PDA

View Full Version : Fender Performer 1000



Thijssie06
13 september 2007, 18:52
Hey

Ik heb laatst een Fender Performer 1000 gekocht die eigenlijk wel heel goed bevalt maar:
1. Ik krijg veel/harde ruis als ik mijn distortion inschakel.
2. Mijn versterker knalt als je hem uitzet (toch redelijk hard).

Dit allemaal heb ik nooit bij mijn vorige versterker gehad. Kan het zijn omdat ik geen geaarde stekker op mijn kamer heb en dat hij daarom knalt, ik weet het niet.

Alvast bedankt

vulvasonic
14 september 2007, 01:15
Dat knallen doet ie. Althans, dat doet ie bij iedereen die ik ken die er een gehad heeft, inclusief die van mezelf.

Over ruis had ik niks te klagen trouwens.

Maar wat ik nog wel even wil zeggen is dat ik het overstuurde kanaal van de Performer 1000 zo gigantisch lekker vind, dat ik het jammer vind dat ik dat vooralsnog uit geen enkele andere versterker heb weten te halen (voor alle duidelijkheid, ik heb de mijne verkocht, omdat ik geld nodig had voor het grotere werk).

En toch.............., ik mis dat geluid. Ik ben nog nooit een versterker tegengekomen die zo makkelijk op zo'n muzikale manier je boventoontjes versterkt. Ik mis haar echt.

ateng
15 september 2007, 02:50
Ik precies hetzelfde! Echt een fijne versterker en de drive is echt super. Ik mis m ook... best wel. Ha ha ha.

dePerik
15 september 2007, 22:47
Nummertje drie hier.
We moesten maar es een club voor verdrietige ex-Performer 1000's gaan oprichten. Kunnen we een praatgroepje doen en dan weemoedig naar ouwe opnames luisteren. :D

edit: dat ruisen kan heel goed met niet geaard zijn te maken hebben, en het knallen is inderdaad een typisch P1000 dingetje. Even de mastervolume dicht zetten voordat je 'm uitzet en anders een amptech zoeken die dat verhelpen kan (indien mogelijk)

vulvasonic
16 september 2007, 00:40
Nummertje drie hier.
We moesten maar es een club voor verdrietige ex-Performer 1000's gaan oprichten.

Driemaal raden aan wie ik mijn Performer 1000 heb verkocht......
Nou?
Juist, dat was iemand die de zijne had verkocht en spijt had gekregen van die beslissing! :seriousf:

EN IK LIEG NIET EENS!!!! http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a065.gif

Thijssie06
16 september 2007, 20:02
Zo als ik al jullie posts lees , dan denk ik dat ik mij gelukkig mag prijzen met deze versterker

De volume uitdraaien heeft geen zin , dan knalt hij nog.


P.S : Als jullie die club oprichten mag ik dan ook lid worden, dan mogen jullie mijn Fender performer weer één keertje aanraken

bass blom
16 september 2007, 20:33
als je je volume dicht draait draai je alleen de input dicht.
een amp geeft altijd zijn signaal aan de speakers.

dePerik
16 september 2007, 22:38
als je je volume dicht draait draai je alleen de input dicht.
een amp geeft altijd zijn signaal aan de speakers.

Klopt natuurlijk, maar ik deed het altijd wel zodat je in ieder geval geen extra input signaal whatsoever meeversterkte als je 't ding uitzette. Het gekke is wel dat de ene keer hij harder knalde dan de andere keer. Ik weet niet of het met een gigaOhm weerstand of zoiets op te lossen is?

Thijssie06
17 september 2007, 13:12
Ja dat klopt inderdaad hij knalt de ene keer harder dan de andere.
Ik heb hem geprobeerd op een geaarde stopcontact maar dat geeft geen verschil :confused:

Joey Handsome
17 september 2007, 13:20
Mijn Twin Reverb RI knalt ook als je hem aan/uitzet. Geeft toch niet?

klikokarma
17 september 2007, 14:08
Ik meende dat het over het algemeen niet heel erg goed voor je speakers is als je versterker 'knalt'. Aan de andere kant hebben veel versterkers - zeker met een transistor eindtrap - last van een knal of piep als ze aan of uit gaan. Het zal dus toch wel niet veel kwaad kunnen, anders zouden de heren fabrikanten er wel iets op gevonden hebben, nietwaar? (Of is het een complot om nog meer speakers te kunnen slijten :sneaky: )

Rinus Roltoetur
17 september 2007, 17:27
Het knallen valt mee wanneer je voor het uitzetten even je snoer eruit trekt. Dan klinkt enkel nog een tik. Vanaf '94 doet ie het al, dus is het goed. Ruis valt bij mij ook mee. Als je met losse handen speelt (hoera! die riff ging best oke houding) dan heb je wel ruis afhankelijk van de aarding. Met de gain op 11 wordt het sowieso gevoelig. Enige wat ik niet snap is waarom er een 1 en een 2 op de volume knoppen staat.

