PDA

View Full Version : Nirvana cover op YouTube - akoestisch instrumentaal



chris c
14 september 2007, 11:47
Mijn bewerking voor solo akoestische gitaar van "Come as you are" :

http://www.youtube.com/watch?v=gd-8mWfYgFE

Het viel eerst niet mee om de bas- en melodielijn tegelijkertijd te spelen, maar uiteindelijk is het toch gelukt denk ik.

Don Capo
14 september 2007, 11:49
Stoere techniek. Petje af!

Squier4ever
14 september 2007, 11:54
erg mooi, maar op de een of andere manier klinkt het af en toe een klein beetje vals.... kan aan mij liggen hoor, maar je E-snaar lijkt niet in-tune

sugarfish
14 september 2007, 12:15
nice! Is (bijna) net als Tomi Paldanius. Hij heeft dat ook zo mooi gedaan met Livin on a prayer van Bon Jovi. (zie ook DIT (http://nl.youtube.com/watch?v=2DctCyO-E3s))

Dribbel_
14 september 2007, 13:16
Vet gedaan man! Klinkt echt tof zo

M Kactus
14 september 2007, 13:25
Echt knap! Het kan je stijl niet zijn, maar dit moet je gewoon kunnen waarderen. Dat doe ik je niet na :).

en idd, ik hoor het "valse" ook, maar dat kan ook met de microfoon te maken hebben.

ZeGuitarist
14 september 2007, 13:27
Fantastisch! Inderdaad niet makkelijk om zowel bas als melodie te spelen, mooi gedaan.. Alleen is je gitaar inderdaad niet echt volledig juist gestemd, maar dat is maar een schoonheidsfoutje tegenover zo een prestatie ;)

Bekijk ook eens mijn cover van Satriani (mening geven = mening krijgen :D)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97567

Cheers!

cara pilser
14 september 2007, 13:29
Mooi mooi mooi om te horen en te zien. Het heeft misschien wel een vals randje maar dat maakt het juist wat authentieker. Eén van de leukere covers die ik hier al heb mogen bewonderen.

B_2_the_a
14 september 2007, 13:32
beetje tommy emmanuel achtig, erg gaaf :D

chris c
14 september 2007, 13:49
Bedankt voor de reacties !

Dat vals randje in de bassen hoor ik ook:confused:, nochtans had ik de gitaar goed gestemd. Ik denk dat het met de opnamekwaliteit (ben ik niet zo goed in) of de conversie te maken heeft, want het is mij alleen opgevallen na het uploaden op YouTube ...

B_2_the_a
14 september 2007, 13:50
je moet het eens proberen op te nemen en hier te posten, gewoon met deftige micro of met je piezo ?

chris c
14 september 2007, 15:05
Ik moet ook vooral een deftige computer en/of geluidskaart aanschaffen denk ik. Ik zit hier maar te prutsen met een oud ding...

Buzz
14 september 2007, 16:20
Bedankt voor de reacties !

Dat vals randje in de bassen hoor ik ook:confused:, nochtans had ik de gitaar goed gestemd. Ik denk dat het met de opnamekwaliteit (ben ik niet zo goed in) of de conversie te maken heeft, want het is mij alleen opgevallen na het uploaden op YouTube ...

Klopt! Heeft met de compressie van het bestand te maken. De zaak gaat dan een beetje zweven. Vooral gitaarklanken zijn daar gevoelig voor, heb ik gemerkt.

Mooi gespeeld, man! Zó vind ik Nirvana best te pruimen;).
Na even wat doorklikken, zag ik dat je ook mijn held bewondert: Jacques Stotzem. Qua mood en muzikaliteit wat mij betreft ongeëvenaard! Speel je ook stukken van hem? (behalve Pachacamac?)

chris c
14 september 2007, 16:56
Na even wat doorklikken, zag ik dat je ook mijn held bewondert: Jacques Stotzem. Qua mood en muzikaliteit wat mij betreft ongeëvenaard! Speel je ook stukken van hem? (behalve Pachacamac?)

Man, je zegt het : Jacques Sotzem is een van mijn gitaarhelden ! Ik ken hem ook persoonlijk goed, van workshops en zo, en heb daar veel geleerd.
De eerste keer dat ik hem live zag viel ik bijna van mijn stoel van zoveel dynamiek, emotie...
En mijn gitaar is een Avalon Jacques Stotzem signature model (hij heeft nu een Martin signature). Ben dus wel een beetje fan, ja :)

Pais
14 september 2007, 18:09
Heel knap, mijn respect, maar ik vind het niet lekker in het gehoor liggen, terwijl ik het orgineel van nirvana wel erg mooi vind.

drap
14 september 2007, 23:03
Ik vind het echt knap uitgewerkt hoor, ik doe het je absoluut niet na, dus petje af. Ook gewoon leuk om te luisteren. Alleen eh... de volgende keer wel ff je gitaar stemmen in het vervolg ;)

hendrix2
16 september 2007, 20:04
Wederom erg knap gespeeld.
Ben ook fan van je Walk don't run versie :)

.Sjaak.
17 september 2007, 07:32
:) en dan vraag ik of je er ook tabs van hebt :satisfie:

Greetz
Sjaak

chris c
17 september 2007, 23:51
Tabs, jaja, komt eraan, wordt aan gewerkt.... huiswerk afmaken... :) Laat wel iets weten als het af is.

chris c
19 september 2007, 08:42
Tablatuur van dit stuk is nu verkrijgbaar.
Zie links in het infokader bij het filmpje.
:)

Lonesome Cowboy
9 oktober 2007, 23:25
mooi arrangement! dan te bedenken dat velen van ons hebben geworsteld om die baslijn (zonder de rest) te kunnen spelen toen we voor het eerst een gitaar beethadden.

chris c
10 oktober 2007, 16:38
Bedankt !

Wat ik mij soms afvraag : heeft iemand de tab al gebruikt om het stuk te leren spelen ?
M.a.w. : heeft het zin om zo'n tablatuur te maken en vrij te geven ?

Riky
10 oktober 2007, 16:52
Knap gespeeld... Jij krijgt mijn 100e post :soul:

FunkyFlamenco
12 oktober 2007, 19:28
Erg goed gedaan!!!! en ook erg mooi! Je gitaar heeft een mooie sound, wel jammer dat ie net een tikje vals is.

Lonesome Cowboy
20 oktober 2007, 23:59
Bedankt !
Wat ik mij soms afvraag : heeft iemand de tab al gebruikt om het stuk te leren spelen ?
M.a.w. : heeft het zin om zo'n tablatuur te maken en vrij te geven ?

ik kan het niet vinden.

ik speel het zelf met een barré van de wijvinger op dgbe:
2x222x
0x242x
2x222x
0xx424
en daar overheen speel je uiteraard de melodie met de vrije vingers.
de hele basmelodie meepakken is me te moeilijk... maar als ik je tabs
kan vinden ga ik het proberen.

chris c
22 oktober 2007, 09:17
De links voor de tabs staan in het infovakje naast het filmpje op YouTube. Ik plaats ze hier nog eens :

PDF file :
http://files-upload.com/files/511665/Come%20as%20you%20are.pdf

Guitar Pro 5
http://files-upload.com/files/511656/Come%20as%20you%20are.gp5

Ik hoop dat je ze kunt downloaden. Ze staan op een site waar je files gratis kunt uploaden, maar ik vraag me af of dat altijd werkt. Blijkbaar hebben sommigen daar problemen mee.