PDA

View Full Version : carl martin red repeat



glacius
13 september 2007, 14:07
hallo,

ik ben van plan de carl martin red repeat aan te schaffen, iemand bekend met dit pedaal ?

ik heb me zover erin verdiept dat ik weet hoe hij ongeveer zal gaan klinken.

wat ik ervan wil weten is de afmeting van het apparaat ..

ik heb de search gebruikt en flink gegoogled maar kan niks vinden hierover.

heeft iemand hem hier?

Mitch
13 september 2007, 14:10
Iets minder dan twee bossjes strak tegen elkaar.
Qua sound heb ik een korte beschrinving gegeven in mijn topic over de delay multi test en ik dacht dat 1959SLP er ook al eens over gepost had.

Einzeln
13 september 2007, 14:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=93900

glacius
13 september 2007, 14:43
ok danku !

ik las iets over een slechte bypass. is dit te fixen met een andere schakelaar ?>

Mitch
13 september 2007, 15:26
Haal je nu de Red Repeat en de Delayla niet door elkaar ? Die laatste had namelijk een enorme bleed (tenminste, het exemplaar dat ik testte).

Dirk_Hendrik
13 september 2007, 15:51
Haal je nu de Red Repeat en de Delayla niet door elkaar ? Die laatste had namelijk een enorme bleed (tenminste, het exemplaar dat ik testte).

Was dat die van dat 13 jarig meisje??

Mitch
13 september 2007, 16:46
Nee, dan valt het nog mee. Zo rond een jaar of zestien bloeden ze pas op volle sterkte......oeps, off topic.....daar gaat mijn goede naam.

glacius
13 september 2007, 18:19
Nee, dan valt het nog mee. Zo rond een jaar of zestien bloeden ze pas op volle sterkte......oeps, off topic.....daar gaat mijn goede naam.

geil ! :stop:

up-guitarman
14 september 2007, 15:57
Hehe, ff terug on topic, de maandstonden van 16-jarige meisjes interesseren me zo niet... :D

Afmeting van dat pedaal: Ik weet het niet exact, maar het is nogal een lompe vorm. Ik vind het een heel mooi design maar niet zo praktich voor op je board. Ingeplugd zal het idd, zoals Mitch al zei, 2 bossjes tegen mekaar geplakt (zonder kabeltje ertussen) zijn ongeveer...

Jan Buurman
17 september 2007, 12:42
Ik heb de Red Repeat ook. Ben er erg blij mee. Het was wel even passen en meten op mijn board maar het is gelukt. Ik heb hem ook in de FX loop hangen maar ik kwam er achter dat het best een tone sucker is. Zoveel dat ik een oplossing moet gaan zoeken. Zou dat te verhelpen zijn met een True Bypass?

Mitch
17 september 2007, 13:07
Een tone sucker in de loop ? Had je daar al andere pedalen in staan zonder tone suck of bedoel je dat sinds je de loop gebruikt, je dynamiek en klank veranderd zijn ?

Jan Buurman
17 september 2007, 13:19
Sinds ik de loop gebruikt is inderdaad mijn dynamiek en klank veranderd. Eerst dacht ik dat het aan de loop lag. Ik heb toen een (goed) snoer tussen send en return gedaan en toen had ik het verlies niet. Toen ben ik bij de pedalen gaan zoeken en ik kwam er toen achter dat de Red Repeat een tonesucker is. Het andere pedaal wat in de loop hangt is een MI Audio Buff&Boost (of is het Boost&Buff?)
Het is wel vervelend want ik wil wél het geluid wat ik heb zonder de FXloop maar ik wil toch graag een cleanboost en en delay im mijn Loop hangen....

Mitch
17 september 2007, 13:25
Alleen een kabel erin geeft dus geen verlies, alleen de boost erin ook niet maar zoda de Red Repeat erbij komt wel ? Begrijp ik 'm zo goed ?

Jan Buurman
17 september 2007, 13:29
Ongeveer wel. Van de Boost weet ik het ook nog niet zo zeker... Toen ik mijn pedalen ging uitproberen wat betreft tonesuck was mijn tijd voorbij in het oefenhok.

Jan Buurman
17 september 2007, 13:31
En ik herinner mij dat toen ik de Red Repeat in mijn gewone signaalpad had een lichte delay hoorde ookal stond het pedaal uit.....

glacius
17 september 2007, 13:48
En ik herinner mij dat toen ik de Red Repeat in mijn gewone signaalpad had een lichte delay hoorde ookal stond het pedaal uit.....

ik ben van plan dit vandaag eens uitgebreid te gaan testen, ik ga feedback utrecht even telefonisch consulten of ze deze hebben

Jan Buurman
17 september 2007, 13:50
Ik hoor graag je bevindingen!!!

glacius
17 september 2007, 13:50
maar natuurlijk zijn ze op maandag dicht :(

glacius
17 september 2007, 13:52
dan maar dirk witte bellen

Chris Winsemius
17 september 2007, 17:48
dinsdagen.....

:D

glacius
17 september 2007, 18:35
morgen ga ik ook echt even !

heb je morgen wat te doen chris ?

Chris Winsemius
17 september 2007, 18:47
morgen ga ik ook echt even !

heb je morgen wat te doen chris ?

Wat ampjes, als je langs wilt komen: geef even 'n belletje morgen na 11-en of vanavond tot +/- 22 uur.

glacius
18 september 2007, 08:14
Wat ampjes, als je langs wilt komen: geef even 'n belletje morgen na 11-en of vanavond tot +/- 22 uur.

ik heb alleen maar het telefoonnummer van Cora (met alle respect ;) )

maar ik ben rond 3 uur bij feedback denk ik

Mitch
18 september 2007, 09:39
ik heb alleen maar het telefoonnummer van Cora (met alle respect ;) )


Priceless ! :D

glacius
19 september 2007, 11:51
ik ben er helaas gister niet aan toe gekomen .. ik hou jullie op de hoogte ..

Jan Buurman
24 september 2007, 15:53
En? Al iets bekend? Ik ben erg benieuw naar jullie bevindingen....

Samder
24 september 2007, 20:27
ik ook!!!!!!!!!!!!!

glacius
26 september 2007, 09:03
ik ben er tot op heden nog niet aan toe gekomen, donderdag avond is de planning

JeroenSchaaf
26 september 2007, 10:21
van uitstel komt... haha :strat:

glacius
26 september 2007, 10:51
van uitstel komt wat dan ?

JeroenSchaaf
26 september 2007, 12:11
van uitstel komt afstel.. zeggen ze!


:nervous: was maar een geintje... 8-)

glacius
28 september 2007, 08:15
nou, gister heb ik hem getest.

mijn bevindingen: ik heb de carl martin red repeat aan de tand gevoeld met een gibson bfg en een vox amp .
ik vind de red repeat geen prettige delay, hij is niet goed instelbaar kwa intesiteit.
geen lekkere strakke delay waar ik naar opzoek ben.
hij klinkt wat te ''droog''


dus ik heb hem niet aangeschaft .