PDA

View Full Version : Police in de Arena



Van Dattum
15 september 2007, 02:47
Wat een deceptie.............
En het lag echt niet aan Sting , Andy en Stewart.... Wat een ongelofelijke berg bagger kwam er daar uit de speakers! Het enige wat ik hoorde was Stewart Copeland (was briljant!), de zangpartij (met drie- of viervoudige galm) en voor de rest een ondefinieerbare brij....
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slecht geluid meegemaakt bij een concert. Ik weet dat de Police bestaat uit prima muzikanten met geweldige songs, dus extra zonde............ zeker voor 85 euro....
Ik ga nooit meer naar een concert in de Arena, al spelen mijn grootste helden er!

B_2_the_a
15 september 2007, 02:55
tjah
der is al een police topic ;)

Ik vond donderdag het geluid erg ok! voor in de arena dan!
Ahoy of de kuip was beter denk ik!

Van Dattum
15 september 2007, 02:59
Was er al een topic? Sorry, maar ik moest even mijn teleurstelling kwijt....

Maurice_732
15 september 2007, 07:45
Was er al een topic? Sorry, maar ik moest even mijn teleurstelling kwijt....
Ja dat snap ik denk je dat je naar een goeie band gaat (ga je ook maar met zo'n galm)
Ik snap niet waarom ze de arena niet sluiten niemand die er nog heen wil met al die galm :sneaky:

B_2_the_a
15 september 2007, 11:08
zie het zo
voor die 90 euro heb je het wel 3x gehoord ;)

Van Dattum
15 september 2007, 11:21
Dat dan weer wel natuurlijk.......

yanto
15 september 2007, 11:35
Ik snap niet waarom ze de arena niet sluiten niemand die er nog heen wil met al die galm :sneaky:

Nou 100.000 man in twee dagen zou ik niet niemand noemen :p

Van Dattum
15 september 2007, 13:48
De volgende keer zijn dat er dus 99.998.............

B_2_the_a
15 september 2007, 14:03
De volgende keer zijn dat er dus 99.998.............


denk minder
het was niet uitverkocht ;)

Toaster
15 september 2007, 18:45
waar ik stond was het geluid goed hoor????

Ik stond eerste ring voor het middenveld ;)

En ik vond het meeeeeeesterlijk!!!!!!

Sting die altijd elk nummer spot on zingt met zijn unieke sound, geweldige overgangen en expirimentele uitstapjes en daarna gewoon weer loepzuiver het nummer oppakken.

Ik heb gisteren een hele vette avond gehad!!!

Waar zaten jullie dan???

Van Dattum
15 september 2007, 20:01
Ik stond op het veld. Zo'n beetje bij de middenstip. Later zijn we helemaal naar achteren verkast; daar was het nog enigszins dragelijk, maar nog steeds geen gehoor.
Ik ben wel blij dat de heren het nog steeds kunnen. Ik had het alleen graag zelf willen horen.....

Realeigo
15 september 2007, 20:20
Tsja dat is het nou met grote concerten, het geluid is perfect, doe een stap opzij en het klinkt helemaal kut door fase, galm en andere problemen.
In zon stadion kan een geluidsman nou eenmaal niet op elk m2 van het veld het geluid perfect krijgen.

Pech gehad. Volgende keer beter plek opzoeken waar het geluid beter is.

B_2_the_a
15 september 2007, 22:29
wat het voor de geluidsmannen (die overigens topwerk hebben geleverd in verhouding met andere concerten daar) erg moeilijk heeft gemaakt volgens mij is de hoeveelheid delay van andy

Van Dattum
15 september 2007, 23:11
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Andy Summers speelt nou niet bepaald "droog"........

Toaster
16 september 2007, 02:26
Nee dat klopt!

Er staat al behoorlijk wat delay op de platen van de police maar hier was het wel heel erg veel!

