PDA

View Full Version : Nieuwe nummers



WISH
13 september 2007, 21:01
Hi,

Ik speel nu al ruim 2 jaar akoestische gitaar, maar ik krijg het gevoel dat ik geen goede nieuwe akoestische nummers meer vind, net alsof het hele internet leeggemolken is.

Dus nu is mijn vraag, weet iemand van jullie nog enkele nummers voor op akoestische gitaar.

Ik hou vooral van chord-liedjes, maar een fingerpicking-nummer mag altijd.

Ik zoek vooral Punk/Alternative, maakt niet uit of het een bekende artiest is of niet.

Om jullie een idee te geven, mijn lievelingslied is de akoestische versie van Prayer Of The Refugee van Rise Against. Maar een Nutshell van Alice In Chains of imagine van John Lennon speel ik ook graag.

Dus AUB post jouw nummer hieronder.

(de link naar de tab is goed)

Bedankt

davidof
13 september 2007, 22:08
nothing else matters, sanitarium(intro), call of ktulu(intro), deeltjes van to live is to die, fade to black,.. nuja ik ben een metallica freak :d

Liefhebber
13 september 2007, 22:15
Als je dit vindt, is het dan niet tijd om je eigen creativiteit aan te spreken in plaats van te zoeken naar nummers van anderen op internet ?

Eko
13 september 2007, 22:15
Het klinkt mischien vreemd , maar een andere stijl zou misschien ook iets zijn. Niet omdat voortaan te spelen maar gewoon om je techniek te verbeteren.
Ik speel in een band muziek uit `60`s en `70`s , maar begeleid net zo goed een smartlappen koor of een klassiek gezelschap.
Het heeft m`n horizon verbreed en is m`n techniek ten goede gekomen. Niet alles wat ik speel vind ik leuk, maar ik leer er wel van.
Omdat de bassist van de smartlappen band er regelmatig niet was heb ik o.a. geleerd om de baslijn er met m`n duim bij te spelen. Komt bij andere bands altijd weer van pas.

Liefhebber
13 september 2007, 22:22