PDA

View Full Version : Transtube, mooi naampje of meer?



GunMetalBlue
14 september 2007, 15:06
Ik zat met de simpele vraag of een Transtube Peavey combo 112 (de 80 watter) ook wel degelijk buizen heeft, of ofdat het enkel een mooie naam is.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze combo? Ik kan hem bij iemand krijgen voor 100 euri, doen? Ik heb de amp nog niet gezien maar hij zou 'onbeschadigd' zijn.

Thx

Lexvandoef
14 september 2007, 15:16
Er zitten geen buizen in, het is een 'technologie' van Peavey om buizen te imiteren en een hoop marketing. Wat niet weg neemt is dat ze wel goeie oefenversterkers zijn, ook in de oefenruimte. Voor €100,00 heb je een leuke versterker erbij, zeker als het de 3e/4e generatie is.

GunMetalBlue
14 september 2007, 15:20
Er zitten geen buizen in, het is een 'technologie' van Peavey om buizen te imiteren en een hoop marketing. Wat niet weg neemt is dat ze wel goeie oefenversterkers zijn, ook in de oefenruimte. Voor €100,00 heb je een leuke versterker erbij, zeker als het de 3e/4e generatie is.

Ten eerste al ontzettend bedankt :cheerup:

Uit welk jaar zouden die derde en vierde generatie komen?

Jimwoud
14 september 2007, 15:30
Die bandits zijn best wel ok. Je moet degene hebben met dat donkerblauwe frontpaneel en de rode belijning. Dat is volgens mij het vorige model, kun je wel krijgen tussen de 150-200.

Als mijn 15 watt buizen combo het een keer begeeft(hij staat op het punt), ga ik ook eens kijken voor zo'n bandit misschien.

ar250artist
14 september 2007, 15:54
Ik heb hem gehad en is inderdaad gewoon transitor. Gaat hard als het moet, dus prima voor het repetitiehok of klein optreden. Dankzij de voicing switches ook breed inzetbaar. Enige echte nadeel vond ik zijn nogal dunne en schelle geluid. Voor 100,- niks mis mee.

Powerchordschuiver
14 september 2007, 17:25
Al dat gelul van allerlei fabrikanten dat ze buizensound 'emuleren' met transistortechnologie is gewoon ongelofelijke bullcrap.
Ze verzinnen er allerlei flashy namen voor als Transtube, Valve Power Emulation, FETEK, etc., maar het is hoofdzakelijk marketingtechnisch geneuzel.

GunMetalBlue
14 september 2007, 17:57
En euh... klinkt het? :p

hier in de buurt nergens een winkel die ze verkoopt, en de bieder woont een eindje weg.

Powerchordschuiver
14 september 2007, 18:05
Nee, vaak ook nog eens niet...
En ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf zo'n soort kutversterker

Jimwoud
14 september 2007, 18:18
Nee, vaak ook nog eens niet...
En ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf zo'n soort kutversterker
Wat heb je dan?

Vind de bandit echt niet slecht klinken ofzo.

Powerchordschuiver
14 september 2007, 18:23
Een Carlsbro GLX150-T head (met valve power emulation)
Meuk.

interessander
14 september 2007, 20:37
Je hebt ook nog van die 2x12" buizenbakken met transistorvoorversterker van peavey, die zijn ook niet al te duur en schijnen behoorlijk okee te zijn.

GunMetalBlue
14 september 2007, 21:21
Een Carlsbro GLX150-T head (met valve power emulation)
Meuk.

Of we Carlsbro nu met Peavey kunnen vergelijken weet ik niet. Maar bedankt voor de info!

Lexvandoef
14 september 2007, 23:15
Die Carlsbro is niet te vergelijken met een Bandit, ook al hebben ze dezelfde soort 'marketing' die van Peavey vind ik best redelijk uitgevoerd. Ik heb er zelf 2 jaar over gespeeld in een oefenruimte. Gewoon een goeie versterker voor in de oefenruimte, geen bijzonder, maar wel een degelijk en goed bruikbaar geluid. Het enige nadeel dat ik hem vond hebben is dattie op het OD kanaal niet zo heel erg lekker op OD/boost solo pedaaltjes reageert. Voor €100,00, gewoon doen :hippie:

Eko
14 september 2007, 23:38
Voor het geld zijn het goede versterkers. De transistor doet z`n werk goed. Vergelijken met goede buizenamps heeft geen zin. Die kosten vele malen meer.
Als oefenamp thuis zeker niet het slechtse om mee aan te vangen.