PDA

View Full Version : reason-ableton live



chubbyfan
13 september 2007, 21:37
ik probeer reason af te spelen in ableton live ,om de drumloopjes die ik met reason gemaakt heb in ableton op te nemen ,maar dit lukt niet en nu is mijn vraag of dit wel mogelijk is zonder eerst een wav file te exporteren in reason en te importeren in live,kan ik reason niet gebruiken als plugin in live,en zo ja hoe?ben nu al een paar dagen aan het klooien en ben bang dat ik iets over het hoofd :chicken: zie

Megadeth_
14 september 2007, 11:11
Ik zou je drumloops opnemen via micro in Ableton en nadien opnieuw wat bijwerken.

In Ableton kun je behoorlijk uitgebreide drumloops maken en dan verlies je ook niets van je kwaliteit.Ik vermoed dat je zo'n programma's niet aan elkaar kan koppelen. De plug-ins zijn voor externe hardware, bijvoorbeeld een mengpaneel, of een toneport van line6. 'k Zal het zeker eens checken.

zx81
14 september 2007, 11:39
je kunt de geluiden van reason via Rewire rechtstreeks binnenhalen in ableton. heb zelf geen ervaring met ableton. de faq over rewire staat op http://www.ableton.com/pages/faq/rewire.

Megadeth_
14 september 2007, 13:13
je kunt de geluiden van reason via Rewire rechtstreeks binnenhalen in ableton. heb zelf geen ervaring met ableton. de faq over rewire staat op http://www.ableton.com/pages/faq/rewire.


Blijkbaar kan het inderdaad wel degelijk hier is de faq.

http://www.ableton.com/pages/rewire/reason_3

chubbyfan
14 september 2007, 17:08
het probleem is dat als ik live opstart en daarna reason zoals in de handleiding staat alles crasht ,reason geeft dan aan ,can not open reason engine ,en daarna stopt ableton ermee

andersom kan wel ,eerst reason en dan live maar zonder resultaat,

Megadeth_
14 september 2007, 19:20
het probleem is dat als ik live opstart en daarna reason zoals in de handleiding staat alles crasht ,reason geeft dan aan ,can not open reason engine ,en daarna stopt ableton ermee

andersom kan wel ,eerst reason en dan live maar zonder resultaat,

Raar, misschien crasht het omdat je te weinig ram hebt. Ik kan niets beter verzinnen. Normaal moet het perfect koppelbaar zijn.

Using Live, you can integrate audio recording, loops and samples with your Reason projects. This is done by ReWiring Reason 3 with Live.

Misschien ligt het daar aan, en heb je de 3de versie niet van 'Reason'.

chubbyfan
14 september 2007, 19:45
ram heb ik genoeg,en ik heb ook reason 3,ik denk dat het of aan de asio driver ligt,of aan de toepassing rewire.dll,maar ja ableton werkt wel weer in cubase??? dus moet het probleem bij reason liggen denk ik

bert k
14 september 2007, 20:10
Hm, ik heb hetzelfde probleem met een oudere Reason en Cubase.

chubbyfan
14 september 2007, 20:22
ik heb ook sinds kort windows vista,zou het daar niet aan kunnen liggen?

bass blom
14 september 2007, 20:35
ik heb ook sinds kort windows vista,zou het daar niet aan kunnen liggen?

dat op zich is een probleem, man wat een drama is dat pfffff.
vreet ook geheugen en processorcapaciteit.

chubbyfan
14 september 2007, 20:54
ik ben eruit denk ik,het ligt aan reason ,het is een rewire master en ik kan dit niet veranderen omdat het programma rebirth niet goed is geinstalleert,ga nu het programma opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt

chubbyfan
14 september 2007, 22:30
ik ben eruit denk ik,het ligt aan reason ,het is een rewire master en ik kan dit niet veranderen omdat het programma rebirth niet goed is geinstalleert,ga nu het programma opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt
nou dat heeft er ook niks mee te maken :sneaky:

chubbyfan
16 september 2007, 22:17
joepie, ik ben eruit,reason was nog niet klaar voor vista,net ff een programmatje van de reason website gedownload en nu werkt alles zo als het hoort,in ieder geval bedankt voor jullie hulp

