PDA

View Full Version : Waarschuwing Tolex



'66 special
13 september 2007, 09:57
Voor de mede gitaarnetters die erover denken tolex te bestellen bij Verelec:
Als je Smooth White Tolex besteld krijg je Smooth BLONDE tolex. Tussen die twee zit een behoorlijk kleurverschil.
Blijkbaar noemt men daar Smooth Blonde gewoon Smooth White.

Geen idee of dat bij de andere kleuren ook zo gaat.

Nocki
13 september 2007, 10:00
Zelf nooit problemen gehad me Nico. Heb je al contact gehad met hem? Het lijkt er namelijk sterk op dat je je frustraties aan het delen bent hier op het forum. En dat leid nergens toe.

bert k
13 september 2007, 10:11
Heb je Nico al gebeld? Misschien is er gewoon wat misgegaan met de verzending. Iedereen maakt wel eens een foutje.

'66 special
13 september 2007, 10:14
Zelf nooit problemen gehad me Nico. Heb je al contact gehad met hem? Het lijkt er namelijk sterk op dat je je frustraties aan het delen bent hier op het forum. En dat leid nergens toe.

Ja, ik heb al contact gehad met Nico (uiteraard). Volgens Nico heb ik de 'echte' Smooth White Tolex gekregen. Kleur of naam klopt gewoon niet en het leek me zinvol dat hier aan te geven omdat het best zo kan zijn dat Nico, of zijn leverancier, bij die tolex soort die naam heeft en dat geeft dus verwarring.

Smooth white tolex (een lichte creme) vind je op Fenders begin jaren '60, Smooth blonde (beige achtig) op versterkers vanaf '64 ofzo.

Einzeln
13 september 2007, 10:28
Blonde
http://www.newellamps.com/images/BLONOXTWNWF2WEB.JPG
http://store.benniesfifties.com/images/res/_purpleguitars_amps_sets_fender_tremolux64_sm_200_ 0.jpg
white
http://store.benniesfifties.com/images/res/_purpleguitars_amps_sets_fender_bandmaster63_sm_20 0_0.jpg
http://www.guitar-parts.com/pictures/626c/Fender-Smooth-White-Tolex-Amplifier-Covering.jpg

Dus precies andersom. Ik denk dat je Nico een excuus verschuldigd bent. Iedereen kan een foutje maken.

'66 special
13 september 2007, 10:43
Ben nog met Nico in gesprek en indien excuses van toepassing zijn krijgt hij ze ook :) . Het probleem is dat hij op zijn site aangeeft dat de bekleding voor Fenders 60 - 63 is. Brian Setzers versterker bijvoorbeeld......

Het probleem is niet Nico maar de naamgeving en de verwachtingen die worden gewekt (al of niet terecht).

PS
http://www.purpleguitars.com/guitarpages/ampsgear/fender_tremolux_62.html
Deze tremolux heeft rough white tolex...... precies de juist kleur.



Blonde
http://www.newellamps.com/images/BLONOXTWNWF2WEB.JPG
http://store.benniesfifties.com/fender-tremolux-1964-blond-tolex-blackface-2x10-p-574.html?osCsid=7423398120c79cddf4d5d48d3f6bd260
white
http://store.benniesfifties.com/images/res/_purpleguitars_amps_sets_fender_bandmaster63_sm_20 0_0.jpg
http://www.guitar-parts.com/pictures/626c/Fender-Smooth-White-Tolex-Amplifier-Covering.jpg

Dus precies andersom. Ik denk dat je Nico een excuus verschuldigd bent. Iedereen kan een foutje maken.

bert k
13 september 2007, 11:27
Dat is raar... Ja, dan is verwarring onvermijdelijk :D

matto
13 september 2007, 11:47
Waarom niet eerst het probleem met de leverancier besproken?

Mijn ervaring met Nico is dat ie altijd bereid is om de gewenste spullen te leveren ook als je wat anders zoekt als wat er geleverd is.

'66 special
13 september 2007, 11:50
Het blijkt dat de Smooth White een andere kleur is dan de Rough White hoewel die Smooth lichter is op de foto op de site :???: .

Dus Smooth White is eigenlijk Smoothe Beige. En Rought White is ehhh wit(?).

