PDA

View Full Version : Nieuwe nummers



WISH
13 september 2007, 21:01
Hi,

Ik speel nu al ruim 2 jaar akoestische gitaar, maar ik krijg het gevoel dat ik geen goede nieuwe akoestische nummers meer vind, net alsof het hele internet leeggemolken is.

Dus nu is mijn vraag, weet iemand van jullie nog enkele nummers voor op akoestische gitaar.

Ik hou vooral van chord-liedjes, maar een fingerpicking-nummer mag altijd.

Ik zoek vooral Punk/Alternative, maakt niet uit of het een bekende artiest is of niet.

Om jullie een idee te geven, mijn lievelingslied is de akoestische versie van Prayer Of The Refugee van Rise Against. Maar een Nutshell van Alice In Chains of imagine van John Lennon speel ik ook graag.

Dus AUB post jouw nummer hieronder.

(de link naar de tab is goed)

Bedankt

davidof
13 september 2007, 22:08
nothing else matters, sanitarium(intro), call of ktulu(intro), deeltjes van to live is to die, fade to black,.. nuja ik ben een metallica freak :d

Liefhebber
13 september 2007, 22:15
Als je dit vindt, is het dan niet tijd om je eigen creativiteit aan te spreken in plaats van te zoeken naar nummers van anderen op internet ?

Eko
13 september 2007, 22:15
Het klinkt mischien vreemd , maar een andere stijl zou misschien ook iets zijn. Niet omdat voortaan te spelen maar gewoon om je techniek te verbeteren.
Ik speel in een band muziek uit `60`s en `70`s , maar begeleid net zo goed een smartlappen koor of een klassiek gezelschap.
Het heeft m`n horizon verbreed en is m`n techniek ten goede gekomen. Niet alles wat ik speel vind ik leuk, maar ik leer er wel van.
Omdat de bassist van de smartlappen band er regelmatig niet was heb ik o.a. geleerd om de baslijn er met m`n duim bij te spelen. Komt bij andere bands altijd weer van pas.

Liefhebber
13 september 2007, 22:22
Is ook een goeie van Eko, kortom er zijn vele mogelijkheden om uit deze crisis te komen. Een andere is bijvoorbeeld om gewoon een aantal dagen geen gitaar aan te raken. Verdulle: ik voel me opeens lieve Lolita in een vrouwenblad!

chris c
13 september 2007, 22:48
Wish, zowat alles kan op akoestische gitaar. Speel gewoon wat je graag hoort, op akoestische zul je een ander geluid krijgen, en de techniek wat moeten aanpassen (leer je veel mee), maar een goed lied blijft goed, elektrisch of akoestisch, en dat geldt ook voor punk, alternative, whatever !

Jack#79
15 september 2007, 15:25
Hee Wish,

wat ik heerlijk vind om te spelen zijn nummers van Jack Johnson. Bijvoorbeeld Banana pancakes of Rodeo Clowns.
Hoop dat je er wat aan hebt!!

Succes!!! :hippie:

q-elvis-p
15 september 2007, 15:29
the cure heeft een alle hits ook akoestisch opgenomen, vind ik zelf erg goed en leuk om te spelen. anders heb je nog kiss mtv unplugged, ook steengoed.
turin brakes is ook erg leuk met apparte slagjes!!! veel plezier en succes.

Spitfire
15 september 2007, 15:52
wat ik heerlijk vind om te spelen zijn nummers van Jack Johnson.

+1

En sommige nummers van Damien Rice (niet altijd even interessant gitaarwerk) en Pete Murray zijn ook erg leuk. En het is me de laatste tijd opgevallen dat nummers van Jimi Hendrix en John Mayer erg goed akoestisch klinken.