PDA

View Full Version : nieuwe snaren niet goed



LordSpeedyShit
23 januari 2003, 17:05
hallo,
ik heb gisteren nieuwe snaren(0.10) op mn gitaar gezet, maar als ik nu speel lijkt het net of ze te los zitten, ik hoor steeds de snaren tegen de frets gaan (ofzo), in ieder geval klinkt het niet zoals eerst.
Heb ik ze er verkeerd opgezet? of is het normaal dat ze dat in het begin doen?

pimmetje
23 januari 2003, 17:15
Nieuwe snaren willen nog wel 'ns kletteren (eigenlijk meer regel dan uitzondering). Gaat vanzelf over... als 't over een dag of wat nog niet weg is, dan is er wel wat fout.

Maar denk 's na: snaren er VERKEERD opzetten... lijkt mij een hele moeilijke opgave :grin:.

LordSpeedyShit
23 januari 2003, 17:20
ow ok, dan wacht ik het wel af.
en met verkeerd erop zetten bedoel ik niet verkeerd om ofzo, maar dat je ze in bepaalde volgorde moet doen of dat je een bepaalde handeling moet uitvoeren (buiten het verwijderen van de oude snaren).
ik heb hier namelijk compleet totaal geen verstand van.
ik heb trouwens wel een tremolo brug, maakt dat nog uit?

Ivorovitch
23 januari 2003, 17:46
Mmm, eens denken;
Heb je de snaren een beetje voorgerekt?
Netjes opgedraaid?
Dan kan er haast vrij weinig fout gaan lijkt me. Wat wel handig is als je het je een keer laat voordoen door iemand die ervaring heeft met snaren opzetten, kan je de kunst een beetje afkijken. Verder veel succes ermee!

LordSpeedyShit
23 januari 2003, 17:47
ok, dat zal ik inderdaad eens doen
bedankt voor alle adviezen

pimmetje
23 januari 2003, 18:13
Tremolo maakt niet echt uit voor het opzetten van de snaren. Wel voor het gestemd krijgen van de snaren als ze er eenmaal op zitten. Maar da's alleen maar wat extra werk, niets moeilijks... tenzij je hiervoor geen .010 snaren had. Dan zal je hoogstwaarschijnlijk wat extra zaken moeten afstellen.

Swan
23 januari 2003, 18:25
heb je ze n octaaf te laag gestemd :grin:

LordSpeedyShit
23 januari 2003, 19:17
Swan: nee dat niet :wink:

FragDaddy
23 januari 2003, 19:19
jup. nieuwe snaren kletteren bij mij ook vaak (niet altijd).

na een paar daagjes is dat weg. geen probleem.

LordSpeedyShit
23 januari 2003, 19:22
ok, wachten dan maar

Azrael
23 januari 2003, 23:24
Ik heb ook altijd heel even kletterende snaren in het begin. Na een dag is dat weer over :smile: en klinkt je gitaar weer als vanouds.