PDA

View Full Version : wie denkt mee - mijn thuis-board



jimihattricks
14 september 2007, 15:11
Omdat onze studio/oefenruimte binnenkort een stukje verhuisd, en ik mss met de trein moet gaan reizen, wordt t moeilijk om steeds mijn gigantische pedalboard mee te nemen..

daarom ben ik nu aan het nadenken over een klein pedalboardje voor thuis, zodat ik het grote board in de studio kan laten staan

dit is mijn keten op het grote bord (belachelijk eigenlijk, maar toch gebruik ik al mijn effecten van tijd tot tijd - de GE7s gebruik ik tegenwoordig vooral als cutter ipv booster (zoals ik ze eerst hanteerde), een beetje alsof je de volumeknop van je gitaar met je voeten bedient - nouja..):

gitaar>Korg DT10>Dunlop 535Q wah>boss NS2>>send>>boss GE7>boss GE7>Retro Sonic Compressor (moet er nog komen)>MI Audio Blues Pro>HWA Fuzzwork Orange (mss binnenkort vervangen door MI Audio Crunch Box, niet dat de FWO niet goed is, ik ga hem zeker nog wel gebruiken, alleen nu ff niet)>Toadworks Meat>>return>>NS2>Ibanez FL99>MXR EvH phase90>Ibanez RC99>amp

fx loop >>Digitech Digidelay>>

het kleine board wil ik helemaal back to basics maken, er komen 5 pedalen op, en de meesten daarvan moeten ook als backup dienen voor de onmisbare pedalen op mijn grote bord:

ik denk aan de volgende keten:

gitaar>boss NS2 (kan niet meer zonder)>>send>>boss GE7>MI Audio Blues Pro>??modulatie??>>return>>NS2>amp

in de fx loop >>Visual Sound H2O>>

nu wil ik nog een leuk modulatie-effectje (phaser, flanger, whatever) erop gooien, dat een beetje subtiele golfjes maar ook extreme (maar wel bruikbare) sounds moet kunnen leveren..
liefst met redelijk wat instelmogelijkheden en geen schoenmaat-behuizing, en 18V pedalen vind ik ook altijd onhandig..

ik kom altijd bij dezelfde effecten uit; ibanez FL9, FL99, MXR phasers etc.

maar ik wil nu wel eens weten van jullie effect-goeroes of er ook andere, meer exotische (maar wel betaalbare) opties bestaan, want meestal hebben die zulke rare namen dat je ze met een 'flanger' of 'phaser' search niet kunt googlen..

tnx!

Robin.ke
14 september 2007, 22:39
Volgens mij is er ooit eens een ideale uitvinding gedaan: Mullti FX. ;)
Er zijn meerdere fabrikanten die dit leveren.....

B_2_the_a
15 september 2007, 00:25
google eens naar technophobia analog audio solutions, hij bouwt enorm goeie phasers (2 speeds, regelbare width, etc.. heb er zelf ook 1) en nog andere effecten (incl mods enzo)...

Echte aanrader :)

paulusdeBKB
15 september 2007, 01:24
Voor een thuisbordje zou ik ook eens naar multifx kijken...
Als je het ook fysiek klein wilt, dan is de Yamaha Magic Stomp een heeeeele goeie...

jimihattricks
15 september 2007, 12:40
multi-effecten zijn niets voor mij, krijg ik toch vaak dat 'net niet' gevoel.. niets zo mooi als wanneer een analoge booster mooi interacteert met een analoge overdrive.. die interactie mis ik bij digitale multi-effecten

toch bedankt voor de tip

technophobia zal ik checken!