Hij had trouwens zijn C.A.A. bruut hard aanstaan. klonk erg lekker.

stinkhippie
16 september 2007, 15:34
het begon veelbelovend, maar daarna kakte het ontzettend in.
Typisch was ook de constante afwisseling tussen een albumtrack en daarna meteen een "hit"

En Stewart Copeland was wel behoorlijk mak zeg. En een bagger geluid inderdaad. Het sting-gehalte was ook weer erg hoog. Het was een ontzettende bejaardenvoorstelling.

bahbah, maar goed, ik heb niks hoeven betalen, dus daar hoef ik me niet druk over te maken

Aron Maiden
16 september 2007, 17:32
JEZUS,

Ik snap echt niet dat iedereen zich zo verschrikkelijk opfuckt over het geluid in de Arena, oke het is geen muziekzaal/ stadion, daar is het ook niet voor gebouwd.

Iedereen maakt het echt veel te erg.. Ik was er nooit geweest en ging echt met een idee heen van, "Kut vast rot geluid, iedereen zegt dat, maarja wil toch the police wel eens zien".

Maarja het geluid was ook niet zo goed als in een zaal die speciaal voor muziek gebouwd is. Maar ik vond het geluid voor de rest echt zeker niet verkeert, beetje galm!, oke.. moet je niet over zeiken, kom dan niet. Voor de rest echt lekker geluid, Ik zat op een stoel. vond die plaatsen op de grond veel te duur.

Ze speelden ook erg lekker en het geluid was beter dan ik echt verwacht had!!

drap
16 september 2007, 17:38
Mwah, als de goedkoopste kaarten al iets van 80 euro hebben gekost en het geluid is niet je dat, dan mag je best zeiken lijkt me. Ik heb de Peppers een paar jaar terug in de Arena mogen aanschouwen en ik heb me voorgenomen niet meer in de Arena te komen voor een concert, zo slecht was het geluid door de galm. Bono van U2 heeft zelfs al eens z'n excuses aangeboden aan het publiek in de Arena voor het slechte geluid, dus helemaal overdreven is het nou ook weer niet. Ik weet niet hoe je ervaring is met andere concerten, maar ik weet nu dat het ook heel anders kan.

Van Dattum
16 september 2007, 19:05
Ik heb zelf ook al het één en ander aan concerten meegemaakt de afgelopen 25 jaar, dus ik heb wel wat referentiemateriaal....
Ik vind echt niet dat ik zeik. Het was niet eens een wel aardig of enigszins acceptabel geluid, nee, ik heb nog nooit zo'n waardeloos geluid meegemaakt!
En voor 90 euro mag je wel iets verwachten...
In een voetbalstadion krijg je nooit een perfect geluid, maar een behoorlijk geluid kan echt wel. Zo'n 20 jaar geleden speelde Pink Floyd in de Kuip (ik weet het nog als de dag van gisteren!!) en dat geluid was echt wel goed! Je zou denken dat het 20 jaar later dan niet meer zo'n probleem zou moeten zijn......
En het probleem van zelf muzikant zijn is dat je niet alleen voor de sfeer komt, maar ook daadwerkelijk de band wil horen ;-)

Pegasus
16 september 2007, 23:03
Ja dat snap ik denk je dat je naar een goeie band gaat (ga je ook maar met zo'n galm)
Ik snap niet waarom ze de arena niet sluiten niemand die er nog heen wil met al die galm :sneaky:

Inderdaad sluiten die bak. Er wil namelijk ook al niemand voetballen daar.......

Kim Wilson
17 september 2007, 10:02
De Arena is echt een complete mislukking. Het is gebouwd om in te voetballen en popconcerten in te houden. Maar gras wil er niet groeien en het geluid is er kut. Twee keer niks dus.

Doe mij de HMH maar. :)

Rinze
17 september 2007, 10:05
Zo zie je maar weer: voetbal is kut. :cheerup:

Rutger
17 september 2007, 10:06
Ik ga nooit meer naar een concert in de Arena, al spelen mijn grootste helden er!
Dat was ook mijn beslissing na het laatste concert van U2 in de ArenA. Toen ik erheen wilde had ik al m'n twijfels, maar op het moment dat de eerste accoorden klonken wist ik het zeker: dit nooit meer :stop:

Luke-wannabe
17 september 2007, 10:19
wat het voor de geluidsmannen (die overigens topwerk hebben geleverd in verhouding met andere concerten daar) erg moeilijk heeft gemaakt volgens mij is de hoeveelheid delay van andy
Ik denk niet dat de delay van Andy Summers er ook maar iets mee te maken heeft. Ik weet dan toevallig dat de galmuitstervingstijd 11,4 seconden is.. Dus een snare klap is pas na 11,4 seconden uitgestorven. Tel uit je winst.

rickert
17 september 2007, 12:33
Ik denk niet dat de delay van Andy Summers er ook maar iets mee te maken heeft. Ik weet dan toevallig dat de galmuitstervingstijd 11,4 seconden is.. Dus een snare klap is pas na 11,4 seconden uitgestorven. Tel uit je winst.

DAMN das nasty.

Rutger
17 september 2007, 12:37
:nervous:

In een normale zaal is dat zo'n 2 seconden...

Bizar ook hoe je die galm hoort aanzwellen in de ArenA. De eerste akkoorden van een nieuw nummer zijn nog gedefinieerd, maar dan hoor je van alle kanten langzaamaan een ruis aanzwellen die na 2 maten alles overstemt.

B_2_the_a
17 september 2007, 13:46
jullie lopen wel te mierenneuken zeg!
Dacht je dat op woodstock '69 het geluid goed was? tss

het was gewoon een geweldig concert, godzijdank stond ik op een goeie plaat!

stinkhippie
17 september 2007, 14:11
afgezien van het geluid was het helemaal geen geweldig concert. Het was slechts een geroutineerd greatest hits rondje. Stewart Copeland zat maar wat op de automatische piloot te rammen en Sting rekte de nummers tot vervelens toe uit met irritante ie-ooh-ie-ooh spelletjes met het publiek.

De enige die wakker was, was Andy Summers, maar dat kon de zaak niet echt redden. Een uitgebluste boel, zonder werkelijk vlammend te zijn.

Van Dattum
17 september 2007, 14:14
Op Woodstock was iedereen zo stoned als een garnaal!!!

Rutger
17 september 2007, 14:19
Waha, mooi gezicht is dat op de dvd van JH at Woodstock, al die glazig kijkende hippies :seriousf:

B_2_the_a
17 september 2007, 14:38
afgezien van het geluid was het helemaal geen geweldig concert. Het was slechts een geroutineerd greatest hits rondje. Stewart Copeland zat maar wat op de automatische piloot te rammen en Sting rekte de nummers tot vervelens toe uit met irritante ie-ooh-ie-ooh spelletjes met het publiek.

De enige die wakker was, was Andy Summers, maar dat kon de zaak niet echt redden. Een uitgebluste boel, zonder werkelijk vlammend te zijn.

volgens mij ben je bij een ander concert geweest...
OK de energie was eraf...

Maar wat ik heb gezien is een van mijn favoriete bands die een geweldige set heeft neergezet..


Als je praat over energieloos, moet je eens naar clapton kijken enzo!!!!

Van Dattum
17 september 2007, 15:10
Hèhè.... Clapton verzet al 30 jaar niet meer dan 2 stappen op het podium....
Maar ik vermaak me iedere keer weer uitstekend bij Clappers!! Verschil in smaak zullen we maar zeggen.

B_2_the_a
17 september 2007, 15:24
tjah
dan moet je ook niet verwachten dat the police dat wel doet ;)
die gasten zijn ook allemaal +55, wees blij dat ze nog fatsoenlijk weten te spelen (in tegenstelling tot de stones toen ze rond deze leeftijd waren, ze zijn nu toch een stappie ouder?)

Van Dattum
17 september 2007, 17:55
Dat verwachtte ik ook niet van de Police..... Ik had graag die geweldige nummers kunnen horen............

stinkhippie
19 september 2007, 01:34
tjah
dan moet je ook niet verwachten dat the police dat wel doet ;)
die gasten zijn ook allemaal +55, wees blij dat ze nog fatsoenlijk weten te spelen (in tegenstelling tot de stones toen ze rond deze leeftijd waren, ze zijn nu toch een stappie ouder?)

