PDA

View Full Version : Galama kwaliteit/prijs verhouding



keerl van stoal
14 september 2007, 21:53
Als Galama-gitaar bezitter heb ik diverse meningen gevolgd op deze site. Inmiddels ben ik met andere gitaarbouwers in contact gekomen en daarom wil ik het volgende kwijt; Een Galama-gitaar is een mooi instrument, maar de prijs/kwaliteit verhouding gaat volledig scheef. Er zijn zeer goede gitaren van Heins en Piet Visser die de Galama-gitaar qua klank evenaren en zelfs overtreffen, maar die qua prijs de helft bedragen.

zeppo
14 september 2007, 22:02
Volgens mij voel jij je nu erg opgelucht, is het niet?

Maar zonder gekheid:
Zelf geen ervaring met een van genoemde bouwers. Heb een door Peer Dellen samengestelde gitaar die goed bevalt. Maar ik heb er geen idee van wattie heeft gekost.

Dirkdewaard
14 september 2007, 22:09
De duurste onderdelen en mooiste afwerking hebben niet altijd het beste geluid.

bass blom
14 september 2007, 23:32
pfiew, had ik me daar vandaag bijna 1 gekocht..

glasbier
14 september 2007, 23:40
pfiew, had ik me daar vandaag bijna 1 gekocht..

Maar de koop ging niet door??? Prijs/kwaliteit?

bass blom
14 september 2007, 23:45
Maar de koop ging niet door??? Prijs/kwaliteit?

ik las net op tijd dit zeer verhelderende en daardoor waardevolle topic. :satisfie:

glasbier
14 september 2007, 23:48
Hier kan je je duizenden euro's besparen!Ik ben inmiddels al multi-miljonair.... :jam:

Rinze
14 september 2007, 23:49
Ghehehe...


Volgens mij waren Galama's destijds niet overdreven veel duurder dan andere topgitaren. Van wat ik gehoord heb is de kwaliteit gewoon goed, tja, en wat je dan precies goed of duur vindt is natuurlijk ook nog maar de vraag...

Ritch
14 september 2007, 23:50
Hahahaha...!

bass blom
14 september 2007, 23:52
ik vind het vooral extravaag gezien die keerls eerdere uitspraken..


Tsjonge jonge, gevoelige types hoor op dit forum. Ik zal me voorstellen; ik ben Bennie Van Stoal, kom uit de achterhoek (Zelhem) en ben in het bezit van twee Galama-gitaren en ken Anno zeeeer goed. De achterhoekse Keerl van Stoal is als de Grutte Pier voor de Friezen. Als Grutte Pier kon gitaarspelen had hij zeker een Galama-Strat gehad... Ride On !!


Beste Chris, het lijkt er op dat jij de woordvoerder van Anno Galama bent op dit forum. Als Anno iets wil melden doet hij dat zelf en onder zijn eigen naam. Daar ken ik hem goed genoeg voor.

:???:

glasbier
15 september 2007, 00:06
Ach, ik heb een Galama tele gehad,maar ik krijg er geen natte broek van....

Pepe
15 september 2007, 12:35
Als Galama-gitaar bezitter heb ik diverse meningen gevolgd op deze site. Inmiddels ben ik met andere gitaarbouwers in contact gekomen en daarom wil ik het volgende kwijt; Een Galama-gitaar is een mooi instrument, maar de prijs/kwaliteit verhouding gaat volledig scheef. Er zijn zeer goede gitaren van Heins en Piet Visser die de Galama-gitaar qua klank evenaren en zelfs overtreffen, maar die qua prijs de helft bedragen.

What's your point? Dat je beter 2 Piet Vissers kunt hebben dan 1 Galama? Dat een Piet Visser beter het geluid van een Galama produceert dan een Galama? Of dat een Galama niet zo goed het geluid van een Piet Visser benadert.
Wat een kansloze stelling, zucht.
Een forum is niet je sterkste kant Keerl mag ik hopen.

Harry L.
15 september 2007, 19:13
Om de prijs/kwaliteit verhouding van een gitaar te bepalen moet je de kwaliteit kennen maar ook de prijs.
Ik heb in anderhalf jaar 18 Galama's in mijn handen gehad. Wat de gemiddelde kwaliteit betreft heb ik inmiddels een mening kunnen vormen.
Mijn vraag aan Keerl van Stoal: Wat is dan de prijs van een Galama, en waar kan ik er een laten bouwen?
Is de prijs hetzelfde als de waarde? En bestaat deze dan uit marktwaarde en/of taxatiewaarde, vervangingswaarde, intrinsieke waarde, of misschien zelfs vintage waarde en/of emotionele waarde?