Nico vermeld de info die hij van zijn leverancier krijgt.

Het blijft raar dat de één een kleur Blonde noemt (Mojotone) en de ander noemt het White.
Nico heeft aangeboden het tolex terug te nemen maar helaas was ik (gisteravond) al begonnen.

Moraal van dit verhaal: SAMPLES VRAGEN, de naamgeving en omschrijving zeggen blijkbaar geen hol (en het blijft zwaar vagina).

Nielsje
13 september 2007, 11:52
Huh? dat snap ik al helemaal niet. Hij biedt je netjes aan de geleverde waar terug te nemen / om te ruilen, maar je bent zelf toch wat ongeduldig?

Dus nu ben je je cab aan het bekleden met een tolex die je zelf niet wil?
Je lijkt wel op m'n broertje, die kon ook nooit langer dan 5 minuten wachten :)

'66 special
13 september 2007, 12:08
Huh? dat snap ik al helemaal niet. Hij biedt je netjes aan de geleverde waar terug te nemen / om te ruilen, maar je bent zelf toch wat ongeduldig?

Dus nu ben je je cab aan het bekleden met een tolex die je zelf niet wil?
Je lijkt wel op m'n broertje, die kon ook nooit langer dan 5 minuten wachten :)

Nope, ik was gisteren (bij het slechte licht van één peertje op zolder) al begonnen met het op maat snijden van de stukken. Ik bouw een Standel en daar zit de bekleding in meerdere stukken op.
En aangezien het wel lekker ging (kleur leek wel vreemd maar dat lag aan het licht, dacht ik...) had ik zelfs het middendeel al bekleed :sneaky:
Dat gaat er nu dus weer af.

Nocki
13 september 2007, 12:30
Zo had ik laatst een klant die met haar stofzuiger zegen haar bed was geknald. Er zat een beschadiging in en volgens haar mag dat niet met een nieuw bed... Boos op mij.. :-)

Iemand heeft ooit eens zn kat in de magnetron gedaan en de kat ging dood. gelijk een rechtzaak natuurlijk want het stond niet in de gebruiks aanwijzing.

Erg jammer dat nico hier al gelijk bij is gehaald want hij doet alles goed maar het waad is al geschiet...

Domme consumenten ook altijd met hun stomme gedrag en grote mond... Ik kan daar best boos om worden zoals je merkt...

'66 special
13 september 2007, 12:51
Zo had ik laatst een klant die met haar stofzuiger zegen haar bed was geknald. Er zat een beschadiging in en volgens haar mag dat niet met een nieuw bed... Boos op mij.. :-)

Iemand heeft ooit eens zn kat in de magnetron gedaan en de kat ging dood. gelijk een rechtzaak natuurlijk want het stond niet in de gebruiks aanwijzing.

Erg jammer dat nico hier al gelijk bij is gehaald want hij doet alles goed maar het waad is al geschiet...

Domme consumenten ook altijd met hun stomme gedrag en grote mond... Ik kan daar best boos om worden zoals je merkt...

De site geeft aan dat Smooth White Tolex voor Fenders van '60 tot '63 zou zijn. Dat moet zijn '63 tot '68.
Op basis van de info op de site (met die foto van een lichte tolex, lichter dan de Rough White) heb ik het besteld. Ik ging ervan uit dat het een geval zou zijn van ''what you see is what you get".

Nico stuurt me een aantal samples :hippie: Ben benieuwd welke kleur z'n naam wel eer aan doet.

Mr.Jay
13 september 2007, 13:10
Het blijkt dat de Smooth White een andere kleur is dan de Rough White hoewel die Smooth lichter is op de foto op de site :???: .
us Smooth White is eigenlijk Smoothe Beige. En Rought White is ehhh wit(?).
Nico vermeld de info die hij van zijn leverancier krijgt.
Het blijft raar dat de één een kleur Blonde noemt (Mojotone) en de ander noemt het White.

Ik heb beide tolex eerder op ouwe Fenderamps gezet , beiden dezelfde kleur, alleen de texture is anders ( rough / smooth ). Het krijgt hierdoor wel ene tikkie andere tint, maar het is wel degelijk dezelfde kleur.

Fender heeft deze tolexen ook altijd gebruikt van 60 tot 63.

JaY

Mr.Jay
13 september 2007, 13:12
D site geeft aan dat Smooth White Tolex voor Fenders van '60 tot '63 zou zijn. Dat moet zijn '63 tot '68.

Uhhhh.... hoe kom je daarbij>
vanaf '64 waren er alleen maar BLACK TOLEX Fender amps.
Tot maart '64 ongeveer zijn de laatste Fenders bekleed met SMOOTH BLONDE TOLEX
Dus als jij foute info ergens vandaan hebt, wijs dan niet meteen een vinger naar Nico, maar check es eerst of jijzelf wel gelijk hebt.

JaY

Dirk_Hendrik
13 september 2007, 13:28
Veel succes met het uitzoeken van dit probleem. De sfeer is alvast gezet.

drap
13 september 2007, 13:42
"Weer" een hetze? Dat vat ik ook niet helemaal. Maar de topicstarter had er wel goed aan gedaan eerst ff met Nico het één en ander te overleggen en dan pas een dergelijk topic openen. Nico stelt zich in deze hartstikke netjes op door sampeltjes op te sturen. Niet netjes, dit topic.

Nocki
13 september 2007, 13:46
"Weer" een hetze? Dat vat ik ook niet helemaal. Maar de topicstarter had er wel goed aan gedaan eerst ff met Nico het één en ander te overleggen en dan pas een dergelijk topic openen. Nico stelt zich in deze hartstikke netjes op door sampeltjes op te sturen. Niet netjes, dit topic.


+1

2345678



Ondertussen heb ik wat meer informatie en begrijp dat ik niet alle informatie had toen ik deze uitspraak deed. hierbij wil ik deze dus terug nemen. Ik laat m staan om geen verwarring in dit topic te brengen.

Kim Wilson
13 september 2007, 13:51
Wat ik van Nico dan niet snap, is dat hij op het ampforum een topic hierover opent. Zo negatief zijn alle reacties niet, enkel '66 Special was enigszins negatief. Blijkbaar is het toch een reden geweest om de strijd maar weer eens aan te wakkeren. Jammer...

Mitch
13 september 2007, 13:54
Mwoh, topic starter komt met een klacht, 6 man sterk raadt hem unaniem aan gewoon contact met de leverancier te zoeken, de consensus is dat dit topic een beetje voorbarig is en dat heet een 'hetze' ? :chicken:

Anyway, laat de enige "waarschuwing" zijn dat je je goed moet inlezen voordat je online wat besteld. Tolex of anderszins.

Nocki
13 september 2007, 13:59
Ik weet nog dat Nico hier vaak te vinden was met goed omschreven oplossingen op problemen. Hij had altijd goede raad en kon het duidelijk brenegn. Maar omdat hij een webshop heeft en welleens verwees voor producten (wie zou dat niet doen?) naar zijn eigen stek is zijn positie hier onmogelijk gemaakt. Niet door hem zelf maar door het polderdenken :-)
Ik denk dat we daar heel veel een missen hier op het forum maar ik weet nu waar ik m weer kan vinden he :-)

Als ik op deze manier was weggegaan had ik dit soort topics ook een hetze genemd.Is gewoon niet leuk...



Ondertussen heb ik wat meer informatie en begrijp dat ik niet alle informatie had toen ik deze uitspraak deed. hierbij wil ik deze dus terug nemen. Ik laat m staan om geen verwarring in dit topic te brengen.

Kim Wilson
13 september 2007, 14:04
...

Als ik op deze manier was weggegaan had ik dit soort topics ook een hetze genemd.Is gewoon niet leuk...
Nee, je hebt zeker gelijk. Maar ik vind het wel jammer dat er om zoiets weer een strijd Gitaarnet-Ampforum moet ontstaan. Je hoeft toch niet tegen elkaar te zijn? Dat Nico op een negatieve manier naar dit forum kijkt, kan ik heel goed begrijpen. Maar het is ook niet nodig om erkenning te zoeken op het andere forum.


Verder niks negatiefs over Nico, hoor. Altijd even behulpzaam. :)

bert k
13 september 2007, 14:12
Probleem lijkt me opgelost. Slotje.