PDA

View Full Version : Over gaan naar een basgitaar binnen 1week?



Gitaar.
13 september 2007, 16:45
hallo
vandaag is het 1week geleden dat ik voor het eerst een gitaar in mn hand heb, heb nu een electrische ''normale'' haha..
maar ik zou graag over willen gaan naar een electrische basgitaar, maar dit binnen een week?
ik ken de noten spelen, maar nog niet zo snel om een nummer mee te spelen, maar daar ben ik voor aan het oefenen..
ik ben dus eigenlijk een beginner, die over wilt gaat naar een bas gitaar, maar dit binnen 1week? wat is volgends jullie het verstandigst? blijven oefenen tot ik het beter ken op deze gitaar wat ik nu heb?, of gelijk verder gaan op een bas?

sickpunk
13 september 2007, 17:09
als je bassist wilt worden, kan je beter zo snel mogenlijk overstappen en les nemen, zodat je in elk egval een goede basis krijgt...(zowel qua techniek als spel)

OJJVZ
13 september 2007, 18:37
ik heb een jaartje veel akoestische en electrische gitaar gespeeld, voor ik bas begon te spelen, het is voor bijde handen wel een andere techniek, ik heb wel eens het gevoel dat het voor mn snelheid en het tapping-vermogen :P in mn linkerhand heeft geholpen dat ik eerst gitaar speelde, maar kwa rechterhand (als je fingerstyle wilt spelen) is het het makkelijkst als je snel bas gaat spelen..

Valentijn
14 september 2007, 13:40
Als je echt bas wil gaan spelen zou ik dat gaan doen, en niet eerst gitaar gaan spelen. De techniek is dusdanig anders dat je eerst gitaar gespeelt moet hebben om bas te kunnen spelen.

Dan kan je later altijd nog gitaar ernaast gaan spelen, en daar evt technieken uit gaan halen, maar het is niet 'nodig'. Sterker nog, het is nu zelfs beter om niet gitaar te gaan spelen denk ik als je dit niet ook echt wilt

Jeroensnake
15 september 2007, 14:29
Als je slechts 1 week gitaar speelt (wat speel je dan eigenlijk?!) heb je voldoende basiskennis om zonder problemen over te stappen naar welk instrument dan ook. De mogelijkheden zijn onbeperkt. De vraag is wat je wilt. Dus wil je gitaar spelen, of wil je basgitaar spelen ?

Verder vraag ik me af waarom je per se binnen 1 week over wilt gaat. Als je binnen 1 week gitaar hebt leren spelen, dan moet dat denk ik wel lukken. Ik bedoel dat je met overeenkomstige inspanning hetzelfde niveau basgitaarspelen moet kunnen halen, als het niveau van gitaarspelen wat je na die eerste week had.

Blijven oefenen is een regel die voor zo'n beetje alle situaties van toepassing is.

Waarom wil je trouwens overstappen binnen 1 week? Ik denk namelijk dat je jezelf behoorlijk wat frustraties op de hals haalt met de hoogte van die lat...


___________
inter
neu
nie
net

dejohan
24 september 2007, 22:39
Een basgitaar is geen gitaar, maar een doorontwikkeling van de contrabas. Zegt genoeg hoop ik

q-elvis-p
24 september 2007, 22:54
neem basles en gitaarles!!! en koop zo'n ding met waar een bas gitaar en normale gitaar op zit!!!

http://www.gibson.com/magazines/amplifier/1998/2/img/AWoody-4.jpg

snor laten en staan en gaan met die (dubbele) banaan

de kater
9 december 2007, 12:16
Ik probeer nu 3 al drie weken te bassen ,als je dat binnen een week kan lijkt me dat geniaal ik als dommert denk daar 10 jaar over te doen,maar goed de een is de ander niet