PDA

View Full Version : Les Paul en Engl Thunder



spike67
14 september 2007, 00:34
Ik een gibson LP standard faded, past hier een Engl Thunder bij?

Ik heb hier nu 1 staan om te proberen, klinkt vrij goed maar volgens mij past er beter een Marshall bij.

ik dacht aan een Marshall Tsl601 Combo.
prijs zit rond de 1000 euro.

Muziek stijl Guns and roses, Neil young, status quo, de dijk

gerrekat
14 september 2007, 09:46
waarom zou een Marshall beter bij een LP passen? Het si niet zo dat een een bepaalde amp bij een bepaalde gitaar "hoort". Ik vind een Thunder veel beter klinken dan de meeste Marshalls. Echter, de Thunder is niet de meest breed inzetbare amp, maar goed hetzelfde geld voor een JCM800 of 900, de Thunder heeft iig een beter clean dan de eerder genoemde amps.

klikokarma
14 september 2007, 10:13
Met gerrekat eens; alles past, het klinkt alleen, uh, anders. Nu heb jij het geluk dat je vier bands noemt met een behoorlijk uiteenlopend geluid. Wil je GnR? -> Marshall, Neil Young? -> Fender, Status Quo? -> Vox (De Dijk weet ik niet). Het lijkt mij dus handig om een beetje in het midden te gaan zitten, en wat ik mij herinner van de Thunder, is dat deze amps een behoorlijk breed spectrum aan geluiden kunnen produceren. Het blijft echter een feit dat Engl wel een eigen sound heeft, die je moet aanspreken.
Uitproberen en vergelijken dus! (goh, dat advies heb ik hier nou nog nooit gelezen :) ).

Squier4ever
14 september 2007, 10:31
ben t er mee eens dat een bepaalde amp niet bij een gitaar "hoort" echter ik denk dat ik niet voor een ENGL zou gaan. deze heeft IMO toch een wat modernere sound en de bands die je noemt zijn eigk "vintage".

Ik zou eens een Fender supersonic gaan testen, erg fijne amp die het allemaal kan, ook goeie verhalen gehoord over de Vox AC100 (die nieuwe). Of probeer eens een Marshall JVM schijnt ook erg geod te zijn.

laat je niet iets aanpraten maar ga testen en luister met je oren naar een versterker ipv (de meeste) verkopers. en neem je eigen gitaar mee als je die zo lief is.

gerrekat
14 september 2007, 10:33
ben t er mee eens dat een bepaalde amp niet bij een gitaar "hoort" echter ik denk dat ik niet voor een ENGL zou gaan. deze heeft IMO toch een wat modernere sound en de bands die je noemt zijn eigk "vintage".

Ik zou eens een Fender supersonic gaan testen, erg fijne amp die het allemaal kan, ook goeie verhalen gehoord over de Vox AC100 (die nieuwe). Of probeer eens een Marshall JVM schijnt ook erg geod te zijn.

laat je niet iets aanpraten maar ga testen en luister met je oren naar een versterker ipv (de meeste) verkopers. en neem je eigen gitaar mee als je die zo lief is.


de Thunder is niet echt een moderne sound IMO, ik zou er voor mijn muziek niet echt wat mee kunnen. Ik weet dat ENGL een "metal" reputatie heeft, amar ze makenw el degelijk meer vintage georienteerde amps zoals de Blackmore, Thunder en de Classic, Ik geloof dat Tony Spinner van TOTO een classic gebruikt.

Squier4ever
14 september 2007, 10:34
de Thunder is niet echt een moderne sound IMO, ik zou er voor mijn muziek niet echt wat mee kunnen.

hehe nja daar istie mss te ouderwets voor idd, maar over het algemeen heeft ENGL toch een tikje moderne sound in zich, daar maken ze zelf ook het meeste reclame voor dat het van die uberpumping oomphie gain bakken zijn, tenminste ik vind dat ze dat imago proberen uit te dragen.


@ TS: je had hier trouwens niet alweer een topic voor hoeven openen hoor, je hebt er al 3 met hetzelfde onderwerp....

spike67
15 september 2007, 11:25
Ik vind mijn ibanez roadstar mooier klinken dan de les paul op die Engl en dan bedoel ik met overdrive.

de scheur van een marshall, Lp is volgens mij mooier, misschien ga ik dinsdag die marshall testen.

Squier4ever
15 september 2007, 11:40
Ik vind mijn ibanez roadstar mooier klinken dan de les paul op die Engl en dan bedoel ik met overdrive.

de scheur van een marshall, Lp is volgens mij mooier, misschien ga ik dinsdag die marshall testen.

sounds like bullshit to me.

spike67
19 september 2007, 23:38
Ik heb die marshall getest en ik vond toch de engl beter klinken

dus dat word hem toch

bedankt voor de antwoorden

gerrekat
20 september 2007, 10:00
het heeft met zoveel factoren te maken, als je een vettere scheurw il kun je ook eens andere pickups in je LP proberen, ik vind de standaard Gibson Pickups vaak mat klinken.

ColourofFire
20 september 2007, 10:13
Ik heb die marshall getest en ik vond toch de engl beter klinken

dus dat word hem toch

bedankt voor de antwoorden

Gefeliciteerd versterkermaatje :p

Pat85
20 september 2007, 18:05
IK heb de ENGL thunder 50 (drive, zonder reverb dus) nu al een jaar (zolang al zonder GAS:O) en de clean is erg goed, reageert lekker op (veel) pedaaltjes, maar vind toch de crunch al redelijk high gain, en de lead erg high gain, dus om nou te zeggen dat deze amp een redelijk vintage karakter heeft...nou nee, maargoed, dat is goed te verhelpen met leuke pedaaltjes (aah daar is de GAS tijdelijk mee gestopt)....