PDA

View Full Version : gitaar kopen



vissebeest
23 januari 2003, 19:42
Hoi,

ik heb wat vraagjes voor als ik een gitaar ga kopen. ik heb niet teveel geld en heb nog geen gitaar, een leuke beginnersgitaar voor niet zoveel geld moet het dus worden. ik denk dat ik dan het beste met een spaanse gitaar kan beginnen??? waar moet ik op letten bij de aankoop. wat zijn goede merken om te begginnen. hebben die merken sites. voor de rest maakt het me niet veel uit hoe de gitaar is, het hoeft geen massief bovenblad te hebben ofzo, als hij maar speelt en niet naar een maand kapot is.

alvast bedankt

Ic3gl0vE
23 januari 2003, 19:49
wat voor muziek wil je spelen?
als je een beetje populaire muziek wilt spelen (rock ed.) moet je een western kopen. Yamaha heeft een leuke gitaar voor 159 euro inclusief hoes (Yamaha F310P). Ik heb deze gitaar zelf ook. Hij klinkt leuk, niet geweldig, en als je alleen akoestisch speelt zul je na een jaar of wat ook wel een andere willen, maar wat wil je voor zo weinig geld.
zelf heb ik 'm gekocht als aanvulling op mijn arsenaal elektrische gitaren en ik moet zeggen dat ik er veel plezier van heb. Voor onder de 200 euro is het denk ik wel de beste gitaar.
Als je budget tot 300 euro is moet je eens een crafter proberen, die klinken erg goed voor het geld.
als je meer wilt uitgeven moet je even kijken naar wat Leen Kap allemaal aanraadt :smile:

vissebeest
23 januari 2003, 19:53
ik wil eigenlijk meer klassieke muziek gaan spelen om te beginnen, als ik daar genoeg van krijg kan ik altijd overstappen op een western.

Ibanez RuleZ
23 januari 2003, 20:08
dan moet je eens naar alhambra gitaren gaan kijken, die leveren (voor zover ik heb gehoord) veel gitaar voor relatief weinig geld.

Harrald