PDA

View Full Version : hulp nodig bij midi instellingen gt 6 en cfx4



ziekdier
15 september 2007, 07:57
Hallo
is er iemand die me een uitgebreide werkwijze/handleiding kan geven over hoe ik mijn gt6 moet instellen om een cfx4 aan te sturen?

het lukt me niet helemaal ( lees : NIET!!)


ook de cfx4 is een raadsel, hoe moet ik dat ding nou programmeren?

elke hulp wordt zeer op prijs gesteld!!

BVD!!

edwin

Daemon
15 september 2007, 12:56
Ik ben bang dat ik slecht nieuws voor je heb:
De cfx4 is schakelbaar via midi. De gt6 kan zelf geen midi signalen versturen, maar ze wel ontvangen (en dus effecten etc via midi schakelen). Dit houdt in dat je eigenlijk nog een apart midi pedaal moet hebben om beide apparaten met "midi" te kunnen schakelen/bedienen.
Ik raad je ten zeerste aan om in het " Rack Gear" forum, gelijk bovenaan de midi faq te lezen. Deze is zeerrrrr leerzaam en daarna zal je duidelijk zijn hoe & wat verder+ hoe je ze beiden programeert. Succes!!!

ziekdier
15 september 2007, 21:47
bedankt voor je reactie!

ok, ik ga het zeker doorlezen, misschien snap ik er dan wat meer van


maar als mijn gt6 niet midi uitstuurt, waarom zit er dan een midi out op?

ik zie in het midi gedeelte ook de mogelijkheid 16 tx kanalen te kiezen...

of zeg ik nou heel wat geks?


alvast bedankt

een midibeet....

ziekdier
15 september 2007, 22:33
bovendien heb ik in ditzelfde forum iemand gevonden die met zijn gt6 via midi zijn marshall versterker aanstuurt om kanalen te switchen...


deel van zijn reactie:

Hey tubeonly, bedankt voor je antwoord! Het was inderdaad easy, ik heb vandaag even een midikabel opgehaald en deze aangesloten. Het instellen stelde niet zo veel voor. Ik kan nu echt heel makkelijk de kanalen van mijn versterker bedienen door middel van mijn GT6. Super, bedankt!


met een cfx4 moet het dus lukken om mijn multitone te schakelen..

lijkt mij.. maar ik ben dus een enorme midileek...

edwin

Daemon
15 september 2007, 23:04
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet echt bekend ben met de gt6, maar ik dacht dat die zelf geen midi program/control midi changes kon versturen. Blijkbaar kan dat ding dat dus wel :p Ik heb nu wel de owners manual gevonden en er staat 't volgende(blz64):

"When a patch is selected on the GT-6, a Program Change
message corresponding to the patch number is transmitted
simultaneously. The external MIDI device then switches its
settings according to the Program Change message it
receives."

Dus hij zou inderdaad de cfx4 moeten kunnen aansturen. Er staat ook een soort gelijk verhaal onder over control changes. Als je nog iets wilt weten: vraag gerust. Al ben ik ook niet de grootste expert op dit gebied.
Dat van de 16 kanalen, dat slaat op de 16 mogelijke midi kanalen die er zijn. Bij sommige apparaten kun je kanaal 0-15 instellen, bij anderen 1-16 en dan is er een universeel "omni" kanaal. Maar dit word je allemaal duidelijk als je de midi faq hebt gelezen ;)

Good luck! Peter

Michael AE
16 september 2007, 03:38
Jouw CFX4 staat waarschijnlijk nog ingesteld op CC's. Met een simpele handling zet je hem op PC's en dan moet het lukken. Lees de handleiding van de CFX4 door en de midi FAQ in het rack gedeelte van dit forum, en het moet je zeker lukken. Zo niet, kun je altijd Mario van Axess zelf mailen, die geeft altijd zeer goed advies. ;) Succes.

ziekdier
16 september 2007, 20:15
nou, dit geeft me weer goede moed!

ik had mario ook al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.

hij geniet waarschijnlijk van een welverdiend weekend!


ik ga alles nog eens goed door lezen, alhoewel de handleiding van de cfx4 helaas in het engels is, waardoor het er allemaal niet makkelijker op wordt...


ik ga aan de (effect) bak....

thanks!!!

edwin


als er nog iemand precieze info heeft over hoe de gt6 in te stellen..... dan GRAAG!