PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul 100



Blend
15 september 2007, 12:00
Kan iemand me er wat meer over vertellen?
Volgens de revieuws op Harmony Central zijn het prima gitaren, heb er hele positieve revieuws over gelezen.
Het is een 'el cheapo' les paul met een geschroefde hals. Sommigen hier vinden een geschroefde hals verschrikkelijk. Verder vind ik de gitaar er zeker wel mooi uitzien, en ik kan hem later natuurlijk verbeteren, dwz pick-ups etc vervangen, als dat nodig blijkt te zijn.
Alleen jammer dat er geen 'plaatje' (ben-ff-de-naam-kwijt) over de pick-ups zit.

Is het een goede gitaar voor het geld, of is bijna elke andere willekeurige Gibson imitatie (richwood, ibanez etc) van de zelfde prijsklasse beter, kwalitatief gezien?

Squier4ever
15 september 2007, 12:24
ik denk dat je het moet zien als een mooiere versie van de LP special, waar ik persoonlijk helemaal niet van onder de indruk ben. voor dat geld heb je ook vast wel een lp kopie met set neck.

heb zelf echter een J&D LP met bolt nek, niks mis mee hoor, alleen de pups enz.

Mike McCready
15 september 2007, 12:44
Dit was mijn eerste gitaar en heb er altijd met plezier op gespeeld. Leuk dingetje voor het geld. Zijn 2ehands voor weinig te krijgen. Enne die elementkapjes kun je gewoon los kopen volgens mij...

DeiDRagonas
15 september 2007, 12:45
Heb hem ook een tijdje gehad. Was een leuke gitaar voor n beginner maar zodra je ook echt dingen als "kwaliteit" of een "mooie sound" gaat eisen... Tja, dan houdt al snel op. Ik zou zeggen kijk naar de LP kopieen van Vintage ofzo... Die zijn veel beter.

Grt Roy.

Blend
15 september 2007, 12:48
ik denk dat je het moet zien als een mooiere versie van de LP special, waar ik persoonlijk helemaal niet van onder de indruk ben. voor dat geld heb je ook vast wel een lp kopie met set neck.

heb zelf echter een J&D LP met bolt nek, niks mis mee hoor, alleen de pups enz.

Noem es wat merken? Ik hoorde Vintage langskomen, alleen ben ik nou zelf niet zo onder de indruk van dat merk. Verder zal ik dus waarschijnlijk beter een Epi Les Paul stnd kunnen kopen, ook wel rond de 300 euro verkrijgbaar via marktplaats?

Squier4ever
15 september 2007, 12:54
Epi standard idd, of Jack & Danny, Richwood enz. enz.

Brent Ray Vaughan
15 september 2007, 14:06
Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n LP 100 gekocht voor 95 €. De vorige eigenaar had een relic poging achter de rug, vandaar de prijs :) .

Vind het zeker geen slechte gitaar. Heb deze uitsluitend gebruikt voor nummers van Queens Of The Stone Age. De pickups vielen me reuze mee, en de gitaar bleef zelfs redelijk gestemd in C-tuning.

Momenteel ligt ze hier ergens in een hoek, volledig afgeschuurd. Er komen van die Kluson stijl (met E-logo) tuners in, nieuwe pots en bedrading, switch en brug humbucker (eentje van een Eastwood Ultra Gp), setje dikke jazzsnaren en dat zal het zowat zijn.

Qua lak weet ik het nog niet, vind hier nergens in de buurt nitro spuitbussen, zelfs in de lokale gamma niet :sneaky: . Mocht iemand weten waar ik ze kan kopen in de buurt van Turnhout (België); PM me!

Maar om toch effe on topic te komen: Ik heb positieve ervaringen met deze gitaar, kan wel niet vergelijken met andere les paul types, enkel een !Maison Let's Play! Maar voor een 150-200 € lijkt het me wel een koopje!