PDA

View Full Version : Over gaan naar een basgitaar binnen 1week?



Gitaar.
13 september 2007, 16:45
hallo
vandaag is het 1week geleden dat ik voor het eerst een gitaar in mn hand heb, heb nu een electrische ''normale'' haha..
maar ik zou graag over willen gaan naar een electrische basgitaar, maar dit binnen een week?
ik ken de noten spelen, maar nog niet zo snel om een nummer mee te spelen, maar daar ben ik voor aan het oefenen..
ik ben dus eigenlijk een beginner, die over wilt gaat naar een bas gitaar, maar dit binnen 1week? wat is volgends jullie het verstandigst? blijven oefenen tot ik het beter ken op deze gitaar wat ik nu heb?, of gelijk verder gaan op een bas?

sickpunk
13 september 2007, 17:09
als je bassist wilt worden, kan je beter zo snel mogenlijk overstappen en les nemen, zodat je in elk egval een goede basis krijgt...(zowel qua techniek als spel)

OJJVZ
13 september 2007, 18:37
ik heb een jaartje veel akoestische en electrische gitaar gespeeld, voor ik bas begon te spelen, het is voor bijde handen wel een andere techniek, ik heb wel eens het gevoel dat het voor mn snelheid en het tapping-vermogen :P in mn linkerhand heeft geholpen dat ik eerst gitaar speelde, maar kwa rechterhand (als je fingerstyle wilt spelen) is het het makkelijkst als je snel bas gaat spelen..

Valentijn
14 september 2007, 13:40
Als je echt bas wil gaan spelen zou ik dat gaan doen, en niet eerst gitaar gaan spelen. De techniek is dusdanig anders dat je eerst gitaar gespeelt moet hebben om bas te kunnen spelen.

Dan kan je later altijd nog gitaar ernaast gaan spelen, en daar evt technieken uit gaan halen, maar het is niet 'nodig'. Sterker nog, het is nu zelfs beter om niet gitaar te gaan spelen denk ik als je dit niet ook echt wilt

Jeroensnake
15 september 2007, 14:29