Azrael
16 september 2007, 23:16
Als je serieus met muziek bezig wilt zijn, installeer dan gewoon windows XP in de normale 32bit versie. Windows Vista is in elk opzicht een drama en voor muzikanten wil je echt GEEN Vista draaien. Bied namelijk geen enkel voordeel, alleen maar nadelen.

chubbyfan
16 september 2007, 23:28
zou dat kunnen?heb namelijk net een nieuwe pc gekocht en met xp worden ze niet meer verkocht.zou ik alles eraf kunnen doen en mijn backup disc,s van
mijn oude pc erop kunnen zetten?word xp nog wel verkocht?,ik ben geen computertechneut en ben bang dat ik eindig met niets

Azrael
17 september 2007, 01:29
zou dat kunnen?heb namelijk net een nieuwe pc gekocht en met xp worden ze niet meer verkocht.zou ik alles eraf kunnen doen en mijn backup disc,s van
mijn oude pc erop kunnen zetten?word xp nog wel verkocht?,ik ben geen computertechneut en ben bang dat ik eindig met niets

Tuurlijk kan dat. Maar je kunt het beter door iemand laten doen als je het zelf niet snapt. Het stelt weinig voor, kwestie van alles eraf en nieuwe XP erop en dan de nieuwe drivers opzoeken/installeren. XP wordt gewoon verkocht als je het wilt kopen maar bij troep als XP voldoen torrents uitstekend. Je kunt niet je backup discs van je oude PC gebruiken overgens want het is waarschijnlijk allemaal OEM(fabrikant/pc specifiek). Als dat niet het geval is dan kan het wel. Maar ik zou zeggen, kijk een vriend/vriendin eens aardig aan en maak weer muziek met een goed systeem inplaats van alleen maar met Vista te klooien. Ik moet de eerste Vista gebruiker in de pro-audio nog tegenkomen. De meeste software fabrikanten doen nog niet eens hun best om hun software vista ready te maken. :)

HvV
21 september 2007, 18:58
Ik zit een 'beetje' in de software licensing en voor diegenen die een nieuwe pc met Vista OEM kopen en XP willen draaien, officieel heb je van Microsoft het recht om je OEM OS 1 versie terug te brengen. Probleem is dat MS niet de software verstrekt om dat te doen dus je zult zelf op zoek moeten gaan naar XP OEM. Je kunt je Vista key laten omzetten door de activation desk van Microsoft. In ieder geval ben je dan niet "illegaal" bezig.

Azrael
21 september 2007, 20:03
Het zal mij mijn reet roesten maar het is wel erg geinig wat je daar zegt. Nooit geweten dat dat mogelijk was.

B_2_the_a
23 september 2007, 02:39
Het zal mij mijn reet roesten maar het is wel erg geinig wat je daar zegt. Nooit geweten dat dat mogelijk was.

Tjah, zou me niets verbazen, want meestal als microsoft wat uitbrengt is het pas bij service pack 2 intressant!

Ik heb op mijn laptop vista, opzich gaat het wel in combi met reason en adobe audition... Maar ik heb liever toch xp :) die trekt minder van je vermogen...

Ik vind vista wel overigens veel handige functies hebben, maar dat zijn kleine dingetjes die het computeren nog gemakkelijker en mooier maken!


Wat ik begrepen heb is dat vista en midi een haat relatie met elkaar hebben, vista kan niet goed werken met midi signalen die binnenkomen ofzo, daarom werken weinig softwarebedrijfjes aan vista updates, gewoon omdat het simpelweg nog niet mogelijk is vanaf de microsoft kant!

chubbyfan
23 september 2007, 03:02
heb de compabiliteitsmodus voor mijn muziekprogramma,s overgezet naar xp
dit heeft mijn zwager aangeraden dus ik ben benieuwd of het helpt en dat ik het probleem vista omzeilt heb,