PDA

View Full Version : dumpgitaar opknappen



TimmU
13 september 2007, 00:16
hallo! ik heb een vraagje, heb vanmidd voor het prachtige bedrag van 7,50 bij de dumpwinkel een akoustische gitaar gekocht.nu is een of andere loser er met een spuitbus verf overheen gegaan ( serieus...) , maar de gitaar klonk alsnog dusdanig goed,dat ie ZEKER die 7,50 waard was, en eigenlijk wel veel meer afgezien van de verf.nu wil ik hem een nieuw kleurtje geven,en lakken . heeft er iemand tips over welke verf en welke lak ik zou moeten gebruiken?en met welk type schuurpapier ik die meuk moet schuren? ik zal hier even een verslagje van maken ,en k hoop dat er morgen wat foto's van de gitaar zoals ie nu is kan posten.
alvast bedankt!

Wouter J
13 september 2007, 01:55
Probeer eerst met Thinner die spuitbus lak er af te krijgen dat is meestal wel afdoende, de onderliggende originele lak is twee componenten lak dus die overleeft dat wel.

Heel eenvoudig dus en je hoeft hem niet te schuren.

TimmU
13 september 2007, 23:33
schokkend!thinner werkte trouwens heel goed, die bende was er heel snel af. wat ik nu tegenkom is een heel lelijk bovenblad, en een prachtig achterblad en zijkanten, echt heel mooi hout.poging tot foto maken morgen ( nu teveel gedronken , ook al genoeg op gebitcht hier hoor..--> off-topic :mad: )hij word nu metallic lichtblauw, en dan een aantal keer lakken, en hopen dat het mooi word!

edit: er zat geen lak op . mijn gok is trouwens dattie vroeger bij krakers/punkers/hippies verbleef, op de topkam kwam ik de gespoten kleuren neonroze, paars,rood,zwart én groen tegen... damn deze gitaar moet al wat meegemaakt ebben!