PDA

View Full Version : probleem met mn fender super six reverb



smurk
13 september 2007, 17:47
hoi, ik heb dus een super six reverb.
De buisjes die erin zitten moeten nodig vervangen worden, dit ga ik ook binnenkort doen, maar hij klinkt voor de rest wel lekker, maar toch begint hij nou kuren te krijgen, en ik vroeg me af of dat door de oudheid van de buizen komt of niet..
Hij begint namelijk na een tijdje spelen (5 min) een hoorbare brom te krijgen, die naarmate de tijd vordert steeds harder wordt. na +-een half uur wordt het geluid wat er uit komt totaal vervormt, dan klinkt het net zoals wanneer digitaal geluid overstuurt wordt, heel ranzig dus. op dat moment valt er dus niet meer over te spelen.
Als ik dan naar de eindbuizen kijk, zie ik dat eentje heel hard gloeit, terwijl de rest er niet uitziet of ze werk verrichten. het lijkt dus wel of een eindbuis al het werk doet...

nu de vragen:
Is dit een bekend eindbuizen probleem of kan ik hem beter voor een full-check langssturen??
De voorplaat waar de pots opzitten wordt ook erg warm (graadje of 40 is niet overdreven), is dat normaal

IK begrijp dat het waarschijnlijk moeilijk te beoordelen is, maar ik vraag het toch maar even. Als iemand een idee heeft kan mij dat veel zoekwerk en geld besparen :-D
groetjes smurk

Rinze
13 september 2007, 18:11
Ik zou hem meteen na laten kijken. Ik ben geen expert, die zijn er hier trouwens wel. Maar ik weet wel dat een eindbuis die zo heftig gloeit aan zijn eind is. En je wilt toch niet dat die buis andere onderdelen meesleept als ie de geest geeft. Breng hem naar een goeie versterkerreparateur, setje nieuwe buizen en een nakijkbeurt, het kost even wat maar dan heb je ook wat.

smurk
13 september 2007, 18:49
aha, dank je rinze. weet ik in iedergeval dat ik er niet meer op ga spelen...

Als mensen tips hebben :???? :gitarist: