg prijs te krijgen. Had laatst zo'n loser, Tim Wachter (o.i.d.) die fokkin' 40 euro bood! 40 EURO! :mad: :stop:
Daar heb je misschien de brug, tailpiece en 3-way switch voor ja.

offtopic, leuk gitaartje, watvoor hals zit erop? 50's/60's ?

Rormo
16 september 2007, 16:00
"IS DAT ZO GAST?
LAAT IK JE DIT ZEGGEN:
ALS IK NOG EENMAAL EEN AD MET EEN NEP GIBSON VAN JE TEGEN KOM GAAN ALLE RUITEN ER BIJ JE UIT... IK HEB JE ADRES INMIDDELS, DROPLUL!"

lol lol... en weg advertentie!!!


HULDE!!!!!!

Speeddemon
16 september 2007, 16:21
offtopic, leuk gitaartje, watvoor hals zit erop? 50's/60's ?
moeilijk... geen boomstam, maar ook zeker geen bezemsteel.
Die van m'n early 80's Burny is dunner, en die van m'n 90's Tobacco Burst Burny is ietsje dikker.

sickpunk
16 september 2007, 16:22
tering DeiDRagonas wat ben jij sneu... ik zou bijna willen dat ik de gozer was van die adv. had ik je uitgenodigd en had je nogmaal zo stoer mogen doen... hoe oud ben je zeg? 12? of misschien 10?

DeiDRagonas
16 september 2007, 16:47
Ja, erg he?
27...

JeroenSchaaf
16 september 2007, 16:56
Origineel gepost door DeiDRagonas

"IS DAT ZO GAST?
LAAT IK JE DIT ZEGGEN:
ALS IK NOG EENMAAL EEN AD MET EEN NEP GIBSON VAN JE TEGEN KOM GAAN ALLE RUITEN ER BIJ JE UIT... IK HEB JE ADRES INMIDDELS, DROPLUL!"

lol lol... en weg advertentie!!!



dus... ehmm waneer gaan we opnemen haha;) en je marschall uitproberen..?


ontopic.... sneu van die kerel...

sickpunk
16 september 2007, 17:06
Ja, erg he?
27...

jeetje volgens mij is de gozer van de adv. nog volwassener dan dat jij bent... 27 had ik niet verwacht...

BartL
16 september 2007, 17:36
tering DeiDRagonas wat ben jij sneu... ik zou bijna willen dat ik de gozer was van die adv. had ik je uitgenodigd en had je nogmaal zo stoer mogen doen...
+1

Al kan de verkoper alsnog normaal reageren vind ik. Maargoed, om het zo uit te lokken vind ik ook niet echt iets om trots op te zijn. Maargoed, daar denken een aantal mensen anders over blijkbaar :)

Van de andere kant moet de verkoper niet doen alsof hij geen idee heeft wat hij verkoopt natuurlijk.

Daemon
16 september 2007, 18:20
jeetje volgens mij is de gozer van de adv. nog volwassener dan dat jij bent... 27 had ik niet verwacht...

Mensen proberen op te lichten is zeker volwassener als zijn reactie? Ik kan DeiDRagonas z'n reactie wel goed indenken.
Ik begrijp best dat mensen die al langer gitaarspelen/verstand hebben ervan het verschil zo zien tussen een fake & het echte werk. Ik zie zo dat ding niet in de buurt komt van m'n echte lp. Maarrr, ik juich het hard toe als mensen meewerken aan het weghalen van die add's om oplichtingen tegenover beginners te voorkomen.
Dit soort verkoop praktijken is nou eenmaal gewoon schofterig in my opinion.

BartL
16 september 2007, 18:32
ik juich het hard toe als mensen meewerken aan het weghalen van die add's om oplichtingen tegenover beginners te voorkomen.
Dit soort verkoop praktijken is nou eenmaal gewoon schofterig in my opinion.
Ik juich het zeer zeker ook toe, maar dat is ook op een normale manier te verwoorden...oftewel: Probeer er boven te staan :) Het kan ietsje volwassener.

Oowjah, je kan ook gewoon marktplaats tippen met een normale email, halen ze 'm meteen weg! Heb ik vaker gedaan op deze manier en 't gaat perfect: Veel sneller en minder irritatie ;)

Maargoed, in het geval van doelbewust mensen oplichten is het uiteraard wel te begrijpen dat je je verschrikkelijk irriteert. Maargoed, via marktplaats zelf handelen is dan nog een snellere oplossing denk ik.

drap
16 september 2007, 18:35
Ik denk eigenlijk ook dat dat gebeurd is. Er zijn meerdere mensen geweest die het gemeld hebben en kort na die meldingen wasde advertentie weg. Voor de liefhebbers, ik zou er niet raar van opkijken dat ie het gewoon weer probeerd via Speurders.nl en 2ehands.nl.

Ik heb ook nog enig e-mail verkeer gehad met de persoon in kwestie, echter wel iets wat genuanceerder dan DeiDragonas ;)

wietse
16 september 2007, 19:16
+1

Al kan de verkoper alsnog normaal reageren vind ik. Maargoed, om het zo uit te lokken vind ik ook niet echt iets om trots op te zijn. Maargoed, daar denken een aantal mensen anders over blijkbaar :)

Van de andere kant moet de verkoper niet doen alsof hij geen idee heeft wat hij verkoopt natuurlijk.

hij had beter niet kunnen reageren, op het bod als ik iets verkoop en een vraagprijs heb en iemand biedt de helft die neem ik niet eens serieus, en als die bieder dan ook nog eens verontwaardigd is daarover, pech gehad.
blijft natuurlijk dat die neppers ondertussen de spuigaten uitlopen, en de verkoper is ook niet erg fris bezig maar ik begrijp zijn reactie wel.
trouwens onzin verkoop praatjes kom je veel tegen, herinner me nog goed die lp junior goldtop van me die later weer op marktplaats opdook met de meest fantastische geschiedenis er aan verbonden, terwijl ik hem een jaar eerder aan skabouter had verkocht.(en zo beroemd is ska ook nog niet:D)

nu kan je de chinese neppers nog herkennen doordat ze consequent foutjes maken waardoor ze genoeg afwijken van het echte werk.
wacht maar een paar jaartjes als ze zo doorgaan dan zie je het dan echt niet meer, kopieen niks mis mee maar dan gewoon met een eigen naam op de kop.

Dude
16 september 2007, 20:00
ach dit hele gebeuren weerhoud mij er in de toekomst waarschijnlijk helaas van om 2e hands gibsons te kopen. Zonde maar waar, het zal je maar gebeuren....

BartL
16 september 2007, 22:03
hij had beter niet kunnen reageren, op het bod als ik iets verkoop en een vraagprijs heb en iemand biedt de helft die neem ik niet eens serieus, en als die bieder dan ook nog eens verontwaardigd is daarover, pech gehad.
Heb je inderdaad ook gelijk in.

AART
16 september 2007, 22:16
ach dit hele gebeuren weerhoud mij er in de toekomst waarschijnlijk helaas van om 2e hands gibsons te kopen. Zonde maar waar, het zal je maar gebeuren....

Idem hierzo, mijn verstand van gibsons is gering dus 2ehands gibsons kopen is dan erg riskant, misschien van een bekende van het forum oid, maar anders niet.

gnoeontheboard
16 september 2007, 22:33
Wordt er met Epi's ook zo gekloot?

Speeddemon
16 september 2007, 22:35
hij had beter niet kunnen reageren, op het bod als ik iets verkoop en een vraagprijs heb en iemand biedt de helft die neem ik niet eens serieus, en als die bieder dan ook nog eens verontwaardigd is daarover, pech gehad.
Yep. In 't verleden wilde ik nog wel eens een verontwaardig mailtje (als verkoper) naar een belachelijk laag bod sturen, maar je schiet er 99 vd 100 keer niks mee op en het kost je alleen maar tijd, irritatie en ongeloof.
De ene keer dat je er misschien 'wat mee opschiet', is meer dat de bieder dan een beter inzicht van waarde heeft en je misschien bedankt voor de geleverde informatie.

Maar hoe dan ook, de ruime toename van zowel (malafide) sjaggeraars (onze Wormer-Gibsun verkoper bijv.) als onrealistische koopjesjagers maakt Marktplaats er de laatste jaren niet leuker op.

drap
16 september 2007, 22:36
Wordt er met Epi's ook zo gekloot?

Ja en nee. Ze willen nog wel eens zomaar een Gibson worden. Epi is één van de merken die nogal eens worden gebruikt voor Gibson vervalsingen, hoewel ze nog duidelijker te ontdekken zijn dan die 'Gibsuns'.

Speeddemon
16 september 2007, 22:43
Ja en nee. Ze willen nog wel eens zomaar een Gibson worden. Epi is één van de merken die nogal eens worden gebruikt voor Gibson vervalsingen, hoewel ze nog duidelijker te ontdekken zijn dan die 'Gibsuns'.
Wat ik zo bizar vind, is dat Musoland ook Epi's verkoopt (Epiphune?), die even duur zijn als hun Gibsun-versies.

:???:
Ja, want ik heb liever een Epi Zakk Wylde Bullseye voor $300 dan een Gibson Zakk Wylde Bullseye voor $300. :stop:

wietse
16 september 2007, 22:49
Maar hoe dan ook, de ruime toename van zowel (malafide) sjaggeraars (onze Wormer-Gibsun verkoper bijv.) als onrealistische koopjesjagers maakt Marktplaats er de laatste jaren niet leuker op.

ik voel me soms op marktplaats net alsof ik op de rommelmarkt sta en lastig wordt gevallen door allemaal turken e.d die dingen ook altijd zo extreem af.
het enige voordeel is dat je zo'n bod/email kan verwijderen en negeren, dat lukt niet als er zo één voor je neus staat te zeuren.
op rommelmarkten verdubbel ik altijd de prijs die ik er voor wil hebben als zo'n arabier me vraagt wat iets kost, dan bieden ze of de helft, of lopen door.
op marktplaats moet je tegenwoordig gewoon de prijs hoog houden wil je er nog een fatsoenlijk bedrag voor vangen.

chocorookie
16 september 2007, 22:53
[quote]les paul gitaar uit erfenis (65%)

bron:
Speurders
Locatie: Wormer
Vraagprijs: € 500
Omschrijving: uit een erfenis: 1 van de 2 aabgetroffen giteren type les paul, merk gibson. afkomst onbekend in nieuw staat spelen perfect i.v.m. onbekende afkomst 500 euro per stuk ( conditie: niet van toepassing )

»» Plaats commentaar! (Nieuw!)[quote]



Haha, mooi in de aab gelogeerd :) :)

drap
16 september 2007, 22:53
Wat ik zo bizar vind, is dat Musoland ook Epi's verkoopt (Epiphune?), die even duur zijn als hun Gibsun-versies.

:???:
Ja, want ik heb liever een Epi Zakk Wylde Bullseye voor $300 dan een Gibson Zakk Wylde Bullseye voor $300. :stop:

:seriousf: Dat is wel heel maf inderdaad.

Nou snap ik persoonlijk al niet waarom mensen zich vrijwillig en met volkomen medeweten laten bedotten met een neppert. Als iemand aan mij een konijnekeutel wil verkopen voor een dropje, en nog veel goedkoper dan een echt dropje ook, en ik zie duidelijk dat het op een dropje gelijkende keutel is, dan koop ik 'm toch ook niet omdat ie veel goedkoper is. Maar goed, ieder z'n eigen :satisfie:

drap
16 september 2007, 22:55
les paul gitaar uit erfenis (65%)

bron:
Speurders
Locatie: Wormer
Vraagprijs: € 500
Omschrijving: uit een erfenis: 1 van de 2 aabgetroffen giteren type les paul, merk gibson. afkomst onbekend in nieuw staat spelen perfect i.v.m. onbekende afkomst 500 euro per stuk ( conditie: niet van toepassing )

»» Plaats commentaar! (Nieuw!)


Haha, mooi in de aab gelogeerd :) :)

Heb je daar ook een linkje van? Ik ga die gast weer mailen ook :D En Speurders uiteraard.

Ik krijg ook sterk het vermoeden dat het een forumlid is, gezien ik de opmerking van Speurders eerder maakte.

MarkS
16 september 2007, 22:56
op marktplaats moet je tegenwoordig gewoon de prijs hoog houden wil je er nog een fatsoenlijk bedrag voor vangen.
- Ik vraag dan ook altijd een marktconforme prijs of soms iets lager, nooit een onrealistische prijs.
- Ik zet er altijd bij: prijs is vast.
- De optie "biedingen zijn toegestaan" zet ik uit,
- en reacties liefst via email.
Door deze 4 punten houdt je koopjesjagers en dagdromers buiten de deur.
Soms mailt een brutale Henkie dan alsnog een veel lager bod.
Krijgt nog netjes antwoord in de trant van: Hi, vraagprijs is bekend en vast. Succes met verder zoeken, Mvg. ...
De enige mafkezen die je dan soms nog evt aan je broek hebt hangen zijn Nigerianen die kennelijk geen Nederlands kunnen lezen. Die het item hoe dan ook willen kopen, ook al staat er in koeienletters DEFECT bij...

En mocht er 1 aan de deur staan die alsnog een spelletje wilt spelen, dan kan ie rechtsomkeert maken, of hij er nu 2,5 of 250 km voor onderweg is geweest.

chocorookie
16 september 2007, 23:09
Tja, ik geloof dat niemand meer eens een 2e hands gitaar in Wormer gaat kopen :)

Wel spijtig voor de rest v/d mensen uit Wormer, de gehele middenstand daar lijdt hieronder...................; krijg je er wel nieuwe banden bij de kwik-fit, is de Gamma daar niet stiekum een Praxis enz.

Google Drap. Alleen geen E-mail meer, dus ik denk dat je 'm niet meer kan bomben.....................

drap
16 september 2007, 23:11
Tja, ik geloof dat er iemand ooit eens een 2e hands gitaar in Wormer gaat kopen :)

Google Drap. Alleen geen E-mail meer, dus ik denk dat je 'm niet meer kan bomben.....................

Nee, maar ik kan nog steeds onzinnig bieden. Zo kreeg ik gister ook ineens een mailtje terug :) En Speurders even inlichten over het vermeende bedrog.

edit: Ik weet wat je bedoeld. Hij staat inderdaad nog onder de Google, maar op zowel Marktplaats als Speurders staat ie niet meer als ik het linkje aanklik.

chocorookie
16 september 2007, 23:17
Was reeds aan het rectificeren drap:)

fred dons
17 september 2007, 07:32
Ja en nee. Ze willen nog wel eens zomaar een Gibson worden. Epi is één van de merken die nogal eens worden gebruikt voor Gibson vervalsingen, hoewel ze nog duidelijker te ontdekken zijn dan die 'Gibsuns'.


ook epi's worden inmiddels gefaked, wereldberoemd is inmiddels de thaise epi les paul custom die een hardboard geperste top had, deze bleek gemaakt te zijn door een fabriek waar Gibson ooit in zee mee wilde gaan om epi's te produceren maar op het laatste moment hier van af had gezien (en daar was die fabriek het dus niet helemaal mee eens)

zeppo
17 september 2007, 09:35
Wat ik zo bizar vind, is dat Musoland ook Epi's verkoopt (Epiphune?), die even duur zijn als hun Gibsun-versies.

:???:
Ja, want ik heb liever een Epi Zakk Wylde Bullseye voor $300 dan een Gibson Zakk Wylde Bullseye voor $300. :stop:
Musoland is natuurlijk vage handel, maar er zijn wel degelijk erg dure Epi's: de zog. Elitist modellen. Prijzen lopen makkelijk richting de 2.000 Euri.

Marc Oblivian
18 september 2007, 09:12
Inderdaad ja, ik hoop ook dat er een keertje iemand langsgaat om de andere gebruiksmogelijkheden van zo'n ding uit te proberen :P

Op zich geen moeite: woon in Wormerveer....:-)

jimihattricks
18 september 2007, 10:16
wel bijna een echte Burny. :satisfie:

Beetje jammer alleen dat de naamsonbekendheid zorgt voor de noobs, die denken hem voor een Keiper/Stagg prijs te krijgen. Had laatst zo'n loser, Tim Wachter (o.i.d.) die fokkin' 40 euro bood! 40 EURO! :mad: :stop:
Daar heb je misschien de brug, tailpiece en 3-way switch voor ja.

je prijs is heel redelijk, ik snap eigenlijk niet waarom je die Burny niet kwijtraakt.. t is dat ik absoluut geen Les Paul man ben, anders had ik al bij je op de stoep gestaan wsl

Speeddemon
18 september 2007, 10:54
je prijs is heel redelijk, ik snap eigenlijk niet waarom je die Burny niet kwijtraakt.. t is dat ik absoluut geen Les Paul man ben, anders had ik al bij je op de stoep gestaan wsl
Thanks, ik heb nu ook een fatsoenlijk persoon :) , die morgen langskomt.

Wat ik ook denk; een hoop volk op marktplaats hoopt dat de verkopende partij dom is, en niet 100% weet wat hun items waard zijn. Maar gezien mijn redelijk gedetaillieerde omschrijving (over de VH-1's enzo) zou men al moeten zien dat ik echt wel weet dat zo'n gitaar geen 350 euro waard is, maar het dubbele (in mint condition).

eazy G
18 september 2007, 11:16
ach dit hele gebeuren weerhoud mij er in de toekomst waarschijnlijk helaas van om 2e hands gibsons te kopen. Zonde maar waar, het zal je maar gebeuren....


Idem hierzo, mijn verstand van gibsons is gering dus 2ehands gibsons kopen is dan erg riskant, misschien van een bekende van het forum oid, maar anders niet.

Beetje overdreven lijkt me!
Er zullen altijd nep Gibsons aangeboden worden,
deze zijn echter altijd makkelijk te herkennen of is de advertentie zo vaag dat je
al twijfels krijgt als je een halve zin gelezen hebt.
Ik denk dat jullie beide zoiezo al niet graag een Gibson zouden willen anders ging je jezelf gewoon even
informeren mbt hoe neppers te herkennen zijn ipv janken dat de markt verziekt is.
Jullie wantrouwen komt voort uit ontwetendheid!

jimihattricks
18 september 2007, 12:57
Thanks, ik heb nu ook een fatsoenlijk persoon :) , die morgen langskomt.

Wat ik ook denk; een hoop volk op marktplaats hoopt dat de verkopende partij dom is, en niet 100% weet wat hun items waard zijn. Maar gezien mijn redelijk gedetaillieerde omschrijving (over de VH-1's enzo) zou men al moeten zien dat ik echt wel weet dat zo'n gitaar geen 350 euro waard is, maar het dubbele (in mint condition).

hey ja ik zie het, you're welcome haha :satisfie:

fred dons
18 september 2007, 16:07
leuke richwood
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/116600390-tekoop-fender-stratocaster-reissue-1962.html?return=eJxNzUsKwyAQgOG7BJJdojEpCQYp6U3ES hUfER2hpPTu1dJFNzPf%2FJvhdKQvTfGWKMEX2iTJo1CbAggUI XME6QfHo4FgOYc0eItcPrU0vfS99glidtKD9Ch5zuN%2F6R8ae CxbWmkg6iQUEsu8DgqcvT4tG7t7YnC00z62082WsS9krSSV85d QeOpQGCpxgSvX7suXqEXt%2BdePpItIF0JmuAuMNNv7A%2BemS RM%3D&df=1&fta=eNpNk1tuqzAQhvfihzzPjG%2FjQdlCtxChErVIJEEBeqIT Ze%2F1JVTzAvjD9u%2FPHvfC8lzyw2z36fTTT4vpFokg5jEd8T Asx%2FUm2E0okbibSKLLr1X%2Bj3M3rwLdZZbrdjnfx89u3nL7 toxCh3nejnCYj1Rmc2Lm%2FutsuvwnN62YccgxvVgrzzGPqfnJ UvA2cOmGbxRcBHJxH5nEIDoXXPBYmN1ZCIAElTnFIHEozGtmEx QW%2FphPjMkXFhWLCVNhrBm13KQZcl0fgoKBfZ0QUUPvbYWkIc Yag1ZBz5YqdBpGruHoFXQxtZ5axxG5CncfiIkBoEEtZKNrw7WR hVCXRNoIXahbSdoIARvURhChapI2AufqhpA2yufTeiojZtvOgp QRxz09aohcjUgZcUipwaQhxKpplRE7arVm%2F4wcc%2BBWbVYZ McaY53wt%2BZDErLe5H5bTdL5%2Brd97EWK%2BL5%2Fb%2FX4a r8P5Ueg76dI%2FTqX2c7kPuRrKokhM%2F890H%2B%2FPn3IRQJ 6v1y9Kx99p&fta_ind=6

(brug klopt niet, neck is zelfde als richwood, neckplate klopt niet etc)

Mr.Fingers
18 september 2007, 16:37
leuke richwood
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/116600390-tekoop-fender-stratocaster-reissue-1962.html?return=eJxNzUsKwyAQgOG7BJJdojEpCQYp6U3ES hUfER2hpPTu1dJFNzPf%2FJvhdKQvTfGWKMEX2iTJo1CbAggUI XME6QfHo4FgOYc0eItcPrU0vfS99glidtKD9Ch5zuN%2F6R8ae CxbWmkg6iQUEsu8DgqcvT4tG7t7YnC00z62082WsS9krSSV85d QeOpQGCpxgSvX7suXqEXt%2BdePpItIF0JmuAuMNNv7A%2BemS RM%3D&df=1&fta=eNpNk1tuqzAQhvfihzzPjG%2FjQdlCtxChErVIJEEBeqIT Ze%2F1JVTzAvjD9u%2FPHvfC8lzyw2z36fTTT4vpFokg5jEd8T Asx%2FUm2E0okbibSKLLr1X%2Bj3M3rwLdZZbrdjnfx89u3nL7 toxCh3nejnCYj1Rmc2Lm%2FutsuvwnN62YccgxvVgrzzGPqfnJ UvA2cOmGbxRcBHJxH5nEIDoXXPBYmN1ZCIAElTnFIHEozGtmEx QW%2FphPjMkXFhWLCVNhrBm13KQZcl0fgoKBfZ0QUUPvbYWkIc Yag1ZBz5YqdBpGruHoFXQxtZ5axxG5CncfiIkBoEEtZKNrw7WR hVCXRNoIXahbSdoIARvURhChapI2AufqhpA2yufTeiojZtvOgp QRxz09aohcjUgZcUipwaQhxKpplRE7arVm%2F4wcc%2BBWbVYZ McaY53wt%2BZDErLe5H5bTdL5%2Brd97EWK%2BL5%2Fb%2FX4a r8P5Ueg76dI%2FTqX2c7kPuRrKokhM%2F890H%2B%2FPn3IRQJ 6v1y9Kx99p&fta_ind=6

(brug klopt niet, neck is zelfde als richwood, neckplate klopt niet etc)

NeckHeel klopt niet, headstock klopt niet potmeterknopjes zien er überfake uit, slagplaatafronding bovenaan klopt niet --> Obviously a FAKER!

Mailtje sturen naar MP?

Edit: Sinds wanneer werden bij echte Fenders de truss rod vanaf de kop geregeld (niet de bulletstyle)? want deze "Fender" heeft een moderne trussrod opening aan de kop (allé, "modern", gewoon een gat, waar een imbusje inpast)

fred dons
18 september 2007, 16:53
lijkt mij wel, had hij nou alleen 62 reissue gezegt (wat het ook niet is, eerder een 57) dan kon het nog, maar zeggen fender stratocaster 62 reissue lijkt mij vrij dubieus

Kim Wilson
18 september 2007, 16:54
Wat klopt er eigenlijk niet aan de neckplate? Zoeen heb ik ook, en ik heb ook een echte Fender (geen Reissue trouwens).

Mr.Fingers
18 september 2007, 16:58
Wat klopt er eigenlijk niet aan de neckplate? Zoeen heb ik ook, en ik heb ook een echte Fender (geen Reissue trouwens).

Het plaatje is te afgerond aan de hoeken (de afrondingsstraal is te groot, het zou er meer rechthoeking moeten uitzien), plaatje is ook wat klein, er is teveel "spatie" tussen de rand van het plaatje, en de rand van de pocket (1mm ofzo, maar je merkt het wel)

En als ik me niet vergis, moet er een serienummer in de neckplate gegraveerd/geponst/gedrukt zijn, en dat is hier niet het geval, net als dat er precies achter de plaat een zwarte rubber zit (dit kan ook schaduw zijn, dus pin me hier niet op vast aub)

fred dons
18 september 2007, 17:18
check ook de zadels op de brug die zijn hier "massief" en dat zou gebogen metaal moeten zijn

fred dons
18 september 2007, 17:19
en de foto van de brug is nu weg (stond er net nog) maar nu een close up van de kop waardoor je kunt zien dat de decal fake is

en hij heeft netjes zijn text aangepast!

Mr.Fingers
18 september 2007, 17:22
en de foto van de brug is nu weg (stond er net nog) maar nu een close up van de kop waardoor je kunt zien dat de decal fake is

en hij heeft netjes zijn text aangepast!

Zelfs m'n bijziende grootmoeder (die ik trouwens niet heb) ziet dat het een fake-exemplaar is.

Zelfs een peuter van 4 jaar (of zijn dat dan al kleuters) kan beter een sticker plakken als deze hier...


En het zielige is, er heeft al iemand geboden.... :sneaky:

MartijnZeij
18 september 2007, 17:31
ja ik :satisfie: ben wel benieuwd, of hij het zou accepeteren

Mr.Fingers
18 september 2007, 17:32
ja ik :satisfie: ben wel benieuwd, of hij het zou accepeteren


Ha, dat veranderd de zaak natuurlijk helemaal! leep jongen, leep... Maak 'm op't einde maar af... Vuilen bedrogsverkoper!

MartijnZeij
18 september 2007, 17:34
Gelukkig, mijn bod is verwijderd :)

Mr.Fingers
18 september 2007, 17:46
Heb eventjes een vriendelijk (nee, ECHT vriendelijk) mailtje gestuurd naar de verkoper, om te zeggen dat het er een beetje vingerdik opligt dat het een faker is...

Speeddemon
18 september 2007, 18:45
Een Fender 'Statocaster'?

Met een 'mapple' neck?

Leuk dat ie z'n text heeft aangepast, maar hij probeert 'm nog steeds als Fender te verkopen. Zeg dan "No name Strat met Fender decal te koop".

Eerlijk is eerlijk; het hout van die hals ziet er best mooi uit.

Mr.Fingers
18 september 2007, 18:49
Eerlijk is eerlijk; het hout van die hals ziet er best mooi uit.

Met vintage amber-stain ziet alle hout er mooi uit :cooler:

Mr.Fingers
18 september 2007, 20:58
leuke richwood
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/116600390-tekoop-fender-stratocaster-reissue-1962.html?return=eJxNzUsKwyAQgOG7BJJdojEpCQYp6U3ES hUfER2hpPTu1dJFNzPf%2FJvhdKQvTfGWKMEX2iTJo1CbAggUI XME6QfHo4FgOYc0eItcPrU0vfS99glidtKD9Ch5zuN%2F6R8ae CxbWmkg6iQUEsu8DgqcvT4tG7t7YnC00z62082WsS9krSSV85d QeOpQGCpxgSvX7suXqEXt%2BdePpItIF0JmuAuMNNv7A%2BemS RM%3D&df=1&fta=eNpNk1tuqzAQhvfihzzPjG%2FjQdlCtxChErVIJEEBeqIT Ze%2F1JVTzAvjD9u%2FPHvfC8lzyw2z36fTTT4vpFokg5jEd8T Asx%2FUm2E0okbibSKLLr1X%2Bj3M3rwLdZZbrdjnfx89u3nL7 toxCh3nejnCYj1Rmc2Lm%2FutsuvwnN62YccgxvVgrzzGPqfnJ UvA2cOmGbxRcBHJxH5nEIDoXXPBYmN1ZCIAElTnFIHEozGtmEx QW%2FphPjMkXFhWLCVNhrBm13KQZcl0fgoKBfZ0QUUPvbYWkIc Yag1ZBz5YqdBpGruHoFXQxtZ5axxG5CncfiIkBoEEtZKNrw7WR hVCXRNoIXahbSdoIARvURhChapI2AufqhpA2yufTeiojZtvOgp QRxz09aohcjUgZcUipwaQhxKpplRE7arVm%2F4wcc%2BBWbVYZ McaY53wt%2BZDErLe5H5bTdL5%2Brd97EWK%2BL5%2Fb%2FX4a r8P5Ueg76dI%2FTqX2c7kPuRrKokhM%2F890H%2B%2FPn3IRQJ 6v1y9Kx99p&fta_ind=6

(brug klopt niet, neck is zelfde als richwood, neckplate klopt niet etc)


"Helaas, deze advertentie is verwijderd... blablabla...blabla..."

Zo, daar zijn we ook al vanaf...

Kakihara
19 september 2007, 19:33
Ze duiken zelfs in België :p (http://www.2dehands.be/2007-gibson-les-paul-historic-27787710.html?locale=all&p=all&user=1465065) op :p

MarkS
19 september 2007, 19:39
Ik heb die smerige rat meteen aangemeld bij de sitebeheerders vanwege pure oplichting. Hij doet niet eens zijn best te suggereren dat het wellicht geen origineel is, hij wil 'em keihard verkopen als "the real thing".

Verkoper pretendeert dat het hier om een originele Gibson gitaar gaat, terwijl het een goedkope illegale Chinese kopie betreft. Het origineel kost bijna een factor 10 van de vraagprijs.

Beginnende/onwetende gitaristen zullen hier zeker het slachtoffer van worden, en feitelijk het dubbele betalen voor wat die Chinese kopie in werkelijkheid kost.

Imho je reinste misleiding /oplichting, en ik hoop dan ook dat u de advertentie zult verwijderen en de verkopende partij een indringende waarschuwing geeft hieromtrent.

drap
19 september 2007, 19:42
Die laatste foto, ik kan er niks aan doen, maar hij ziet er heel echt uit. Die prijs kan natuurlijk niet (hoewel ik niet erg veel meer over heb voor een Les Paul :D ), dus er is iets niet in de haak met dat ding, dat snap ik ook. Maar als het een vervalsing is, vind ik het de beste tot nu toe wat ik gezien heb.

MarkS
19 september 2007, 19:44
Die laatste foto, ik kan er niks aan doen, maar hij ziet er heel echt uit. Die prijs kan natuurlijk niet (hoewel ik niet erg veel meer over heb voor een Les Paul :D ), dus er is iets niet in de haak met dat ding, dat snap ik ook. Maar als het een vervalsing is, vind ik het de beste tot nu toe wat ik gezien heb.
Zoals al eerder gesteld, het is slechts een kwestie van tijd totdat men de kunst van het namaken volledig onder de knie heeft.

wietse
19 september 2007, 21:20
Ik heb die smerige rat meteen aangemeld bij de sitebeheerders vanwege pure oplichting. Hij doet niet eens zijn best te suggereren dat het wellicht geen origineel is, hij wil 'em keihard verkopen als "the real thing".

Verkoper pretendeert dat het hier om een originele Gibson gitaar gaat, terwijl het een goedkope illegale Chinese kopie betreft. Het origineel kost bijna een factor 10 van de vraagprijs.

Beginnende/onwetende gitaristen zullen hier zeker het slachtoffer van worden, en feitelijk het dubbele betalen voor wat die Chinese kopie in werkelijkheid kost.

Imho je reinste misleiding /oplichting, en ik hoop dan ook dat u de advertentie zult verwijderen en de verkopende partij een indringende waarschuwing geeft hieromtrent.

tja zie je op ebay ook veel, dit is geen belg of nederlander die wat bij wil verdienen maar een groot chinees bedrijf die gespecialiseerd is in nep artikelen, kijk maar eens op hun site.
zulke lui staan vaak op ebay met gitaar voor 1 euro, verzendkosten 250 :D.
deze ziet er wel erg overtuigend uit, logo, trusrodcover etc kloppen allemaal, mischien dat de hoek van de headstock nog niet juist is maar dit is een verdomd goede kopie.

eazy G
20 september 2007, 01:50
Ik ben van mening dat de verkoper een foto heeft gebruikt van een echte gibson en de tekst van een ebay advertentie.
In de tekst staat namelijk "I have lowered the reserve price substantially on this guitar", de term reserve price wordt naar mijn weten alleen op ebay gebruikt en zeker niet op tweedehands.be.
Ook staat in de tekst "Outside US sales considered, extra shipping fees will apply." en de verkoper woont in Hollebeke.
Die gitaar op die foto is echt!
Het doel van dit alles kan zijn dat de verkoper wil dat je geld overmaakt en vervolgens de gitaar gewoon niet opstuurt.
Ik kan begrijpen dat men tegenwoordig bang is een neppert te kopen maar geloof me zon faker herken je meteen. (mits je een beetje verder kijkt dan je neus lang is) Op Ebay en vele andere sites wordt perfect beschreven hoe je fakey's van de echte kan onderscheiden.
verdiep je er ff in, dan laat je je niet foppen!

eazy G
20 september 2007, 02:02
haha... er klopt helemaal niks van.
Z'n website is www.mall518.com maar zn email is mall518@hotmail.com!
Ik denk dat ik dan toch info@mall518.com, sjaakie@mall518.com of fakey@mall518.com zou hebben!

eazy G
20 september 2007, 02:06
had net ook een virus binnen via die mall518 site..
das niks daar blijf daar maar weg lijkt me

Kakihara
20 september 2007, 07:23
Gisteren toch maar een e-mail gestuurd om het S/N te vragen, krijg ik dit als antwoord terug :

hi,friend,thanks for your kind question by my website is: www.mall518.com
my this guiter have serial number ,but it is new,need open box will see it serial number.
this guitar is high quality and orginal,if you real like it,please contact me.
thanks a lot.

Something smells fishy :D

Daemon
20 september 2007, 09:57
Inderdaad ja, zo'n bericht schreeuwt: I am a fake, please enrich me and buy this guitar.

Ibanez666
20 september 2007, 11:11
Ik herinner mij ook dat ik deze snuiter gemaild heb om info:

Ik vroeg wat het merk, model en bouwjaar van de gitaar was en zijn antwoord (met Caps-lock aan) was:

IS VAN GIBSON,
AAN HET NUMMER TE ZIEN 2003
IS HELLEMAAL NIEUW KOMT UIT EEN ERFENIS, WAARIN 2 VAN DSEZE GITAREN AAN MIJ
ZIJN TOEVERTROUWD.
ZOU ORIGINEEL KUNNEN ZIJN, ZOU IMITATIE KUNNEN ZIJN.
IK SPEEL ER OP EENTJE EN DIE HOUDT IK WANT DIE VINDT IK BETER DAN MIJN
ANDERE 4 QANDERE GITAREN .
ALS JE INTERESSE HEBT KUN JE ALTIJD KOMEN SPELEN/KIJKEN
OMDAT IK E ORGINE NIET EXACT WEET NEEM IK MET DE PRIJS HET ZEKERE VOOR HET
ONZEKERE, INDIEN BLIJKT DAT E NIET ORIGINEEL ZIJN WIL IK GEEN GEZEUR!!


hmmmmm

MarkS
21 september 2007, 13:27
Ik heb die smerige rat meteen aangemeld bij de sitebeheerders vanwege pure oplichting. Hij doet niet eens zijn best te suggereren dat het wellicht geen origineel is, hij wil 'em keihard verkopen als "the real thing".

Verkoper pretendeert dat het hier om een originele Gibson gitaar gaat, terwijl het een goedkope illegale Chinese kopie betreft. Het origineel kost bijna een factor 10 van de vraagprijs.

Beginnende/onwetende gitaristen zullen hier zeker het slachtoffer van worden, en feitelijk het dubbele betalen voor wat die Chinese kopie in werkelijkheid kost.

Imho je reinste misleiding /oplichting, en ik hoop dan ook dat u de advertentie zult verwijderen en de verkopende partij een indringende waarschuwing geeft hieromtrent.

Inmiddels reactie van 2ehands.nl:

"Beste bezoeker,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb de advertentie verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Charlène
Redactie 2dehands.nl 2dehands.be"

Daemon
21 september 2007, 13:42
Hahaha, nice :cooler:

Mr.Fingers
21 september 2007, 17:10
Inmiddels reactie van 2ehands.nl:

"Beste bezoeker,
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb de advertentie verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Charlène
Redactie 2dehands.nl 2dehands.be"

Zo moet het jongens, zo moet het. Blijven uitkijken dus!