Verders ben ik nog steeds een gelukkige eigenaar....schouder hebben om op uit huilen voor al diegene die hem verpatst hebben?

en, om in performer 1000 taal te blijven;
harde drummers vangen veel wind.

groet,
Rinus.

Thijssie06
17 september 2007, 18:24
OK , bedankt voor de info.

Maar ik zit toch nog met het ruisen

Rinus Roltoetur
18 september 2007, 13:11
Ruis? Op welk kanaal? Het clean kanaal heeft een basis ruis, maar is minimaal. Ruist het desondanks controleer dan de afscherminen van snoer, elementen etc. eens. Een goed snoer is trouwens ook de investering waard. Gebruik je een effect pedaal? Sommige ruisen enorm. Het overstuurde kanaal heeft meer ruis naarmate je de gain verder open draait. Dat is op zich niet abnormaal. Als je enigzins speelt dan moet die ruis zich wel op de achtergrond bevinden(!).
De performer is een behoorlijke bullebak. Het minimale volume in de thuis-stand is al behoorlijk. Gebruik je het op slaapkamer niveau dan is ruis niet onoverkomelijk.

Zijn (is) het typisch de lead kanalen dan kan ook buis aan vervanging toe zijn.

Groet,
Mark

Thijssie06
18 september 2007, 16:09
Het is inderdaad op het overstuurde kanaal, heb de gain wel redelijk goed openstaan (7 - 10).
Dus het kan misschien aan de wah-pedal liggen die ik ertussen heb liggen.
Nog niet eerder aan gedacht :roll:

Ik zal het proberen :)

minas
18 september 2007, 17:15
Hier nog iemand met een performer, had hem al heeeel lang niet meer aangehad. Maar nu mijn versterker ff tijdelijk de deur uit is, heb ik weer te voorschijn kunnen toveren en is inderdaad een super ding voor het geld. Helemaal super amp wanneer hij aan is gesloten op mijn 2x12 v30.

Die ruis heb ik ook, bij mij is vooral de reden het niet geaard stopcontact.
De knal is hoort erbij!

succes ermee!

Thijssie06
18 september 2007, 19:51
Ok , bedankt

dePerik
18 september 2007, 21:56
Verdomme, ik wil m'n Performer terug :sneaky:

Rinus Roltoetur
19 september 2007, 13:12
Heej Minas.

2x12 zeg? Heb je die aan het combo op het top model zitten. Ik heb de combo uitvoering, maar wil toch eens proberen daar een cabinet onder te zetten. Had zelf ook het idee voor een 2x12 (4x XX is mooi, maar lijkt me erg dik). Heb je meer info over dit cabinet?

Verders ben ik nog op zoek naar een hoes voor mijn performer....

groet,
Mark

pasqual
20 september 2007, 21:47
ik ben ook een gelukkige bezitter van de performer. ik ben er zelfs zo tevreden over dat ik 'm laatsts heb laten repareren voor 110,- euro en heb er 5 weken op moeten wachten door een misverstand. ik heb toen een leenversterker meegekregen- een marshall valvestate 8080- en dan weet je pas hoe goed die performer is. de performer is een amp met een goed clean en vervormd geluid waar je verder geen extra tube screamer ofzo bij nodig hebt. ik krijg altijd complimenten over mijn vette geluid na optredens. heb je de externe speaker output al ontdekt ( min. 8 ohm )? moet je eens proberen met een gallien-kreuger thule box, de combinatie van de eigen speaker en deze is errug vet!! daar kan menig ander ( duurder ) merk versterker een puntje aan zuigen. je hoort het al, ik ben erg enthousiast over dit relatief klein combootje.

groeten Pasqual en veel plezier ermee.

minas
21 september 2007, 12:47
Heej Minas.

2x12 zeg? Heb je die aan het combo op het top model zitten. Ik heb de combo uitvoering, maar wil toch eens proberen daar een cabinet onder te zetten. Had zelf ook het idee voor een 2x12 (4x XX is mooi, maar lijkt me erg dik). Heb je meer info over dit cabinet?

Verders ben ik nog op zoek naar een hoes voor mijn performer....

groet,
Mark

Hey Rinus,

Ik heb de combo versie en die ik wel eens op de 2x12 aansluit (Brunetti V30 2x12), al speel ik bijna nooit meer op de performer(na vanavond zal het helemaal weer minder worden nu ik mijn versterker weer terug krijg). Heb hem vroeger altijd gebruikt in combinatie met een Mesa V-twin, wat het geluid echt nog veel meer ten goede deed.

Het blijft iig echt een mega ding!

pasqual
23 september 2007, 21:11
mijn performer is van '92 of '93, dus zo'n 15 jaar oud. hebben jullie nog geen problemen gehad met de electronica? ik heb laatst een breuk in de printplaat gehad en diverse losse solderingen die er pas uitkwamen nadat de versterker goed warm was, ongeveer na een 20 minuten. dit werd werd toegeschreven aan de trillingen van de speaker en dat 15 jaar lang met een niet al te verlegen volume. ik heb dan ook na de reparatie de speaker er uitgehaald en er een losse speakerkast bijgemaakt zodat de versterker nu los staat van de speaker. waarom al deze moeite en niet gewoon een nieuwe versterker kopen?
ik heb er diverse uitgeprobeerd en er zijn toch maar weinig tot geen in deze prijsklasse met deze geluidskwaliteit en met dit volume en dito power.

groeten Pasqual.

Rinus Roltoetur
14 december 2007, 17:03
Mijn performer is van '94. Ben zuinig op m'n spullen. Aangezien ik de drummer nog wil horen komt ie zelden boven de 3. Is wel ooit eens van het steekwagentje gevallen. Niet kapot te krijgen. Als je echt veel op sjouw moet waarbij de versterker over en nergens staat kan ik me voorstellen dat je een keer de soldeerbout moet pakken. Tot dusver heb ik onlangs enkel de buis vervangen.

Thumke
30 januari 2008, 11:22
Heb zelf ook een Perfomer 1000. Super versterker, mooi geluid zeker in combinatie met mijn Strat! Heb hem dan ook in eerste instantie voor deze gitaar gekocht, maar heb er ondertussen op meerdere gitaren mee gespeeld en blijft zelfs bij een Gibson Les Paul beter klinken als een Marshall versterker!

Dat ruisen waar iedereen het over heeft heb ik ook, maar ik ken meerdere mensen met deze versterker en die hebben dit ook vind het een beetje bij de versterker horen. Hetzelfde geldt voor de "knal" als je hem uit zet!

Weet iemand toevallig waar je een hoes voor deze versterker kunt krijgen? De mijne is namelijk gestolen na een optreden 2 weken geleden! gelukkig zat ie niet om mijn versterker heen!

Harry
30 januari 2008, 12:24
ik ben wel nieuwsgierig geworden eigenlijk. Hoe doet deze versterker het op wat lagere volumes? Ze zijn ook niet zo duur zag ik....

Kim Wilson
30 januari 2008, 12:26
Het is een transistorbak met een buisje in de preamp. Dus ook op lagere volumes doet ie het prima. Ik heb de Performer 650 gehad, en dat ding klonk ook prima, ook op huiskamerniveau. Als je die instelling kunt krijgen, trouwens. Die volumepot lijkt een aan-uitschakelaar te zijn...

Joey Handsome
30 januari 2008, 12:28
Als je die instelling kunt krijgen, trouwens. Die volumepot lijkt een aan-uitschakelaar te zijn...

Dat is bij wel meer Fender bakken zo lijkt het. Meestal staan ze op standje 3 al voor drie kwart open. Irritant is het eigenlijk.

Harry
30 januari 2008, 12:36
dat is dan wel weer raar. Maar als het zou werken klinkt het als een ideale versterker voor in de oefenruimte. Mijn eigen versterker moet meestal erg hard, dus ik zal er eens eentje uit gaan proberen als ik de gelegenheid heb.

Thumke
30 januari 2008, 13:10
Is inderdaad ook op lagere volumes nog goed! alleen als je de gainkanalen inschakelt mist ie toch wat als ie iets te laag staat, ik persoonlijk vindt dat hij voor de gain minimaal tussen 4 en 5 moet staan qua volume. maar nogmaals is persoonlijk.

Output
25 januari 2009, 22:29
Dit is al het 3de topic waarin ik dit vraag, maar worden ze gemaakt ?
Want ik zie ze bijvoorbeeld niet in de catalogus/prijslijst van fender.
En op het internet vind ik ze alleen maar 2de hands.

MarkV
25 januari 2009, 22:38
Want ik zie ze bijvoorbeeld niet in de catalogus/prijslijst van fender.


Wat denk je dan zelf? :confused: