PDA

View Full Version : MXR dist + of metal muff



GeofJackon
13 september 2007, 19:18
Ik zit met een dilemma. Ik wil een nieuw pedaaltje kopen, maar k moet tot na men rapport(mid oktober of zoiets) wachten voor ik het mag kopen.Ik wou eerst een Newtone the Plus om dat ik wel es zelf wou bouwen, maar de metal muff heb ik al getest en ik vind em heel goed.
Welke zou ik kiezen:
-bouwen en miss niet 100% het geluid krijgen dat ik wil
- gewoon de Metal muff kopen omdat ik die al getest heb

Ash ketchum
13 september 2007, 19:23
Ik zou in jouw geval voor de metal muff gaan. De plus van newtone zal waarschijnlijk net als een distortion+ een fuzzy overdrive ipv een hardcore distortion.

treblemaster
13 september 2007, 19:24
Lijkt me duidelijk......optie 2 ;)

Daarnaast is een distortion + op zichzelf staand niet echt geschikt voor metal (lees: voor het gebruik met een cleane versterker). Bij hogere gain settings klinkt ie eerder als een fuzz. Ik ken de Metal Muff niet, maar de naam suggereert een Metal pedaal ;)...dus ik weet niet wat voor geluid je zoekt?

GeofJackon
13 september 2007, 19:58
metal muff is deze:
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?f=%2FCatalog%2F01_New_Products%2F05_Me tal_Muff&q=f


ik speel voornamelijk Iced earth en dergelijke en k heb een attax 40 amp

up-guitarman
14 september 2007, 16:00
De plus van newtone zal waarschijnlijk net als een distortion+ een fuzzy overdrive ipv een hardcore distortion.

Klopt, het is gewoon een kopie van de MXR dist+ en dus helemaal niet geschikt voor metal... Ik zou gewoon die Metal Muff kopen, je hebt die al getest en vond het blijkbaar een goed pedaal? Dus waarom niet gewoon die nemen dan?

GeofJackon
14 september 2007, 17:56
t wordt dus de Metal muff

veelen
14 september 2007, 19:51
Ik zou in jouw geval voor de metal muff gaan. De plus van newtone zal waarschijnlijk net als een distortion+ een fuzzy overdrive ipv een hardcore distortion.

Ik heb zelf de Metal muff, Maar het enige wat me tegenvalt van dit pedaaltje, is juist het fuzzy achtige distortion geluid. Ik vind niet dat hij een lekker 'smooth' distortion geluid geeft. Maar buiten dat is het wel een heel fijn pedaal. Hij klinkt lekker brutaal, en vooral de 'boost' optie is erg fijn op de juiste momenten.

Joey Handsome
14 september 2007, 20:03
Tja, ik weet niet in hoeverre dat ding op een echte Muff gebaseerd is, maar het zou me dan niet verbazen dat het een beetje fuzzy klinkt. :speed:

GeofJackon
15 september 2007, 11:32
In de winkel is de fuzz me niet zo opgevalle, maar ik was dan ook over een orange amp aan't spele

veelen
16 september 2007, 17:24
Maar je hebt hem nu wel gekocht? Zo ja, ben je tevreden?

Kaïn
16 september 2007, 17:38
Of je test even een Blackstar DistX. Zeker een aanrader!!

GeofJackon
16 september 2007, 19:31
ik heb em nog niet gekocht (zie eerste post).
Hoeveel kost die blackstar?

GeofJackon
17 oktober 2007, 19:40
Het is dus de metal muff geworde. HIj is net aangekomen(besteld bij thomann) en WOW! zoveel verschillende geluiden die je eruit krijgt.

Lennert
19 oktober 2007, 11:49
Ghehe gefeliciteerd met je aanwinst! Ik heb m zelf ook en vind het een heel fijn pedaal, al haal ik de echte punch uit m'n zoom pedalen ;) De metal muff blijft mijn favoriet bij bepaalde dingen, krijg er echt een heerlijk lead geluid uit.