PDA

View Full Version : Opnieuw beginnen



Mauser
15 september 2007, 11:42
Na een paar jaar gitaar spelen kom ik erachter dat m'n rechterhand techniek nogal verrot is... Ik zal dit dus opnieuw moeten leren.
Het gaat erom dat ik de beweging vooral bij snelle stukken (zoals bijv. tremolo picking) de beweging niet uit m'n pols haal, maar met m'n hele onderarm beweeg.

Nou weet ik dat het gewoon een kwestie is van oefenen, oefenen en nog eens oefenen, maar ik vroeg me af: Heeft iemand hier misschien tips voor?

Alvast bedankt ;)

B_2_the_a
15 september 2007, 11:49
je arm breken en als revalidatie die techniek leren ;)

Thom TK
15 september 2007, 12:21
Mjah ligt eraan of je het waard vind...er zijn gitaristen die zo picken, maar een polsbeweging is inderdaad "beter" denk ik.

Mauser
15 september 2007, 12:31
Ik zou het het inderdaad waar vinden, want ik voel me nu nogal beperkt. En bij langere stukken tremolopicken krijg ik ook spierpijn in mijn onderarm :/

hendrix2
15 september 2007, 14:35
Ik heb om beter op mandoline te kunnen spelen mijn rechter (en linker) hand techniek volledig veranderd de laatste 3 maanden. Het ging verbazend rap en nu ben ik er al aan gewend en speel veel beter dan pakweg 4 maand geleden.

Gewoon traag beginnen en je focussen op je nieuwe houding. Niet proberen om snel te spelen, maar geleidelijk aan opbouwen. Echt waar, belachelijk traag oefenen is dikwijls de sleutel tot succes.

Veel succes ermee!

Reel Big Fish
15 september 2007, 15:56
Exact wat hendrix2 zegt, heel langzaam beginnen. Je moet de beweging op heel langzaam tempo goed en foutloos uitvoeren. Het beste is misschien om met een metronoom te werken, en dan steeds één pitch opvoeren. Op deze manier merk je zelf nauwelijks verandering, maar ga je toch steeds sneller.

Tja, het zal wat tijd en geduld vergen, maar de échte sleutel is toch nog steeds oefenen!!

Ash ketchum
15 september 2007, 17:28
Je elleboog vast zetten en dan spelen misschien?!?!?

Thom TK
15 september 2007, 21:39
Zittend spelen is ook handig: gitaar op de klassieke manier (dus tussen je benen) leggen en je elleboog op je rechterbeen laten steunen. Zo pick je (ik) veel beter uit de pols...de elleboog kan je dan veel minder gebruiken.

Jeroensnake
16 september 2007, 17:20
Kijk eens ; http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96575

Tips genoeg lijkt mij.

___________
inter
ergens
toen
net