Ben je wel eens bij een concert van Aerosmith geweest? Steven Tyler word volgend jaar 60, de laatste keer dat ik hem zag deed hij zelfs nog een backflip. En dat was dit jaar...

paulusdeBKB
19 september 2007, 08:38
Ik ervaar het niet als een gemis dat Sting / Stewart / Andy geen backflip doet op het podium.

Verschil met de Police toen en nu is dat ze vroeger 'vooruit' speelden --> met drive en agressie, want het moest grootser en beter. Nu spelen ze in de wetenschap dat de band geen nieuwe perspectieven heeft. Ik kan me voorstellen dat die kille wetenschap nogal wat energie kost, dus ik ben blij dat ze nog zoveel energie overhadden voor ons, het publiek.

stinkhippie
19 september 2007, 14:49
het blijft een ouwelullen vertoning

drap
19 september 2007, 14:50
het blijft een ouwelullen vertoning

Jij was toch bluesfan?

paulusdeBKB
19 september 2007, 15:09
het blijft een ouwelullen vertoning

En dus???

Wees blij, Stinkhippie, dat er nog ouwe lullen op het podium staan. Mag ik je eraan herinneren dat het er lang naar uit heeft gezien dat je als rockgod niet oud kon worden op het podium?

De Police is toch vooral leuk omdat die liedjes zo goed zijn, niet omdat ze ooit zo jong waren?

Baker
19 september 2007, 15:23
ben ook geweest.
Het was een goede show. Vooral sting zelfzat er lekker in. Toch de kartrekker...Live kom je er toch maar weer achter hoe goed hij eigelijk is. Zijn stem was heel goed hoorbaar en idd loepzuiver.

Bassen kan ie ook machtig goed. Leuk om hem zo goed te zien bassen. Het was namelijk niet te horen. De bas was 20 meter voor het podium net een groot gonzend onweer. Ik zag hem 10 noten spelen maar ik hoorde er maar 1.

B_2_the_a
19 september 2007, 15:38
rechts vooraan was dat minder erg

wat wel kut was: moog taurus in de arena :S

stinkhippie
19 september 2007, 17:06
Jij was toch bluesfan?

er is verschil tussen een ouwe lullen vertoning en mensen die op oudere leeftijd nog wel vuur er in weten te leggen.

bij the police was het een behoorlijk afgezakt verhaal

Baker
19 september 2007, 17:14
Niks afgezakt verhaal. zuurpruim :(
het geluid was slecht, maar de performance (zeker van sting) was zwaar ok.

jero
19 september 2007, 17:20
afgezien van het geluid was het helemaal geen geweldig concert. Het was slechts een geroutineerd greatest hits rondje. Stewart Copeland zat maar wat op de automatische piloot te rammen en Sting rekte de nummers tot vervelens toe uit met irritante ie-ooh-ie-ooh spelletjes met het publiek.

De enige die wakker was, was Andy Summers, maar dat kon de zaak niet echt redden. Een uitgebluste boel, zonder werkelijk vlammend te zijn.

helemaal mee eens. was er donderdag, en na een nummertje of 5 a 6 werd het toch wel slap allemaal, leek wel of de heren vermoeid raakten. tuurlijk, allemaal fantastische songs (daarom alleen al de moeite waard), maar errug vlak gespeeld en iedere song uitrekken met ah-oo-hois vind ik eerlijk gezegd een zwaktebod, breid dan gewoon je setlist wat uit.

maar toch blij dat ik ze gezien heb ;)

Strangegun
19 september 2007, 20:42
Ik heb metallica gezien in 2004 en het geluid viel best te pruimen alleen het voorprogamma slipknot (waar ik voor ging) was zooooo bagger.. en nee dat kwam niet door slipknot zelf want ze kunnen goed spelen live.

dr.distortion
19 september 2007, 21:38
Ik heb metallica gezien in 2004 en het geluid viel best te pruimen alleen het voorprogamma slipknot (waar ik voor ging) was zooooo bagger.. en nee dat kwam niet door slipknot zelf want ze kunnen goed spelen live.

stond jij dan op het veld? Wij zaten op de tribune vanwege een van ons met een herstellende voet vanwege ongeluk. Een berg galm zeg ik je, niet meer normaal. Nee, voor mij hoeft de ArenA ook niet meer :angry:

drap
19 september 2007, 21:42
er is verschil tussen een ouwe lullen vertoning en mensen die op oudere leeftijd nog wel vuur er in weten te leggen.

bij the police was het een behoorlijk afgezakt verhaal

Het was dan ook een grappie...

