PDA

View Full Version : Cool (Edit Pro) vraagje



Dirkdewaard
14 september 2007, 20:55
Beste mensen,

Ik ben net begonnen met Cool Edit Pro en ik heb een probleem.
Als ik het 2de spoor in ga spelen wil ik mezelf en spoor 1 horen tijden het opnemen. Nu hoor ik alleen spoor 1, maar ik neem wel op op spoor 2. Daarna speel ik ze wel gewoon samen af, maar ik lijkt me handig om te horen wat ik speel als ik de 2de track opneem.

Ik ben al een tijd aan het zoeken geweest maar ik krijg het niet voor elkaar.
Iemand die mij kan helpen?

bvd,
Dirk

STW
15 september 2007, 02:25
je inkomende signaal unmuten bij de volumeregelingen
dat is bij standaard geluidskaarten bij de windows opnameregeling
in mijn geval bij mn m-audio control panel

ik heb al jaren niet meer met de windows-volumeregelingen gewerkt maar volgens mij is dat de truuk

Dirkdewaard
18 september 2007, 21:33
je inkomende signaal unmuten bij de volumeregelingen
dat is bij standaard geluidskaarten bij de windows opnameregeling
in mijn geval bij mn m-audio control panel

ik heb al jaren niet meer met de windows-volumeregelingen gewerkt maar volgens mij is dat de truuk

Bedankt voor je meedenken! Maar nog steeds lukt het niet!!! GRRRRRRRR

amon
18 september 2007, 23:56
Geen idee, heb wel een tijd met cool edit pro gewerkt jaaaren geleden, maar volgens mij is wat jij wilt niet eens mogelijk. Althans, toen (versie 2.0 als ik het me goed herinner) nog niet voor zover ik het programma door had.


Maar als je hoort toch sowieso wat je speelt en dus opneemt?

Pun
19 september 2007, 03:55
Het kan zeker, ik werk nog steeds met CEP2 en bij mij werkt het wel.

Heb je de goede geluidskaart geselecteerd in de windowsvolume regeling (als je meer dan 1 geluidskaart hebt)? Want als je het daar unmute zou hij gewoon direct van de ingang naar de uitgang moeten gaan in de geluidskaart, en komt heel CEP daar dus niet bij kijken. Weet je ook zeker dat je het goede kanaal unmute? Niet dat je in de line-in geplugd zit en de mic-ingang unmute, of iets dergelijks.
Unmute anders gewoon alles, en kijk of het werkt.

Emieltje
19 september 2007, 12:23
Volgens mij moet er ergens bij de instellingen een kopje 'direct monitoring' staan wat je aan kan vinken. Volgens mij is het daarmee verholpen. Maar laat het even weten. Het is voor mij ook al weer even geleden dat ik met CEP2 heb gewerkt.

Blaahaab
19 september 2007, 22:28
als je door een versterker speelt, en dan de line-out daarvan op de pc aansluiten, dan hoor je jezelf ook gewoon spelen uit de versterker, maar ik heb verder niet zoveel verstand van dat opnemen enzo

Dirkdewaard
24 september 2007, 14:33
Iedereen bedankt het lukt nog steeds niet. Volgens mij ligt het niet aan de windows volumeregeling, maar aan het programma. Ik kan namelijk wel opnemen met het programma, maar ik kan mezelf (2) niet "live" horen spelen tijdens het afspelen van track (1).

Ik kan wel de track opnemen (2) en daarna samen afspelen met track (1).

even tot 10 tellen..... :sneaky:

Dirkdewaard
24 september 2007, 14:49
Volgens mij moet er ergens bij de instellingen een kopje 'direct monitoring' staan wat je aan kan vinken. Volgens mij is het daarmee verholpen. Maar laat het even weten. Het is voor mij ook al weer even geleden dat ik met CEP2 heb gewerkt.

Bedankt voor de tip, zoiets MOET het zijn.

Ik-kan-alleen-dat-vieze-vuile-knopje-niet-vinden :)

STW
25 september 2007, 01:41
nog steeds niet gelukt?
zo'n monitor-knopje is er ook niet volgens mij, het moet toch echt bij de volume/opnameregelingen van je geluidskaart
zo doe ik het nl. altijd bij cool edit 2.0 en bij een vriend van me werkt dat ook zo

even googlen (op "monitoring audio in cool edit pro") leert me dat dat ook de manier is... én dat er geluidskaarten zijn die dat niet aankunnen, misschien is dat het euvel

Emieltje
25 september 2007, 10:09
Dirk,

Heb nog eventjes op het Cooledit/Audition forum zitten neuzen (www.audiomastersforum.net), veel mensen met dezelfde vraag weinig concrete antwoorden. Misschien kan je zelf ook nog even zoeken.

Zelf had ik nog een idee: Kijk naar de output van je track. Staat die wel ingesteld? (misschien stomme vraag, maar je kan het maar net vergeten). Zelf doe ik de playback altijd via mijn mengpaneel, dus ik gebruik het zelf ook eigenlijk niet.

Groet Emiel

Speulert
30 september 2007, 01:24
Lijkkt me toch echt gewoon met windows volume regeling te maken hebben.
Ik gebruik zelf ook cep
Hoor je jezelf wel gewoon spelen als cool edit pro niet draait?

harrie-beton
30 september 2007, 16:27
Hoe heb je de gitaar aangesloten op de pc?

Als je een podxt met usb opname gebruikt moet de audio aangesloten op de audio in van je geluidskaart. Anders hoor je niks inderdaad, usb is alleen opname geen monitoring.

Als je in Windows je volume regelingen aanklikt dan moet je de vinkjes controleren bij line in. Deze zijn vaak gedempt ingesteld. In een Nederlandse Windows heet dat "lijningang".