PDA

View Full Version : Visual Sound J&H hapert



Mr.Bluesbreaker
15 september 2007, 00:00
Kom net uit de oefenruimte terug.
Speel sinds een jaar of 2 met de J&H van visualsound, de rode 2e versie.

Nu ineens potverdorie EEN avond voor een heel belangrijke gig begint uit het niks het pedaal vreemd te doen. Eerst begint bij de Hyde kant het ledje te flikkeren, en je hoort een tikkend, poppend geluid door de speaker.
Overal even de stroom vanaf, niks meer aan de hand.

Later op de avond protesteert de TS kant, groene led. De ene keer als je hem intrap gebeurt er niks. Geluid hetzelfde, led gaat aan. Soms gebeurt er wel wat hoort, duh dan krijg je je boost waar je om vraagt. Schakelaar rot?
Iemand die wels eens vervangen? Nu nog aan beginnen?

groeten,

mr. visual sound breaker.

Rinze
15 september 2007, 00:04
Moet je die van mij lenen? Misschien dat dit het gevreesde en bekende schakelaarprobleem is? Klote is dat... Bij die van mij is al een schakelaar vervangen voor ik hem kocht.

Mr.Bluesbreaker
15 september 2007, 00:29
Hi rinze,

heb ik meteen al aan zitten denken vanmiddag! Heb alleen je tel. nummer niet.
Punt is dat ik morgen om 11:00 vertrek uit Groningen (ben nu in de stad) en ik moet nog inladen etc. ervoor, het gebeurde me zo ontzettend kortdag dat ik niet meer naar Warffum kan crossen. Super van je aanbod trouwens.
Mocht je toevallig in de stad zijn morgen, dan moet je maar even een gil geven!

Ken jij iemand die dit een beetje goed kan oplossen? Ben nu weer even ana het uitproberen met puur gitaar - losse nieuwe voeding - amp maar euvel blijft. tis iets met de switch#@^%#@^.

Rinze
15 september 2007, 00:47
Helaas, moet morgenochtend met mijn dochter naar de manege. Die van mij is bij Westerhaven gerepareerd. Het punt is dat aan die switches ook nog een printje vastzit, heb ik tenminste gehoord. Ik heb die van mij nog niet opengetrokken, dus zeker weten doe ik het niet. Verder ken ik eigenlijk geen techneuten op dit gebied in Grunn. Rutger zou het vroeger wel gedaan hebben maar was ook nooit echt snel...


Kun je het met een andere booster/overdrive oplossen die je zelf hebt? Succes! (lullig dat ik hier een hele bult van dat soort spul heb liggen en ze niet gebruik)

Mr.Bluesbreaker
15 september 2007, 01:15
Op zich is het wel te doen hoor, het lukt me zonder wel.
Maar het verrotte is dat ik echt heb zitten oefenen op het schakelen en tapdansen van alle nummers en geluiden. Coverband, veel diverse stijlen, veel spul nodig wil je het leuk doen.

Aanstaande weken elk weekend ergens optreden, 2 amp A/B setup met een rits analoge effecten en combinaties die je uit je hoofd leert. Boosten pak ik dan wel gewoon de hyde kant voor als het echt ruig moet, en ik heb ook nog een 2e master in mijn 2203 laten zetten voor soloboosts.
Ik heb verder geen andere boosters/overdrives, jammer. moet ergens iemand zien te vinden die tussen 2 optredens door met 5 werkdagen het kreng kan klaarhebben. Zal westerhaven eens gaan plagen.

B_2_the_a
15 september 2007, 01:20
Probeer dirkie hendrik,
anders heb ik nog wel een adresje voor je... (nijmegen, per post lukt dat wel)..

Ik begrijp het niet, de oude schakelaars van visual sound zijn super, waarom nu niet meer?

Jimwoud
15 september 2007, 02:56
Ik heb hem ook, nog geen problemen gehad(klop, klop). Maar ik hoor steeds meer slechte dingen over visual sound, technisch gezien dan.

Rinze
15 september 2007, 09:07
Op zich is het wel te doen hoor, het lukt me zonder wel.
Maar het verrotte is dat ik echt heb zitten oefenen op het schakelen en tapdansen van alle nummers en geluiden. Coverband, veel diverse stijlen, veel spul nodig wil je het leuk doen.

Aanstaande weken elk weekend ergens optreden, 2 amp A/B setup met een rits analoge effecten en combinaties die je uit je hoofd leert. Boosten pak ik dan wel gewoon de hyde kant voor als het echt ruig moet, en ik heb ook nog een 2e master in mijn 2203 laten zetten voor soloboosts.
Ik heb verder geen andere boosters/overdrives, jammer. moet ergens iemand zien te vinden die tussen 2 optredens door met 5 werkdagen het kreng kan klaarhebben. Zal westerhaven eens gaan plagen.

Nou, mocht het niet lukken, die van mij ligt bij een vriend, maar ik kan hem zo even oppikken (is hier in het dorp). Ik kom woensdag denk ik nog wel in Stad, dus geef maar een gil indien nodig.

RolandT
15 september 2007, 11:09
Vreemd ik heb de J&H van VisualSound al 6 jaar zonder problemen. 't is wel de eerste blauwe versie. Toen ik die pedaal heb besteld had VS enkel 3 pedalen ondertussen is VS ook ik amps beginnen doen. Mss gaat die uitbreiding ten koste van de kwaliteit...