EuroCinema
20 september 2007, 10:15
Ben je wel eens bij een concert van Aerosmith geweest? Steven Tyler word volgend jaar 60, de laatste keer dat ik hem zag deed hij zelfs nog een backflip. En dat was dit jaar...
Ben ook weleens bij Aerosmith geweest. De koortjes kwamen uit een sampler en Steven Tyler maakte backflips. Weet je, misschien heel gek, maar ik kom naar een concert voor de muziek. Niet om zweterige mannen acrobatische toeren uit te zien halen. Maar ieder z'n smaak natuurlijk. :stop:

stinkhippie
20 september 2007, 15:26
ben iets van 6 keer naar een concert van hun geweest, kheb nooit koortjes uit een sampler horen komen. En de backflips buiten beschouwing, The Police speelde gewoon uiterst mak, daar had ik het over. Als je dan werkelijk voor de muziek kwam heb je vast wel gehoord dat copeland er een potje van maakte.

EuroCinema
20 september 2007, 16:48
Dat einde van Love in an Elevator in Ahoy, eerste helft jaren 90 (Steve Vai in voorprogramma) staat me nog bij als een playbackmoment. Twee meter van 1 microfoon af met z'n allen dat meerstemmige dingetje doen en je hoort precies in verhouding het einde van de plaat. Als het niet playback was, was het ver-schrik-kelijk knap, dat moet ik nageven!

JeroenZ
22 september 2007, 04:01
Mwah, als de goedkoopste kaarten al iets van 80 euro hebben gekost en het geluid is niet je dat, dan mag je best zeiken lijkt me. Ik heb de Peppers een paar jaar terug in de Arena mogen aanschouwen en ik heb me voorgenomen niet meer in de Arena te komen voor een concert, zo slecht was het geluid door de galm. Bono van U2 heeft zelfs al eens z'n excuses aangeboden aan het publiek in de Arena voor het slechte geluid, dus helemaal overdreven is het nou ook weer niet. Ik weet niet hoe je ervaring is met andere concerten, maar ik weet nu dat het ook heel anders kan.

Geen woord aangelogen Drap !
Ik heb zelf na the stones en u2 in de arena gezien te hebben besloten geen concerten meer in de Arena te bezoeken. Het slechte geluid irriteert me gewoon veel te veel en dat voor die prijs??? (hoewel ik de police graag gehoord had) Maar goed net terug van Julian Sas, was een lekker concert met een kixe versie van voodoo chile _0_

Trusten

DTmaster
24 september 2007, 17:04
1e Police concert en zat in de Ring TOP !! ik vond best goed alleen wat ik nog niet hebt gehoord is.... het was toch duidelijk te zien dat Sting goed liet merken dat hij 20 jaar na de Police niet stil heeft gezeten , bij Andy & Stuart zag vooral Stuart elke keer tellen en tellen waar als toeschouwer gek van werd :)


14 September was een mooie dag en voor mijn 1e Arena Concert kon het erger !!!

B_2_the_a
25 september 2007, 12:30
1e Police concert en zat in de Ring TOP !! ik vond best goed alleen wat ik nog niet hebt gehoord is.... het was toch duidelijk te zien dat Sting goed liet merken dat hij 20 jaar na de Police niet stil heeft gezeten , bij Andy & Stuart zag vooral Stuart elke keer tellen en tellen waar als toeschouwer gek van werd :)


14 September was een mooie dag en voor mijn 1e Arena Concert kon het erger !!!
kijk dat wil ik horen!
Sting is inderdaad de enige die gewoon in tour conditie is en de routine heeft, wel is te merken dat veel van de nummers toch wel naar stings hand worden gedraaid....